Skocz do zawartości

Civic VI MB


Vic
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :D

Chciałbym przedstawić mój pierwszy samochód, w którym postanowiłem zrobić trochę lepsze granie niż łubudubu.

Jest to Honda Civic VI fastback z 2000 roku.

post-14956-0-13814400-1550528636_thumb.jpg

Nie jest to demon pod względem ilości prądu, ale nie ma tragedii.

Akumulator 45ah, alternator 75A

Do podłączenia wzmacniacza z akumulatorem użyłem przewodów spawarkowych 35mm^2

Jednostka sterująca to radio Pioneer mvh-170ub

Przód (Na razie niestety bez wzmacniacza):

Woofery przód Hertz HV165

Tweetery Eton pow 172.2

Zwrotnice ceeroy xo100

Drzwi Wygłuszone matami GMS 05 XL C3 oraz pianką GMS-01

post-14956-0-38830500-1550529351_thumb.jpgpost-14956-0-63847400-1550529377_thumb.jpgpost-14956-0-88038900-1550529391_thumb.jpgpost-14956-0-67128500-1550529450_thumb.jpgpost-14956-0-18466700-1550529480_thumb.jpgpost-14956-0-64668800-1550529492_thumb.jpgpost-14956-0-26404000-1550529504_thumb.jpgpost-14956-0-41000300-1550529517_thumb.jpg

 

Przetwornik jaki wybrałem do budowy subwoofera to Rockford Fosgate Punch HX2 2210 - obudowa zamknięta 27l.

Za napędzanie tego potworka odpowiedzialny jest monoblok Xetec Gravity G1200.

post-14956-0-17318800-1550530214_thumb.jpgpost-14956-0-71053000-1550530230_thumb.jpgpost-14956-0-96616500-1550530241_thumb.jpgpost-14956-0-47298800-1550530256_thumb.jpgpost-14956-0-77940200-1550530257_thumb.jpeg

 

Subwoofer jest cięty na 80Hz -24dB

Cięcie przodu na razie ustawiłem też na 80Hz -24dB

Granie jest tyle co przeze mnie skompletowane, zainstalowane i jeszcze wymaga trochę pracy aby było dobrze zestrojone i wykończone. Cały czas jest w trakcie budowy :) Myślę nad zakupieniem kondensatora oraz drugiego aku, żeby nie było braków w prądzie, ale nie jestem do końca przekonany czy warto. Może ktoś mi doradzi? :)

Muszę pokombinować z litrażem obudowy suba, bo wyszła mi trochę za duża. Robiłem ją z MDF 28mm, na dole i na górze podwójne ścianki, w narożnikach wzmocnienia, wszystkie łączenia uszczelnione klejem montażowym o wytrzymałości do 350kg. Na razie nie jest wytłumiona, kupię odpowiedni materiał, zapakuję, posłucham i będę wiedział czy jest lepiej czy gorzej. Na chwilę obecną moje odczucia są takie, że głośnik nie jest zbyt precyzyjny w szybszej muzyce jak np. house. Ale za to w ciężkich trapowych kawałkach schodzi bardzo konkretnie i przy tym trzęsie fotelami :D Co aż mnie zadziwiło jak potrafi zagrać 10 calowy głośnik w obudowie closed, serio. :P

W porównaniu do mojego poprzedniego suba jakim był JBL P1224 w ,,bass-reflex'ie" to RFD zjada go na śniadanie czystością basu i jego dynamiką. Ale JBL robił większą zadymę...co kto lubi. :D Swoją drogą jestem ciekaw jak HX może zagrać w BR, bo po tym co prezentuje w CL to naprawdę może być ciekawie..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny początek :) Drzwi wyglądają OK, przetworniki też fajne, także rozwijać granie :) Ode mnie - w pierwszym kroku zmienił bym radio na takie ze zwrotnicą aktywną (z racji różnych wooferów, tweeterów i zwrotnic). Skrzynka - zdaje się to nie MDF, a sklejka wodoodporna ;), bardzo dobry materiał, bardzo sztywny (nieco trudniejszy w obróbce), litraż skrzyni wyszedł zdecydowanie za dużo jak na ten głośnik (piszesz, że trochę muli w szybszej muzyce, to wina wielkości boxu), zmienił bym cięcie subwoofera na coś bliżej 60 Hz i nie koniecznie wszystko tak ostro traktował 24 dB/o. Prąd w Hondzie znany mi temat :) Na mocniejsze granie nie ma go za wiele.

