Skocz do zawartości

Rozbudowa systemu audio w Honda Accord VII


wwa00
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

czyli do czasów sensownie

Sprawdzić nie zaszkodzi jaki to da efekt, zwłaszcza że praktycznie nic nie kosztuje poza czasaem.

 

Zakładając, że miałbym kupić inne zwrotki, to które konkretnie mógłbym kupić pod te tempo ultra?

 

Lubię słuchać dość często bardzo głośno muzyki, fajnie brzmi jak uciesze mocno na korektorze wartości od 1kHz do 6.3kHz. Ale przy normalnym poziomie nie brzmi to dobrze.

 

Jak odlaczylem tweetery i bawiłem się korektorem w radiu, to miało to bardzo duży wpływ na dźwięk woofera, nawet przy wartości gdzie teoretycznie nie powinien on w ogóle grać, czyli właśnie od ok 3kHz do 16kHz. Więc może przydalby się lepsze zwrotnice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zrobiłem bi-amp, pobawilem się czasami i mam lepszy efekt sceny, więc chyba warto pójść w tym kroku.

 

Pisaliscie o kupnie dodatkowego wzmacniacza pod subwoofer. Napewno iść w tym kierunku, czy może lepiej kupić jakiś wzmacniacz typowo pod tweetery?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem bi-amp, pobawilem się czasami i mam lepszy efekt sceny, więc chyba warto pójść w tym kroku.

 

Pisaliscie o kupnie dodatkowego wzmacniacza pod subwoofer. Napewno iść w tym kierunku, czy może lepiej kupić jakiś wzmacniacz typowo pod tweetery?

 

Kiedyś to przerabiałem. Lepsze rozwiązanie to osobny wzmak dla suba i osobny wzmak na przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie mogę podłączyć tych tweeterów z tempo ultra bezpośrednio pod radio? Moc całego zestawu to 120W, więc syczki mają pewnie kilka lub kilkanaście Wat.

 

Drugie pytanie to w radiu mam filtr polkowy dla tweeterów. Jak je podłączyć aby móc go wykorzystać. Jak miałem podłączone normalnie głośniki to ten filtr nie miał kompletnie wpływu na głośniki wysokotonowe, za to gain już tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz podłączyć do radia bezpośrednio. Ewentualnie jak coś mam sony xm2020. Miałem go kiedyś z tweeterami z tempo i grało bardzo fajnie. Ale zwrotke miałem aktywną z radia. Nie rozumiem o co chodzi z tym drugim pytaniem? Z tego co widzę masz tam tylko filtr hpf do 250hz. Więc on na tweetery nie będzie działać. Chyba że te radio ma pełną zwrotkę (raczej nie ale mogę się mylić). Wtedy możesz ustawić na tweetery cięcie na początek na 5kHz/12db i wywalasz oryginalne zwrotnice. Woofer wtedy dajesz z filtrem lpf na 2kHz/12db i też bez oryginalnej zwrotnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz podłączyć do radia bezpośrednio. Ewentualnie jak coś mam sony xm2020. Miałem go kiedyś z tweeterami z tempo i grało bardzo fajnie. Ale zwrotke miałem aktywną z radia. Nie rozumiem o co chodzi z tym drugim pytaniem? Z tego co widzę masz tam tylko filtr hpf do 250hz. Więc on na tweetery nie będzie działać. Chyba że te radio ma pełną zwrotkę (raczej nie ale mogę się mylić). Wtedy możesz ustawić na tweetery cięcie na początek na 5kHz/12db i wywalasz oryginalne zwrotnice. Woofer wtedy dajesz z filtrem lpf na 2kHz/12db i też bez oryginalnej zwrotnicy

Duża różnica jest w graniu tweetera podłączonego z radia vs wzmacniacza? W sumie to dzisiaj jeszcze podłącze i sam zobaczę.

 

 

W ustawieniach Xover mam:

Tweeter: fc ( filtr półkowy) i gain

 

Chodzi mi o ten filtr półkowy.

post-13047-0-18960000-1574425225_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica w porównaniu do radia alpine cde-195bt była spora. Dziwnie przetłumaczone to jest ale ogólnie chyba jest to filtr na tweetery i możesz wywalić oryginalną zwrotnicę, tylko nie widzę tam ustawienia slope. Więc ciężko stwierdzić. Weź na próbę ustaw na 12,5kHz. Prawdopodobnie prawie nie będzie słychać tweetera. Musisz na schemacie radia poszukać jak to masz podpiąć. (prawdopodobnie jako głośniki przednie). Pewnie trzeba też przestawić radio w tryb 3way.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to radio parę dni i tak jak w tabelce z filtrów ma dolnoprzepustowy na suba od 30 do 250hz, górnoprzepustowy na przód i tył od 30 do 250hz i to tyle. A ten filtr półkowy to jest prawdopodobnie tylko ściszanie tweetera od wybranej częstotliwości w górę, tzn. przyciszenie od np 10khz do końca pasma, więc aktywki na tym nie postawisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że to radio nie ma aktywniej zwrotnicy. Zastanawiałem się tylko w jaki sposób wykorzystać ten filtr półkowy.

 

 

Podłączyłem tweetery pod radio i albo mam kiepski słuch, albo po prostu nie ma różnicy. Podłączyłem nawet lewy pod wzmacniacz, prawy pod radio i bawiłem się balansem.

 

Więc czy w tym wypadku jest sens kupowania dodatkowego wzmacniacza na suba? Nakamichi ma w mostku prawie 500W RMS. Na giełdzie jest Alpine PDX M6 600W RMS. Zmieni on w znacznym stopniu profil brzmienia tego Gladena 350W?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego filtra półkowego nie wykorzystuj. Z tego co rozumiem to on ścisza o ustawioną wartość (db) wszystko co jest powyżej ustawionej częstotliwości (kHz). Ustaw na 1kHz i daj ten volume na -8. Powinien tweeter grać ciszej (woofer też). Ale jak Ty masz podłączenie tweetery osobno to nie jest to Ci potrzebne, ponieważ ustawiasz sobie gain frontu i co za tym idzie tweeterów. Bez wpływu na woofer. Bo ten półkowy też ściszy woofer od danej częstotliwości. Przydatne jak mamy zestaw na zwrotnicy i chcemy przyciszyć górę pasma. (Przykładowo zestaw Hertz DSK który daje po uszach :) ) Jak tweetery masz podłączone jako front to tam gainem reguluj głośność tweetera po prostu. 

 

Możesz spokojnie zostawić tw pod radiem. A kiedyś jak będzie Ci mało to kupisz jakiś wzmacniacz do nich :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, czyli wychodzi na to, że mam nic nie zmieniać tylko podłączyć tweetery pod radio...

 

Chcę czegoś więcej, tylko konkretnie nie wiem w którym kierunku mam iść.

 

Pisaliście o tym aby nie ładować głośników do tyłu bo to nic nie da. Dzisiaj bawiąc się,, faderem" odniosłem inne wrażenie. Różnica na seryjnym sprzęcie jest bardzo duża, słuchając wszystkich głośników, a potem tylko przednich. Tył też jest mocno słyszalny z przodu.

 

Jeszcze jak doda się do tego że często jeżdżę po autostradach i szum z drogi zagłusza w znacznym stopniu te dwa głośniki z przodu to jakiś sens ma montowanie ich z tyłu, albo może jednak 3Way. Co z tego, że na postoju 2Way będzie pięknie grał, jak podczas jazdy nie będzie już tak dobrze. Który seryjne montowany system car audio z wyższej półki ma tylko z przodu 4 głośniki + 2 lub 4 z tyłu? Pewnie żaden.

 

Wiem, że 3way ciężko ogarnąć ale kusi mnie ta opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Pisaliście o tym aby nie ładować głośników do tyłu bo to nic nie da. Dzisiaj bawiąc się,, faderem" odniosłem inne wrażenie.

To nie tak ze nic nie da ale głośniki z tylu psuja scenę, jeśli chcesz tylko głośno to możesz i z tylu zostawić lub wymienić na lepsze. 

Przy dobrym zestawie to i przy dużych prędkościach będzie wystarczająco głośno i jakościowo:)

 

 


Który seryjne montowany system car audio z wyższej półki ma tylko z przodu 4 głośniki + 2 lub 4 z tyłu?

