Skocz do zawartości

Mazda 6 kombi 2015r - Kierunek Car audio


Rekomendowane odpowiedzi

Rca nawet owinalem folia i w plastikowy peszel i idzie przez środek auta.- bez zmian.

Dałem na próbę minus od akumulatora tylko o 2 razy większej grubości. - bez zmian

Trzeszczy lewa strona a prawa cisza wiec przewaliłem kable przy wzmaku lewy na prawy a prawy na lewy i nagle trzeszczy druga strona - wzmacniacz uszkodzony ?

Pożyczyłem taki wynalazek ads ab 450 na testy i szumią oba ale na skręconym gainie jest nawet znośnie ale coś rozłącza na nim jeden kanał (ale ten ads to pożyczony więc nie wiem czy w pełni sprawny).

Docelowo będę szukał i tak 4 kanałów ale dopóki nie znajdę nic w dobrej cenie to bym pograł na samym przodzie.

Co o tym myślicie?

 

 

Ps. Edycja i chyba mamy winowajcę.. nóżka od rca lut pęknięty hmm

post-3556-0-67647000-1655833535_thumb.jpg

post-3556-0-72706200-1655833561_thumb.jpg

post-3556-0-40230800-1655836946_thumb.jpg

post-3556-0-05761300-1655837735_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 124
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Tracę wiarę i możliwości.

Wzmacniacz oddałem do lokalnego serwisu i po 3 godzinach dzwonią że wzmacniacz jest dobry. Poprosiłem o poprawienie lutów od rca. Złożyłem do kupy i dalej szumi na jednym kanale.

Na tym wzmaku ads też trochę szumi ale już nie tak. Może dsp ? Sprawdzałem go u elektronika i masy i wszystkie luty są spoko.

Masa do aku nic nie dala, 2 pary rca piszczone przez środek auta nic nie daje. Chyba że dlatego że leży kolo pompy paliwowej ale to by burczało tylko na zapłonie a nie już po samym włączonym radiu.

Zachciało się modyfikacji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Trzeszczy lewa strona a prawa cisza wiec przewaliłem kable przy wzmaku lewy na prawy a prawy na lewy i nagle trzeszczy druga strona - wzmacniacz uszkodzony ?

 

Jeśli tylko przełączyłeś kable przy samym wzmacniaczu a od strony źródła zostało bez zmian, to zakłócenia "wchodzą" gdzieś wcześniej, lub po samym przewodzie Cinch. Chyba, że zamieniając przy wzmacniaczu zaczęły mieć zakłócenia oba kanały (wcześniej tylko lewy, po zamianie oba), bo jakoś mało obrazowe opisujesz swoje poczynania i trzeba zgadywać.

 

A jeśli przewody zamienisz i od strony źródła i od strony wzmacniacza, w którym kanale są szumy? 

 

Jeśli masz możliwość, podepnij inne źródło sygnału, galwanicznie nie zintegrowane z samochodem czyli z własnym zasilaniem. Jedynie przewody, które mają się łączyć z czymś co jest na pokładzie auta mają być cinche. Jeśli zakłócenia będą nadal, coś jest nie tak z okablowaniem sygnałowym. Jeśli znikną, problem jest z tzw. "pętlą masy"


Albo faktycznie DSP daje ciała. A nie możesz na testy pominąć DSP? Samo źródło - cinch - wzmacniacz?


Druga sprawa to tw szumi i po dodaniu gazu również świruje

 

A jeszcze prośba - możesz rozpisać, pozycja po pozycji, plusy i minusy, obwodu zasilania dla:

- źródło - w Twoim przypadku radio (pewnie jest podpięte pod oryginalną instalację?)

- DSP

- wzmacniacze

- inne urządzenia w torze audio (jeśli takowe posiadasz)

 

Z tego co doczytałem, masz pod wzmacniacz pełną linię plus/minus od akumulatora. Ma po drodze jakieś rozgałęzienia? A skąd jest brane dla DSP, jaką drogę pokonują zasilania?


 

 


Druga sprawa to tw szumi i po dodaniu gazu również świruje

 

To w kwestii tych zasilań i zakłóceń od silnika i jego osprzętu.


