facebook

Skocz do zawartości


REKLAMA

:)

Zdjęcie

Audi A6 C5 by robson1


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
128 odpowiedzi w tym temacie

#121 ROBSONBERCIK

ROBSONBERCIK
  • Użytkownik
  • 702 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łęczna

Napisano 28 maj 2020 - 12:29

Hello.

 

Sama częstotliwość próbkowania nie jest żadną oznaką ani możliwości lepszego brzmienia ani audiosyfilizmu .

Ważna jest też rozdzielczość bitowa.

Przyznam szczerze że słuchając różnej muzyki z różnych zródeł (streamingowych , z dysku )  nie zawsze te wyższe wartości w cyferkach na wyświetlaczu idą w parze z 

ogólnopojętą plastycznością dźwięku. Nie wiem czemu ale czasem jest to dla mnie mniej naturalne ,bardziej plastikowe.

A przecie więcej próbek na sec.  sprzęt zrobił .

Myślę że ucho ludzkie lubi jednak te pewne zniekształcenia i niedociągnięcia. Jak w przypadku technologii lampowej .

Z drugiej strony biorę pod uwagę poziom jakościowy samych klocków które po prostu nie są na poziomie mojego H.A i stąd taki dysonans . Bo w domu jakoś to gładziej wchodzi :-) 

Poprę tu stanowisko Nakamichi odnośnie wystarczających w zupełności  16 bit /44.1 khz  o dobrej architekturze implementacji w  sekcji D/A.

Pierwotnie wyższe nadpróbkowanie miało służyć usprawnieniu nagrywania a nie odtwarzania.

A  śmiecenie w temacie kolegi już przerosło formę  jak samo 192 kHz   bez którego się nie da słuchać :wink: .   Z drugiej strony każdy jakieś info dla siebie wyciągnie z tych wpisów .



#0 Reklama

  • 1234 postów
    Lokalizacja: SCA

Napisano przed chwilą

:)

#122 Various

Various
  • Użytkownik
  • 190 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:...

Napisano 28 maj 2020 - 12:46

Ostatnie słowo - co innego nagranie w 44.1kHz a co innego DSP, które gdyby jechało na takim próbkowaniu to jego możliwości jak i finalna jakość były by znacznie gorsze. Nie bez powodu w studiach nagrywa się na wysokich próbkowaniach, żeby potem masa pluginów VST miała "mięso" a finalnie ląduje to na płycie w 44.1 kHz. Także to nie jest tak, że 44.1 wszystkim starczy a 96 to przerost formy :)

 

 

A w temacie mojego systemu. Póki co polecam Smaart'a do ustawienia sobie czasówek. Wątpię, że ktoś zrobi to lepiej na ucho. Z fazą kiepsko, bo za dużo odbić, ale tweetery udało mi się zgrać fazowo między sobą (L/R) bo w tych rejestrach odbicia nie są już tak destrukcyjne i można je "mierzyć".

 

Wciąż jednak nie wiem po co płynna regulacja fazy per kanał w DSP, skoro nie ma jak tego "zmierzyć". Wiem w teorii, jak się to robi (z estrady), jednak w aucie wydaje się to nie mieć zastosowania. Poza tym regulacja fazy jest i tak filtrem allpass więc nawet gdyby udało się mierzyć fazę, to lepiej ją zgrywać czasówkami.



#123 nakamichi

nakamichi
  • Użytkownik
  • 4860 postów

Napisano 28 maj 2020 - 15:00


Ostatnie słowo - co innego nagranie w 44.1kHz a co innego DSP, które gdyby jechało na takim próbkowaniu to jego możliwości jak i finalna jakość były by znacznie gorsze. Nie bez powodu w studiach nagrywa się na wysokich próbkowaniach, żeby potem masa pluginów VST miała "mięso" a finalnie ląduje to na płycie w 44.1 kHz. Także to nie jest tak, że 44.1 wszystkim starczy a 96 to przerost formy :)


 

To może inaczej , aby było bardziej zrozumiałe . Aby zachować pierwotną jakość obróbka sygnału musi być robiona z większą dokładnością , niż materiał wejściowy . Pamiętajmy tez , ze wynik każdej operacji przyjmuje na końcu wartość losową ( uproszczenie ) zatem dobrze aby znajdowało się ono kilka miejsc dalej niż długość użytecznego dla nas słowa bitowego





Wciąż jednak nie wiem po co płynna regulacja fazy per kanał w DSP, skoro nie ma jak tego "zmierzyć". Wiem w teorii, jak się to robi (z estrady), jednak w aucie wydaje się to nie mieć zastosowania. Poza tym regulacja fazy jest i tak filtrem allpass więc nawet gdyby udało się mierzyć fazę, to lepiej ją zgrywać czasówkami.

 

Z archiwum X :)

 

 

The time correction and phase adjustment in our DSPs are completely independent modules.

There are in total three different modules:

  1. A Time delay module which is only for delaying a signal on the corresponding channel
  2. A Phase module which allows to invert the polarity. This has the same effect than changing + and – wires at the input of the DSP. This option is always applied when the phase adjustment offers only the option 0 and 180° but no steps in-between. The same can be done in the extended input mixer when you double click a signal in the routing matrix.
  3. A Phase module which allows to change the phase in correspondence of the frequency. For subwoofers this phase correction uses the lowpass filter frequency as center frequency and for midrange and tweeter it uses the highpass filter frequency of the corresponding channel. The midwoofer has only the option to invert the polarity ( 0° or 180°) because one speaker has to be always reference for the others. This means in a three way setup you can change the phase of subwoofer, midrange and tweeter and adjust the polarity of the midwoofer. The functions are assigned by naming the output channels in the IO menu.

