sobek4 Opublikowano 15 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2019 Witam. Kilka dni temu z ciekawości podłączyłem do gniazda zapalniczki miernik napięcia w aucie aby sprawdzić jaki jest spadek podczas mocniejszego grania. Okazało się że po uruchomieniu silnika napięcie wynosi 14,4 V . Po załączeniu klimy i świateł napięcie spadło do 14,3 Ok włączyłem radio i podkręciłem volume , napięcie spadło ledwo do 14,2 v Podkręciłem jeszcze bardziej i nagle napięcie spadło do 13.6 v i podskoczyło aż do 15,6 v by po chwili było 14,3 v , przy bardzo mocnym uderzeniu basu spada do około 13,6 v by przez ułamek sekundy podniosło się do wartości powyżej 15 v. Przewody zasilające wzmacniacz mam 20 mm2 , subwoofer to pride junior 12 pro , wzmacniacz kicx AD 1,400. Auto to focus mk 1 kombi 1,8 tdci. A cha napięcie na zaciskach wzmacniacza spada do około 12, 5 v gdzie na akumulatorze w tym samym momencie jest około 13,8 v. Kolejna ciekawostka to że światła dość mocno przygasają. Akumulator praktycznie nowy i 2 razy podczas mocnego grania zapaliła mi się kontrolka ładowania. Przy w miarę normalnym graniu , napięcie jest równe i wynosi między 14,2 a 14,3 v. Czy takie chwilowe wysokie napięcie może uszkodzić wzmacniacz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zziajany Opublikowano 15 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2019 jak się nie mylę wzmacniacze są robione do 16V ale mogę się mylić Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 15 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2019 Jak ten Pride jest 4 ohm, to wzmak pobierze przy znamionowych 400W (sprawność 87%) ok. 32A... a to, jak przyznasz, nie jest szokująca wartość.Spadki spowodowane babolami w instalacji zasilania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latitude Opublikowano 15 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2019 13.8V na aku a 12.5V przy wzmaku, coś jest nie tak z tym twoim okablowaniem. Masę masz "dobrą"? (tutaj masz jak ją sprawdzić https://youtu.be/eIB4IaNWS_M?t=120 ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 15 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2019 Do przejrzenia cała instalacja tzn plus z altka do aku, plus z aku do pieca, masy pod maską i w bagażniku.Tak wgl jaki to jest przewód te 20mm2 ? Spawara czy alu shit? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobek4 Opublikowano 16 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 Głośnik spięty jest w 1 Ohm . Przewody zakupione w spec kablu i jestem pewien że jest to miedz. Masę mam z karoserii ( wkręcona śruba w otwór w miejscu na apteczkę ) i ma nie więcej jak 1,5 metra długości , jest z tego samego przewodu co plusowy z akumulatora. Dziś jeszcze raz pomierzę wartości na zaciskach we wzmacniaczu i na klemach w akumulatorze. Bardziej bym stawiał na regulator napięcia w alternatorze. Wczoraj montowaliśmy taki sam zestaw u kolegi w focusie , używaliśmy te same przewody i u niego nie ma takich skoków napięcie które dochodzą jak u mnie prawie do 16 v. Przewody plus i minus zasilające instalacje w aucie są dosyć cienkie , może to jest przyczyną . W poprzednim aucie nie miałem takich cyrków ze skaczącym napięciem. Dziś przed pracą pomierzę tak jak radzi grzeczny_52 i zobaczę co w trawie piszczy. Najbardziej mnie nurtuje że napięcie w piku dochodzi do prawie 16 v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 16 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 W takim razie musisz liczyć się z natężeniem rzędu 85/90A. Regulator faktycznie warto sprawdzić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobek4 Opublikowano 16 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 Więc przed chwilką wróciłem z garażu .Auto wyłączone akumulator - 12,24 vzaciski wzmacniacza - 12,24 vAuto uruchomione akumulator - 14 .60 v zaciski wzmacniacza 14, 60 v ( oczywiście wahania na podobnym poziomie co na akumulatorze ) Podczas mocnego grania napięcie na akumulatorze zmienne od 14, 30 v do czasami 15 v ( raz spadło do 13,78 v)To samo na zaciskach wzmacniacza , mniej więcej się pokrywa. Czyli przewody odpadają. Jutro podskoczę do intercarsu i kupie regulator bo z tego co wyczytałem na forum forda to potrafi własnie takie figle płatać. Gdy dziś zawoziłem syna do szkoły napięcie podczas grania , nawet mocnego wynosiło sztywno 14,6 v. Ot takie spostrzeżenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
znachor32 Opublikowano 16 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 w fordach często komputer steruje ładowaniem i zdaża sie że skacze do 16v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobek4 Opublikowano 16 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 w fordach często komputer steruje ładowaniem i zdaża sie że skacze do 16vA jest na to jakiś sposób? Bo trochę szkoda uwalić wzmacniacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 16 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 Wątpię, żeby to było szkodliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek15255 Opublikowano 16 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 Raczej nie są to napięcia o stałej wartości pewnie, tylko chwilowe peaki. A elementy zasilania wzmacniacza też mają pewnie odpowiednio szersze zakresy wytrzymałości niż podany zakres napięć zasilania. Trzebaby znać budowę części zasilającej z czego jest wykonana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
One Love Audio Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 Sprawdził bym to prawdziwym miernikiem a nie chińska zapalniczką. Spadki jak spadki, ale jeśli napięcie tak mocno wzrasta po każdym spadku można podejrzewać uszkodzenie regulatora napięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 Wątpię, żeby to było szkodliwe.Ale dobre też nie są, po za tym instalacja auta może świrować ale też takich wahań nie lubi ( przerabiałem u siebie ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobek4 Opublikowano 18 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2019 Sprawdził bym to prawdziwym miernikiem a nie chińska zapalniczką. Spadki jak spadki, ale jeśli napięcie tak mocno wzrasta po każdym spadku można podejrzewać uszkodzenie regulatora napięcia.Co do multimetra to mam fluke 177. Zapalniczka była poglądowa i dla tego właśnie zrobiłem pomiary i takie anomalie wyszły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.