Coś mi jeszcze się nasunęło, takie pytanie:

 

Czy kolego ZikZag, zdarzyło się Tobie przepinać przewody sygnałowe przy włączonym systemie audio i odpalonym samochodzie, wtedy gdy jeszcze miałeś masę do wzmacniacza wziętą z punktu w bagażniku (ale chyba cały czas masz ją z bagażnika)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznę od końca:

 

Starałem się wyłączać radio podczas przełączania kabli RCA ale nie dam sobie nic odciąć i w 100 % nie wiem.

 

Radio ( mzd connect ) podłączone jest seryjną instalacją

DSP podłączone wpinając się w instalacje miedzy radio a istniejącą wiązkę więc zasilane jest również radiem

Wzmacniacz plus z aku a minus z blachy z bagażnika ( próbowałem minus z aku ale bez zmian )

Inne urządzenia w torze audio to kamera cofania (dokładana nie oem, plus i minus również z radia bo wtedy wybudza kamere ) - kamera podłączona również do radia ( może tutaj sieje ale na włączonym samym zapłonie również szumi a kamera nie dostaje napięcia ). Podczas włączania kamery cofania czy tez dodatkowych urządzeń, nawiewu, lampek itp. szumy nie ulegają zmianie

 

 

Delikatnie szumi po włączeniu radia później szumy wzrastają z momentem włączenia zapłonu a po włączeniu silnika wzrastają z obrotami a hamując silnikiem maleją.

 

Niestety nie mam możliwości podłączenia RCA pod samo radio. 

Mam radio oddzielnie z innego auta i musiał bym pokombinować z daniem zasilania do niego z zew. ( może się uda )

 

Zmieniałem przewody głośnikowe tylko przy samym wzmacniaczu i na kanele Lewym są szumy. Zmiana miejscami RCA przy wzmacniaczu nic nie zmienia, dalej to ten lewy kanał "sieje" i nigdy nie sieją dwa kanały na raz.

Zmiana wzmacniacza skutkuje mniejszymi szumami ( obstawiam o mniejszej mocy na kanał ) ale tutaj nie jestem pewien czy jeden czy oba kanały.  

 

Może za mało masy ma radio ? Hm..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeszczy lewa strona a prawa cisza wiec przewaliłem kable przy wzmaku lewy na prawy a prawy na lewy i nagle trzeszczy druga strona - wzmacniacz uszkodzony ?

 

Przy tej operacji powyżej, które przewody zamieniłeś - rca czy głośnikowe?

 

Zmieniałem przewody głośnikowe tylko przy samym wzmacniaczu

 

W tym zdaniu powyżej, nie pomyliłeś się i chodzi faktycznie o przewody głośnikowe?

 

Zmiana miejscami RCA przy wzmacniaczu nic nie zmienia, dalej to ten lewy kanał "sieje"

 

Jesteś 100% pewien, że zamiana miejscami rca nie powoduje zmian i zawsze szumi lewy kanał?

 

Pierwsza sprawa, sprawdź na zewnętrznym źródle sygnału.

Zasil dsp z tego samego punktu co wzmacniacz włącznie z masą. Możliwe że będzie lepiej.

 

Pomiary spadków napięcia wszystkich punktów zasilania dadzą odpowiedź.

Nie wiem, czy u kolegi ZigZag, nie rozwiąże problemu system gwiazdy. Czyli wszystkie zasilania plus/minus z jednego punktu, najlepiej przy akumalatorze i rezygnacja z oryginalnej instalacji zasilania dla radio/dsp.

Z tego co kolega ZigZag opisuje, klocki mają problem z jednakowym zasilaniem i zamyka się ono przez ekran rca.

Albo, jak szymin89 pisałeś wcześniej, jest uszkodzony któryś punkt masy w radio lub dsp. Często taka rzecz się dzieje przy przepinaniu klocków przy aktywnym systemie audio z nie do końca dopracowaną linią zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radio jest przecież oryginalne i podłączone do dsp przez Hi- input.

 

Tam mogą być dwa nakładające sie felery:

- szum w lewym kanale już się pojawia na nie uruchomionym silniku (to niestety może być wywołane defektem sprzętowym)

- zakłócenia w postaci świstów zależnych od obrotów silnika (i nie będę zdziwiony, jeśli one będą już w obu kanałach, lecz bardziej słyszalne w lewym głośniku, bo potęguje to usterka pierwsza) - i te zakłócenia mogą już być wywołane problemem w linii zasilania.

