Skocz do zawartości

Dziwne działanie głośników po podłączeniu do wzmacniacza


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako że w mojej skodzie (OCTAVIA 2 FL) nagłośnienie woła o pomstę do nieba ponieważ gra to bardzo ale to naprawdę bardzo poniżej przeciętnej, postanowiłem założyć sobie skrzynie basową + wymienić głośniki z przodu ( ponieważ moja instalacja posiada je tylko z przodu )  :)

 

Po podłączeniu skrzyni pod wzmacniacz skrzynia gra wyśmienicie natomiast gdy podłącze głośniki pod wzmacniacz zauważyłem że one strasznie charczą. Co ciekawe gdy ustawię volume w radiu na ponad połowę rozłącza się cały system car audio i włączy się ponownie gdy zmniejszę głośność ( zabezpieczenie wzmacniacza) . Zauważyłem również ale to wcześniej nie było sprawdzane (przed podłączeniem wzmacniacza pod radio)  że radio też trochę się grzeje w okolicy kostki ISO. Podmiana chinch które dają sygnał na wzmacniacz na kanał głośnikowy nie rozwiązują problemu ponieważ głośniki nadal charczą.

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z charczącymi głośnikami ponieważ bardzo się załamałem gdy usłyszałem te głośniki :/

 

 

Sprzęt który zakupiłem sobie to:

  • Radio Orginalne (SKODA SWING)
  • Głośniki JBL CLUB 6500C
  • Wzmaczniacz JBL CLUB 4505
  • Skrzynia JBL CSX1400BP

 

 

PS. Szukałem rozwiązania na forum ale nigdzie nie znalazłem tematu który pomógł by mi chociaż w małym stopniu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa podstawowa - ustawienie gain wzmacniacza.

Club 4505 dostarcza pomiędzy od 45W(4 ohm) do 65W(2 ohm)... wiec dla twojego zestawu 3 ohm dostarcza w okolicach 55W.

 

CLUB 6500C nie powinien sprawiać kłopotu typu "charczenie" i.t.p. dla takich mocy mu dostarczanych jak wyżej napisałem.

Musisz to sprawdzić miernikiem na 100%. Dopiero wtedy możesz wszcząć alarm dotyczący uszkodzenia konkretnego komponentu.

Nowe głośniki nie powinny być "katowane" od momentu zamontowania w drzwiach - wymagają łagodnego (nie na full) traktowania przez kilka godzin grania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa podstawowa - ustawienie gain wzmacniacza.

Club 4505 dostarcza pomiędzy od 45W(4 ohm) do 65W(2 ohm)... wiec dla twojego zestawu 3 ohm dostarcza w okolicach 55W.

 

CLUB 6500C nie powinien sprawiać kłopotu typu "charczenie" i.t.p. dla takich mocy mu dostarczanych jak wyżej napisałem.

Musisz to sprawdzić miernikiem na 100%. Dopiero wtedy możesz wszcząć alarm dotyczący uszkodzenia konkretnego komponentu.

Nowe głośniki nie powinny być "katowane" od momentu zamontowania w drzwiach - wymagają łagodnego (nie na full) traktowania przez kilka godzin grania.

 

@grzeczny_52 - głośniki przez jakiś czas ja wiem około 2 miesięcy jeździły na przodzie podpięte pod normalne wyjście głośnikowe 2x40w :)

 

Jak konkretnie masz połączone wejście wzmacniacza z wyjściem radia ( ori przelotka JBL, konwerter hi-low, itd ) i jak masz ustawiony przełącznik wejścia na wzmaku ( Low, Hi1, Hi2 )?

@kowal 2002 - konwerter RCA jest podpięty pod wyjścia głośnikowe przód i tył z radia skoda swing a z konwertera wychodzą dwa przewody typu chinch (biały i czerwony)

a wygląda to mniej więcej tak (sory za lokowanie produktu xd) - https://allegro.pl/oferta/konwerter-sygnalu-glosnikowego-rca-100w-talvico-6585008444?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_ELKTRK_PLA_RTV+i+AGD&ev_adgr=Sprz%C4%99t+car+audio&gclid=CjwKCAjw-7LrBRB6EiwAhh1yX80ip1Ibb6BqlJ4unELxDrNftvtZCgOsSss-KHyk6REScgRQOYr6ChoC-O0QAvD_BwE

 i jak się nie mylę działają one na HI1 ale pewien nie jestem w każdym bądź razie wszelakie suwaki od tej opcji są ustawione na środek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to, według instrukcji, JBL CLUB 4505 ma wbudowane wejście wysokopoziomowe ( Hi Input ) więc ten konwerter jest całkowicie zbędny.

