Skocz do zawartości

Usuwanie elektroszumu ...


Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent to BMW czyli już wiadomo że będzie zabawa.

Konfiguracja to fabryczny HU -> wzmacniacz DSP(fabryczne okablowanie do wzmacniacza) -> wzmacniacz #2.

Wzmacniacz match pp DSP zasilany z oryginalnej wiązki wzmacniacza (2*2.5mm2) poprzez filtr LC który został dołożony żeby pozbyć się dźwięku alternatora który pokazywał się w momencie odzysku energii hamowania.

Przedtem podpięty prosto do klemy ale nie było różnicy.

Szum pojawia się kilka sekund po uruchomieniu silnika i jest niezależny od obrotów i stanu naładowania akumulatora, świateł, klimy i innej instalacji typowo siejacej po elektryce.

Jeśli we wzmacniaczu dam mute na wszystkie kanały to szum jest nadal stąd podejrzenie kwesti zasilania (i to masy).

Oczywiście odpinajac wzmacniacz szumu w głośnikach nie ma więc zakłócenia z kabli głośnikowych i zwrotnic wykluczam.

 

Wzmacniacze i radio sterowne sygnałem balansowanym - brak połączenia masy między nimi).

Na fabrycznej instalacji i fabrycznym wzmacniaczu minimalny szum był obecny (i to nawet bez pracującego silnika) ale jakieś 20db cichszy.

 

Jakieś rady gdzie szukać dalej? Jedyną rzeczą która jeszcze mam na liście do spróbowania to w aktualnej konfiguracji (wzmacniacz DSP zasilany po fabrycznej wiązce) dołożyć dodatkowo połączenie masy do akku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmacniacz oddaje pewnie 5*10W RMS więc z dużym zapasem jest :) poza tym to tylko niecałe 2metry.

 

Z ciekawostek, fabryczny wzmacniacz w wersji 600W (rms podobnej) i bezpieczniku 60A ma kabel 6mm2

 

Zresztą wzmacniacze obsługujące start stop już tak bardzo nie są wrażliwe na nie przewymiarowane kable. Zwłaszcza jak pracują w klasie D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szumi.

 

Znalazłem przyczynę - szum pokazuje się w momencie jak napięcie instalacji w aucie przekracza 15V. Jak spada do 14.4 to cisza.

Akumulator nowy AGM i klema dobiera takie napięcie ładowania....

Teraz tylko poszukam czy to normalne czy za wysokie już napięcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłączony mam już s/s.

Co ciekawe jak odzyskuje energię z hamowania to napięcie nie skacze tylko jest cisza.

Wg instrukcji serwisowej napięcie ładowania powinni być 14.7V.

A u mnie co kilkanaście sekund próbuje 'dobic' prądu podnosząc napięcie...

Chyba kontrola regulatora też mnie czeka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek sprawdź jaka jest różnica napięcia pomiędzy aku a wyjściem z alternatora.

W F02 potrafiło dochodzić do prawie 1V różnicy. 

Po oczyszczeniu punktów masowych i plusowych spadło do 0,2V różnicy.

 

Jak odłączysz małą wtyczkę z klemy IBS to ładowanie powinno uspokoić się i mieć stałą wartość na wyjściu alternatora.

 

Jaki model BMW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek sprawdź jaka jest różnica napięcia pomiędzy aku a wyjściem z alternatora.

W F02 potrafiło dochodzić do prawie 1V różnicy.

Po oczyszczeniu punktów masowych i plusowych spadło do 0,2V różnicy.

 

Jak odłączysz małą wtyczkę z klemy IBS to ładowanie powinno uspokoić się i mieć stałą wartość na wyjściu alternatora.

 

Jaki model BMW?

F10LCi

 

roznice miedzy wskazaniami napiecia mam 0,1 do 0,2V , multimetr tez pokazuje te samo wartosc

teraz wogole jestem zadziwiony bo IBS i DME twierdzilo ze akku jest 75%pelny a ja juz 14ta godzine laduje go pradem 3,8A i dopiero do 13,9V doszlo czyli byl pustawy

Akumulator doładowany prostownikiem do 85% wg ibs.

Ładowanie spadło do 14.2V.

Zero szumu we wzmacniaczu.

Akumulator ma dwa lata i chyba po prostu sito uznało że jest już leciwy i trzeba go wyższym napięciem traktować

post-24901-0-73132800-1564675175_thumb.jpg

post-24901-0-12786800-1564675184_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klema ibs to w skrócie miernik napięcia i natężenia prądu + termometr + logika który wysyła te dane do modułu który już steruje alternatorem

Do czego służy i jak działa klema IBS tłumaczyć mi nie musisz.

"Moduł" o którym wspominasz to sterownik silnika(DME dla benzyny, DDE dla diesla). Najczęściej podłączona poprzez linię BSD, tak samo jak alternator i często czujnik poziomu oleju, a w dieslu też sterownik świec żarowych.