 

Jeżeli szumy zostają zawsze w lewym kanale, mimo, że zmieniamy rca miejscami przy wzmacniaczu, to szum wychodzi ze wzmacniacza, bo gdyby pochodził od strony źródła, przemieszczał by się po stronach wraz z kablem rca.

 

Jak dluga jest linia rca?

Może zrobić na próbę splot warkoczowy na L/R rca. "Splot DNA" często jest stosowany w technice audio. Ale nie wiem czy on cos zmieni w tym układzie (nigdy nie praktykowalem pomiędzy L/R, wiec nie mam zdania i doświadczenia).

 

 

Kolego ZigZag:

Czy przypadkiem przewód rca, nie był zbyt dlugi i zapas został zwinięty w pętlę i sobie gdzies tam taka pętelka leży?

 

Errata - ZikZag

Przepraszam

ZikZag - czy Ty masz system w pełni aktywny? Nie ma w linii głośnikowej żadnych elementów pasywnych?

 

Łatwy test, dwueatapowy:

Step 1 - odepnij rca przy wzmacniaczu, zabezpiecz by "gorące bolce rca" nie zwarły do masy, włącz sprzęt, odpal auto i napisz jaki efekt,

Step 2 - zapnij rca przy wzmacniaczu, odepnij przy dsp, zabezpiecz "gorące bolce", włącz sprzęt, odpal auto i także napisz jaki efekt.

 

Ważne, przy tych próbach, by wzmacniacz zawsze wszedł wtryb pracy, czyli aktywujemy Remote.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy test podłączyłem zewnętrzne radio Pioneer (plus i minus z aku tylko w tym radiu wyjscie rca jest tylko na sub i moze calym pasmem nie przenosić gwizdów i szumow)i głośniki a dokładnie tw lekko przy włączonym radiu nawet na maksa ściszone ( nie mocno ale coś szumi ). Na odpalonym silniku nie słyszę żadnych świstów gwizdów wraz z obrotami. Przy włączaniu i wyłączaniu radia strzał w głośniki.

 

Nie do końca rozumiem step 1 oraz step 2 bo jeśli odłączę rca czy to przy wzmacniaczu czy później przy dsp to nie ma sygnału na głośniki przednie wiec nie ma dźwięku a jak nie ma dźwięku to nie ma szumu.

 

Przewód rca fakt jest długi i trochę go zwinąłem pod tylną kanapa. Testując rozpraszając kable nie słyszę żadnych różnic.

 

Edit.

Po wyłączeniu radia i włączonym wzmaku dalej szumi tw.

Po odłączeniu rca od wzmacniacza dalej szumi lekko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Pierwszy test podłączyłem zewnętrzne radio Pioneer

 

Czy testowy obiekt, radio Pioneer, miał zasilanie z innego źródła niż wszystkie inne elementy wchodzące w skład systemu? Do tego nie poszedł pełnym pasmem,

 

 


... to nie ma sygnału na głośniki przednie wiec nie ma dźwięku a jak nie ma dźwięku to nie ma szumu.

 

Czy jeśli odepniemy sygnały wejściowe rca, to wzmacniacz przestaje być wzmacniacz i końcówka mocy się wyłącza?

 

Ale się rodzi nowe pytanie:

- Czy jeśli volume w radio jest wyciszony, to szumu nie ma wcale? Czy przy wyciszonym radio nie słyszymy także zakłóceń od silnika?


 

 


Edit.
Po wyłączeniu radia i włączonym wzmaku dalej szumi tw.
Po odłączeniu rca od wzmacniacza dalej szumi lekko.

 

Mam już odpowiedzi  :wink:

 

Przy odłączonym rca szumi tylko lewy kanał, czy oba?

Czy auto było odpalone? Czy szum jest taki sam przy zapalonym i zgaszonym samochodzie?


 

 


Przy włączaniu i wyłączaniu radia strzał w głośniki.

 

Coś jest nie halo, idzie "strzał" DC w głośniki. Jakby ten Pioneer był nie do końca sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szumią moim zdaniem oba kanały jeden mocniej lewy ale na 100 proc ciężko powiedzieć. Przy zapalonym silniku tak samo szumi.

Zrobiłem też step 2 i wynik taki sam jak przy step 1 - szumi jednostajnie nawet na sciszonym oraz na mute. Odpalony silnik tutaj nic nie wzmaga.

 

Radio Pioneer miało oddzielnie zasilanie plus I minus z aku.

 

Podłączając zaś pod moje dsp szumi radio tak samo jak na Pioneer ale na zapłonie już o wiele mocniej za to już jak odpalę silnik to gwizdy szumy wzrastają wraz z obrotami.

 

Wróciłem do mojego setup z dsp i zapomniałem że wzmak na stałe jest włączony i przy wyłączeniu radia/silnika to dopiero był strzał i pisk o wiele mocniej niż przy Pioneer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z akumulatora w samochodzie. Innego nie posiadam a o odłączeniu klem nie pomyślałem.

 

Tak z pominięciem dsp.

 

Z tym wzmacniaczem szumy prawie nie istnieją albo są na takim poziomie który można "przełknąć". Szum na samym wzmacniaczu bez rca na samym zasilaniu również jest słyszalny. Za to przy odpalonym silniku dalej słabo szumi ale nie wzrastają wraz z obrotami silnika. Tylko ten ads moim zdaniem ma mniej mocy niż audio system.

 

Strzelanie w głośniki podczas wyłączania są na oby wzmakach takie samo.

post-3556-0-60595200-1656178953_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na to foto ... jakby to rzec ... by było delikatnie ... nieuporządkowane to jest  :wink:

 

Czy ja dobrze widzę, że:

- przewód minusowy ma mniejszy przekrój?

- te rca troszkę zmęczone się zdają, czy one są sprawne?

- ten wzmacniacz ma 4 kanały, u Ciebie widzę mostek na dwóch kanałach.

 

Ja myślałem do tej pory, że masz system na przodzie 2-way, dsp robi za aktywny podział, dochodzą 4x rca już crossovane do a/d/s i dalej to wiadomo 2 + 2 L/R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bawiąc się od tygodnia w podłączanie odłączanie zmienianie wzmacniacza ciężko utrzymać porządek a do zdjęcia specjalnie nie układałem kabli.

 

Kable rca są nowe, w 99% ekranowane tylko owinięte w folie aluminiowa i wsadzone w plastikowy peszel.

 

Kabel minusowy jest takiego samego przekroju co plusowy.

 

Wstępnie budowałem system na audio systemie aby przód rozbujać. Subwoofer będzie dopełnieniem ( kiedyś)

 

Wzmacniacz ads jest 4 kanałowy( pożyczony) i wykorzystałem to podłączając sub. Nadmieniam że na ads brak gwizdow i innych hec z tymi związanych na odpalonym zaplonie/silniku.

 

Co nie zmienia faktu że nawet na odłączonych rca i włączonym wzmacniaczu dalej słychać szumy tylko ze na tym na odpalonym nie słychać dodatkowych szumów.

 

Zostają tylko strzały podczas wyłączania radia/samochodu.

 

Dsp ma możliwość podłączenia poprzez rca przód później oddielnie tyl oraz oddzielnie sub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Bawiąc się od tygodnia w podłączanie odłączanie zmienianie wzmacniacza ciężko utrzymać porządek a do zdjęcia specjalnie nie układałem kabli.

 

OK  :hyhy:

 

 

 


Kable rca są nowe, w 99% ekranowane tylko owinięte w folie aluminiowa i wsadzone w plastikowy peszel.

 

OK  :hyhy:

 

 

 


Kabel minusowy jest takiego samego przekroju co plusowy.

 

Na foto wyszła taka czarna "sznurówka" - OK  :hyhy:

 

 

 


Wzmacniacz ads jest 4 kanałowy( pożyczony) i wykorzystałem to podłączając sub. Nadmieniam że na ads brak gwizdow i innych hec z tymi związanych na odpalonym zaplonie/silniku.

 

To w takim razie ten Audio System coś daje ciała.

 

 

 


Co nie zmienia faktu że nawet na odłączonych rca i włączonym wzmacniaczu dalej słychać szumy tylko ze na tym na odpalonym nie słychać dodatkowych szumów.

 

To już chyba tego nie przeskoczysz - szum jest generowany przez sam wzmacniacz. A jak masz Volume na wzmacniaczu ustawiony? Może szum jest już od stopni wejściowych, bo taka konstrukcja?


Bez sygnału, przy odłączonych rca, ale uruchomionym wzmacniaczu przetrenuj różnych ustawień poziomu Volume Gain na wzmacniaczu. Skręcając w jedną stronę powinien szum ulegać redukcji. Jeśli zejdziesz do akceptowalnego poziomu szumu na "gołym" wzmacniaczu, zapnij cały system i posłuchaj, czy nie wystarczy taki poziom głośności.


