jevgienij Opublikowano 14 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2019 Radio: Pioneer MVH-S310BTPrzód: Morel Maximo 6.2 + Magnat Classic 360Subwoofer: STX W.25.400.2x2.MC + Rodek R2200NZasilanie: 18mm2 (3x6mm2 LGY) Montaż dystansów: Wiem, że dystanse powinienem dopasować do wklęsłych drzwi frezowaniem lub szlifowaniem, ale nie miałem do tego ani weny ani narzędzi. Ostatecznie dystans został przykręcony do blachy czterema śrubami 6mm, luki wypełniłem masą uszczelniającą, a na końcu obłożyłem podwójną warstwą maty i żywicy. Wygłuszenie drzwi: Do wygłuszenia wykorzystałem matę alubutylową 2mm (1,9mm butyl; 0,1mm aluminium) dostępną w pobliskim sklepie dekarskim. Dla mnie butyl to butyl i nie czułem potrzeby zamawiania mat "specjalnych" do car audio. Finalnie na drzwi przyjdą takie panele: Subwoofer zbudowałem z 25mm MDF-u: 28L netto @ 38 Hz Gotowy tył: Jestem początkujący w car audio jednak dla mnie zestaw gra bardzo ładnie. W końcu subwoofer stał się jedynie uzupełnieniem basu, a nie jego jedynym źródłem - sam zestaw odseparowany potrafi zagrać naprawdę potężnie. Jest jednak pewien problem. Słuchając zestawu z normalnej pozycji siedzącej bas słabnie, a przeważa średnica. Natomiast jeśli słucham mając głowę na wysokości kierownicy (w znaczeniu przód-tył, bo góra-dół nie robi takiej różnicy) bas jest dużo lepszy - jak sobie z tym poradzić? Poza tym właśnie na tym forum, zaledwie kilka dni temu doczytałem, że moje radio obsługuje czasówki i zacząłem się tym bawić. Do tej pory byłem przekonany, że mój sub zamula i tak już musi być. Okazuje się, że niekoniecznie... Proszę o konstruktywną krytykę i porady co można poprawić, zrobić lepiej w powyższej instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel S. Opublikowano 15 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2019 calkiem ladnie ;)brakuje jeszcze zabudowy tweeterow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drx Opublikowano 15 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2019 Jaki masz tam alternator? Ile amper? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jevgienij Opublikowano 15 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2019 Alternator jest seryjny 65A. Można go w prosty sposób wymienić na 90A (od wersji z klimatyzacją), ale nie wiem czy to jest konieczne. Magnat jest zmostkowany i w takiej konfiguracji powinien oddawać 2x130W RMS przy sprawności poniżej 50%, czyli obciążenie ok. 44A. Gainy ustawiłem oczywiście na 90W pod zestaw, więc przy 2x90W w szczycie powinno być 30A. Teraz subwoofer. Rodek R2200N ma teoretycznie 400W RMS choć w praktyce bliżej 560W. Ja jednak potrzebuję od niego tylko 300W, bo tyle wytrzymuje mój głośnik. Przy jego 65% sprawności daje to obciążenie do 35A. Razem wychodzi, że zestaw w szczycie powinien pobrać właśnie do tych 65A, jednak w praktyce wygląda to tak, że jako bezpiecznik główny założyłem taki o wartości 40A (nie mam miernika mocy, żeby to konkretnie zmierzyć) i nie jestem w stanie go spalić. Mogę rozkręcić całość do granic możliwości, kiedy po prostu już słychać, że głośniki mają dosyć, a bezpiecznik 40A wszystko to wytrzymuje. Te moce są przereklamowane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
khazar Opublikowano 15 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2019 Zapomniałeś tylko o tym, że w aucie są jeszcze inne odbiorniki prądu, a skoro pobierasz w car audio prawie maksa, to akumulator może być niedoładowany, mogą być również spadki napięcia na wzmacniaczach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drx Opublikowano 15 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2019 Zapomniałeś tylko o tym, że w aucie są jeszcze inne odbiorniki prądu, a skoro pobierasz w car audio prawie maksa, to akumulator może być niedoładowany, mogą być również spadki napięcia na wzmacniaczach.Właśnie stąd moje pytanie o altka. Idzie zima i mogą być problemy z akusem. Pomysł o wymianie altka i okablowania (tzw big3) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latitude Opublikowano 15 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2019 Włącz wszystkie odbiorniki, ogrzewanie szyb itd. a potem