Skocz do zawartości

Zewnętrzny DAC + DSP


Rekomendowane odpowiedzi

Jestem początkujący i pewnie zadam głupie pytanie ale co tam...

Mam dobre (jak sądzę) źródło - McIntosh MX4000, a do tego zewnętrzny (i też jak sądzę dobry) DAC - MDA4000. Wzmacniacz też jest McIntosha.

Z tego zestawu chciałbym zasilić Morela podłączonego pasywnie. Generalnie ma byc klasycznie, bo i auto jest dosc wiekowe... z jednym ale... chciałbym uzyskać tzw. "scenę" Jak sądzę, potrzebuję więc DSP. Tyle, że nie chcę korzystać z DAC w DSP, bo po to mam DAC McIntosha. Nie potrzebuję też cyfrowych zwrotnic, bo nie chcę mieć tylu wzmacniaczy ile kanałów - chcę pasywnie, na razie przy pomocy fabrycznych zwrotnic Morela. Wychodzi na to, że potrzebuję jedynie móc wpływać na czasy.

Priorytetem jest SQ, więc chcę uniknąć wielokrotnego przetwarzania D/A i A/D. Stąd pomysł wpięcia się z DSP między zestaw McIntosha - między deck, a DAC.

Czy to w ogóle możliwe? Jeśli tak, to jakiego urządzenia użyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Tak to nie zadziała. Albo rybki albo ....

Idea zabawy sceną wymusza wręcz rozdzielenie głośników aby z osobna można było nadawać im różne opóźnienia. W przypadku zestawu ze zwrotnicami przesuniesz tylko centrum dźwięku bliżej kierownicy i nic ponad to.

Chyba że walczymy z idealnym zgraniem suba wtedy procesor będzie pomocny. Więc albo grasz jak teraz, albo idziesz w kilka kanałów i procesor.

Dac w dzisiejszych klockach to już nie czarna magia i worki pieniędzy, kostki staniały, parametry polepszyły, implementacja uprościła i może okazać się że zagra lepiej lub tak samo dobrze jak twój dac.

A urządzenia które obrobi sygnał i wypuści go w postaci cyfrowej nie znam. I pewnie w zastosowaniach komercyjnych takiego nie ma. Wszystko puszcza już po analogu wprost do wzmacniaczy.

Odnośnik do komentarza