W komplecie ze wzmakiem powinny być takie małe przejściówki ze zwykłego kabla głośnikowego na Cinch ( coś jak to https://www.eltrox.pl/wtyk-cinch-w-s.html ). Przewody głośnikowe z radia przedłużasz aż do wzmaka ( jeśli tylko przód to + i - lewego oraz + i - prawego kanału; jeśli także tył to dodatkowo to samo dla tylnych kanałów ) i tam podkręcasz do nich te przejściówki ( + i - zgodnie z tym co na wyjściu radia ). Potem wtykasz odpowiednio wtyczki Cinch do wzmaka i przełączasz na Hi1 lub Hi2 ( przy Swingu dałbym na Hi2, bo na Hi1 radio może odciąć tył z powodu braku obciążenia końcówki mocy głośnikami ).

 

Piszesz, że masz podłączony przód i tył z radia ( 4 kanały czyli osiem przewodów ) do konwertera, który ma dwa wyjścia Cinch ( czyli jest dwukanałowy ) - nie bardzo "kumam" jak to jest faktycznie podłączone - może napisz coś więcej  ( może masz 2 konwertery albo jeden 4 kanałowy )...

 

Jeśli konwerter jakimś cudem jest dobrze podłączony to na wzmaku powinieneś ustawić przełącznik w pozycję LO ( Hi1 i Hi2 ustawiasz przy bezpośrednim podłączeniu do wyjść głośnikowych radia - bez konwertera Hi-Low ).

 

Powyższe to oczywiście tylko kabelkologia - jeśli będzie już OK to musisz jeszcze ustawić na wzmaku odpowiedni poziom sygnału wejściowego ( startujesz z pokrętłami Gain na wzmaku ustawionymi na MIN i potem regulujesz w stronę MAX - jak to dobrze ustawić masz opisane na forum ).  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to, według instrukcji, JBL CLUB 4505 ma wbudowane wejście wysokopoziomowe ( Hi Input ) więc ten konwerter jest całkowicie zbędny.

W komplecie ze wzmakiem powinny być takie małe przejściówki ze zwykłego kabla głośnikowego na Cinch ( coś jak to https://www.eltrox.pl/wtyk-cinch-w-s.html ). Przewody głośnikowe z radia przedłużasz aż do wzmaka ( jeśli tylko przód to + i - lewego oraz + i - prawego kanału; jeśli także tył to dodatkowo to samo dla tylnych kanałów ) i tam podkręcasz do nich te przejściówki ( + i - zgodnie z tym co na wyjściu radia ). Potem wtykasz odpowiednio wtyczki Cinch do wzmaka i przełączasz na Hi1 lub Hi2 ( przy Swingu dałbym na Hi2, bo na Hi1 radio może odciąć tył z powodu braku obciążenia końcówki mocy głośnikami ).

 

Piszesz, że masz podłączony przód i tył z radia ( 4 kanały czyli osiem przewodów ) do konwertera, który ma dwa wyjścia Cinch ( czyli jest dwukanałowy ) - nie bardzo "kumam" jak to jest faktycznie podłączone - może napisz coś więcej  ( może masz 2 konwertery albo jeden 4 kanałowy )...

 

Jeśli konwerter jakimś cudem jest dobrze podłączony to na wzmaku powinieneś ustawić przełącznik w pozycję LO ( Hi1 i Hi2 ustawiasz przy bezpośrednim podłączeniu do wyjść głośnikowych radia - bez konwertera Hi-Low ).

 

Powyższe to oczywiście tylko kabelkologia - jeśli będzie już OK to musisz jeszcze ustawić na wzmaku odpowiedni poziom sygnału wejściowego ( startujesz z pokrętłami Gain na wzmaku ustawionymi na MIN i potem regulujesz w stronę MAX - jak to dobrze ustawić masz opisane na forum ).  

 

Dzięki za radę spróbuję zrobić tak jak mówisz, i zobaczymy co z tego wyjdzie. Podłączę sygnał bezpośrednio z radia bez konwertera i zobaczymy co się stanie. jak coś będę informował o postępach na forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, podłączyłem to że się wyrażę "po bożemu" jest wszystko elegancko z radia puszczone na wzmacniacz bez pośrednio z radia i przestało charczeć i dziękuję serdecznie wszystkim za pomoc w tej kwestii nie mniej jednak mam dwa problemy (jeden już rozwiązany, ponieważ wzmacniacz odcina cały dźwięk przy pewnej głośności radia przez brak cewki noo za duży sprzęt xd wiadomo ) ale chciałbym żeby ktoś mi jeszcze powiedział jak prawidłowo wyregulować częstotliwości na wzmacniaczu dlatego że mam wrażenie że te głośniki JBL CLUB 6500C grają bez bassu

nie wiem czy to tak ma być że wzmacniacz puszcza lekki sygnał na głośniki a nadrabia skrzynią czy to właśnie jest kwestia regulacji częstotliwości .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma byc dobrze na 100% a nie 99 :)

Sprobuj tez zamienic + i - na glosniku subwoofera, byc moze gra nie w fazie z przodem i dlatego jest dziura na basie.