 

Drugi akumulator należało by założyć na przekaźniku, aby załączał go po odpaleniu, inaczej krótki będzie jego żywot... Przemyślał bym chyba bardziej wymianę tego głównego, na AGM np. żółtą Optimę. Pod maską robiłeś dodatkowe połączenia masowe oraz z alternator - akumulator (tzw. BIG 3) ? Należało by to zrobić, jeśli nie ma. Nie widać też jak są zainstalowane tweeterki :) Masz jakiś plan na zabudowę w bagażniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, skrzynka nie jest z mdf, ale nie wiedziałem jak sie poprawnie nazywa taki materiał ;) Jest twardy, sztywny i trzeba użyć duzo siły zeby w nim wiercić..Złamałem w nim wiertło :D BIG 3 nie robiłem, ale zrobię jesli tak ma być. Tweetery na razie są przyklejone taśmą dwustronną pod szybą (nie miałem czasu by to porządnie zrobić). Co do zabudowy w bagażniku to chce dorobić ścianki do podstawy pod wzmacniaczem i od góry zakryć to jakimś materiałem typu plexi czy cos takiego. Skrzynkę zawioze do tapicera zeby mi ogarnął jakieś ładne obicie :) Ale to dopiero jak skończę z nim grzebać. Nic wiecej nie planowałem robić, moze z czasem coś wyjdzie..A co do przodu to mam jeszcze WF Etona, ale jeden przestał mi grać więc założyłem hertza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manual Rockford Fosgate Punch HX2 2210:

https://www.rockfordfosgate.com/rftech/library/2003/5_subwoofers/lit12400_dvcwoofer_man.pdf

...Ty masz 27L, a rekomendowana jest 21.24L... możesz wrzucić do wnętrza różnicę objętościowo w litrach - nie od razu, stopniowo, oceniając efekt.

Masz też dane do skrzyni b-r. Pamiętaj o przeliczeniu jednostek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam od dawna ten przetwornik. Jeździł ze mną długo w skrzynce zamkniętej. Obecnie jeździ w br. Te 27L to zdecydowanie za dużo. Rockford ma bardzo dobrze rozbudowaną bazę świetnych manuali. Wg nich te 21,24 L to już górna granica litrażu dla tego przetwornika, dla obudowy zamkniętej. Bez powodu tych parametrów nie podają.

 

Co do BIG 3 to gra zdecydowanie warta świeczki. U mnie po takim zabiegu ładowanie podskoczyło o dobre 0,5V do wartości niemal książkowej.


 

 


Swoją drogą jestem ciekaw jak HX może zagrać w BR, bo po tym co prezentuje w CL to naprawdę może być ciekawie..

 

Wg mnie nieco lepiej gra w zamkniętej. Nie jest jakoś znacząco wolniejszy, zejście za to niższe, potężniejsze. Ale i skrzynka ciut większa, co może miec znaczenie w mniejszych bagażnikach.

Ten wzmak na podkładzie jest jakoś przymocowany do podłogi bagażnika? Czy tak hulaj dusza? Może warto w kolejnych etapach pomyśleć nad wykonaniem zabudowy. Albo chociaż zrobić na chwilę obecną podkładkę na oparciach tylnych siedzeń pod ten wzmak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, dzięki, dokładnie tak zrobię, stopniowo w dół z objętością i będę miał porównanie :) Na ten moment kick jest trochę zamulony i brakuje mu takiego fajnego kopa. Za to w cięższych utworach naprawdę daje radę. To mój pierwszy sub w closed i nawet nie myślałem, ze tak fajnie to zagra.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, dzięki, dokładnie tak zrobię, stopniowo w dół z objętością i będę miał porównanie :) Na ten moment kick jest trochę zamulony i brakuje mu takiego fajnego kopa. Za to w cięższych utworach naprawdę daje radę. To mój pierwszy sub w closed i nawet nie myślałem, ze tak fajnie to zagra.

 

Ten RF spokojnie potrafi przyjąć na klatę znacznie więcej mocy niż to co ma w metryce. Wtedy dopiero jest fun.  :rotfl: Mocy nigdy za wiele  :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zauważyłem, ze jest taki moment, kiedy gra gra, zwiększam głośność o 1-2 wartości i zaczyna ruszać fotelami hehe :D

Co do wzmacniacza to nie jest przymocowany, musze pomyśleć nad tym, chociaz przewody zasilające są na tyle sztywne, ze praktycznie trzymają go w miejscu ( żadne tłumaczenie, muszę ogarnąć to mocowanie). :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tymczasowo nawet rzepem możesz zamocować do podłogi bagażnika - woziłem tak mase czasu subwoofer w skrzyni closed i nawet nie próbował zmienić położenia

z czasem podwójna podłoga lub konkretna zabudowa

Nie polecam takiego "tymczasowego" montazu ze wzgledu na to ze nigdy nie wiadomo kiedy i gdzie czeka nas wypadek/kolizja. U znajomego widzialem po glupiej miejskiej stluczce jak nie przymocowana skrzynia suba przeleciala z bagaznika na przednia szybe niszczac wszystko po drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i nie znam się, ale czy przypadkiem nie należałoby zacząć od poprawnego montażu przodu? między innymi odsłonić cały woofer jeśli już boczek był robiony, oraz poskładać sensowniej przedni zestaw? te zwrotnice wyglądają jakby były z zestawu trójdrożnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 lata później...

