Skocz do zawartości

Odwieczny dylemat 130mm vs 165 mm


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jestem nowy ale od jakiegoś czasu myślę czytam i analizuje CA.

Modelem w moich rękach jest Audi S3 8l w wersji 3D tak więc z tytułu budowy drzwi niezbyt przyjazne do zabudów.

 

Aktualnie audio jest seryjne plus mój subwoofer w bagażniku (aktywny).

I radio Kenwood KMM100RY

 

Zastanawiam się, słucham rapu , czasem popu , ale lubię też niskie zejścia w decaf i innych. Która opcję z ponizszych wybrać przy takiej muzyce?

 

1. 130mm odseparowane na przód więc bez robienia paneli, plus tłumienie drzwi wraz z usztywnieniem tapicerki żywica z mata szklaną.

Dodatkowo subwoofer w bagazniku, a całości pod wzmacniaczem ( nie wiem czy jakaś 4 kanałowkka uciagnie przód i sensownego suba dajmy na to 10-12" z mocą rzędu 500/500+).

 

2. Przeróbka przodu, cięcie tapicerki plus dystanse MDF, głośnik 165mm odseparowany usztywnianie tapicerki jak wyżej plus maty.

 

 

Pytanie czy 16cm na przód ma sens jeśli i tak chce by grało wszystko z subwooferem w bagażniku.

Jeśli mając subwoofer nie odczuje aż takiej różnicy (13 vs 16) to jednak wolalbym zostać przy oryginalnych boczkach bez cięcia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tematy o A3 sprowadzają się głównie do namawiania użytkowników do przeróbki na 16cm. Nie znalazlem, żeby ktoś chciał uzupełnić niskie pasmo subwooferem przy małym froncie.

 

@Christopher Hertze 130 przykładowe w specyfikacji mają 60Hz, a 165 raptem 50Hz.

Czyli woofer w bagażniku w zabudowie spokojnie by wypełnił niskie tony? Nie jestem audiofilem ale fajnie mieć coś wyposrodkowanego.

Tematy o A3 sprowadzają się głównie do namawiania użytkowników do przeróbki na 16cm. Nie znalazlem, żeby ktoś chciał uzupełnić niskie pasmo subwooferem przy małym froncie.

 

@Christopher Hertze 130 przykładowe w specyfikacji mają 60Hz, a 165 raptem 50Hz.

Czyli woofer w bagażniku w zabudowie spokojnie by wypełnił niskie tony? Nie jestem audiofilem ale fajnie mieć coś wyposrodkowanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wszyscy namawiaja na zmiane na 165 ale Ty uwazasz ze nie jestes audiofilem i Ci starczy 130 zamontowana do boczku ? Po co pytac? Zeby ktos Cie za to pochwalil?

Kupuj 130 te co na papierku maja niskie pasmo bo przeciez dane papierkowe graja , wieszaj na dygocacej tapicerce , potem suba utnij na 150hz i ciesz sie wszechogarniajacym cie dzwiekiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tematy o A3 sprowadzają się głównie do namawiania użytkowników do przeróbki na 16cm. Nie znalazlem, żeby ktoś chciał uzupełnić niskie pasmo subwooferem przy małym froncie.

 

@Christopher Hertze 130 przykładowe w specyfikacji mają 60Hz, a 165 raptem 50Hz.

Czyli woofer w bagażniku w zabudowie spokojnie by wypełnił niskie tony? Nie jestem audiofilem ale fajnie mieć coś wyposrodkowanego.

Tematy o A3 sprowadzają się głównie do namawiania użytkowników do przeróbki na 16cm. Nie znalazlem, żeby ktoś chciał uzupełnić niskie pasmo subwooferem przy małym froncie.

 

@Christopher Hertze 130 przykładowe w specyfikacji mają 60Hz, a 165 raptem 50Hz.

Czyli woofer w bagażniku w zabudowie spokojnie by wypełnił niskie tony? Nie jestem audiofilem ale fajnie mieć coś wyposrodkowanego.

Nie w bagażniku tylko w drzwiach...

woofery cięte około 65/80 Hz

a wszystko poniżej subwoofer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wszyscy namawiaja na zmiane na 165 ale Ty uwazasz ze nie jestes audiofilem i Ci starczy 130 zamontowana do boczku ? Po co pytac? Zeby ktos Cie za to pochwalil?

Kupuj 130 te co na papierku maja niskie pasmo bo przeciez dane papierkowe graja , wieszaj na dygocacej tapicerce , potem suba utnij na 150hz i ciesz sie wszechogarniajacym cie dzwiekiem ;)

Naposalem, że wolałbym nie ciąć tapicerki ale jeśli faktycznie jest aż tak kolosalna różnica słyszalna dla laika to ok, rozumiem i będę się do tego przymierzał.

 

Pytanie miało na celu raczej weryfikację, czy niesprawne ucho zauważy różnice. Mówią że z przodu ma być scena a z tyłu niski ton.

 

Pozdrawism

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy 16cm na przód ma sens jeśli i tak chce by grało wszystko z subwooferem w bagażniku.

Jeśli mając subwoofer nie odczuje aż takiej różnicy (13 vs 16) to jednak wolałbym zostać przy oryginalnych boczkach bez cięcia

Możesz śmiało zostać bez przeróbek. 130mm woofer potrafi zagrać to co potrzeba. Trzeba go jedynie odpowiednio zamontować.

W tym bmw przedni system jest na 130mm wooferku:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, powiedzcie mi odnośnie tłumienia A3 3d (drzwi nie mają komory) wystarcza 2 warstwy mat dajmy na to APP bądź jedną STP silver/gold , a tapicerkę usztywnić kilkoma warstwami żywicy z mata szklaną plus pianka, czy na tą żywice też musi iść mata bitumiczna?

 

Pytam bo jakość ciężko zobrazować mi ile mat zamówić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W internecie informacji dużo, na forum również ale trochę mniej o tak nietypowych drzwiach (bez komory).

Głośniki odseparowane DSK 130.3 wpadły wraz ze zwrotnicami, boczek usztywniony zywica i stoje teraz przed dylematem.

 

Oklejać blache drzwi mata + pianką czy sama mata?

Czy na utwardzony boczek (sztywny juz) dawać samą piankę czy jeszcze warstwe mat? Wolałbym nie bo wydaje mi się, że będą problemy z domknięciem boczka no i koszty bardzo wzrosną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...