driver Opublikowano 12 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2019 Proa simplex 25 + Hertz ev165, jaki piecyk do tego przy aktywce? Pioneer p88rs2. Muzyka: hip hop, 2stepy, rnb, czasem klubowe granie. Przeciąg w temacie Mam tu w propozycjach:JL 4/450Audison VR 4.400Alpine PDX 4.100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 13 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 Automatyczna wiadomość Temat przeniesiony z forum:"Car Audio → Wszystko o Sprzęcie Car Audio"do"Car Audio → Jestem tu nowy - dział dla poczatkujących" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
driver Opublikowano 14 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 To może trochę rozwinę temat, kontynuując monolog, może za mało danych, może komponenty nieciekawe. Historia ma kilka lat z małą przerwą. Jestem totalnym amatorem, nie znam się na tych wszystkich sekretnych sztuczkach magiczkach pilnie strzeżonych przez wyznawców dobrego grania Pacjent to klasyczna puszka rezonansowa z lat 70tych - Wartburg 353. Jedni się śmieją, inni podniosą lament że popsułem klasyka. Ani to klasyk tylko demolud i nie popsułem tylko naprawiłem i cieszę się z jego użytkowania :-) Oczywiście tylko w ciepłe dni i wieczory nad jakimś jeziorkiem czy działeczce sącząc JW i słuchając co nieco - na postoju ofc. Zacząłem w 2012r od radyjka Nakamichi CD40z, zestawu Hertz HSK 165 i Audisona SRX3 i suba RF (nie pamiętam jakiego). Głośniki umiejscowiłem "w nogach" bo nie chciałem niszczyć oryginalnych tapicerek. Zmajstrowałem je z żywicy, koszuli i innych recyklingowych materiałów i tak samo te głośniczki zagrały. Klepały, stukały, trzaskały To już wiedziałem, że tak zostawić nie mogę. Zacząłem szukać tapicerek które będę mógł popsuć a te oryginalne schować na strychu. Boczki sa na dykcie która przez wiele lat nasiąka wodą. Trzeba było więc je odtworzyć, zaimpregnować i od nowa okleić.Drzwi wygłuszyłem matami,zaklejając otwory, zakamarki zabezpieczyłem bitumicznym Bollem na pędzel - zabezpieczone przed korozją + kasowanie rezonansów. Wzmacniacze poszły pod tylną podłogę, a skoro o nich mowa to wleciał Audio Art 200.2 na przód i Moncar 2.200 na sub, a sub wskoczył AS HX 12 SQ w ori paczce, która idealnie wpasowała się w bagażnik Wartbanga. Dopłeniłem system Pioneerem p88rs2. Jako że wózek wozi śluby, mnie na zloty czy działeczki - w bagażniku nie ma zabudowy. W nim mieści się namiot ze śpiworami, skrzynka piwka albo prezenty ślubne i kwiaty ;-) Wracając do klocków - taki setup mnie satysfakcjonował przez dłuższy czas. W 2015 wszystko zostało rozsprzedane a auto trafiło "na kołki". Od zeszłego roku próbuję znów "zagrać" autem i wybrać się na parę przejażdżek. Ale chce troszkę coś pozmieniać, a i czasu mam więcej na zabawę i kombinacje. Odkupiłem tu z forum Pioneera, którego bardzo lubiłem. Na szybko wrzuciłem woofery Hertza EV165 i jakieś syczki Infinity w miejsce nawiewów - docelowo chcę być może ww. Proa i pod nie zrobić ciekawe słupki lub kule (coś na kształt prlowskich głośników na nóżkach.) Tym razem przód ma być na podziale aktywnym żeby móc sobie to ładnie posterować. Piece do wyboru, mam tu w propozycjach:JL 4/450Audison VR 4.400Alpine PDX 4.100 Stoję przed dylematem piecyka i syczków (których notabene jeszcze nie mam). Lubię sobie czasem zagrać żywiołowo, ale bez tuningowych naleciałości - dudnienia z kilometra, choć przy tej oliwkowej puszcze jest ciężko :-D Poniżej kilka fotek, może ktoś coś podpowie albo zwróci uwagę na zasadnicze błędy w instalacji czy montażu :-) Pozdrawiam całe SCA. Zdjęcia w kolejności chronologicznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 Automatyczna wiadomość Temat przeniesiony z forum:"Car Audio → Jestem tu nowy - dział dla poczatkujących"do"Car Audio → Wasze Instalacje" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZoHaN Opublikowano 21 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 Ciekawe auto do car audio. Pytanie czy zabezpieczyłeś poszycie drzwi przed wilgocią? I z czego jest zrobione ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danek Opublikowano 22 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 Pal licho audio,wartburg przepiekny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