W tym wzmacniaczu AS, masz 3 szt. wciskanych przełączników. Jak masz wzmacniacz na stole, powciskaj i powyciskaj je kilka razy. Może w nich coś nie łączy bo się utleniły, zastały, zabrudziły - może to coś pomoże (nie wiem czy defekt tego mono/stereo nie jest w stanie zgubić masy i siać na lewo i prawo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Szybkie pytanie.. czy przekrój kabla prądowego ma wpływ na oddawana moc na głośniki? 

 

Obecnie mam kable 10mm i działa na wzmacniaczu 4 kanałowym ale moim zdaniem przód gra o wiele za słabo, zmieniałem kanały i bez znaczenia. 

 

Jestem na etapie szukania kabli i myślę czy zauważę różnice w graniu. 

 

Wzmacniacz Magnat rx44 po wymianie końcówki mocy i może tutaj coś skopał serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ZikZag napisał:

czy przekrój kabla prądowego ma wpływ na oddawana moc na głośniki? 

 

Tak, przy dużym zapotrzebowaniu na prąd, czyli przy dużych wartościach amplitudowych sygnału na wyjściu, jeśli na zbyt cienkim przewodzie zasilającym wystąpią zbyt duże spadki napięcia. 

P = I x U

 

Nie sądzę, aby w Twoim przypadku, problemem była linia zasilająca.

Masz 4 kanały, czyli pewnie 2x idzie na przód, 1x w mostku zasila suba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej U = I x R.

Ten wzór określa jakie napięcie będzie na przewodniku o konkretnej rezystancji i konkretnym prądzie.

 

Te 10mm to przekrój, czy średnica żyły? 

Nie zapominajmy o każdym połączeniu śrubowym, bo takowe też ma rezystancję styku/połączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, 2x na przód oraz jeden mostek. 

Sub gra mocno i fajnie ale przód jakoś nie ogarnia. Pomimo gain na prawie maks dla testów szału nie ma ba nawet przesterów nie ma. Kombinowałem z filtrami, cięciami a nawet na full na wzmaku i ciągle brakuje przodowi tchu.

 

Sekcja zasilająca do wzmacniacza i tak idzie do wymiany i do tego zasilanie dsp oraz jego remote. 

 

Póki co poradziłem sobie z szumami w 98% teraz walczę z fajnym zasileniu i wystojenu przodu nie angażując póki co suba.  

 

Srednica żyły 10 mm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, grzeczny_52 napisał:

Raczej U = I x R.

Ten wzór określa jakie napięcie będzie na przewodniku o konkretnej rezystancji i konkretnym prądzie.


ZikZag zapytał o moc, dlatego wystąpił ten wzór, by w sposób dość uproszczony przedstawić co się stanie z mocą, przy zmianach U.

 

10mm na średnicy, to przecież ponad 30mm2.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fi 10mm, to sporo więcej jak 30mm2, konkretnie 78.5mm2.

Bo jak jest to pomiar z izolacją (!?), to będzie ok. 50mm2.

Czyli spoczko, przekrój przyzwoity i jak jest to miedź - wystarczy na moc brutto w okolicach 2kW.

Tak czy siak kabel jako taki można wykluczyć.

Pozostaje - sekcja zasilania - pomiar całego odcinka plus minusowy.

Prawdopodobnie wzmak ma dwie przetwornice.

Jedna odpowiada za zasilanie 1/2, druga za 3/4.

Ta 3/4 pracuje prawidłowo, natomiast pierwsza może dawać zbyt niskie napięcie i stąd niska moc na przodzie.

Ale to już zadanie dla serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpędziłem się z tym kablem zasilającym bo sprawdziłem i mam 8GA (ok. 8,5 mm2), CCA.


Pozostaje mi znowu podmiana na inny wzmacniacz aby wyeliminować uszkodzenie obecnego magnata. 

Próbowałem na 1/2 oraz 3/4 i bez mostka różne kombinacje i brakuje mocy dla przodu. Inna impedancja wzmak-glosniki ? Dziwne. 


Sub to Excursion SX-10S4

a przód to Excursion SX-6C i o ile nie zależy mi na mocnym zejściu przodu o tyle zależy aby grały głośniej oraz z kickiem. 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...