muzę z większą ilością basu, albo sinusa 50-60hz (zalezy jak masz ciecia sub/woofer) na wyższych głośnościach przy odpalonym silniku i pomierz napięcia, na wzmaku, na aku, na alternatorze wzgledem jego obudowy, alternatorze wzgledem masy na aku i wyjdzie gdzie jest słabo. A to że nie zjarało 40A bezpiecznika nic nie znaczy, bezpiecznik jest "wolny" w krótkich impulsach przepuści znacznie większy prąd, obciążenie musi trwać na tyle długo aby ten "pręcik" w nim zdążył się rozgrzać i przepalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankus Opublikowano 15 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2019 Jest jednak pewien problem. Słuchając zestawu z normalnej pozycji siedzącej bas słabnie, a przeważa średnica. Natomiast jeśli słucham mając głowę na wysokości kierownicy (w znaczeniu przód-tył, bo góra-dół nie robi takiej różnicy) bas jest dużo lepszy - jak sobie z tym poradzić? Tutaj czasówki na pewno pomogą. Musisz się tym bawić i słuchać, w końcu usłyszysz o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 16 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 Miałem lata temu sejovana , basu w pozycji kierowcy nie ma i nie będzie Miałem 2x 8' za siedzeniami, później 2x12 za kratką , bo z drzwi mimo r6a czy Hertz hs 165 basu nie było, nie pomogło to że kombinowalem z głębokościa dystansu pod glosnikiem ;) Bas z drzwi był wszędzie, najwięcej przy szybie i w bagażniku. Co prawda nie kombinowalem z czasowkami bo mialem sony c910r ale korekcja fazy na wzmacniaczu nie dawała absolutnie żadnej poprawy. Bas na siedzeniu pojawił się dopiero kiedy zabudowalem kratę płyta hdf:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jevgienij Opublikowano 18 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2019 Pomierzyłem dzisiaj parę rzeczy. Wygląda to tak: Napięcie ładowania na alternatorze: 14,08VNapięcie ładowania na akumulatorze: 14,03V Włączyłem test tone 50 Hz na 40 w radiu czyli tak jak najgłośniej słucham muzyki. Napięcie na akumulatorze: 13,2VNapięcie na wzmacniaczu: 13,1V Bez odbiorników. Ze światłami jeszcze mniej. Natomiast największe straty są na żarówkach. Napięcie na styku żarówki jest mniejsze aż o 1,3V od napięcia na akumulatorze. Trzeba będzie zrobić instalację na przekaźnikach. Masę biorę z karoserii więc zmierzyłem rezystancję pomiędzy punktem do którego ją podłączyłem, a minusem akumulatora. Wynik był taki sam jak po zwarciu obu przewodów miernika ze sobą więc ok. Faktycznie warto wymienić alternator na 90A. Natomiast połączenie alternator-akumulator (strata 50mV) i połączenie akumulator-wzmacniacz (strata 100mV) mogą zostać, tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
khazar Opublikowano 18 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2019 Jak już robisz ten alternator to zrób to porządnie i wszystkie połączenia oczyść i zakonserwuj, ewentualnie w newralgicznych miejscach popraw okablowanie. Raz a porządnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jevgienij Opublikowano 11 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2019 Zrobione BIG3 i nowe klemy mosiężne. Magnat wymieniony na Sony XM-10020. Zrobiłem też kilka pomiarów RCA z radia: Sinus 50 Hz 0 dB na 62 czyli maks w radiu daje 2,279V i ścina wierzchołki:Na 61 w radiu jest 1,876V i czysty sinus: Sinus 1 kHz 0 dB na 62 w radiu 2,275V i ścina wierzchołki:Na 61 w radiu jest 1,889V i czysty sinus: Jest OK. Przynajmniej wiem, żeby nigdy nie słuchać na 62 w radiu. Za jakiś czas pomierzę też sobie wzmacniacze, jak dojdą do mnie rezystory na sztuczne obciążenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vanessa Opublikowano 12 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2019 Żadko kiedy słuchamy czystego sinusa na 0 dB, a wręcz przeciwnie. Tylko reklamy w mediach są normalizowane pod 0 dB i one są głośne. W zależności od gatunku muzyki przez ciebie słuchanej może się zdarzyć, że utwory "cichsze" do zera dobijają tylko kilka razy lub w sporadycznych przypadkach tylko raz. W takich utworach możesz dawać głośność na 62 i na cały utwór np 3 minutowy zetnie ci wierzchołki przez pół sekundy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.