Skocz do zawartości

Maty wygłuszające - jakie na dzisiejsze czasy?


derek81
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Hello.

 

Odklej tylko ten kwadrat gladen bo Ci wodę będzie pił pewnie

 

Tak nie należy w tym miejscu kleic tego typu maty i nie chodzi tu o chłonięcie przez nią wody.

Materiał i konstrukcja tych mat piankowych ma zapewniać nie namakanie wodą.

Czy serio tak Wam się ta woda w nich zbiera? Bo ja się nie spotkałem.

 

Druga kwestia to czy jest aż taka potrzeba dawania maty piankowej na całą powierzchnię boczku drzwi?

OK ok wiem że nie zaszkodzi, wiem że daję bo mogę.

Lecz czy jest to niezbędne?

Może trzeba gdzie indziej się bardziej postarać ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć, przymierzam się do wygłuszenia podłogi u siebie w C124. Trochę czytałem i mam dylemat między dwoma matami, a dokładniej Vibrofiltr 2.0 i StP Black Silver. Czy któraś z nich jest lepsza? Jak z ich trwałością, nie "wypływają" po latach czy pękają? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello.

 

 

Tak nie należy w tym miejscu kleic tego typu maty i nie chodzi tu o chłonięcie przez nią wody.

Materiał i konstrukcja tych mat piankowych ma zapewniać nie namakanie wodą.

Czy serio tak Wam się ta woda w nich zbiera? Bo ja się nie spotkałem.

 

Druga kwestia to czy jest aż taka potrzeba dawania maty piankowej na całą powierzchnię boczku drzwi?

OK ok wiem że nie zaszkodzi, wiem że daję bo mogę.

Lecz czy jest to niezbędne?

Może trzeba gdzie indziej się bardziej postarać ;-)

Poczytaj co tłumi mata butylowa a co tłumi pianka zamknięto komórkowa;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, przymierzam się do wygłuszenia podłogi u siebie w C124. Trochę czytałem i mam dylemat między dwoma matami, a dokładniej Vibrofiltr 2.0 i StP Black Silver. Czy któraś z nich jest lepsza? Jak z ich trwałością, nie "wypływają" po latach czy pękają?

 

mam stp Silver już z 6 lat i wczoraj otwieralem drzwi i nic się nie dzieje. Jak zostało przyklejone tak dalej jest nienaruszone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukajcie sobie wątek o matach GMS, było.

Jedna partia była zła i jak ktoś trafił to miał pecha. Nawet firma poczuła się do błędu i kilka osób dostało gratis nowe maty, niestety nie byłem w gronie tych szczęśliwców.

Ja miałem problem z szara wersja, a wy pokazujące czarna. Czyli w ogole inną.

Jedna partia nie świadczy o całości produktów. Nie generalizujcie.

zgadzam się. Była wadliwe partia. Jak.skonczyl się 07 z szarym tytułem tak i skończył się gms względem mat. Obecnie stosuje stp aero. Bardzo dobra mata.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jako kierowca zawodowy odgrzewam :)

1.5 czy 2.0 Vibrofiltr?

W Manie mam dość duże drzwi i z doświadczenia wiem ile kosztują zawiasy a do tego wiem ile są warte tanie zamienniki. Rozum podpowiada 1.5 a serce 4.0 jednak rozsądek mówi max to 2.0 ale czy zawiasy nie dostaną zbyt dużo?

Może ktoś ma porównanie i wie o ile gorzej wychodzi przy 1.5mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e36 cabrio mam też dość duże drzwi 1,3m dlugosci na ile nie pamietam, prawdopodobnie 60/70cm , moze nie az tak duże jak twoje, no ale sa duzo wikesze jak standardowe, a zawiasy są malutke, dołozylem 1kg głosnik ( wczeniejszy był w nogach) do tego maty wewnatrz i na zewnatrz czyli 2 warstwy i nic sie nie dzieje, maty ctk standard 2.5mm

Na drzwiach się zawiesisz i nic im nie bedzie :) juz nie raz testowałem na roznych autach :D(na swoim sie nie odwazylem)  a ważę 90kg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako kierowca zawodowy odgrzewam :)

1.5 czy 2.0 Vibrofiltr?

W Manie mam dość duże drzwi i z doświadczenia wiem ile kosztują zawiasy a do tego wiem ile są warte tanie zamienniki. Rozum podpowiada 1.5 a serce 4.0 jednak rozsądek mówi max to 2.0 ale czy zawiasy nie dostaną zbyt dużo?

