Skocz do zawartości

Upgrade audio w Audi A8 D2 bez większych przeróbek.


RaPIsZoN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Tak jak w tytule. Możliwym jest wymiana głośników na jakiś wspolczesniejszy model? Niestety w przodzie siedzą 13cm z tyłu 11cm i w półce 16cm. Byłem w firmie car audio, to zaproponowali przeróbkę na 16cm, bo tak to nic innego nie podejdzie. Z rzeźbą, wyniosloby to ok. 3k zł za sam przód! Szok, czy to aby nie za dużo? Cena tyczy się wygluszenia pary drzwi, zakupu głośników i zaczepów na te 16cm. Glosniki oryginały bez BOSE. Audi A8 98r. PRZEDLIFT. Ostatecznie bylbym gotów na wyrzucenie glosnikow z półki i zapodanie suba. Mam w bagażniku wzmaka BLAUPUNKT 850W. Jakiego suba można y pod taki sprzęcik zamontować? Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie komponenty mieliby kupić, ale 3000 za:

- wygłuszenie (materiały, robota)

- jakiś wzmacniacz

- zestaw odseparowany sensownej jakości

- położenie kabli itp.

 

Nie wydaje się być to dużo. Sam zestaw odseparowany potrafi kosztować 700-1400zł.

 

Skąd jesteś? Może poszukaj tutaj na forum ogarniętych ludzi co wykonują takie usługi żeby skonfrontować ofertę jeśli sam nie chcesz się bawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No konkretnie to liczyło się jakoś 1200 wygluszenie, 600 głośniki, 700 za zaczepy, do tego robota i opcjonalnie tweetery za 900 z robotą. Z tym że właśnie chciałem skorzystać z usług firmy z myślą, że wystarczy po prostu podmienić 13 na nowsze i tyle, tak żeby w tych 3k się zmieścić, ale za całość. Jestem z Warmińsko-mazurskiego, godzinka drogi do Olsztyna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie 1200 za wygłuszenie drzwi, trochę dużo... jakie zaczepy za 700zł?

 

Nie wiem czy dysponujesz czasem, ale tutaj na forum jest ogrom informacji jak wygłuszyć drzwi - aczkolwiek nie każdy ma zdolności techniczne.

 

Najlepiej by było wrzucić gdzieś tutaj na forum ogłoszenie, że poszukujesz kogoś kto ogarnia CA w Twojej okolicy.

Polecony ktoś tutaj na pewno Cię nie oszuka ani nie naciągnie na kasę, przynajmniej takie jest moje zdanie.

 

Zawsze pozostaje kolega Michał z Redy (użytkownik Mehow)

http://www.strefacaraudio.pl/user/1594-mehow/

 

Do Redy daleko nie masz, odstawisz auto na tydzień i będziesz miał zrobione na tip top.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie 1200 za wygłuszenie drzwi, trochę dużo... jakie zaczepy za 700zł?

 

Nie wiem czy dysponujesz czasem, ale tutaj na forum jest ogrom informacji jak wygłuszyć drzwi - aczkolwiek nie każdy ma zdolności techniczne.

 

Najlepiej by było wrzucić gdzieś tutaj na forum ogłoszenie, że poszukujesz kogoś kto ogarnia CA w Twojej okolicy.

Polecony ktoś tutaj na pewno Cię nie oszuka ani nie naciągnie na kasę, przynajmniej takie jest moje zdanie.

 

Zawsze pozostaje kolega Michał z Redy (użytkownik Mehow)

http://www.strefacaraudio.pl/user/1594-mehow/

 

Do Redy daleko nie masz, odstawisz auto na tydzień i będziesz miał zrobione na tip top.

Całe szczęście to nie jedyna firma w okolicy, jeszcze się porozglądam. Dziękuję za sugestię, ale skuszę się tylko w ostateczności, niby nie daleko, ale jednak trochę jest, a kiepsko z czasem. Niedługo urlop także może się popatrzy. 

Zaczepy - pewnie chodzi o panele pod 16cm z odpowiednim wykończeniem tapicerki.

