facebook

Skocz do zawartości


REKLAMA

Miejsce na Twoją reklamę: tel. 691 265 492

Zdjęcie

Pomoc w instancji


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
36 odpowiedzi w tym temacie

#21 Helix12

Helix12
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Lokalizacja:Kutno

Napisano 12 maj 2019 - 20:03

Nie wiem czy wy jesteście czegoś zazdrości? :D spale to spale mój jest.Ciebie jakos to nie powinno obchodzić. Co do alternatora nie ma szans wstawić większy. Chyba lepiej dać także - z aku. A co do kondestarora to koledzy mi uświadomili na czym stoję.

#0 Reklama

  • 1234 postów
    Lokalizacja: SCA

Napisano przed chwilą

Miejsce na Twoją reklamę: tel. 691 265 492


#22 nakamichi

nakamichi
  • Użytkownik
  • 4640 postów

Napisano 12 maj 2019 - 20:06

3 dB ciszej rozwiązuje wszelkie problemy :wink: 


Byle do przodu

#23 ufik

ufik
  • Użytkownik
  • 658 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Śląsk

Napisano 12 maj 2019 - 20:13

Zazdrościmy golfa

3way na dziwnych głośnikach


#24 Helix12

Helix12
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Lokalizacja:Kutno

Napisano 12 maj 2019 - 20:22

Ufik tu nie ma czego zazdrościć:D
Jednak chciałem przeprosić mogę założyć alternator 180A, mój błąd. Ale znając życie to i tak za mało

#25 boloo

boloo
  • Użytkownik
  • 227 postów
  • Lokalizacja:Katowice

Napisano 12 maj 2019 - 20:29

Ufik tu nie ma czego zazdrościć :D
Jednak chciałem przeprosić mogę założyć alternator 180A, mój błąd. Ale znając życie to i tak za mało

moge Cie zapewnic, ze mozna rowniez i wiekszy , tylko to juz za 100 na szrocie nie kupisz:)

 

a co do spalania wzmacniacza, PAL mi to lotto. Jedynie Ci zwracam uwage na nie rozwiazany problem i jego konswkwencje (wraz ze zniszczeniem nowego aku). Pamietaj ze moc bierze sie z pradu, bez niej mozesz pomarzyc o chodzby 2000 rms z tego wzmaka.

 

wytlumacz w takim razie, po co lepiej dac minus z aku?


Wieczne gonienie króliczka:)


#26 grzeczny_52

grzeczny_52
  • Użytkownik
  • 712 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wyszków

Napisano 12 maj 2019 - 21:13


3 dB ciszej rozwiązuje wszelkie problemy :wink:

Wtedy będzie potrzebował ok. 110A brutto przy sprawności 80% dla uzyskanego - zakładam - napięcia na wzmaku 13,2V



#27 nakamichi

nakamichi
  • Użytkownik
  • 4640 postów

Napisano 12 maj 2019 - 21:22

Wtedy będzie potrzebował ok. 110A brutto przy sprawności 80% dla uzyskanego - zakładam - napięcia na wzmaku 13,2V

 

100 czy 110A  , tyle powinien mieć dostępne w tej chwili , na alternatorze i kablach które posiada .


Byle do przodu

#28 Helix12

Helix12
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Lokalizacja:Kutno

Napisano 13 maj 2019 - 02:53

Bollo bo będzie bez pośrednio z klemy? Przy 110A będzie może 1kw. Co do alternatora to 180A jest mi największym który jest montowanym seryjnie może i są większe stosowane w car audio ale to są koszta...
To jaki powinien być alternator przy takim zestawie ?

#29 grzeczny_52

grzeczny_52
  • Użytkownik
  • 712 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wyszków

Napisano 13 maj 2019 - 03:23

Zrób big3 poprawiając wszystkie połączenia włącznie z zabezpieczeniem tychże pod kątem Ew. korozji. Minus bierz z budy krótkim odcinkiem kabla z miejsca z konkretnie wyglądającą śrubą. Odpal system i pomierz napięcie na wzmaku.

 

Tylko zadbaj o właściwe ustawienie gain/level, nie na oko...

Powinieneś przy pracującym silniku mieć ciut powyżej 14V.

Przy napięciu 14.2V i altku 140A teoretycznie będziesz dysponował mocą w granicach 1.2/1.3kW.

Wstępnie ustaw wzmak na 1.5kW max.



#30 Helix12

Helix12
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Lokalizacja:Kutno

Napisano 13 maj 2019 - 03:37

grzeczny_52 dzięki za konkretną odpowiedź

#31 raffiodense

raffiodense
  • Użytkownik
  • 399 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Odense, Dania

Napisano 13 maj 2019 - 05:08

Bo nie mam zamiaru witać się z taka osoba jak ty

Masz zamiar czy nie masz, to nie sprawa osobista. Od innych wymagasz, a regulamin wymaga czegos od Ciebie i wypadalo by sie dostosowac, takie sa zasady tego forum, spolecznosci ktora tworzymy.
bogus1984 (13 maj 2019 - 09:10):
W regulaminie nie ma przymusu witania się.