Podjedz do BMW czy Mercedesa i posluchaj takich systemow a pozniej wpadnij na spot w Twojej okolicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 grudnia jest spot, będzie sporo ciekawych systemów.

Niestety, ale nie jestem z Warszawy. Zmieniłem już to w profilu.

 

Co do audio. Zakładając, że podszedłbym w 3way, średniaki i tweetery w słupki. Jaki głośnik sredniotonowy polecilibyście do moreli tempo ultra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W końcu przełożyłem ten sprzęt z Civica do Accorda.

 

Audio gra, ale przy głośnym odsłuchu migają mi światła. Minus pociągnąłem z masy, opór w tym miejscu wynosi 0.03 Ohm czyli ok. Zrobiłem dodatkowo big3, nowy kabel od masy nadwozia, masy silnika i dodatkowy od alternatora do plusa akumulatora.

 

Kabli użyłem spawalniczych o przekroju 50mm2. W bagażniku rozdzielilem je na cieńsze o grubości 20mm2. Konkretnie są to kable które kupiłem w zestawie, grały w civicu. Po przecięciu okazało się że są aluminiowe, tylko powlekane miedzią. Mogą mieć one wpływ na te światła? Długość ich to tylko 25cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz spadki napięcia to sie dowiesz gdzie prąd ucieka. Jak masz tylko jeden wzmacniacz to rozdzielacz zastąp redukcją.

Jak zmierzyć te spadki napięcia? Puścić muzykę i wtedy sprawdzić przy akumulatorze i przy wzmacniaczu? Jak przy akumulatorze będą dużo mniejsze spadki niż na końcu kabla to mam winowajcę?

 

Mój ,,rozdzielacz" to po prostu oba kable zakończone konektorami oczkowymi, skręcone ze sobą śrubą z nakrętką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak krótkie alu to je wywal i daj spawalnicze, kup 2 metry gdzieś w sklepie i bedzie spokój.

U mnie w civicu mam 50mm2 na suba i 2x16mm2 na resztę, i nic nie przygasa. Ogólnie zawsze tak robię że prąd dla suba idzie osobnym grubszym kablem. Mam to empirycznie spradzone że jak leci całość jednym kablem to są braki prądu przy glosniejszym słuchaniu.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zmierzyć te spadki napięcia? Puścić muzykę i wtedy sprawdzić przy akumulatorze i przy wzmacniaczu? Jak przy akumulatorze będą dużo mniejsze spadki niż na końcu kabla to mam winowajcę?

 

Mój ,,rozdzielacz" to po prostu oba kable zakończone konektorami oczkowymi, skręcone ze sobą śrubą z nakrętką.

Sprawdzasz najpierw przy alternatorze, akumulatorze, rozdzielaczu i wzmacniaczu w momencie przygasania świateł. Zamiast muzyki możesz włączyć szum brązowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzasz najpierw przy alternatorze, akumulatorze, rozdzielaczu i wzmacniaczu w momencie przygasania świateł. Zamiast muzyki możesz włączyć szum brązowy.

Ściągnąłem ten szum brązowy i ku mojemu zdziwieniu nigdzie nie miałem spadków napięć. Dopiero jak puściłem normalną piosenkę to przy uderzeniu basu były spadki.

 

Pomiary robiłem na włączonych światłach drogowych (tylko na tych zauważyłem przygasanie), przy włączonym nawiewie, nawigacji i muzyce puszczonej prawie na maxa.

 

Napięcie na akumulatorze i alternatorze spadło do 14.0V.

Na końcach kabli 50mm2 w bagażniku spadki do 13.5V, z czego na bezpieczniku i klemie pod maską ubytek ok 0.2V

Na wzmacniaczu spadki do 12.3V.

 

Czyli podsumowując:

-Długi kabel 50mm2 z bezpiecznikiem pod maską= -0.5V

- Krótki kabel aluminiowy 20mm2= -1.2V

 

Czyli w pierwszej kolejności muszę wymienić te kable aluminiowe na miedziane. Tym spadkiem pół Volta na długim przewodzie powinienem się przejmować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...