marcoo85 Opublikowano 23 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2020 Witam. Czy jest możliwość tzn jest na pewno tylko czy faktycznie to wpłynie tak negatywnie na dźwięk i będzie słychać aż tak dużą różnicę jeśli poprowadzę sygnał ze wzmacniacza na przedni zestaw po fabrycznych kablach z tylnej półki? Mam samochód w tak idealnym stanie ,że nie uśmiecha mi się rwać wszystkiego by poprowadzić nowe przewody zgodnie ze sztuką a nie chce też mieć ich na wierzchu bo wiadomo wiocha jak nic. I tak muszę coś wymyślić jak poprowadzić sygnałowe z radia do wzmacniacza. Zestaw to Kenwood BT305, Axton 502 ,Morel Maximo i RE SE 10 plus wiadomo drzwi wygłuszone matami wszystko zgodnie ze sztuką. Aaaa... no i w sumie druga kwestia ważniejsza czy w oryginalnej wiązce nie będzie się grzał taki przewód seryjny i nie narobi bałaganu? Jakie będzie obciążenie przy tym wzmacniaczu bo nie mam pojęcia. Niby moce nie duże i też nie słucham cały czas na full. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 23 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2020 W moce przenoszone przez "fabrykę" zwiększą się x3 w momencie jak pozwolisz sobie na głośne granie.Przeanalizuj to zdjęcie i decyduj:W tym kalkulatorze możesz sobie przeliczyć średnice na mm2:https://calcoolator.pl/rezystancja_dlugosc_srednica_przewodu.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcoo85 Opublikowano 23 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2020 Hmmm... Kurczę no wpisałem tam 4 Ohm i długość 3 m i wyszło d = 0.127 mm. Nie wiem czy dobrze to zrobiłem... Coś mała ta średnica wyszła. Nie wiem z czego jest przewód w instalacji samochodowej? Miedź czy nie miedź? hah Ogólnie we wcześniejszym samochodzie kabel który miałem osobno poprowadzony też nie był zbyt gruby, coś w okolicach "fabrycznego" tyle,że szedł własnie osobno i absolutnie nic się z nim nie działo.Dodam jeszcze tylko ,że przód będzie wycięty w okolicach 70 Hz więc to chyba też zmniejszy obciążenie czy się mylę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 23 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2020 Za dużo chcesz policzyć...Wybierasz Pole przekroju (S), bo możesz zmierzyć średnicę żył - nie z izolacją.Po otworzeniu się nowego zestawu wpisujesz w pole średnica (d) zmierzony kabel bez izolacji.Klikasz oblicz.Na dole masz wynik. Resztę parametrów nie wpisujesz. Jak chcesz obliczać inne parametry, to je wybierasz i obliczasz. Przykładowo - jak średnica żyły wynosi 0.75mm, to pole przekroju wyniesie 0.442mm2Moc przenoszona przez kabel długości 5m wyniesie ok. 30/35WDla krótszego odcinka będzie nieco większa.Ot, tak to wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcoo85 Opublikowano 23 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2020 Dzięki za łopatologiczne wyjaśnienie. Ten wzmacniacz ma "niby" 65 W RMS dla 4 ohm. Zakładając ,że będzie ustawiony na 80% swojej mocy by niknąć przesterów z czego te 80% procent może będzie w użyciu przez kilka minut (3 minuty może 5) raz na dzień (jak się trafi jakiś dobry utwór) przy tym wszystkim jeszcze sygnał będzie wycięty w okolicach 70 Hz i odcinek jest chyba krótszy niż 5 m to myślę ,że spokojnie to zda egzamin. Dzięki wielkie za pomoc. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 23 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2020 (edytowane) 80% swojej mocy by niknąć przesterów Warunek na brak przesteru przy ustawieniu wzmaka na te 80%.Brzmi on:- musisz ustawiać wzmak przy Volume radia ustawionym na niemal max. wartość. Inaczej jak dojdziesz Volume do punktu 0 (zero w sensie ustawiania gain) i go przekroczysz, to od momentu przekroczenia pkt. 0, teoretycznie zależnie od dynamiki danego utworu, podasz zbyt duży poziom na wzmak i przekroczysz zadaną czułość gainem.Link skąd jest PDF Axtona:https://manuall.co.uk/axton-c502-car-amplifier/Manual Axtona:AXTON C502 Car Amplifier.pdf Edytowane 23 Maja 2020 przez grzeczny_52 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 23 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2020 Ilość nowych interpretacji rośnie wykładniczo .Gain nie ma najmniejszego związku z przekrojem kabli głośnikowych , podobnie jak ograniczenia mocy na tym poziomie .Wraz ze zmniejszeniem przekroju rośnie ilość strat w instalacji głośnikowej , tzn od strony wzmacniacza rośnie impedancja na jakiej wzmacniacz oddaje swoją moc , zatem nie ma najmniejszej potrzeby ograniczania jego amplitudy wyjściowej. W systemach aktywnych można mówić o jakiejś formie mniejszej kontroli , ale na gruncie forumowych teorii gdzie DF kontroluje głośnik jest to raczej karkołomne zadanie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mukade Opublikowano 24 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 Wracając do wyjściowego pytania, nie wiem jaki w końcu wyszedł Tobie przekrój, ani jakie to auto, ale z dużym spokojem możesz przyjąć, że ciężko by było zagrzać fabryczne przewody wzmacniaczem o mocy 65W/kanał. Musiałbyś podawać całe 65W w sposób ciągły przez długi czas a przewód musiałby mieć nie 0,5mm2 (prawdopodobnie masz coś koło tego), tylko np. 0,15mm2. Niemniej to się nigdy nie wydarzy, bo muzyka nie jest ciągłym obciążeniem.Ostatecznie, zawsze możesz wykonać test. Obstawiam, że dotkniesz kabla i będzie całkowicie zimny.Najlepiej napisz jakie to auto, choćby markę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcoo85 Opublikowano 25 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 Podjąłem jednak męską decyzję i spędziłem pół niedzieli rozbierając wszystko i poprowadziłem nowe przewody praktycznie po fabrycznych wiązkach. Pod dywanikami pod wszystkimi osłonami tak jak fabryka to robiła. Przy okazji też sygnałowe ogarnąłem puszczając w ten sam sposób po drugiej stronie. Jedynie od zwrotnic które mam teraz za panelem klimatyzacji w środkowym tunelu do głośników w drzwiach sygnał idzie po fabrycznych przewodach. Nie mogłem się dostać do tej wiązki która przechodzi z budy do drzwi bo jest tak głęboko ,że praktycznie bym musiał drzwi odkręcać. A nie chciałem też nowego kabla mieć na wierzchu bo jak by to wyglądało. Więc od wzmaka do zwrotnicy sygnał idzie po nowym przewodzie, od zwrotnicy do wysokotonowca oryginalny kabel jaki był morela a do woofera po fabrycznym kablu Hondy. Bo samochód to Honda Accord Coupe.Trochę pracy z tym było ale przynajmniej jest jak należy. Dzięki za zainteresowanie i pomoc. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.