Skocz do zawartości

Wiele dylematów jak podłaczyć 3way+sub na radiu 3xRca


boloo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

 

Wpadłby mi w ręce głośniki średniotonowe dynaudio 140/2. Zdaje sobie sprawe, że poprawne podlaczenie tego odbywaloby się pod procesor 4xrca badz uszytą na miare zwrotnice. Jednak na ten moment, myśle zeby tego uniknać ponieważ mam wzmacniacze ze zwrotnica.

 

Obecnie na wooferach są focale polyglass v2s + na tweeter HiVi tn28, wszystko jest cięte aktywnie z pionka x580BT (ale juz jedzie cde-195BT) do tego jest oczywiscie sub. 

 

Problem jest jak zwykle, tylko 3 pary rca a chciałbym 3 way plus sub podpiac i zachować jak najlepsza jakosc, wydajac mozliwe jak najmniej:)

 

 

Do rzeczy:

 

Wzmacniacze jakie posiadam to

2 wzmaki bez output i zwrotnicy praktycznie : audison lr3041c, genesis 100 stereo

 

2 xetec p2 prestige

Tutaj mam na pokladzie zwrotnice 20hz-4k hipass i lowpass właczana niezaleznie. Wiec mozna z tego skorzystac

 

Wzmacniacz posiada output , jednak jest napisane na rca na wzmaku"Σ non fading output" a w instrukcji do p2/p4 informacja "chinch line out sub""Subwoofer-Ausgang fur optionale Bassendstufe", poderzjewam więc, że nie wykorzystam output na wyjscie np. na md 140/2 ( swoja droga 2x205rms to nie przesada na md 140/2?:) )

 

No i wzmak na sub posiadam rowniez.

 

W komplecie w szafie lezy tez konwerter hi-low audisona sli4.

 

 

 

Dylematy jak podłączyć:

 

Wersja nr 1:

Sub pod radio i procesorem z radia ustawic czasówki+ciecia

 

tweetery pod kanał na tweetery i uciac z radia + czasowki

 

kanał na woofery puscic flat, rodzielic sygnał rca na dwa wzmaki i uciac z radia (problem jest taki ze w instrukcji jest infiormacja, że hipass jest -3dB tylko, martwie się aby nie uszkodzić średnich, bo dla wooferów chyba powinno byc ok)

 

Wersja nr 2:

przetestuje output i wtedy bez rodzielacza mozna podlaczyc schemat ten sam jak wersja nr 1. 

 

Wersja nr 3:

Sub pod radio i procesorem z radia ustawic czasówki + ciecia

 

Srednie pod kanał wooferów, np pod gienka i tutaj pociac z radia + czasówki

 

Kanal tweetera ustawić na flat, podłaczyc xetec p2 rozdzielic sygnał rca (jeden pod woofery),a na drugim wzmaku zastosować kondesator na tweeter ( kondy sa dość tanie, wiec mozna szybko zmienic, zachowujemy tez regulacje lv)

 

Wersja nr 4

Sub pod radio i procesorem z radia ustawic czasówki + ciecia 

 

Woofery jak sub

 

Do średnich i tweetera dokupic jakas 4 kanałówke z dsp , ktora ciagnie sygnał z hiinput. Wtedy bylaby mozliwosc osobnego ciecia aktywnego dla tw+mid

 

Wersja 5

Oczywiscie osobny procesor i wszystko na osbnych wzmakach

 

Wersja 6

Sub pod radio i procesorem z radia ustawic czasówki + ciecia 

Woofery pod kanał wooferów + ciecia+czasowki

 

mid+tw sprobować jakoś ogarnać pasywnie ( niestety md 140/2 ma wysokie wartosci i troche by te zwrtonice niestety wyszły ($), a nie wiem czy w przyszłosci czegos nie zmienie, wiec nie chciałem sie pakowac w jednorazowe zwrotnice)

 

 

 

Zdaje sobie sprawe, ze lacząc dwa wzmaki, trace mozliwosc osobnych czasówek. Ale mysle, ze to aktualnie najmniejszy problem. Chciałbym wybrac mozliwie najlepsza i najtansza opcje i kolejne dni nie marnować na testy, zdaje sobie sprawie, że nikt mi nie powie jak to zagra lepiej. Ale moze ktos testowal jakies rozwiazania i mi doradzi jak to finalnie ugryźć aby to miało rece i nogi. 