Pytałem jak wygląda, bo często spotykam w serii Fxx klemy o wyglądzie tej z poliftowej E60, a dopiero nowa ma budowę jak ta nowa do e60. W serii Fxx póki co tylko raz wymieniałem IBS(wspomniana F02), ale w serii Exx bardzo często, od jakiegoś czasu nawet w poliftach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już całkiem nie rozumiem twojego pytania jak wygląda klema ibs.

Czy chodzi ci może o zdjecie czy coś innego?

 

W każdym razie na razie sytuacja wygląda dobrze, pewnie w weekend zrobię trasę to się okaże czy na stałe czy na chwilę pomogło.

W każdym razie szum pochodzi z alternatora przy podniesionym napięciu ładowania.

Odzysk energii podnosi napięcie do 14.7V ale bez szumu

post-24901-0-86849000-1564781272_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


To już całkiem nie rozumiem twojego pytania jak wygląda klema ibs.
Czy chodzi ci może o zdjecie czy coś innego?

Klemę IBS poprawiali kilka razy:

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/9302358-przewod-akumulatora-minus-ibs/i55804/kL/sN

Spójrz na informację "Część zastępuje: "

Nr części zmienia się, co może sugerować jakieś poprawki(ale nie musi).

 

W przypadku serii Exx klema zmieniała wygląda wraz z poprawkami. Wydaje mi się, że w F02 jak wymieniałem klemę, było podobnie, ale to było ze 2-3 lata temu i może mi się tylko wydawać.

 

Klema sama z siebie potrafi mocno namieszać. Stąd propozycja odłączenia małej wtyczki z klemy i sprawdzenie czy coś to zmieni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klemę IBS poprawiali kilka razy:

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/9302358-przewod-akumulatora-minus-ibs/i55804/kL/sN

Spójrz na informację "Część zastępuje: "

Nr części zmienia się, co może sugerować jakieś poprawki(ale nie musi).

 

W przypadku serii Exx klema zmieniała wygląda wraz z poprawkami. Wydaje mi się, że w F02 jak wymieniałem klemę, było podobnie, ale to było ze 2-3 lata temu i może mi się tylko wydawać.

 

Klema sama z siebie potrafi mocno namieszać. Stąd propozycja odłączenia małej wtyczki z klemy i sprawdzenie czy coś to zmieni

z tego co sprawdzilem to mam najnowszy model -

61219302358

ale na oko problem u mnie polega na bledym odczycie stanu akumulatora - DDE twierdzi ze jest jak nowy (0% zuzycie) a tymczasem on jest juz czesciowo zuzyty i nie trzyma parametrow.

na dniach podjade zrobic test akumulatora i sprobuje znalezc kogos kto potrafi sprawdzic alternator oscyloskopem

 

ale zasadniczo w BMW z systemem start stop, zaraz po odpaleniu silnika DDE podnosi mocno napiecie ladowania aby odbudowac ladunek stracony na rozrusznik i nawet 15.4V jest poprawne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co sprawdzilem to mam najnowszy model -

61219302358

ale na oko problem u mnie polega na bledym odczycie stanu akumulatora - DDE twierdzi ze jest jak nowy (0% zuzycie) a tymczasem on jest juz czesciowo zuzyty i nie trzyma parametrow.

na dniach podjade zrobic test akumulatora i sprobuje znalezc kogos kto potrafi sprawdzic alternator oscyloskopem

 

ale zasadniczo w BMW z systemem start stop, zaraz po odpaleniu silnika DDE podnosi mocno napiecie ladowania aby odbudowac ladunek stracony na rozrusznik i nawet 15.4V jest poprawne

Jak będziesz mierzyć aku to polecam naładować go(np. dłuższa trasa) i odłączyć klemy. Po pierwsze w większości testerów wszystkie 4 styki "krokodylków" muszą dolegać dobrze do klem. Poza tym, kondensatory w modułach potrafią zafałszować odczyt.

Tydzień temu robiłem pomiar naładowanego akumulatora w E61. Z podłączonymi klemami dostałem wynik: "dobry - doładuj". Pomiar samego akumulatora(odłączona klema plus) dała wynik: "do wymiany"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz mierzyć aku to polecam naładować go(np. dłuższa trasa) i odłączyć klemy. Po pierwsze w większości testerów wszystkie 4 styki "krokodylków" muszą dolegać dobrze do klem. Poza tym, kondensatory w modułach potrafią zafałszować odczyt.

Tydzień temu robiłem pomiar naładowanego akumulatora w E61. Z podłączonymi klemami dostałem wynik: "dobry - doładuj". Pomiar samego akumulatora(odłączona klema plus) dała wynik: "do wymiany"

wczoraj zrobilem duza trase

dzisiaj po nocy po otwarciu auta 12.4V

po zamknieciu i odczekaniu az sie auto uspi mam 12.7V

w trasie mam 13.7V przy odzysku energii 14.7V

dopoki auto odpala i szum nie wroci zostawiam temat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...