Tak jest, z tym że zapierali się, że nic z tapicerką od zewnątrz nie będzie robione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co patrzę to nie widzę nigdzie na necie dystansów pod 16cm dla tego auta. Chyba, że za słabo szukam. Jeśli faktycznie nie ma to cena może być taka duża, ze względu na wykonanie na zamówienie.

No właśnie trudno nawet znaleźć jakieś informacje o tym, czy ktokolwiek zmieniał na coś innego bez przerabiania. Powiedziano mi, że da się wsadzić 13, ale będą grały gorzej niż oryginał, więc ehhh. Pozostaje zabawa z subem. Wzmacniacz, który posiadam to BLAUPUNKT GTA 480 850W 4 kanałowy

6e67a9f8bc1ea94b9e9294a1ca0732bc.jpg

Coś takiego.

 

Co do takiego zestawu, jaka moc suba? Do wzmaka podłączone są głośniki 16 w półce za zagłówkami pasażerów i nic poza tym (i tak wylecą). Przepraszam za banalne pytania, ale jestem zielony w tym temacie. O tyle mam dobrze, że bagażnik jest ogołocony do gołej blachy, z tyłu siedzeń nie ma tapicerki, także kiedyś musiało coś już tam siedzieć, żeby przepuszczało dźwięk, więc myślę, że dałoby to fajny efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wzmacniacz ma 210W RMS w mostku, więc można podpiąć każdy subwoofer o mocy najlepiej nieco mniejszej, chociaż najwięcej na rynku pewnie będzie subów 200W RMS. Jako, że wzmacniacz jest czterokanałowy to chyba można by było podpiąć drugi taki sam sub w mostku, ale tego nie jestem akurat pewien, poczekaj aż ktoś potwierdzi albo zaprzeczy. Nie jestem właśnie pewien czy te suby byłyby w takim wypadku ze sobą zgrane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat ze ściąganiem nie ma problemu, bo już kiedyś rozbierałem, właśnie dzięki temu poradnikowi. No i siedzi tam fabryka z wydzieloną komorą na oryginalny głośnik. Teraz pozostaje dowiedzieć się jakiego suba dobrać pod takowy wzmacniacz. Moje postanowienie na teraz to wymiana na sprawne oryginały, bo niektóre są już ewidentnie zużyte i podziałanie tyłem, nie będę więcej kombinował. Także albo dobrać coś pod tego wzmaka albo załatwić nowy wzmak i sub, jaki zestaw w takim razie polecają forumowicze? Budżet powiedzmy 1500 na sprzęt (sub i wzmak).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka może być pojemność tych komór w przednich drzwiach?

Mają po 4 litry?

Jutro bym się pobawił w symulacje różnych odseparowanych 13 cm w kwocie do 400/para nowych :) ...

Niestety, nie mam pojęcia. W internecie też nie można znaleźć żadnych szczegółów. Dodam jeszcze, że pod wzmacniacz podłączone są kolejno w pierwszy i drugi kanał głośniki w półce, także mam rozumieć, że można je używać równocześnie z subem, który wepniemy np. w kanał 3? Tylko właśnie rodzi się pytanie, czy takie kombo nie będzie psuło finalnego odbioru w jakości dźwięku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylna półka + sub faktycznie psuje jakość dźwięku według faq Nazara, możesz tam przeczytać jak dokładnie. Najlepiej więc albo tylna półka, albo sub. A co do litrażu głośników, to skoro masz propozycję, że ktoś Ci może dobrać głośnik pod komorę, to możesz w imię nauki kupić jedną używkę z allegro za jakieś 30zł, wyjąć przetwornik z komory, nalać wody do pełna w taki sposób, by się prawie że wylewało, następnie wodę przelać do jakiegoś naczynia miarowego i będziesz wiedział ile litrów ma komora.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakimś forum określono pojemność komory na ok. 4 litry.

Teoretycznie sama komora wystarczy, możesz nie stosować mat wygłuszających drzwi, ale jak zechcesz dać więcej mocy, to przyda się wytłumienie przynajmniej w opcji minimum - 2/2.5mm grubości i pianka na boczek 3/6mm. Bez zaklejania otworów, bo mają swoją komorę.