#32 nakamichi

nakamichi
  • Użytkownik
  • 4640 postów

Napisano 13 maj 2019 - 08:29

Zrób big3 poprawiając wszystkie połączenia włącznie z zabezpieczeniem tychże pod kątem Ew. korozji. Minus bierz z budy krótkim odcinkiem kabla z miejsca z konkretnie wyglądającą śrubą. Odpal system i pomierz napięcie na wzmaku.

 

Tylko zadbaj o właściwe ustawienie gain/level, nie na oko...

Powinieneś przy pracującym silniku mieć ciut powyżej 14V.

Przy napięciu 14.2V i altku 140A teoretycznie będziesz dysponował mocą w granicach 1.2/1.3kW.

Wstępnie ustaw wzmak na 1.5kW max.

To nie o te konkretną odpowiedz biega , tylko uwaga ogólna .

Wydzielanie mocy przez wzmacniacz jest funkcja rozciągniętą w czasie , a to piszecie jest obrazem dla funkcji sinus z max amplitudy . To nie jest prawdziwy obraz "mocy " , przy sterowaniu sygnałem muzycznym do max dostępnej amplitudy na wyjściu wzmacniacza realna moc powinna zawierać się w okolicy 30 %  i raczej nie przekroczy 50 % dla różnego rodzaju gatunków muzycznych .

Chyba , ze ktoś nie wyczuwa kompresji dzwięku / przesteru .  

Zatem pozostaje jedynie pytanie jak wzmacniacz będzie to zapotrzebowanie na moc pokrywał  ( wartości szczytowe ).


Byle do przodu

#33 grzeczny_52

grzeczny_52
  • Użytkownik
  • 712 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wyszków

Napisano 13 maj 2019 - 08:43

Po odłączeniu suba i podłączeniu multimetru w to miejsce, masz mieć na zakresie AC napięcie 38... max. 38.7V.

Konkretnie jak to ustawić masz w wątku @ZoHaN'a


@nakamichi

Tak.

Natomiast podanie takiego info jest często "czarną magią" dla laika - jak będzie miał ustawione na tyle i tyle, to niejako zmieści się w widełkach bezpiecznej eksploatacji tak sekcji zasilania jak i sekcji zasilanej.



#34 nakamichi

nakamichi
  • Użytkownik
  • 4640 postów

Napisano 13 maj 2019 - 08:56

A ja pisze o realnym obrazie a nie teoretycznych założeniach . Gdyby przyjąć średnią realną moc i przyjąć do tego średni prąd aby to zasilić , to faktycznie te 50 mm/2 tez powinno dać sobie radę bez zadyszki. Kwestią jest jedynie jaki jest przebieg tego prądu ( na ile wzmacniacz / kondensatory wewnętrzne i ew zewnętrzny / jest to w stanie uśrednić ) .

 

Tak tez traktowana jest moc przez producentów wzmacniaczy ( obecnie ) , bo raczej żaden z nich nie wytrzyma termicznie mocy sinus przez godzinę .


Byle do przodu

#35 malutki

malutki
  • Użytkownik
  • 1341 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie / Krapkowice

Napisano 13 maj 2019 - 08:58

Bollo bo będzie bez pośrednio z klemy? Przy 110A będzie może 1kw. Co do alternatora to 180A jest mi największym który jest montowanym seryjnie może i są większe stosowane w car audio ale to są koszta...
To jaki powinien być alternator przy takim zestawie ?

Z Audi są dostępne większe, pasują p&p tylko trzeba zmienić rolkę i regulator napięcia

Wysłane z mojego G8342 przy użyciu Tapatalka

N7 - A/D/S - Morel - Gladen - Phoenix Gold

 


#36 Helix12

Helix12
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Lokalizacja:Kutno

Napisano 13 maj 2019 - 19:09

malutki wiem że z passat b6 (BXE) podchodzi 180A p&p bez żadnej przeróbki. Zdradzisz mi jaki model alternatora? Szukałem i nic nie znalazłem

#37 huntere

huntere
  • Użytkownik
  • 122 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tarnów

Napisano 13 maj 2019 - 19:24

Dokładnie jest tak jak nakamichi pisze. 

Mam u siebie wzmacniacz który potrafi ponad 300a "pociągnąć w sinusie"  oraz dwa inne wzmacniacze (na WF i TW) alternator "tylko" 180A.

Czyli teoretycznie bilans dużo na minus.A mimo to mam spadki przy odpalonym silniku na poziomie 0.5V.

Kable 70mm2 posiadam więc jeśli kolega ma 50mm2 to powinno wystarczyć.

Pozdrawiam.


Cda 9855r +hv165+h/k+R4100A+STX10

BIG 3 Cde 195bt +MP5.16+proa simplex25+2 x Edge 122SPL+aa70.2+eton1502+Tarmaps 3k





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych