Skocz do zawartości

Bas po otwarciu szyby


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie,

Jestem nowy na forum, nie bede ukrywac ze zarejestrowalem sie tylko i wylacznie z tego powodu, ze mam problem a google wyplulo mi te forum jako pierwsze w wynikach wyszukiwania ;)

Kilka dni temu, odebralem swoje nowe Audi A3 2021, wyposazone w Audi sound system - 10 glosnikowy, 6cio kanalowy system audio, w tym subwoofer.

 

Problemem jest to, ze od poczatku zauwazylem ze jak na zestaw wyposazony w subwoofer to basu jest nie za wiele, nawet jezeli podciagne bas w EQ to gra glosniej ale nie schodzi tak nisko jak oczekiwaloby sie tego od subwoofera.

Najdziwniejsza rzecza jest to, ze w momencie gdy samochod jest zaparkowany, leci muzyka, i otworze szybe kierowcy - wystarczy 1cm, nagle bas znacznie poglebia sie, w momencie otwarcia tylko szyby pasazera z przodu, bas poprostu czuc w mozgu - bardzo glosny, bardzo gleboki.
Efekt nasila sie w trakcie jazdy od 50km/h w gore, wtedy otwarcie szyby kierowcy jest miodem dla uszu - bas jest gleboki, na ucho stwierdzam ze schodzi w okolice 25Hz, az chce sie dac glosniej.

 

Moim pytaniem jest - dlaczego tak jest?
Co z tym zrobic?

 

Teraz mamy lato, jest cieplo, otwarcie szyby nie przeszkadza ale niedlugo nadejdzie jesien i deszcze - wtedy nie bede otwierac szyb a jednak nadal chcialbym cieszyc sie glebokim basem.

Pomozcie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie myślę ciekawe. Według mnie może chodzić o objętość kabiny w jakiej ma grać subwoofer. Po uchyleniu okien zwiększamy jakby objętość pomieszczenia widzianą przez głośnik, przez co jeśli kabina jest mała a subwoofer ogólnie schodzi nisko to przy zamkniętych szybach nie wykorzystuje się jego potencjału z zejściem, ponieważ długość fali akustycznej przy niższych częstotliwościach jest zbyt długa aby zmieściła się w danej kabinie.

 

Myślę, że problem może dotyczyć najbardziej konfiguracji: małe auto i duży albo nisko schodzący głośnik. Im większe auto tym zysk z uchylenia okien powinien być mniejszy.

 

Może być tutaj też korelacja z tzw. rezonansem auta, im niżej jest rezonans tym auto lepiej przenosi niskie częstotliwości przy zamkniętych szybach.

 

To tylko moja teoria ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie myślę ciekawe. Według mnie może chodzić o objętość kabiny w jakiej ma grać subwoofer. Po uchyleniu okien zwiększamy jakby objętość pomieszczenia widzianą przez głośnik, przez co jeśli kabina jest mała a subwoofer ogólnie schodzi nisko to przy zamkniętych szybach nie wykorzystuje się jego potencjału z zejściem, ponieważ długość fali akustycznej przy niższych częstotliwościach jest zbyt długa aby zmieściła się w danej kabinie.

 

Myślę, że problem może dotyczyć najbardziej konfiguracji: małe auto i duży albo nisko schodzący głośnik. Im większe auto tym zysk z uchylenia okien powinien być mniejszy.

 

Może być tutaj też korelacja z tzw. rezonansem auta, im niżej jest rezonans tym auto lepiej przenosi niskie częstotliwości przy zamkniętych szybach.

 

To tylko moja teoria ;-)

 

Wszystko sie zgadza, tylko w takim razie nie rozumiem dlaczego w momencie gdy otworze szybe i wlacze muzyke a nastepnie rozpedze samochod do ponad 50km/h to bas naprawde szaleje - nie jest to juz twardy nisko schodzacy bas, podczas szybszej jazdy robi sie naprawde miekki, jak z rasowego subwoofera kina domowego.

 

Ja juz mialem teorie ze chodzi o cisnienie w kabinie - cisnienie w kabinie poruszajacego sie samochodu przy otwartej szybie robi sie nizsze niz na zewnatrz samochodu, dlatego np palac papierosa widzimy jak dym ucieka przez okno.

Dziwne to wszystko biorac pod uwage ze nie jest to zadne dokladane naglosnienie gdzie moglbym popelnic blad - jest ono fabryczne, w dodatku nie najtansze tak wiec wydawalo mi sie ze bedzie serio dobrze grac a tu takie numery z otwieraniem szyby i rozpedzaniem samochodu bo wyglada to tak jakby producent zapomnial zestroic odpowiednio naglosnienie z samochodem i poprostu wrzucil to co bylo, byle by tylko bylo.

 

Nie chodzi o to ze w samochodzie z zamknietymi szybami, na parkingu naglosnienie brzmi zle - chodzi o to ze po otwarciu szyby i rozpedzeniu samochodu ten sprzet dopiero pokazuje co potrafi a wydawalo mi sie ze powinien dzialac podobnie w kazdej sytuacji, dlatego nie wiem co mam z tym fantem zrobic  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sie zgadza, tylko w takim razie nie rozumiem dlaczego w momencie gdy otworze szybe i wlacze muzyke a nastepnie rozpedze samochod do ponad 50km/h to bas naprawde szaleje - nie jest to juz twardy nisko schodzacy bas, podczas szybszej jazdy robi sie naprawde miekki, jak z rasowego subwoofera kina domowego.

 

Ja juz mialem teorie ze chodzi o cisnienie w kabinie - cisnienie w kabinie poruszajacego sie samochodu przy otwartej szybie robi sie nizsze niz na zewnatrz samochodu, dlatego np palac papierosa widzimy jak dym ucieka przez okno.

Dziwne to wszystko biorac pod uwage ze nie jest to zadne dokladane naglosnienie gdzie moglbym popelnic blad - jest ono fabryczne, w dodatku nie najtansze tak wiec wydawalo mi sie ze bedzie serio dobrze grac a tu takie numery z otwieraniem szyby i rozpedzaniem samochodu bo wyglada to tak jakby producent zapomnial zestroic odpowiednio naglosnienie z samochodem i poprostu wrzucil to co bylo, byle by tylko bylo.

 

Nie chodzi o to ze w samochodzie z zamknietymi szybami, na parkingu naglosnienie brzmi zle - chodzi o to ze po otwarciu szyby i rozpedzeniu samochodu ten sprzet dopiero pokazuje co potrafi a wydawalo mi sie ze powinien dzialac podobnie w kazdej sytuacji, dlatego nie wiem co mam z tym fantem zrobic  

dlaczego uwazasz, ze powinien grac tak samo w kazdej sytuacji? Jak mu zmieniasz warunki to gra inaczej, co w tym dziwnego? Przy wyzszej predkosci, alternator mozliwe, ze daje wiecej pradu= masz mniejsze spadki i moze gra lepiej. Otwarte okno powoduje zmiane strojenia budy i sub gra inaczej. W momencie jazdy, tez dochodza halasy i muzyke odbieramy nieco inaczej. Auto to nie dom :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego uwazasz, ze powinien grac tak samo w kazdej sytuacji? Jak mu zmieniasz warunki to gra inaczej, co w tym dziwnego? Przy wyzszej predkosci, alternator mozliwe, ze daje wiecej pradu= masz mniejsze spadki i moze gra lepiej. Otwarte okno powoduje zmiane strojenia budy i suba i gra inaczej. W momencie jazdy, tez dochodza halasy i muzyke odbieramy nieco inaczej. Auto to nie dom :)

 

Ja to wszystko rozumiem, jednak moim zdaniem, producent powinien tak zestroic sprzet z buda, aby to wlasnie przy zamknietych oknach gral najlepiej poniewaz 90% czasu szyby w samochodzie sa zamkniete - to nie lata 90, w kazdym samochodzie nawet w podstawowej wersji jest klimatyzacja wiec okien zazwyczaj sie nie otwiera :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to wszystko rozumiem, jednak moim zdaniem, producent powinien tak zestroic sprzet z buda, aby to wlasnie przy zamknietych oknach gral najlepiej poniewaz 90% czasu szyby w samochodzie sa zamkniete - to nie lata 90, w kazdym samochodzie nawet w podstawowej wersji jest klimatyzacja wiec okien zazwyczaj sie nie otwiera :D

Pretensje do producenta :) Dlatego wiekszosc z nas, demontuje seryjne systemy i instaluje "aftermarketowe". Podczas jazdy tez dochodzi np inny rezonans budy niz na postoju :)

 

tez z tego co piszesz, problem glownie wystepuje na postoju, a jak wiadomo producent zaprojektowal auto do jezdzenia, moze tu tkwi problem ?:DD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze wysunę taką teorię że może jest tu zaprogramowana jakaś adaptacja DSP do warunków akustycznych wystąpujących w kabinie przy różnych prędkościach, poziomu szumów, otwartych/zamkniętych szyb, ilości osób w kabinie, itd. Może też być w to zaangażowany mikrofon od zestawu głośnomówiącego. W najnowszych konstrukcjach poziom kombinatoryki ociera się o abstrakcję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pretensje do producenta :) Dlatego wiekszosc z nas, demontuje seryjne systemy i instaluje "aftermarketowe". Podczas jazdy tez dochodzi np inny rezonans budy niz na postoju :)

 

tez z tego co piszesz, problem glownie wystepuje na postoju, a jak wiadomo producent zaprojektowal auto do jezdzenia, moze tu tkwi problem ?:DD

 

Nie sadze aby to byla kwestia projektu do jazdy - jezeli jade, ale zamkne okna to dzwiek jest identyczny jak na postoju przy zamknietych szybach

 

 

To ja jeszcze wysunę taką teorię że może jest tu zaprogramowana jakaś adaptacja DSP do warunków akustycznych wystąpujących w kabinie przy różnych prędkościach, poziomu szumów, otwartych/zamkniętych szyb, ilości osób w kabinie, itd. Może też być w to zaangażowany mikrofon od zestawu głośnomówiącego. W najnowszych konstrukcjach poziom kombinatoryki ociera się o abstrakcję. 

 

Mozliwe, ale w takim wypadku dzwiek powinien byc niemal identyczny w kazdych warunkach wiec ta opcja jest wedlug mnie bardzo watpila

 

 

Tak czy inaczej, co moge z tym zrobic?

Czy w ogole moge cos z tym zrobic?

Jak juz pisalem, w tej chwili mamy lato wiec problem jest zaden jednak za dwa miesiace jak zaczna sie deszcze to problem jak najbardziej powstanie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sadze aby to byla kwestia projektu do jazdy - jezeli jade, ale zamkne okna to dzwiek jest identyczny jak na postoju przy zamknietych szybach

to dziwne bo w pierwszym poscie piszesz coś takiego "Efekt nasila sie w trakcie jazdy od 50km/h w gore, wtedy otwarcie szyby kierowcy jest miodem dla uszu" stad moje wnioski, ze to moze tego kwestia. Czyli bass z otwarta szyba na postoju jest mniejszy niz podczas jazdy, tak to rozumiec?Ale znowu jest identyczny podczas jazdy jak i postoju na zamknietych? 

 

To moze kwestia zmieniajacych sie wlasnie reznansow budy podczas jazdy, moze jeszcze jadac z otwarta szyba, wpada do srodka troche powietrza, zmieniajac jego gestość w kabinie, stad moze mala zmiana. Jakby producenci projektowali dobre systemy to by nie bylo calej dziedziny zajmujacej sie poprawianiem po nich ;) Producent zrobil system zapewne jaki zrobil, Ty powodujesz, ze sub schodzi nizej. Widocznie dluzej tak nisko grac nie moze, stad producent zaprojektowal aby gral wyzej.

 

 

Z obecnym systemem za wiele nie zrobisz, moze wygluszenie fabryczne (suba jak i budy) jest liche i dolozenie by cos zmienilo, ale tego nikt Ci nie zagwarantuje:) z tego co mowisz, to problem poziomu suba, wiec wymien go na mocniejszy i po problemie;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dziwne bo w pierwszym poscie piszesz coś takiego "Efekt nasila sie w trakcie jazdy od 50km/h w gore, wtedy otwarcie szyby kierowcy jest miodem dla uszu" stad moje wnioski, ze to moze tego kwestia. Czyli bass z otwarta szyba na postoju jest mniejszy niz podczas jazdy, tak to rozumiec? To moze kwestia zmieniajacych sie wlasnie reznansow budy podczas jazdy. Jakby producenci projektowali dobre systemy to by nie bylo calej dziedziny zajmujacej sie poprawianiem po nich ;) Producent zrobil system zapewne jaki zrobil, Ty powodujesz, ze sub schodzi nizej. Widocznie dluzej tak nisko grac nie moze, stad producent zaprojektowal aby gral wyzej.

 

 

Z obecnym systemem za wiele nie zrobisz, moze wygluszenie fabryczne (suba jak i budy) jest liche i dolozenie by cos zmienilo, ale tego nikt Ci nie zagwarantuje:) z tego co mowisz, to problem poziomu suba, wiec wymien go na mocniejszy i po problemie;)

Jezeli szyby sa zamkniete, to i na postoju i w trakcie jazdy dzwiek brzmi identycznie - nie jest zle, ale jak widac moze byc lepiej.

W momencie gdy na postoju otworze szyby, jest lepiej a gdy te szyby otworze w trakcie jazdy to jest naprawde dobrze, dobrze do tego stopnia ze zaden przecietny czlowiek raczej nie myslal by nawet o wymianie systemu audio na inny ;)

 

Mysle ze wskazowka moze byc tu to, ze jezeli otworze szybe pasazera z przodu, to bas jest najlepszy, jet go az za duzo a jezeli otwieram szybe kierowcy, to bas jest swietny, ani za duzo, ani za malo, jest w sam raz.

 

Skad bierze sie roznica w basie w wypadku otwarcia roznych szyb?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli szyby sa zamkniete, to i na postoju i w trakcie jazdy dzwiek brzmi identycznie - nie jest zle, ale jak widac moze byc lepiej.

W momencie gdy na postoju otworze szyby, jest lepiej a gdy te szyby otworze w trakcie jazdy to jest naprawde dobrze, dobrze do tego stopnia ze zaden przecietny czlowiek raczej nie myslal by nawet o wymianie systemu audio na inny ;)

 

 

Dlatego jedyne rozwiazanie jaki mi przychodzi do glowy to wygluszenie o ktorym pisalem powyzej , na pewno nie zaszkodzi :) A skoro juz wiesz, czemu sie tak dzieje, to pozostalo powalczyc z wygluszeniem, albo zrobic otwor rewizyjny jak Ci malo a nie chcesz zmieniac systemu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X lat do tyłu w całej grupie VAG istniało Nokia dsp które dostosowywało poziom głośności w zależności od prędkości pojazdu. Sporo ludzi uważało pomysł za trafiony więc system ewoluował dalej. Auto świeżo odebrane więc pewnie jakaś makulatura w schowku lezy a wniejj coś powinno się znaleźć odnośnie twojego problemu. Radze poczytać instrukcje auta i pogrzebać w menu, ewentualnie poszukać jak wejść w menu ukryte auta i tam coś tez zapewne siedzi do przestawienia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu nazywasz modyfikację CA pruciem auta? Rozumiem że to Twoje oczko w głowie w tej chwili ale przecież samochód jest dla Ciebie a nie Ty dla niego i skoro coś Ci nie pasuje doprowadź to po prostu do stanu uzywalnosci takiej jakiej oczekujesz od nowego modelowo Audi, płacisz to wymagaj. Bez stresu znajdziesz na tym forum namiary na kompetentne osoby które to ogarną, są warsztaty które robią w wiekwzości nowe samochody i się w tym specjalizują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzieki za odpowiedzi, wyglada na to ze pozostaje mi z tym zyc poniewaz nie chce pruc 4o dniowego auta zeby go wygluszyc zwlaszcza ze nie wiadomo jakie efekty to przyniesie.

 

Tak czy inaczej jeszcze raz dziekuje za pomoc ;)

Cześć! Zrobiłeś to? Oczywiście jestem również za tym że to nie żadna fala a ni  nic z tych rzeczy. Sam mam taki problem, z tym że kilka miesięcy temu otwarcie szyby dawało ładny przyrost basu, teraz niestety tego już nie ma, jedynie większe ciśnienie i tylko to, a bas bez znaczenia jest twardy, pusty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...