Siema 😎 jako, że Car Audio to jak choroba, znów zacząłem sobie grzebać. Zmiany:

-radio Sony MEX-N5000BT,

-tweetery Dego sp650, 

-założony wzmacniacz na przód JBL 75.2

-wymienione przewody sygnałowe na Hollywood PRO-225

-założone przewody głośnikowe Klotz 2x2,5mm i 2x4mm

-subwoofer zbudowany na dwóch głośnikach JBL P1224, skrzynia z mdf 120l, strojenie ~33Hz

-zrobione BIG3 na przewodach 35mm2

-kondensator stinger 2f

-założony wskaźnik napięcia

-cała podłoga i bagażnik wyłożona kocami z filcu

To chyba tyle z tego co się zmieniło 😃

Przód pod wzmacniaczem w końcu pokazał pazur, jest fajnie, głośno i czysto. Długo szukałem drugiego przetwornika P1224 i w końcu się udało. Niestety był uszkodzony i musiałem wymienić cewkę. Pierwsze odpalenie subwoofera to był dla mnie szok, nie spodziewałem sie, że będzie aż tak mocno. Kolejny krok to zmiana alternatora, bo brakuje prądu, napięcie na odpalonym silniku i muzie na max potrafi spadać na 11,5V. Mam już alternator Valeo 180A, zamierzam go założyć do końca czerwca. Ponizej jakieś fotki z prac i tego jak to teraz wygląda. Pozdrawiam :)

4BF366B3-702E-410B-B4B8-711933E71013.jpeg

CBC95ACF-B422-43FA-821D-3DADA1FBC774.jpeg

F815281B-D3DA-48C9-8658-98F302943FC8.jpeg

1B32A528-B0F3-4B23-B3EE-CDEBF1CCEA15.jpeg

9255CC6B-5C60-4B54-B528-D99D414D3D6B.jpeg

AB1AE3BC-0722-4807-95E9-114A700A87D4.jpeg

C180884B-2DDA-48FC-90EA-75C0FF81A85A.jpeg

A3791949-DDFD-4A07-B0BF-B6B8478156AA.jpeg

19AA898D-F14F-46DE-AB6D-FDD61202E46F.jpeg

E6A5A16A-2EFC-4792-A1C7-031070E0DA6F.jpeg

13B71ADC-8877-44C2-A9D3-81880A0420C4.jpeg

C0E55831-0762-4AE3-898A-699C36744BC0.jpeg

0546D012-F780-47C0-928E-FDACF1FD3CCD.jpeg

69607686-FFFC-41FB-AE5D-DDE613262F91.jpeg

8F3C1625-2D39-499E-9224-3BE6E68B4772.jpeg

C4AD18FE-E464-4257-AA05-6671DC269016.jpeg

FCDCAB1C-56DB-4E95-8C0B-548B7D64029B.jpeg

B669B2CC-D1BF-4E19-99AF-928B48617BF4.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ładnie. Fajnie że się rozwijasz. Dobrze że BIG3 zrobiłeś, skrzynka porządnie skręcona. Ten alternator co masz to wiesz że silniki Hondy kręcą się w drugą stronę niż większość silników? Znajomy miał problem z mocniejszym alternatorem właśnie z tego powodu, mocniejszych jak 75A do Hond z rzędówką nie wstawiano, oczywiście z tamtych lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Jankus napisał:

No ładnie. Fajnie że się rozwijasz. Dobrze że BIG3 zrobiłeś, skrzynka porządnie skręcona. Ten alternator co masz to wiesz że silniki Hondy kręcą się w drugą stronę niż większość silników? Znajomy miał problem z mocniejszym alternatorem właśnie z tego powodu, mocniejszych jak 75A do Hond z rzędówką nie wstawiano, oczywiście z tamtych lat.

Dzięki za podpowiedź, w takim razie dam sobie spokój z wymianą tego alternatora. :( To prościej chyba będzie dorzucić drugi taki sam? A czy dołożenie drugiego akumulatora coś poprawi? Czy to bez sensu?

 

2 godziny temu, Szczurek1986 napisał:

Vicfajnie się bawisz, gratulacje... 😍 Fanem energola też jesteś niemałym :D 

Dzięki, to dosłownie zabawa, co przyjdzie do głowy to robię, w końcu jest na to czas 😃 Monsterka czasami wypije, teraz mniej bo brzuch wywaliło przed latem 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...