 

dziury w basie nie ma jako takiej audio znaczy skrzynia gra wyśmienicie problem jest w jakości głośników, kurcze ma ktoś pomysł może jak zebrać audio z głośników tak żeby można było usłyszeć to co ja? :D

 

edit : to co ja nagrałem telefonem może tego nie oddaje ale na wielu innych użytkowników YT wrzuca te filmiki i oni mają jakby lepszą jakość audio 

https://www90.zippyshare.com/v/8m9hkz6Y/file.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż zdjęcie ustawień wzmacniacza. Odłącz albo wycisz suba całkowicie i zostaw same głośniki z przodu. Jeśli słuchając takiej konfiguracji masz brak basu+ efekt jakby bardzo mocnego stereo+ czasem efekt jakbyś słuchał w dużym pomieszczeniu z pogłosem to na 100% masz przód podłączony w przeciwfazie - sprawdzaj polaryzację przewodów nie tylko przy wzmaku ale także przy zwrotnicy i głośnikach. Pamiętaj też, że przy tych przejściówkach na wejściu wzmaka polaryzacja podłączenia przewodów z wyjścia głośnikowego radia też ma znaczenie ( chociaż tu pewnie masz dobrze; przy zamienionej sub też grał by bardzo słabo ).

 

Edit:

Zakładając, że masz podłączone tylko dwa Cinch-e do wejścia L P Front:

- Gain Rear na min, na Front i Sub według potrzeb

- Sub input na Int

- Sub phase na 0 ( potem można próbować na 180 )

- Sub boost na min/0dB

- Input level na Hi2

- Front x-over na HPF ( w prawo )

- Rear x-over bez różnicy, może być na HPF

- Front Freq ( pod Gainem ) pomiędzy 32Hz a 80Hz ( wstępnie w lewo na 32 Hz )

- Rear freq - bez znaczenia - możesz dać na max w prawo na 320 Hz

 

W takiej konfiguracji powinno to grać w miarę ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż zdjęcie ustawień wzmacniacza. Odłącz albo wycisz suba całkowicie i zostaw same głośniki z przodu. Jeśli słuchając takiej konfiguracji masz brak basu+ efekt jakby bardzo mocnego stereo+ czasem efekt jakbyś słuchał w dużym pomieszczeniu z pogłosem to na 100% masz przód podłączony w przeciwfazie - sprawdzaj polaryzację przewodów nie tylko przy wzmaku ale także przy zwrotnicy i głośnikach. Pamiętaj też, że przy tych przejściówkach na wejściu wzmaka polaryzacja podłączenia przewodów z wyjścia głośnikowego radia też ma znaczenie ( chociaż tu pewnie masz dobrze; przy zamienionej sub też grał by bardzo słabo ).

 

Edit:

Zakładając, że masz podłączone tylko dwa Cinch-e do wejścia L P Front:

- Gain Rear na min, na Front i Sub według potrzeb

- Sub input na Int

- Sub phase na 0 ( potem można próbować na 180 )

- Sub boost na min/0dB

- Input level na Hi2

- Front x-over na HPF ( w prawo )

- Rear x-over bez różnicy, może być na HPF

- Front Freq ( pod Gainem ) pomiędzy 32Hz a 80Hz ( wstępnie w lewo na 32 Hz )

- Rear freq - bez znaczenia - możesz dać na max w prawo na 320 Hz

 

W takiej konfiguracji powinno to grać w miarę ok.

 

 

Powiem tak, zrobiłem tak jak napisałeś nawet sobie karteczkę wydrukowałem xd żeby nie zapomnieć co dokładnie napisałeś i w sumie to ja chyba mam tylko wrażenie  że jest lepiej bo niby widać że te głośniki chcą grać ale nie mają tej głębi basu tak no grają jak byś u siebie ustawił na radiu ustawienia bass -9 treble -9 i middle -9 a druga sprawa to odkryłem że wzmacniacz po 15 minutach pracy robi się ciepły ( albo ja już jestem przewrażliwiony )  i ciekawe czy nie jest to spowodowane tym iż instalacja na chwilę obecną nie posiada jeszcze kondensatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie rozumiem z przed zmian.