driver Opublikowano 27 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2019 Ciekawe auto do car audio. Pytanie czy zabezpieczyłeś poszycie drzwi przed wilgocią? I z czego jest zrobione ? Sklejka laminowana o grubości 4mm. Ranty zaimpregnowane siuwaxem do impregnacji więźby dachowej - taki zielony płyn powszechnie stosowany w budownictwie. Otwór w drzwiach ten największy zaślepiony dociętą blacha na uszczelce gumowej, a całośc zaklejona matami. Na to, a między boczek wata/pianka 5mm. Boczek nie drży i nie rezonuje. Wnętrze drzwi wygłuszone dwoma warstwami mat. Jako że ta robota była wykonywana 5 lat temu - w tym roku będę je otwierał celem inspekcji pod kątem korozji wewnątrz. Dystans przykręcony jest "na wylot" do drzwi. Sam głośnik do dystansu na cztery śruby. Martwi mnie jedynie to o czym pisałem w innym temacie czy czasem dystans-tuba nie jest za długi. Głośnik nie zanurza się w drzwiach. Niby nie słychać dudnienia, a może ja tego nie słyszę? Muszę się tez przyjrzeć charakterystykom WF i pomyśleć czy nie zasadnym byłoby je ukierunkować delikatnie do góry. Dostałem na testy piecyk vr 4.400. WF zaczął sobie całkiem przyjemnie radzić, natomiast gwizdki wymagają pilnej wymiany. Tymczasowo wrzucę H/K lub Missiony o ile dostanę i pokombinuję z ich ustawieniem + dorzucę piecyk do ich zasilenia. Myślałem o jakimś małym Sony. Może ma ktoś taki zestaw zbędny w szafie? No i najważniejszy plan po wrzuceniu lepszych gwizdków - próba przejścia na aktywny podział. Nigdy tego nie robiłem, ale już czytam i mam nadzieję ze jakoś podołam. SW na razie czeka aż wycisnę max z przodu. wartburg przepiekny Miło mi, dziękuję. Mam nadzieję że już wkrótce zagra współmiernie do wyglądu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZoHaN Opublikowano 28 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 Jaką masz długość dystansu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULII Opublikowano 28 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 Woofer pochyla się 2 -way żeby wyeliminować dziurę pasma jaka powstaje w aucie na górnej średnicy, ale to już wyższa szkoła kiszenia ogórkaMocowanie woofera nie da się płytsze zrobić ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Angelnh Opublikowano 29 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2019 BULII sugerujesz, że skonsy montaż woofera może przynieść więcej minusów niż korzyści? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
driver Opublikowano 29 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2019 Jaką masz długość dystansu ? 45mm. Płaszczyzna magnesu WF licuje się wtedy na styk z powierzchnią drzwi. Nie mogę dać go głębiej gdyż przy max opuszczeniu szyby - mechanizm uderzałby w niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZoHaN Opublikowano 29 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2019 Spokojnie nie jest za długi. Ja mam długość 65mm i dźwięk jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 31 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2019 A tam audio, jakie "szyny" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mireczek Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Pacjent to klasyczna puszka rezonansowa z lat 70tych - Wartburg 353. Jedni się śmieją, inni podniosą lament że popsułem klasyka. Ani to klasyk tylko demolud i nie popsułem tylko naprawiłem i cieszę się z jego użytkowania :- Ciekawi mnie temat wygłuszenia -Wartburg po trzaśnięciu drzwiami robił takie donośne "pum!". Podsufitka nawet o ile pamiętam nie miała wygłuszenia. Działałeś coś w tym kierunku przy aucie? Drzwi drzwiami ale echo po aucie może hulać.Kable... też ciekawa sprawa -ani w zasadzie typowych progów, ani