facebook

Skocz do zawartości


REKLAMA

Miejsce na Twoją reklamę: tel. 691 265 492

Zdjęcie

Większy alternator


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 ZoHaN

ZoHaN
  • Użytkownik
  • 475 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Chojnów

Napisano 07 listopad 2019 - 21:29

Witam, myślę że ten dział jest dobry do tego zapytania jeżeli nie proszę o przeniesienie. Potrzebuje wymienić alternator w a4 b6 2.4 bdv że 150a na większy. Znalazł by się ktoś kto robił już taką zamianę?

#0 Reklama

  • 1234 postów
    Lokalizacja: SCA

Napisano przed chwilą

Miejsce na Twoją reklamę: tel. 691 265 492


#2 Bobsom

Bobsom
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Malbork

Napisano 07 listopad 2019 - 21:34

Passat b6 ma bodajże 180a nie wiele więcej ale moze starczy ;)

#3 ZoHaN

ZoHaN
  • Użytkownik
  • 475 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Chojnów

Napisano 07 listopad 2019 - 21:35

A jak z montażem? Trzeba coś przerabiać? Czy będzie pasował p&p ?

#4 DiiLZone

DiiLZone
  • Użytkownik
  • 277 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rzeszów / Domaradz

Napisano 09 listopad 2019 - 15:16

Jeśli masz silnik poprzecznie to podchodzi p&p ten z passata b6 2.0 tdi 180A bo taki montowałem u siebie tyle, że w a3 dieslu. W benzynie może być trochę inaczej ale zazwyczaj to drobne przeróbki by dopasować taki alternator. Jeśli chcesz konkretniejszy to za 7 czy 8 stów robi Artur Wasilik ten od Pride 250+amp taki jak mam teraz którego bazą jest alternator mitsubishi który tak samo podchodzi p&p do większości diesli z vaga czyli w benzynie też pewnie bez większych modów podejdzie. Różnica jest kolosalna między takim 180 a 250+ z regulacją poziomu ładowania. Te 180 po czasie jak się zagrzeją to już ładują na postoju po 13.9V a podczas jazdy nawet 14.6 ładował także kiepsko no a spadki z tym customem są prawie 1v mniejsze jak z tym 180 oczywiście przy dobrej instalacji i pociągnięciu jeszcze bezpośrednio z alternatora plusa do tyłu. 250+ dlatego, że tyle powinien oddawać nawet przy średniej jakości instalacji. Przy dobrej instalacji są szanse by oddał ponad 300A :)


Audi A3 8L | Alpine CDE-178BT

Ural Decibel 15" / 120L @ 31Hz  => 149.0dB @ 31Hz / Hifonics XX-Goliath 5kW

Altek 250+Amp (13V-16V) / 2x50mm^2 / BIG3 / Maxwell 500F /Optima Yellow Top 75Ah


#5 SebekDS

SebekDS
  • Użytkownik
  • 474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 09 listopad 2019 - 20:24

...pociągnięciu jeszcze bezpośrednio z alternatora plusa do tyłu..


Właśnie nad tym się kiedyś zastanawiałem, zakładając że muzyki słuchamy tylko na pracującym silniku - nie lepiej zamiast od akumulatora brać + bezpośrednio z alternatora? Są jakieś minusy tego rozwiązania?

#6 DiiLZone

DiiLZone
  • Użytkownik
  • 277 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rzeszów / Domaradz

Napisano 10 listopad 2019 - 11:26

Chyba tylko fakt, że przy odpalaniu samochodu przy alternatorze jest większy spadek napięcia co w sumie nijak się raczej przekłada na wzmacniacz bo nie jest to stały problem dużych skoków napięcia. Teraz ludzie wywalają aku czy to kwas czy to agm na rzecz LTO ze względu na to, że można stale ładować po 16V tak jak i superkondy a dla agm typu optima bezpiecznie jest ładować do 14.8 a już tak maksymalnie 15V. Ludzie często przy tych customach alternatorach pakują po 2x50mm do tyłu choć według mnie nie ma takiej potrzeby bo sam mam 1 kabel prosto z alternatora drugi od optimy do tyłu i spadki mam prawie zerowe z poziomu ładowania 14.8 tylko z jednym pakietem 500F z tyłu a sub zapięty jest w 0.6ohm pod wzmacniacz 5kW 1ohm i praktycznie zawsze lecę do przesteru więc może być w granicy 3.5-4kW na kablu więc to nie tak mało jak na takie zaplecze prądowe a spadki mam do 14.5V na długości całego tracku nawet takiego 25Hz :) Ludzie myślą, że mają piecyk 3kW 1ohm sub w 1ohm nominalnie to im leci te 3kW -.- pisząc, że mało co im spada a prąd gorszy itp tylko niech sobie realnie policzą ile ten sub dostaje gdzie podczas jego pracy zamiast 1ohm robi się 2-2.5ohm w zależności od częstotliwości i jakości wykonania paczki. Potem nagle wkładasz VxA w program i wychodzi, że suba widzi jako 3ohm i zamiast oddac 3kW wzmacniacz odda 1.5 i jeszcze z clipem :P


Audi A3 8L | Alpine CDE-178BT

Ural Decibel 15" / 120L @ 31Hz  => 149.0dB @ 31Hz / Hifonics XX-Goliath 5kW

Altek 250+Amp (13V-16V) / 2x50mm^2 / BIG3 / Maxwell 500F /Optima Yellow Top 75Ah


#7 SebekDS

SebekDS
  • Użytkownik
  • 474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 10 listopad 2019 - 16:29

Ok, ale czy przewód od aqu tez musi być czy wystarczający będzie z samego alternatora?

#8 huntere

huntere
  • Użytkownik
  • 169 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tarnów

Napisano 10 listopad 2019 - 17:36

Wydaje mi się, że i tak trzeba dać do akumulatora z alternatora(jeżeli przekrój jest za mały). No chyba, że po drodze z alternatora masz jakiś bufor aku , kondy. Pozdrawiam


Helix,Audison,Brax,Steg,Eton

BIG 3 Cde 195bt +MP5.16+proa simplex25+2 x Edge 122SPL+aa70.2+eton1502+Tarmaps 3k


#9 DiiLZone

DiiLZone
  • Użytkownik
  • 277 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rzeszów / Domaradz

Napisano 11 listopad 2019 - 12:40

Jeśli ma być grane tylko na odpalonej furze i alternator jest wystarczający to można całkiem pominąć aku z przodu i nie trzeba z niego puszczać kabla do wzmacniacza. Nic nie stoi na przeszkodzie by grać z samego alternatora i wiele osób tak robi tym bardziej na customach, że aku z przodu w ogóle nie wspiera CA a jedynie bufory które są gdzieś tam z tyłu albo ich nawet nie ma mimo to z alternatora bezpośrednio leci plus do tyłu.

 

Sam akurat mam z aku do tyłu bo montowałem go rok wcześniej i po prostu nie chciało mi się wydzierać ale gram tylko na odpalonej furze i to przy ładowaniu blisko 15V więc ta optima która jest z przodu tak na prawdę nie oddaje nic i jest nieaktywna przy graniu na takim napięciu.


Audi A3 8L | Alpine CDE-178BT

Ural Decibel 15" / 120L @ 31Hz  => 149.0dB @ 31Hz / Hifonics XX-Goliath 5kW

Altek 250+Amp (13V-16V) / 2x50mm^2 / BIG3 / Maxwell 500F /Optima Yellow Top 75Ah


#10 mastah22

mastah22
  • SCA Team
  • 14194 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kietrz- opolskie

Napisano 18 listopad 2019 - 14:25

Mam w 2.4 c5 wsadzone 220a z a5 3.0tdi
Załączony plik  20180324_111621.jpg   137,05 KB   8 Ilość pobrań

Pierścienie montażowe,pierścienie ozdobne z maskownicami. Skrzynie dla subów pod żądany wymiar? Zapraszam.

Potrzebujesz usług CA na najwyzszym poziomie w okolicach Warszawy, uderz do Raadka.


#11 Łobuch

Łobuch
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisano 18 listopad 2019 - 14:31

Mam w 2.4 c5 wsadzone 220a z a5 3.0tdiattachicon.gif20180324_111621.jpg


A jak z regulatorem?

#12 mastah22

mastah22
  • SCA Team
  • 14194 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kietrz- opolskie

Napisano 18 listopad 2019 - 20:04

Z passata b4 1.8b analogowy oryginalny też pasował ale lądował kiedy mu było trzeba A nie od startu

Pierścienie montażowe,pierścienie ozdobne z maskownicami. Skrzynie dla subów pod żądany wymiar? Zapraszam.

Potrzebujesz usług CA na najwyzszym poziomie w okolicach Warszawy, uderz do Raadka.


#13 DiiLZone

DiiLZone
  • Użytkownik
  • 277 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rzeszów / Domaradz

Napisano wczoraj, 21:33

Zawsze możesz dokupić regulator z płynną regulacją w zakresie 13-16V wyciągnięty z pod szczotek alternatora wprost do kabiny. Kilka osób robi takie regulatory a cena to coś koło 2 stów ale dla 220A alternatora coś takiego to istny rarytas :) Znam ludzi którzy właśnie do takiego 220A montowali zewnętrzny regulator jak u mnie. Tutaj przynajmniej czy alternator zimny czy zagrzany na maxa możesz sobie ładować ile Ci pasuje a jak miałem 180A z zwykłym regulatorem to jak zimny spoko 14.4 podczas jazdy jeszcze lepiej 14.5 14.6 a na postoju gdy chwile pograłem nawet trzymając 3tys obrotów 13.9V ładowanie :) a jest różnica w spadkach z 13.9 a jak teraz z 14.8


Audi A3 8L | Alpine CDE-178BT

Ural Decibel 15" / 120L @ 31Hz  => 149.0dB @ 31Hz / Hifonics XX-Goliath 5kW

Altek 250+Amp (13V-16V) / 2x50mm^2 / BIG3 / Maxwell 500F /Optima Yellow Top 75Ah





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych