Skocz do zawartości

Wygłuszenie auta


latitude
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Chodzi mi po głowie zakup auta klasy premium które zostałoby ze mną na bardzo długo (tj. min 8 lat), pomijając fakt że w autach tej klasy jest już względnie cicho to chodzi mi pod głowie wygłuszenie całego auta, robiłem już jedno całe auto ale ze względu że to sportowe coupe był lekki kompromis między ilością wygłuszenia a waga.

 

Teraz jednak byłoby wygłuszone bez kompromisów i powstaje pytanie czy jest sens pakować, przykładowo na dach, nadkola po dwie warstwy maty np. gms 07 xl (1,7mm)? A może wszędzie podwójnie? Czy może jedną, grubszą z wyższej półki?

 

Oczywiście wszystko przykryte dalej pianką, np. gms 01 (5mm), ew. tam gdzie wejdzie 2x pianka.

W tym przypadku pomijam aspekt wagi, auto i tak będzie ciężkie za to z ponad 300KM silnikiem więc te dodatkowe 100kg nie zrobi wielkiej różnicy.

 

Na tą chwilę pytam czysto teoretycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekkie bo spora część auta jest aluminiowa, silnik też jest lekki bo blok alu. 

Tutaj widać chociażby jak są wygłuszone drzwi, 

https://forums.nicoclub.com/how-to-remove-interior-door-panels-front-doors-m37-m56-q70-t609590.html

niby nic, ale biorąc pod uwagę seryjne wygłuszania to chyba tragedii nie ma. 

 

Jeździłem tym autem już i jest naprawdę cicho, ale z racji że wydając taką kasę na auto chcę żeby zostało dłużej i mnie cieszyło, stąd pomysł wygłuszenia całego auta.

Auto planuję kupić dopiero pod koniec przyszłego roku, więc na tą chwilę czysto teoretycznie pytam, bo po głowie chodzi mi też trochę mniejszy model Q50 z tym samym silnikiem, na pewno któryś z tych dwóch :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Znajdziesz piankę gmsa to biorę parę rolek  


Ze 3msc temu jeszcze normalnie kupiłem rolkę, nie wiedziałem że już nie ma żadnych :P

 


Kup Lexusa LS 430/460 nie wiem o jakim budzecie mowisz. Ja jezdze LS 460 nie zamienilbym na inne auto. Bezawaryjne wozy i najcichsze ze wszestkich aut segmentu F.

To nie podlega zmianie, bedzie infiniti. Mam dość toyot i ich "bezawaryjności".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem, ja nie mówię że są złe (napewno lepsze niż niemiecki szrot) ale 2 padnięte silniki po blisko 10k i skrzynia w przeciągu 4 lat skutecznie wyleczyło mnie z tej marki. Auto było sprowadzone z holandi (przeze mnie) z przebiegiem 70k km, bodajże 5 letnie z pełną książka itd. przez 3 lata dobiłem 130-140k jedyny serwis to olej, klocki, tarcze, które było o dziwo dosyć łatwo przegrzać i biły,  przy przebiegu bodajże 145k panewka papa, blok jajo, kupiłem drugi z anglika o przebiegu 60k mil, przejechalem na nim ~10k km wywalilo UPG..., dopiero kolejny okazał się przyzwoity (również z anglika o przebiegu bodajże 80k mil) pojeździłem może ze 20k km i padła skrzynia, naprawdę miałem już wtedy oddać to auto na żyletki. I żeby nie było olej co 10k km, full syntetyk zalecany przez aso. 

 

Druga toyota, corollka nowka z salonu, przez 4-5 lat też lala, potem problemy z ręcznym (wiecznie zacinają się zaciski), ciągle palące się żarówki (średnio co msc różna żarówka), wycierające się plastiki, gałka biegów po 100k km wygląda gorzej niż w mojej renault po 300k km... No i żeby wtedy bodajże 5 letnie auto miało zgnity spód, serio? Dziur nie było ale bardzo głębokie wżery. Była chęć zrobienia zabezpieczenia ale na gwarancji ASO zabroniło... 

 

Ogólnie mam 12 aut którymi się zajmuję (dziadków, rodziców, rodzeństwa) więc jakieś tam zdanie o markach aut mam wyrobione i po mimo że preferuję bardzo japońskie auta to o dziwo to francuz a konkretniej Renault się najmniej psują a robią najwięcej km. 

 

Zdecydowany jestem na infiniti a który konkretnie z w/w to zależy co się trafi w momencie jak nazbieram kasy.

 

Wróćmy do tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Infinity to klasa premium od Nissana więc będzie dobrze ale i tak bym to wygłuszył sam dla siebie. Są ciche jak są nowe a później ... krajowe drogi raczej się postarają o to żeby coś w końcu zatrzeszczało. W holandii są drogi dobre i gładkie bo regularnie naprawiają a i tak mój niemiecki szit jak to mówisz "słychać". Nie ma się co zastanawiać. Nadkola daj od zewnątrz i od wewnątrz po jednej warstwie, dach to samo plus pianka pojedyńczo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
W dniu 6.11.2019 o 18:51, latitude napisał:

Witam wszystkich,

Chodzi mi po głowie zakup auta klasy premium które zostałoby ze mną na bardzo długo (tj. min 8 lat), pomijając fakt że w autach tej klasy jest już względnie cicho to chodzi mi pod głowie wygłuszenie całego auta, robiłem już jedno całe auto ale ze względu że to sportowe coupe był lekki kompromis między ilością wygłuszenia a waga.

 

Teraz jednak byłoby wygłuszone bez kompromisów i powstaje pytanie czy jest sens pakować, przykładowo na dach, nadkola po dwie warstwy maty np. gms 07 xl (1,7mm)? A może wszędzie podwójnie? Czy może jedną, grubszą z wyższej półki?

 

Oczywiście wszystko przykryte dalej pianką, np. gms 01 (5mm), ew. tam gdzie wejdzie 2x pianka.

W tym przypadku pomijam aspekt wagi, auto i tak będzie ciężkie za to z ponad 300KM silnikiem więc te dodatkowe 100kg nie zrobi wielkiej różnicy.

 

Na tą chwilę pytam czysto teoretycznie.

Najlepszym wyborem w mojej opinii do wygłuszania aut będzie mata piankowa, którą można łatwo zamontować, bo jest samoprzylepna i bardzo dobrze wygłusza - wyciszenie do 36 dB. Dla przykładu - https://matybutylowe.pl/produkt/autoshim-black-flex-10/ , którą posiadam ja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...