tunelu(biegi przy kierownicy -super temat). Pewnie pod wykładziną idą -chyba jakieś rynienki zrobili...Z tego co kojarzę auto co prawda na ramie ale kończyła się chyba w okolicy tylnych kół -bagażnik niejako "wisiał" w powietrzu i "ludzie mówili", że bywały z tym problemy(rdza plus nonszalanckie jego pakowanie) ale pamięć już się zatarła... W każdym razie jakby Cię naszło na dodatkowe akku w bagażniku warto o tym pomyśleć To dwusów...? Czy VWmod? Swoją drogą tak zrobiony wygląda jak DDR-owska odpowiedź na RFN-owskie BMW 5er Fajne auto, wyróżniające się klimatem i surową urodą. Aż mnie zazdrość łapie. Osobiście widziałbym jakieś "antyczne" maskownice/obudowy/okleiny na sprzęt, żeby zostać w klimatach epoki. Nie traktuj tego jako rady, każdy robi jak mu pasuje. To po prostu taki mój punkt widzenia. Wieki temu miałem okazję jeździć naprawdę dużo 353W i Wargolfem. Byłem naprawdę cholernie zaskoczony jakie te samochody są poręczne , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
driver Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Ciekawi mnie temat wygłuszenia -Wartburg po trzaśnięciu drzwiami robił takie donośne "pum!". Podsufitka nawet o ile pamiętam nie miała wygłuszenia. Działałeś coś w tym kierunku przy aucie? Drzwi drzwiami ale echo po aucie może hulać.Kable... też ciekawa sprawa -ani w zasadzie typowych progów, ani tunelu(biegi przy kierownicy -super temat). Pewnie pod wykładziną idą -chyba jakieś rynienki zrobili... Efekt "pum" zniknął po zrobieniu drzwi. Klika jak wspomniane niżej 5er ;-) Z tym wozem idę na delikatny kompromis bo to może być ciekawostka - jest w oryginale. Tzn. lakier, chromy, wnętrze, itd ja tego nie naprawiałem ani nie odrestaurowywałem. Takiego kupiłem od 1wszego właściciela jakieś 10 lat temu. Stąd np. aby zrobić tapicerki przednie musiałem kupić inne a te "oryginalne" z pierwszego montażu trzymam na strychu. Tak samo z drzwiami, zawieszeniem, itd. Nie ingerowałem w blachy ani konstrukcję aby móc za kilkanaście lat wyjąć to wszystko gdy znudzi mi się tuning i zamarzę za powrotem do dziewiczego stanu :-) Z tego co kojarzę auto co prawda na ramie ale kończyła się chyba w okolicy tylnych kół -bagażnik niejako "wisiał" w powietrzu i "ludzie mówili", że bywały z tym problemy(rdza plus nonszalanckie jego pakowanie) ale pamięć już się zatarła... W każdym razie jakby Cię naszło na dodatkowe akku w bagażniku warto o tym pomyśleć Ten miał lekkie życie, był trzecim czy czwartym autem w rodzinie. U mnie przez 10 lat też zrobił ok. 5000km...Aktualnie przebieg z "książką serwisową" 76,000. To dwusów...? Czy VWmod? Kopciuch hehe. Osobiście widziałbym jakieś "antyczne" maskownice/obudowy/okleiny na sprzęt, żeby zostać w klimatach epoki. Nie traktuj tego jako rady, każdy robi jak mu pasuje. To po prostu taki mój punkt widzenia. W tym sezonie mam zamiar poświęcić mu więcej uwagi i złotówek (to mój szósty samochód pod dachem), będę kombinował. Po to tez jest ten temat - aby posłuchać rad ;-) jakie "szyny" Dziękuję, przekażę żonie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
driver Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Podpiałem w trybie aktywnym przez p88rs2 głośniki przednie. Sekcja TW idzie przez mały piecyk Sony. WF przez jedną parę VRa. Wyregulowałem "na ucho" gainy, na tyle ile potrafiłem, przy czym TW jest najsłabszy i to do niego dopasowałem dół. TW 2,5kHz -12db WF ma parametry na papierze 60-25000Hz. Od jakiej filtracji zacząć cięcie? hpf 70, lpf 2,5kHz? TW umiejscowiłem w ściętych rurkach pcv i szukam im odpowiedniego kierunku, przynajmniej na razie. Coś czuję że szybko muszę je zmienić na coś lepszego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymin89 Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Te tnij wyżej, 5kHz powinno być bezpieczne. WF możesz zacząć od 2,5-3 kHz i schodzić w dół jak by było za ostro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZoHaN Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Z regulacją gain sprawa jest bardzo prosta. Kiedys pisalem o tym na forum. Na ucho to nic nie ustawisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Link do "problemów" z ustawieniem wzmacniacza, o którym chyba mówi @ZoHaN:http://www.strefacaraudio.pl/topic/59813-cichy-subwoofer/page-2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZoHaN Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Link do "problemów" z ustawieniem wzmacniacza, o którym chyba mówi @ZoHaN:http://www.strefacaraudio.pl/topic/59813-cichy-subwoofer/page-2 Dokładnie o to mi chodziło.Te tnij wyżej, 5kHz powinno być bezpieczne. WF możesz zacząć od 2,5-3 kHz i schodzić w dół jak by było za ostro.Tak jak kolega pisze. 2.5khz dla tweetera to za nisko. Powiedz dokładnie których używasz? H/k czy mission? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
driver Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2019 TW jest Infinity, ale w tym tygodniu powinien dotrzeć do mnie Mission. Wtedy też finalnie poszukam dla nich najlepszego ustawienia i zrobię dla nich obudowy. Po niedzieli pobawię się z miernikiem i GAINami. Natomiast wracając do tematu: Woofer pochyla się 2 -way żeby wyeliminować dziurę pasma jaka powstaje w aucie na górnej średnicy, Zauważyłem pewną rzecz. Przyjemniej słucha się WF na tylnych siedzeniach niż przednich. Nie wiem jak to opisać. Siedząc z tyłu brzmi to wszystko naturalnie, słychać miękki bas (choć to może być normalne, z doświadczenia HA wiem że najwięcej basu jest w rogach pomieszczenia - można tu szukać analogii?). Ale z kolei w dupowozie z Dynaudio na fotelu kierowcy jest najlepiej. Natomiast w 353 siedząc z tyłu (nie wiem czy do końca dobrze rozumiem pojęcia) dźwięk jest pełen powietrza i dynamiki, jest bardzo przyjemnie. Siedząc z przodu - jakby przytłumiony. Czy to moment w którym powinienem zacząć próby z pochylaniem i obracaniem dystansu WF? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZoHaN Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 A jak zmieniasz miejsce odsłuchu to położenie wooferow też się zmienia ? Siadając z tylu na charakterystykę częstotliwości wpływa akustyka pomieszczenia w którym dokonujesz odsłuchu(auto) siedząc z przodu masz o wiele mniej odbić i rezonansów niż siedząc z tylu. Dziura w paśmie może być spowodowana złym dobraniem cięć zwrotnicy bądź złej polaryzacji tweeter woofer. Bez mikrofnu pomiarowego i trochę wiedzy tego nie ruszysz. Wszystko fajnie opisał kolega kondrax w temacie systemy i procedury pomiarowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
driver Opublikowano 19 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2019 Dokopałem się do tematu: http://www.strefacaraudio.pl/topic/10295-budowanie-sceny-w-samochodzie-a-walka-z-wiatraka/?p=104179 I jak widać, ktoś miał ten problem i nie bał się o nim napisać. Mowa o kątach. Czyli obecny dystansik do modyfikacji/wywalenia i trzeba będzie popróbować. Pomiary i sprzęt pomiarowy to za wysoki level póki co dla mnie ;) Żeby mieć podstawę za sobą czyli nie dumać nad zestawem przednim - dogaduję AMA, zwrotki Dan i tweeter HK. Od tego zacznę dywagacje co jest źle a co nie, skoro sprzęt będzie sprawdzony. Zatem WF Hertz już sprzedany. Dostałem też chwile wcześniej Missiony i mówiąc szczerze, naprawdę zrobiły przyjemną zmianę za budżetowe Infinity (choć te pierwsze kosztowały mnie 50PLN - dziękuję koledze tu z SCA). Aha, ustawienie Gainów na miernik przyniosło wymierny skutek - można sobie pozwolić z głośnością bez przesterów. Choć Ameryki nie odkrywam to czuję że idę dobrą drogą :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malutki Opublikowano 21 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2019 Zwrotnice pod biamping też jeszcze leżą ;-) Wysłane z mojego G8342 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piciu81 Opublikowano 26 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2019 I jak postępy? Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.