 

Kolejna kwestia jak zachowują się wyjscia glosnikowe w Pionku/Alpine w momencie ustawienia Network mode(pionner) badz 3way w Alpine.

W pionku prawdopodbnie tnie to jak ustawienia xover, a ciecia do tweetera wylaczyc sie nie da, wiec w przypadku puszczenia kanału wooferów na flat, jedynie z tego kanału mozna by skorzystac. W alpine nie wiem jak to działa.

 

P.s jak macie jeszcze jakies pomysły czy uwagi to chętnie poslucham :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez o tym pomyslalem :) generalnie lezy jeszcze mono na sub z plynna korekcja fazy wiec ta czasowka na suba przy takim podpieciu by sie przydala, wiec w tym wypadku robic 2xY czy z ktoregos kanalu zeby czasowki na subie nie mieszały sie z wooferami?

 

no i w tym przypadku takiego podpiecia, mozna by na mono w sumie wyjsc chyba tym output nonfanding, chyba ze tutaj tez czasowki beda zachowane z wooferow

 

mechanik|: czas na suby dla mnie istiotna rzecz, samo odwórcenie fazy o 180 nie robi tego co czasówki, dlatego myslalem o podpieciu suba osobno, no ale tak tez by to chyba przeszlo w 3way

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy jednego rca(Y) na głośnik który najdalej, bo sub w bagażniku

 

 

 

mechanik|: czas na suby dla mnie istiotna rzecz, samo odwórcenie fazy o 180 nie robi tego co czasówki, dlatego myslalem o podpieciu suba osobno, no ale tak tez by to chyba przeszlo w 3way

Pisałem o tym kilka miesięcy temu , dodatkowo płyty chyba tez sa nagrywane w niższych zakresach jako mono .

Jedyne co realnie tracisz to brak regulacji głośności suba z poziomu jednostki . Czasami tez std filtracja na piecu o zboczu 12 dB jest zbyt łagodna , ale jakoś trzeba to zrobić , przynajmniej do czasu jak nie zdecydujesz się na zmiany sprzętowe .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czas na suby dla mnie istiotna rzecz, samo odwórcenie fazy o 180 nie robi tego co czasówki

No to już 4way a nie 3way+sub. Kiedyś widziałem temat jak ustawiali w jeden kanał tw+mid, to bardzo nie proste, ale możliwe. Dużo liczenia, dużo pracy ustawienia głośników we właściwej pozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już 4way a nie 3way+sub. Kiedyś widziałem temat jak ustawiali w jeden kanał tw+mid, to bardzo nie proste, ale możliwe. Dużo liczenia, dużo pracy ustawienia głośników we właściwejno t

no tak 4 way:) ale dzieki za podrzucenie pomysłu :) to myslisz , nie bylo by problemu z wykorzystanien output sub i korekcja fazy juz sobie wyregulowac?

 

teraz kwestia co na srednie, bo chyba xetec p2 to bedzie przesada jak mozna pociac z radia, albo audison lr3051 albo gienek, cos czuje, że gienek na srednie pojdzie a audison na tweetery

 

 

 

Pisałem o tym kilka miesięcy temu , dodatkowo płyty chyba tez sa nagrywane w niższych zakresach jako mono .

 

Jedyne co realnie tracisz to brak regulacji głośności suba z poziomu jednostki . Czasami tez std filtracja na piecu o zboczu 12 dB jest zbyt łagodna , ale jakoś trzeba to zrobić , przynajmniej do czasu jak nie zdecydujesz się na zmiany sprzętowe .

 

regulacja suba to nie taki problem mi sie wydaje, szczegolnie jakbym wykorzystał mono z pilotem, z regulacja fazy, subsonicem, to moze sub by tragicznie nie zagral. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulacja suba to nie taki problem mi sie wydaje, szczegolnie jakbym wykorzystał mono z pilotem, z regulacja fazy, subsonicem, to moze sub by tragicznie nie zagral.