 

Time correction and Phase correction are acoustically always influencing each other. There is no way to avoid this even if they are completely different modules. Phasing changes the group delay of a speaker which also includes frequency depended time delays. Time alignment itself influences always the full signal at a time and not only part of the signal.

 


Byle do przodu

#124 Various

Various
  • Użytkownik
  • 190 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:...

Napisano 28 maj 2020 - 15:12


Z archiwum X :)





The time correction and phase adjustment in our DSPs are completely independent modules.

There are in total three different modules:

A Time delay module which is only for delaying a signal on the corresponding channel
A Phase module which allows to invert the polarity. This has the same effect than changing + and – wires at the input of the DSP. This option is always applied when the phase adjustment offers only the option 0 and 180° but no steps in-between. The same can be done in the extended input mixer when you double click a signal in the routing matrix.
A Phase module which allows to change the phase in correspondence of the frequency. For subwoofers this phase correction uses the lowpass filter frequency as center frequency and for midrange and tweeter it uses the highpass filter frequency of the corresponding channel. The midwoofer has only the option to invert the polarity ( 0° or 180°) because one speaker has to be always reference for the others. This means in a three way setup you can change the phase of subwoofer, midrange and tweeter and adjust the polarity of the midwoofer. The functions are assigned by naming the output channels in the IO menu.



Time correction and Phase correction are acoustically always influencing each other. There is no way to avoid this even if they are completely different modules. Phasing changes the group delay of a speaker which also includes frequency depended time delays. Time alignment itself influences always the full signal at a time and not only part of the signal.

 

Przekleiłeś kawałek z "magazynu" fischera, który czytałem. Ja zadałem ogólne pytanie jak tego poprawnie używać, skoro na ucho tego nie zrobimy a w samochodzie jest za duży syf odbiciowy aby to mierzyć.

Faza to nic innego jak przesunięcie czasowe danej f względem wzorca, więc delay'em możemy zgrywać fazę poszczególnych przetworników, ale trzeba to zmierzyć aby miało sens. Właśnie tak dogrywa się fazę subów i systemu głównego na estradzie any nie zrobić sobie wielkiej V'ki w obrębie crossovera a suby nigdy nie są w jednej linii z frontem. Tak czy siak nie odpowiedziałeś na pytanie :)



#125 nakamichi

nakamichi
  • Użytkownik
  • 4860 postów

Napisano 28 maj 2020 - 15:17

Ale ja nie specjalnie wiem jakie dalej ma nastąpić . Rozumiem wyznaczanie fazy względem drugiego sygnału z jakim ma się fazować , zatem w odniesieniu do różnych f , przeliczenie kąta na jednostkę czasu powinno przyjąć różne wartości .

 

A to co powyżej to odpowiedz producenta na zadane w tej sprawie pytanie .


Byle do przodu

#126 Various

Various
  • Użytkownik
  • 190 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:...

Napisano 28 maj 2020 - 15:21

Zgadza się, ale aby przesunąć fazę "całego sygnału" operujemy delay'em (przesuwamy cały "wykres" fazy w lewo/prawo bo o to chodzi w zgrywaniu fazowym przetworników). Aczkolwiek nie sprawdzałem, czy ta regulacja fazy działa podobnie. Chyba, że chodzi typowo o zmianę kształtu fazy ale do tego mamy filtry allpass w EQ.



#127 nakamichi

nakamichi
  • Użytkownik
  • 4860 postów

Napisano 28 maj 2020 - 15:25

Zgadza się, ale aby przesunąć fazę "całego sygnału" operujemy delay'em (przesuwamy cały "wykres" fazy w lewo/prawo bo o to chodzi w zgrywaniu fazowym przetworników). Aczkolwiek nie sprawdzałem, czy ta regulacja fazy działa podobnie. Chyba, że chodzi typowo o zmianę kształtu fazy ale do tego mamy filtry allpass w EQ.

Nie wiem czy to dobry trop , ale w nowych softach , aby uzyskać dostęp do ustawiania fazy w danym kanale należy zdefiniować jego funkcje , pełnopasmowy nie aktywuje korekcji fazy .


Byle do przodu

#128 Various

Various
  • Użytkownik
  • 190 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:...

Napisano 28 maj 2020 - 15:29

Tak, tak samo działa to w Helixie. Ta korekcja fazy to filtr allpass 2 rzędu z f centralną obliczoną przez soft na podstawie punktu podziału.



#129 nakamichi

nakamichi
  • Użytkownik
  • 4860 postów

Napisano 28 maj 2020 - 16:51

Tak, tak samo działa to w Helixie. Ta korekcja fazy to filtr allpass 2 rzędu z f centralną obliczoną przez soft na podstawie punktu podziału.

Ciągle piszę o Helixie , przed zmianą omawianej firmy dam kierunkowskaz :).

 

PS znajomy dłużej maglował temat , jemu wychodziła na plus zmiana fazy dla średniaków w desce o 15 do 30 stopni , więcej szczegółów nie znam


Byle do przodu




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych