Skocz do zawartości

Większy alternator


ZoHaN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli masz silnik poprzecznie to podchodzi p&p ten z passata b6 2.0 tdi 180A bo taki montowałem u siebie tyle, że w a3 dieslu. W benzynie może być trochę inaczej ale zazwyczaj to drobne przeróbki by dopasować taki alternator. Jeśli chcesz konkretniejszy to za 7 czy 8 stów robi Artur Wasilik ten od Pride 250+amp taki jak mam teraz którego bazą jest alternator mitsubishi który tak samo podchodzi p&p do większości diesli z vaga czyli w benzynie też pewnie bez większych modów podejdzie. Różnica jest kolosalna między takim 180 a 250+ z regulacją poziomu ładowania. Te 180 po czasie jak się zagrzeją to już ładują na postoju po 13.9V a podczas jazdy nawet 14.6 ładował także kiepsko no a spadki z tym customem są prawie 1v mniejsze jak z tym 180 oczywiście przy dobrej instalacji i pociągnięciu jeszcze bezpośrednio z alternatora plusa do tyłu. 250+ dlatego, że tyle powinien oddawać nawet przy średniej jakości instalacji. Przy dobrej instalacji są szanse by oddał ponad 300A :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...pociągnięciu jeszcze bezpośrednio z alternatora plusa do tyłu..

Właśnie nad tym się kiedyś zastanawiałem, zakładając że muzyki słuchamy tylko na pracującym silniku - nie lepiej zamiast od akumulatora brać + bezpośrednio z alternatora? Są jakieś minusy tego rozwiązania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tylko fakt, że przy odpalaniu samochodu przy alternatorze jest większy spadek napięcia co w sumie nijak się raczej przekłada na wzmacniacz bo nie jest to stały problem dużych skoków napięcia. Teraz ludzie wywalają aku czy to kwas czy to agm na rzecz LTO ze względu na to, że można stale ładować po 16V tak jak i superkondy a dla agm typu optima bezpiecznie jest ładować do 14.8 a już tak maksymalnie 15V. Ludzie często przy tych customach alternatorach pakują po 2x50mm do tyłu choć według mnie nie ma takiej potrzeby bo sam mam 1 kabel prosto z alternatora drugi od optimy do tyłu i spadki mam prawie zerowe z poziomu ładowania 14.8 tylko z jednym pakietem 500F z tyłu a sub zapięty jest w 0.6ohm pod wzmacniacz 5kW 1ohm i praktycznie zawsze lecę do przesteru więc może być w granicy 3.5-4kW na kablu więc to nie tak mało jak na takie zaplecze prądowe a spadki mam do 14.5V na długości całego tracku nawet takiego 25Hz :) Ludzie myślą, że mają piecyk 3kW 1ohm sub w 1ohm nominalnie to im leci te 3kW -.- pisząc, że mało co im spada a prąd gorszy itp tylko niech sobie realnie policzą ile ten sub dostaje gdzie podczas jego pracy zamiast 1ohm robi się 2-2.5ohm w zależności od częstotliwości i jakości wykonania paczki. Potem nagle wkładasz VxA w program i wychodzi, że suba widzi jako 3ohm i zamiast oddac 3kW wzmacniacz odda 1.5 i jeszcze z clipem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma być grane tylko na odpalonej furze i alternator jest wystarczający to można całkiem pominąć aku z przodu i nie trzeba z niego puszczać kabla do wzmacniacza. Nic nie stoi na przeszkodzie by grać z samego alternatora i wiele osób tak robi tym bardziej na customach, że aku z przodu w ogóle nie wspiera CA a jedynie bufory które są gdzieś tam z tyłu albo ich nawet nie ma mimo to z alternatora bezpośrednio leci plus do tyłu.

 

Sam akurat mam z aku do tyłu bo montowałem go rok wcześniej i po prostu nie chciało mi się wydzierać ale gram tylko na odpalonej furze i to przy ładowaniu blisko 15V więc ta optima która jest z przodu tak na prawdę nie oddaje nic i jest nieaktywna przy graniu na takim napięciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz dokupić regulator z płynną regulacją w zakresie 13-16V wyciągnięty z pod szczotek alternatora wprost do kabiny. Kilka osób robi takie regulatory a cena to coś koło 2 stów ale dla 220A alternatora coś takiego to istny rarytas :) Znam ludzi którzy właśnie do takiego 220A montowali zewnętrzny regulator jak u mnie. Tutaj przynajmniej czy alternator zimny czy zagrzany na maxa możesz sobie ładować ile Ci pasuje a jak miałem 180A z zwykłym regulatorem to jak zimny spoko 14.4 podczas jazdy jeszcze lepiej 14.5 14.6 a na postoju gdy chwile pograłem nawet trzymając 3tys obrotów 13.9V ładowanie :) a jest różnica w spadkach z 13.9 a jak teraz z 14.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1.9 w a3 8l :) osobiscie nie testowalem ponoc trzeba zmieniac sprzegielo alternatora na takie jak masz w zwyklym alternatorze seryjnym. 180A podchodzi p&p tak samo te customy np wasilika 250+ z mitsubishi. Tak czy siak kupujac 220A możesz liczyc sie z tym, że jak nie podejdzie p&p to rzeźba będzie bardzo mala i kazdy mechanik Ci to ogarnie raz dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz dokupić regulator z płynną regulacją w zakresie 13-16V wyciągnięty z pod szczotek alternatora wprost do kabiny. Kilka osób robi takie regulatory a cena to coś koło 2 stów ale dla 220A alternatora coś takiego to istny rarytas :) Znam ludzi którzy właśnie do takiego 220A montowali zewnętrzny regulator jak u mnie. Tutaj przynajmniej czy alternator zimny czy zagrzany na maxa możesz sobie ładować ile Ci pasuje a jak miałem 180A z zwykłym regulatorem to jak zimny spoko 14.4 podczas jazdy jeszcze lepiej 14.5 14.6 a na postoju gdy chwile pograłem nawet trzymając 3tys obrotów 13.9V ładowanie :) a jest różnica w spadkach z 13.9 a jak teraz z 14.8

A mogę prosić o linka ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...