Skocz do zawartości

Instalacja na seryjnym "fabrycznym" okablowaniu


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy jest możliwość tzn jest na pewno tylko czy faktycznie to wpłynie tak negatywnie na dźwięk i będzie słychać aż tak dużą różnicę jeśli poprowadzę sygnał ze wzmacniacza na przedni zestaw po fabrycznych kablach z tylnej półki? Mam samochód w tak idealnym stanie ,że nie uśmiecha mi się rwać wszystkiego by poprowadzić nowe przewody zgodnie ze sztuką a nie chce też mieć ich na wierzchu bo wiadomo wiocha jak nic. I tak muszę coś wymyślić jak poprowadzić sygnałowe z radia do wzmacniacza. Zestaw to Kenwood BT305, Axton 502 ,Morel Maximo i RE SE 10 plus wiadomo drzwi wygłuszone matami wszystko zgodnie ze sztuką. Aaaa... no i w sumie druga kwestia ważniejsza czy w oryginalnej wiązce nie będzie się grzał taki przewód seryjny i nie narobi bałaganu? Jakie będzie obciążenie przy tym wzmacniaczu bo nie mam pojęcia. Niby moce nie duże i też nie słucham cały czas na full. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moce przenoszone przez "fabrykę" zwiększą się x3 w momencie jak pozwolisz sobie na głośne granie.

Przeanalizuj to zdjęcie i decyduj:

W tym kalkulatorze możesz sobie przeliczyć średnice na mm2:

https://calcoolator.pl/rezystancja_dlugosc_srednica_przewodu.html

post-18412-0-24442300-1590232850_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... Kurczę no wpisałem tam 4 Ohm i długość 3 m i wyszło d = 0.127 mm. Nie wiem czy dobrze to zrobiłem... Coś mała ta średnica wyszła. Nie wiem z czego jest przewód w instalacji samochodowej? Miedź czy nie miedź? hah Ogólnie we wcześniejszym samochodzie kabel który miałem osobno poprowadzony też nie był zbyt gruby, coś w okolicach "fabrycznego" tyle,że szedł własnie osobno i absolutnie nic się z nim nie działo.


Dodam jeszcze tylko ,że przód będzie wycięty w okolicach 70 Hz więc to chyba też zmniejszy obciążenie czy się mylę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

Za dużo chcesz policzyć...

Wybierasz Pole przekroju (S), bo możesz zmierzyć średnicę żył - nie z izolacją.

Po otworzeniu się nowego zestawu wpisujesz w pole średnica (d) zmierzony kabel bez izolacji.

Klikasz oblicz.

Na dole masz wynik.

 

Resztę parametrów nie wpisujesz.

 

Jak chcesz obliczać inne parametry, to je wybierasz i obliczasz.

 

Przykładowo - jak średnica żyły wynosi 0.75mm, to pole przekroju wyniesie 0.442mm2

Moc przenoszona przez kabel długości 5m wyniesie ok. 30/35W

Dla krótszego odcinka będzie nieco większa.

Ot, tak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za łopatologiczne wyjaśnienie. Ten wzmacniacz ma "niby" 65 W RMS dla 4 ohm. Zakładając ,że będzie ustawiony na 80% swojej mocy by niknąć przesterów z czego te 80% procent może będzie w użyciu przez kilka minut (3 minuty może 5) raz na dzień (jak się trafi jakiś dobry utwór) przy tym wszystkim jeszcze sygnał będzie wycięty w okolicach 70 Hz i odcinek jest chyba krótszy niż 5 m to myślę ,że spokojnie to zda egzamin. Dzięki wielkie za pomoc. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

80% swojej mocy by niknąć przesterów

 

Warunek na brak przesteru przy ustawieniu wzmaka na te 80%.

Brzmi on:

- musisz ustawiać wzmak przy Volume radia ustawionym na niemal max. wartość.

 

Inaczej jak dojdziesz Volume do punktu 0 (zero w sensie ustawiania gain) i go przekroczysz, to od momentu przekroczenia pkt. 0, teoretycznie zależnie od dynamiki danego utworu, podasz zbyt duży poziom na wzmak i przekroczysz zadaną czułość gainem.

Link skąd jest PDF Axtona:

https://manuall.co.uk/axton-c502-car-amplifier/

Manual Axtona:

AXTON C502 Car Amplifier.pdf

Edytowane przez grzeczny_52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilość nowych interpretacji rośnie wykładniczo .

Gain nie ma najmniejszego związku z przekrojem kabli głośnikowych , podobnie jak ograniczenia mocy na tym poziomie .

Wraz ze zmniejszeniem przekroju rośnie ilość strat w instalacji głośnikowej , tzn od strony wzmacniacza rośnie impedancja na jakiej wzmacniacz oddaje swoją moc , zatem nie ma najmniejszej potrzeby ograniczania jego  amplitudy wyjściowej. W systemach aktywnych można mówić o jakiejś formie mniejszej kontroli , ale na gruncie forumowych teorii gdzie DF kontroluje głośnik jest to raczej karkołomne zadanie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do wyjściowego pytania, nie wiem jaki w końcu wyszedł Tobie przekrój, ani jakie to auto, ale z dużym spokojem możesz przyjąć, że ciężko by było zagrzać fabryczne przewody wzmacniaczem o mocy 65W/kanał. Musiałbyś podawać całe 65W w sposób ciągły przez długi czas a przewód musiałby mieć nie 0,5mm2 (prawdopodobnie masz coś koło tego), tylko np. 0,15mm2. Niemniej to się nigdy nie wydarzy, bo muzyka nie jest ciągłym obciążeniem.

Ostatecznie, zawsze możesz wykonać test. Obstawiam, że dotkniesz kabla i będzie całkowicie zimny.

Najlepiej napisz jakie to auto, choćby markę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjąłem jednak męską decyzję i spędziłem pół niedzieli rozbierając wszystko i poprowadziłem nowe przewody praktycznie po fabrycznych wiązkach. Pod dywanikami pod wszystkimi osłonami tak jak fabryka to robiła. Przy okazji też sygnałowe ogarnąłem puszczając w ten sam sposób po drugiej stronie. Jedynie od zwrotnic które mam teraz za panelem klimatyzacji w środkowym tunelu do głośników w drzwiach sygnał idzie po fabrycznych przewodach. Nie mogłem się dostać do tej wiązki która przechodzi z budy do drzwi bo jest tak głęboko ,że praktycznie bym musiał drzwi odkręcać. A nie chciałem też nowego kabla mieć na wierzchu bo jak by to wyglądało. Więc od wzmaka do zwrotnicy sygnał idzie po nowym przewodzie, od zwrotnicy do wysokotonowca oryginalny kabel jaki był morela a do woofera po fabrycznym kablu Hondy. Bo samochód to Honda Accord Coupe.Trochę pracy z tym było ale przynajmniej jest jak należy. Dzięki za zainteresowanie i pomoc. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...