Może ktoś ma porównanie i wie o ile gorzej wychodzi przy 1.5mm?

kup dobre maty , nie sa wtedy tak ciezkie jak te najtansze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak już zaczeta rozmowa to ja zapytam, bo klepie w google rozne frazy i nie moge znaleźć 
Jaką funkcje pełni mata alu butyl a jaką pianka otwarto/ zamknięto komórkowa, pomijając gdzie się którą stosuje. 

Alu butyl na pewno wytłumia, blacha nie przenosi drgań, ale w izolowaniu od hałasu który materiał jest lepszy ? np gdybym chciał wykleić maskę, żeby nie było tak słychać pracy silnika,  ale tylko i wyłącznie jednym materiałem to co da lepszy efekt, mata alu butyl czy mata piankowa ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello.

 

8  lat używam produktów od GMS  nie trafiłem na jakąś problematyczną partię lub wadliwe maty.

Obecnie w kolejnym projekcie szukałem właśnie aby zbytnio nie dociążyć auta .

Zrobiłem takie zestawienie .

Patrząc na różnice  w cenie i osiągnięty skutek   ponownie użyję  mat GMS . 

Ceny z alledrogo  :-) 

 

 

Gladen Aero extreme 1 mm ( = 2,15 kg /m2 1,3 mm ) = 625 x 500 mm = 0,31 m2 = 95 pln

 

3,2 m2 = 980 pln = 6,88 kg 306 pln /m2 lżej o 2 ,62 kg drożej o 710 pln

 

 

 

Gladen Aero butyl 1,7 mm ( = 3,26 kg /m2 1,8 mm ) = 800 x 460 mm = 0,36 m2 = 77pln

 

3,2 m2 = 669 pln = 10,4 kg 209 pln /m2 ciężej o 0,9 kg drożej o 399 pln

 

 

 

GMS 07 XL NEW 2 mm ( =2,96 kg /m2 1,7 mm ) 500 x 320 mm = 0,16 m2 = 16 pln

 

3,2 m2 = 270 pln = 9,5 kg 100 pln /m2

 


  Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc ja chyba trafiłem na zupełnie przypadkowo dwie wadliwe partie, dwóch różnych producentów. Zaczynając przygodę chciałem zaoszczędzić, miałem więc maty CTK i STP, jedne i drugie po trzech latach nie spełniają swojej roli i musiały być zmienione na nowe. Szkoda roboty. Na drugi raz od razu wziąłbym coś lepszego. Także spokojnie z tym chwaleniem "bo położyłem i dobrze się kleiły", ja tak samo chwaliłem te produkty, ale trzeba tam zajrzeć po czasie.

 

Oczywiście nikogo do niczego nie nakłaniam, każdy zrobi jak chce. Rozumiem, że ciężko jest dojść do tego, że wszystko co dobre, swoje kosztuje i nie ma żadnych okazji, bo ludzie piszą że niewielkim kosztem znacznie poprawisz audio w samochodzie - co jest kompletną bzdurą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello.

 

8 lat używam produktów od GMS nie trafiłem na jakąś problematyczną partię lub wadliwe maty.

Obecnie w kolejnym projekcie szukałem właśnie aby zbytnio nie dociążyć auta .

Zrobiłem takie zestawienie .

Patrząc na różnice w cenie i osiągnięty skutek ponownie użyję mat GMS .

Ceny z alledrogo :-)

 

 

Gladen Aero extreme 1 mm ( = 2,15 kg /m2 1,3 mm ) = 625 x 500 mm = 0,31 m2 = 95 pln

 

3,2 m2 = 980 pln = 6,88 kg 306 pln /m2 lżej o 2 ,62 kg drożej o 710 pln

 

 

 

Gladen Aero butyl 1,7 mm ( = 3,26 kg /m2 1,8 mm ) = 800 x 460 mm = 0,36 m2 = 77pln

 

3,2 m2 = 669 pln = 10,4 kg 209 pln /m2 ciężej o 0,9 kg drożej o 399 pln

 

 

 

GMS 07 XL NEW 2 mm ( =2,96 kg /m2 1,7 mm ) 500 x 320 mm = 0,16 m2 = 16 pln

 

3,2 m2 = 270 pln = 9,5 kg 100 pln /m2

 

 

Pozdrawiam

Robert fizyki nie oszukasz. Mniejsza masa maty mniejsze tłumienie. Musieli by producenci gęstość materiału podawać, w sensie samego butylu. Nie allu.

 

 

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...