Skocz do zawartości

Propozycja audio do Audi A4 B5 sedan


elmer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Z tematów car-audio już dawno wypadłem. Od ponad 10lat wystarczyło mi posłuchać wiadomości. Jednak w obecnym aucie, czyli Audi A4 B5 z fabrycznym audio Bose coś trzeba zmienić.

Poprzedni właściciel zmienił fabryczne radio na Pioneer MVH-S100UB. Nowe kosztowało ok 150zł w markecie. Na moje potrzeby wystarczające. Podświetlanie klawiszy jest tak samo czerwone jak podświetlanie w Audi, więc może być. Ma różne ustawienia, etc, ogólnie OK. Jest wpięty jakiś moduł żeby ten zestaw fabryczny Bose mógł grać z tylnymi głośnikami pod tym radiem. Nie gra to tak jak powinno. W czasie odtwarzania utworu czy to z radia czy to z USB, następuję zjawisko, że nagle niektóre tony robią się ciszej lub głośniej, ogólnie gra to niestabilnie. 

W oparciu o obecny radioodtwarzacz chciałem sobie zbudować CA w tym Audi.

Z doświadczenia wiem, że przednie drzwi trzeba uszczelnić i wytłumić. Chciałbym zastosować zestaw Powerbas S-60C. W tylnych drzwiach nie wiem czy montować jakieś dwudrożne głośniki 13cm, czy zlikwidować całkowicie tam źródło dźwięku. Tak samo tylna półka. A jako dopełnienie niskich tonów, ale bez szału. Bagażnik tam coś nisko grającego.

Budżet na zakup sprzętu czyli głośników i wzmacniaczy - 1500zł. Reszta czyli akcesoria, normalnia, żywica, etc sukcesywnie. Wszystkie pracę wykonam samodzielnie.

Jaką Wy macie koncepcję ?

 

 

 

 

 

 

post-15-0-49196800-1608320637_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O PB S-60C słyszałem dobre opinie, więc mam nadzieje, że będzie dobrze.

A czy taka topologia instalacji jak pisałem wyżej jest dobra ? Tzn. w przednich drzwiach zestaw odseparowany PB S-60C, w tylnych drzwiach i tylnej półce brak głośników, dopiero jakiś sub 25 lub 30cm w bagażniku, ale najlepiej jakiś w małej objętości, żeby zmieścił się we wnęce  za tylną lewą lampą ?

Myślałem o zastosowaniu wzmacniacza 4-kanałowego do napędzania całości. Dwa kanały na PB S-60C, dwa kanały zmostkowane na sub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koncepcja dwóch dróg w drzwiach + sub jest dobra. Z głośnikami w tylnej półce lub drzwiach już niekoniecznie ale to zależy kto czego oczekuje. Co do zestawienia klocków nie ma przepisu ani gotowej recepty. Nikt nie wie z góry jak to razem w twoim aucie zagra. Jest mnóstwo zmiennych. Może najpierw posłuchaj kilku zestawień i zobacz co Ci się podoba, żebyś obrał z grubsza kierunek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie przód odseparowany, tylne drzwi i półka brak, bagażnik jakiś sub. 

Pytanie mam o prowadzenie przewodów:

- na co zwrócić uwagę przy sygnałowych

- na co zwrócić uwagę przy głośnikowych

- na co zwrócić uwagę przy zasilających ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie podałem model radioodtwarzacza, żeby było wiadomo i każdy będzie mógł sobie sprawdzić.

Znalazłem jakąś instrukcje w języku polskim do tego sprzętu.

Podają moc ciągła 4x22W przy THD=5%...

 

 

 

A jeśli chodzi o prowadzenie przewodów sygnałowych, głośnikowych i zasilających względem instalacji elektrycznej samochodu ? Ma to jakieś negatywne oddziaływanie na sygnał audio ? 

PIONEER MVH-S100UBG.pdf Instrukcja obsługi po polsku.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabej jakości sygnałowe równolegle z instalacją auta/ zasilającymi/ głośnikowymi mogą zbierać zakłócenia, ale nie muszą. Zasilanie jak i głośnikowe zdały by się miedziane, nie miedziowane aluminium. Z jedną parą RCA może być problemik z podziałem front+sub.. Chociaż są magicy pędzący TW z radia jako front, a midbass/ subwoofer jako rear na wzmacniaczu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie zmiana radia też wchodzi w grę, ale żeby było czerwone podświetlanie.

No to podświetlenie jest ważne czy to że dobrze grać??

Poszukaj radio z 3 parami RCA i wymarzonym czerwonym podświetleniem.

 

Wysłane z mojego Nokia 6.1 Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Napiszę o swojej instalacji. Od razu powiem Wam, że nie jestem jakimś melomanem. Zależy mi tylko na tym, żeby grało to w miarę czysto i było troche basu.

 

Jednostka sterująca to wspomniany budżetowy Pioneer MVH-S100UB, konwerter sygnału

Zestaw przedni to PowerBas S-60C zasilany z MacAudio Edition S Two 2x55 [W] przy 4 [Ohm] wg normy RMS.

Bagażnik: 2xKenwood KFC-W112S zasilany Crunch GPX-1000.4 w mostkach 2x250 [W] przy 4 [Ohm] wr normy RMS.

Kabel 35mm2, bezpiecznik AGU 70 [A], kondensator 1,2 [F], kable głośnikowe na PB 2x2,5 [mm2]

 

Drzwi przednie oraz komora bagażnika wytłumione taśmą dekarską :). Będzie też żywica w drzwiach do zrobienia sztywnej komory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Crunch GPX-1000.4 w mostkach. I tu jest problem, bo filtr dolnoprzepustowy jest tylko na jedna parę kanałów.

 

Sprzętu jeszcze nie montowałem, bo za bardzo nie ma  kiedy, ale powoli się zbieram do tego. Dziś spojrzałęm w parametry tego wzmacniacza i doszedlem do takiego nieciekawego wniosku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby :)

Ale jak pisałem wcześniej - tragedii nie bedzie.

Faktycznie są dwie wersje - manuale do 8 i 4 ohm obydwu z twojego linku:

https://www.kenwood.de/car/lautsprecher/kompo/KFC-W112S/?view=support#supportlink

Tylko z ewentualną odsprzedażą będzie nieco zamieszania. Ewentualnie sklecić home sub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...