Skocz do zawartości

Odłącza skrzynię basową


Sieluxx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z podlaczonym car audio w bmw e60.

Problem polega na tym ze przy wiekszym basie kontrolka na wzmacniaczu ktora swieci sie na zielono normalnie zmienia sie na kolor czerwony i odcina tubę i tym samym przestaje ona grac.

Skrzynia basowa JBL 1000W i Wzmacniacz firmy crunch 600w.

Dokupilem na allegro kondensator firmy crunch ktory dzisiaj zamocowalem z myślą, ze pomoze to i ureguluje jakoś napiecie czy cokolwiek ale nic sie bardzo nie zmienilo ... 

Może ktos cos zaradzi  ? Dodam że cala instalację robilem sam. Zasilanie ciągnalem od głośnikow basowych zamontowanych pod siedzeniami ( tak wyczytalem w internecie ze albo z radia albo wlasnie z glosnikow basowych ) i oczywiscie mam tez zamontowany adapter high low . Jest tu ktos kto moze mi powiedziec co moglem zrobić nie tak ze tak sie dzieje ? A i jeszcze dodam ze przed zalozeniem car audio mialem cos takiego ze przy dluzszym sluchaniu muzyki na max volum po okolo 10-15 minutach zaczynalo sie zacinac co jakiś czas na doslownie 2 -3 sekundy i gralo dalej ale bardzo nie zwracalem na to uwagi tylko dawalem 2 tony ciszej i problem znikal a u znajomego ktory ma rowniez bmw e60 jest dokladnie ten sam problem z zacinajacym sie radiem ... wiec moze to bedzie tym spowodowane ? Z gory dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał @szymin89.

 

Masz dwa punkty regulacji.

Pierwszy punkt - jeżeli masz regulację poziomu w konwerterze hi-low, druga regulacja jest we wzmacniaczu w postaci regulacji gain/level

Jak nie masz regulacji w konwerterze - pozostaje tylko ustawić gain na wzmacniaczu.

Możesz na ucho lub za pomocą voltomierza z zakresem pomiaru AC.

Jak to zrobić:

http://www.strefacaraudio.pl/topic/61370-jak-poprawnie-ustawi%C4%87-gain-we-wzmacniaczu/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W konwenterze hi-low jest regulacja a nawet 2 "pokretla" ktore podkrecilem na maxa zaraz na poczatku bo byly skrecone maxymalnie. I oczywiscie na wzmacniaczu  mam takie regulacje :

 

H.P.F 50hz-250hz 

Crossover H.P.F / FULL / L.P.F

L.P.F 50HZ-250HZ

 

TREBLE 0dB / 6dB / 12dB

 

BASS 0dB / 6dB / 12dB

 

GAIN Min - Max

 

I nie mam zielonego pojecia co jest do czego ;d jedynie bass mi cos mowi :) Ale jutro się tym zajmę i dam znać czy się udało 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełącznik na LPF, pokrętło LPF na 50 Hz, BASS na 0 dB i Gain na min. Tak na prawdę to możesz ustawić na ucho, w sensie kręcisz Gain w stronę Max do momentu aż subwoofer zacznie dominować i cofasz tak żeby jago obecność była słyszalna ale nie z bagażnika. Oczywiście jeśli słychać przesterowanie to również zmniejszasz czułość bo ten chrupek to koło wzmacniacza 600W nawet nie leżał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...