Co jest źródłem sygnału dla kanału SUB ( gdzie są podłączone te Cinch-e )?

Sprawdzałeś tą polaryzację głośników ( czy nie grają w przeciwfazie )?

 

Zdjęcie z dziś zrobione po sprawdzeniu polaryzacji głośników, i zmianie ustawień pod to jak napisałeś wcześniej jedyne co jest zmienione to bodajże SUB INPUT Z INT NA EXT bo skrzynia bardzo cicho grała xdd ale to już zrobione jak wracałem do domu to żeby jakiekolwiek audio grało i coś tam se głośniki pyrkały tooo jednak zostało tak jak jest na zdjęciu :)

A źródłem są dwa kanały lewy i prawy z radia przerzucone przez przejściówkę https://www.eltrox.pl/wtyk-cinch-w-s.html na chinch ponieważ ktoś wyżej napisał że wzmacniacz powinien pracować na INPUT LEVEL : HI/HI2  co rozwiązało mój problem z charczeniem głośników :D

Edytowane przez ToMiPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja nie wiem jak żyć? Co tu się wyrabia?

Dojechał kondensator który po instalacji spierdolił wszystko i nie działa nic? O co tu chodzi, dodam że podłączony był normalnie biegunami, niby według instrukcji trzeba jakis rem podłączyć ale ja tu takiego nie widzę :( ktoś się zna na podłączeniu tego?

 

Zresztą wrzucę wam fotkę jak to jest spięte :)

 

 

 

Edit : tak się zastanawiam czy ktoś nie pomylił plusa z minusem. Na tym kondensatorze...

post-25120-0-47691400-1568389111_thumb.jpg

post-25120-0-46496800-1568389145_thumb.jpg

post-25120-0-81258100-1568389209_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem, z 3 minuty trzymałem go podłączonego pod klemy na uruchomionym silniku, dodatkowo pod biegunem dodatnim właśnie był podpięty rezystor, Co ciekawe po tym czasie naładowanie kondensatora według miernika wynosiło 2,5V przynajmniej takie napięcie oddawał a przecież powinien on się ładować w ciągu kilku sekund.

 

 

EDIT:  tak jeszcze wpadło mi do głowy że może dla niego 14V to mało żeby go naładować skoro on tam niby według specyfikacji pracuje do 20V

(specyfikacje wrzucam na dole)      kondensator jaki kupiłem to Hollywood HCM-6 (6 Faradów)

Dane techniczne:

- Kondensator buforowy do instalacji 12V (nie stosować w instalacji 24V)

- Pojemność nominalna: 6 Faradów (6 000 000 uF)

- Rekomendowany do systemów car audio o mocy: do 2000 W

- Napięcie pracy: do 20 V

- Graniczne napięcie przepięcia: 24 V

- Szeregowa rezystancja wewnętrzna (ESR): poniżej 0,0015 Ohm

- "Auto Turn On/Off" - automatyczne załączanie/wyłączanie wyświetlacza

- Czas do wyłączenia wyświetlacza przy braku spadków napięcia: ok. 60 sekund

- Zakres temperatury pracy: -20°C do +50°C

- Średnica: 100 mm

- Wysokość: 280 mm

- Waga: 2,8 kg

- Woltomierz z 4-cyfrowym niebieskim wyświetlaczem

- Możliwość ręcznej kalibracji wskazań wyświetlacza

- Zabezpieczenie przed zbyt wysokim napięciem zasilającym

- Zabezpieczenie przed przypadkowym, odwrotnym odłączeniem przewodów do kondensatora

- Sygnalizacja akustyczna (buzzer) odwrotnej polaryzacji przewodów zasilających

- Wskaźnik stanu ładowania i zakończenia pierwszego ładowania

- Automatyczne załączanie wyświetlacza, gdy układ wykryje wahania i spadki napięcia w instalacji

- Automatyczne wyłączenie wyświetlacza, gdy brak detekcji wahań napięcia w instalacji przez ponad 60 sekund

- Kondensator może być montowany w dowolnej pozycji

- Chromowane konektory przewodów zabezpieczone przed przypadkowym zwarciem dodatkową (drugą) osłoną z bezbarwnej plexi

---> Przesyłka kurierska GRATIS <---

W zestawie:

- kondensator Hollywood HCM-6

- dwa uchwyty montażowe z bezbarwnej plexi

- dodatkowa osłona z bezbarwnej plexi (druga górna przykrywka) osłaniająca konektory kabli

- klucz imbusowy do konektorów

- rezystor do łagodnego pierwszego ładowania kondensatora oraz do rozładowania podczas jego demontażu lub odłączenia zasilania

- wkręty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...