 

 

Nie pisałem , ze regulacja jest niemożliwa , tylko o jej braku z poziomu jednostki dla takiego wariantu.

Wzmacniacz z regulacją poziomu rozwiązuje problem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałem , ze regulacja jest niemożliwa , tylko o jej braku z poziomu jednostki dla takiego wariantu.

Wzmacniacz z regulacją poziomu rozwiązuje problem .

Oczywiście, w żadnym wypadku nie chodziło mi oto, że pisałes o tym, iż regulacja jest niemożliwa, a raczej oto, że mam pomysł jak to rozwiazac:)

 

Myślisz stosować ten Y czy wyjść tym non fading output na suba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz stosować ten Y czy wyjść tym non fading output na suba?

 

 

Y po stronie jednostki stosujesz aby pobrać jednocześnie sygnał z dwóch potencjalnych źródeł .

Tu źródło sygnału jest jedno ściśle określone i żadne inne , zatem NIE .

Y po stronie wzmacniacza , czasami jest wymagany gdy funkcja mostka nie jest wybieralna i do poprawnej pracy w tym układzie wymaga podania sygnału do dwóch wejść RCA.  TY piszesz o monoblocku ( jeden kanał ) wiec tak czy inaczej ma tylko jeden tor sygnałowy , to do czego miałby służyć ten Y z tej strony ?  Jest wariant gdzie wzmacniacz mono sumuje sygnały L + R  , ale w Twoim przypadku jego użycie może uzasadniać jedynie zbyt niska czułość wzmacniacza aby go wysterować z jednego gniazda RCA.

W każdym innym wypadku jest zbędne .

 

Przeczytaj w instrukcji radia czym jest 2 way plus sub , a czym 3 way  i jakie zakresy nastaw cięć oferuje w każdej z nich .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Y po stronie jednostki stosujesz aby pobrać jednocześnie sygnał z dwóch potencjalnych źródeł .

Tu źródło sygnału jest jedno ściśle określone i żadne inne , zatem NIE .

Y po stronie wzmacniacza , czasami jest wymagany gdy funkcja mostka nie jest wybieralna i do poprawnej pracy w tym układzie wymaga podania sygnału do dwóch wejść RCA.  TY piszesz o monoblocku ( jeden kanał ) wiec tak czy inaczej ma tylko jeden tor sygnałowy , to do czego miałby służyć ten Y z tej strony ?  Jest wariant gdzie wzmacniacz mono sumuje sygnały L + R  , ale w Twoim przypadku jego użycie może uzasadniać jedynie zbyt niska czułość wzmacniacza aby go wysterować z jednego gniazda RCA.

W każdym innym wypadku jest zbędne .

 

Przeczytaj w instrukcji radia czym jest 2 way plus sub , a czym 3 way  i jakie zakresy nastaw cięć oferuje w każdej z nich .

Generalnie chcialem xetec p2 na suba, jednak z racji pomysłu przedstawionego przez "mechanika" wymyslilem zastosowanie mono, ktore jest nieco słabsze, jednak posiada inne zalety. 

 

Oczywiscie czytałem instrukcje obslugi, znam zakresy ciec dla 2 way i 3 way i nic nie przeszkadza aby posiadajac 2way plus sub, ustawic w radiu na 3way:) Sprawe komplikuje fakt, iż ciecia sie nieco zmienily po aktualizacji. Bede mial radio w reku to bede testować. 