 

W granicach 400/500zł można się pokusić o Hertz CK 130:

https://www.car-tronic.pl/glosniki-samochodowe-hertz-ck-130-p10533

Krótka charakterystyka fabryczna CK 130:

CK 130 - Hertz car audio

 

W symulacji w 4 litrach - patrząc na moment opadania charakterystyki w dolnym pasmie - jest standardowo, czyli okolice 100Hz.

W okolicach tej częstotliwości ustawić HPF.

Natomiast w sieci opisy jego pracy są pozytywne... czy prawdziwe?

Czas na sprawdzenie :)

Tu na Forum nie wspomina się o tym modelu.

W każdym bądź razie na początek GTA 480 zasili CK 130 i dasz uzupełnienie niskiego pasma subem 150/200W/4 ohm zasilonym z mostka.

Sub będzie musiał być cięty dość wysoko - 80Hz.

Kwestia konkretnego suba - czy 80Hz nie za wysoko i czy zbocze wzmaka wystarczy. LPF GTA ma tylko 12dB/oct

Trzeba będzie poszukać kompromisu.

Edit.

Musisz zwrócić uwagę na właściwe zamontowanie tweeter'a. Jest cięty dość nisko i będzie przenosił część pasma średniego. Ta cecha będzie wymagała uwagi podczas jego usytuowania.

Edytowane przez grzeczny_52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakimś forum określono pojemność komory na ok. 4 litry.

Teoretycznie sama komora wystarczy, możesz nie stosować mat wygłuszających drzwi, ale jak zechcesz dać więcej mocy, to przyda się wytłumienie przynajmniej w opcji minimum - 2/2.5mm grubości i pianka na boczek 3/6mm. Bez zaklejania otworów, bo mają swoją komorę.

 

W granicach 400/500zł można się pokusić o Hertz CK 130:

https://www.car-tronic.pl/glosniki-samochodowe-hertz-ck-130-p10533

Krótka charakterystyka fabryczna CK 130:

CK 130 - Hertz car audio

 

W symulacji w 4 litrach - patrząc na moment opadania charakterystyki w dolnym pasmie - jest standardowo, czyli okolice 100Hz.

W okolicach tej częstotliwości ustawić HPF.

Natomiast w sieci opisy jego pracy są pozytywne... czy prawdziwe?

Czas na sprawdzenie :)

Tu na Forum nie wspomina się o tym modelu.

W każdym bądź razie na początek GTA 480 zasili CK 130 i dasz uzupełnienie niskiego pasma subem 150/200W/4 ohm zasilonym z mostka.

Sub będzie musiał być cięty dość wysoko - 80Hz.

Kwestia konkretnego suba - czy 80Hz nie za wysoko i czy zbocze wzmaka wystarczy. LPF GTA ma tylko 12dB/oct

Trzeba będzie poszukać kompromisu.

Edit.

Musisz zwrócić uwagę na właściwe zamontowanie tweeter'a. Jest cięty dość nisko i będzie przenosił część pasma średniego. Ta cecha będzie wymagała uwagi podczas jego usytuowania.

Bardzo dziękuję za wyczerpującą wiadomość, doceniam. Wreszcie jakieś konkrety, chyba byłbym w stanie pokusić się na takową opcję. Tak się składa, że po przywitaniu się na forum w temacie, odezwał się do mnie ktoś z okolicy, jeszcze skonsultuję tę sprawę i będę coś działał, zaraz mam urlop i pewnie uda mi się coś w końcu zrobić. Wiadomo, że lepiej na żywo pokazać to komuś, żeby obejrzał, posłuchał. Co do tweeterów, tak zdaje sobie z tego sprawę, w ogóle położenie wszystkich głośników jest wg mnie nieco niekorzystne. Znajdują się bardzo nisko, praktycznie przy kostkach u stopy. Drzwi są "wydęte" do środka i plastik pokrywy głośniki jest blisko nogawki. Tweetery natomiast znajdują się gdzieś na wysokości piersi, także kolejne utrudnienie, jedyna opcja to zabudowa w słupku. Co śmieszniejsze, do tej pory chwalę sobie nagłośnienie z mojego starego forda mondeo, które w oryginale robiło lepszą robotę niż to z audi  :rotfl: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...