 

Generalnie te mono gra ciszej zdecydowanie na jednym RCA (chyba ze wtedy trzeba podbic czulosc), wiec sie zastanawiam jak ciagnie sygnal po jednym rca, chociaz rzeczywiscie slyszalem o takim rozwiazaniu, ale osobiscie zawsze podpinalem suba na 2xrca. Czyli jak mam to podpiać bo nie dokonca rozumiem? Nie chcialem stosowac Y przy radiu, tylko przy wzmaku jakby output nie zadziałał, to myslalem o dwoch Y ktore rozdziela rca na dwa wzmaki, (albo czegos nie zrozumialem... :P) , tutaj mowice jak dobrze rozumiem o jednym Y na prawym kanale rca przy wzmaku i jeden rca rozdzielony do mono ( tak to przynajmniej zrozumialem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie te mono gra ciszej zdecydowanie na jednym RCA (chyba ze wtedy trzeba podbic czulosc), wiec sie zastanawiam jak ciagnie sygnal po jednym rca, chociaz rzeczywiscie slyszalem o takim rozwiazaniu, ale osobiscie zawsze podpinalem suba na 2xrca. Czyli jak mam to podpiać bo nie dokonca rozumiem? Nie chcialem stosowac Y przy radiu, tylko przy wzmaku jakby output nie zadziałał, to myslalem o dwoch Y ktore rozdziela rca na dwa wzmaki, (albo czegos nie zrozumialem... :P) , tutaj mowice jak dobrze rozumiem o jednym Y na prawym kanale rca przy wzmaku i jeden rca rozdzielony do mono ( tak to przynajmniej zrozumialem)

To jeszcze raz , pisalem o kablu Y  w kontekscie wariantu pracy wzmacniacza do basu . Oczywiście musisz podać sygnał na wzmacniacz sekcji midbasu , ale to oczywista oczywistość , gdzie to rozdzielisz nie ma chyba tutaj istotnego znaczenia .

Wróć , ze względu możliwe implikacje w trudnym do określenia dziś 6 możliwym następstwie :wink2:,  puść klasyczny przewód stereo do wzmacniacza midbasów , jak posiada oddzielne wyjścia RCA do tak wyjdz z R do wzmacniacza suba , lub w tym miejscu zastosuj rozdzielacz Y.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze raz , pisalem o kablu Y  w kontekscie wariantu pracy wzmacniacza do basu . Oczywiście musisz podać sygnał na wzmacniacz sekcji midbasu , ale to oczywista oczywistość , gdzie to rozdzielisz nie ma chyba tutaj istotnego znaczenia .

Wróć , ze względu możliwe implikacje w trudnym do określenia dziś 6 możliwym następstwie :wink2:,  puść klasyczny przewód stereo do wzmacniacza midbasów , jak posiada oddzielne wyjścia RCA do tak wyjdz z R do wzmacniacza suba , lub w tym miejscu zastosuj rozdzielacz Y.

 

 

Oczywiscie midbasy podpinam rca normalnie, myslalem ze miejsce rozdzielacza moze miec znaczenie :) w pinku kanal sub jest tylko do 250hz plus czasowki tylko na cały sub mozna ustawic, ale w alpine rzeczywiscie powinno to zadziałac w taki sposob i chyba tez da najwiecej mozliwosci regulacyjnych.

 

to ten Σnon fanding output na xetec przekaze sygnał z czasówkami na wzmak suba czy nie? bo jakos wydaje mi sie to chyba najrozsadniejszym rozwiazaniem. Generalnie wiem, ze najlepiej sprawdzic, no ale moze zaoszczedze krecenia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie midbasy podpinam rca normalnie, myslalem ze miejsce rozdzielacza moze miec znaczenie :) w pinku kanal sub jest tylko do 250hz plus czasowki tylko na cały sub mozna ustawic, ale w alpine rzeczywiscie powinno to zadziałac w taki sposob i chyba tez da najwiecej mozliwosci regulacyjnych.

 

to ten Σnon fanding output na xetec przekaze sygnał z czasówkami na wzmak suba czy nie? bo jakos wydaje mi sie to chyba najrozsadniejszym rozwiazaniem. Generalnie wiem, ze najlepiej sprawdzic, no ale moze zaoszczedze krecenia:)

Dla potomnych

Non fading output normalnie puszcze sygnal na suba

 

Sprzet podłaczony:)

cde-195

rca sub podpiete woofery + sub

rca rear midy o dziwo dynaudio gra od 400hz/-12dB

no i na front tweetery

 

dzieki za pomoc, gra dużo ciekawiej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...