facebook

Skocz do zawartości


REKLAMA

Miejsce na Twoją reklamę: tel. 691 265 492

Zdjęcie

Rozprowadzenie kabli w aucie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#21 szymin89

szymin89
  • Użytkownik
  • 372 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Berlin

Napisano 13 styczeń 2019 - 08:36

Po hi-Input nie potrzebujesz ekranowanego kabla, głośnikowy 1,5mm²bedzie aż nadto.

Kenwood KDC-X7200DAB, Mosconi 6to8,AS R100.4, AS AX165-C2, Focal TNK. Focal FPX-1.1000, RE Rex8s4.


#0 Reklama

  • 1234 postów
    Lokalizacja: SCA

Napisano przed chwilą

Miejsce na Twoją reklamę: tel. 691 265 492


#22 grzeczny_52

grzeczny_52
  • Użytkownik
  • 622 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wyszków

Napisano 13 styczeń 2019 - 11:03

Wystarczy kabel o przekroju 1mm2.

Natomiast musisz uważać na max. poziom na wejściu DSP - nie może przekroczyć 11V. Ale przy 20W raczej nie przekroczysz tej wartości. Dopiero przy ok. 30W będzie zbliżone do 11V.

Z tego wynika, że nawet 0.75mm2 wystarczy do "obsłużenia" wejścia highlevel DSP.

Helix zaleca na zasilanie przekrój kabla 1mm2, więc jak będziesz kupował "hurtowo", to  taki zastosuj również na wejście hi.



#23 kowal 2002

kowal 2002
  • Użytkownik
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa / Leszno

Napisano 13 styczeń 2019 - 13:16

Deo przekrój kabli zależy tak naprawdę od tego jakie "obciążenie" symuluje DSP na wejściu Hi Input. Na stronie atf nie ma takiej informacji co do DSP ale ich wzmaki z wejściem Hi Input symulują obciążenie na poziomie 12 omów ( w sumie możesz zmierzyć przy odłączonym zasilaniu DSP jaka jest rezystancja między + i - jednego z wejść Hi Input, bo może okazać się, że jest więcej niż 12 omów a co za tym idzie potrzebne są cieńsze przewody). Jeśli końcówka radia daje max 20W przy 4 omach to przy 12 omach uzyskasz max ok. 6,5 W ( czyli prąd poniżej 1A ) a więc tak jak napisał wyżej grzeczny_52 0,75 - 1 mm2 na spokojnie wystarczy.

 

BTW 

Piszesz, że chcesz przejść z RCA na Hi Input. To teraz te RCA masz jak: przez konwerter, czy wyprowadzone oddzielnie z radia ?

 

EDIT

 

Z fotek płyt wynika, że nowe DSP Mini i DSP Pro MK2 mają na wejściach Hi Input zapięte równolegle po 36 omów jako "symulację " obciążenia dla końcówki w radiu, czyli kabelki idące z radia do Hi Input w DSP mogą być jeszcze cieńsze ( przy max mocy radia płyną nimi prądy rzędu 0,2 - 0,3A ). Fotki wnętrza DSP 2 nie znalazłem, ale zakładam, że jest podobnie.

 

W starszych DSP Pro było na wejściu 30 omów...



#24 Deo

Deo
  • Użytkownik
  • 182 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków

Napisano 13 styczeń 2019 - 16:36

Teraz mam zapięte RCA bezpośrednio do quadlock.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#25 kowal 2002

kowal 2002
  • Użytkownik
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa / Leszno

Napisano 13 styczeń 2019 - 16:59

Zamiast głośników? Pod jaki wzmak jest to podłączone?



#26 Deo

Deo
  • Użytkownik
  • 182 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków

Napisano 13 styczeń 2019 - 17:36

Tak, zamiast głośników. Podłączone było pod Audisona a aktualnie jest pod DSP.2.

 

https://forums.vwvor.../topics/6902997



#27 kowal 2002

kowal 2002
  • Użytkownik
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa / Leszno

Napisano 13 styczeń 2019 - 20:47

DSP mają separowane masy na wejściu, Audison zapewne też, ale np. w Sony XES-M1 już by raczej nie przeszło ( ma zwarte masy na wejściu ).

No i pozostaje jeszcze kwestia poziomów, bo bez przekodowania, końcówka radia może dać nawet 9V a wejścia RCA zazwyczaj mają czułość ok. 4V.

 

ziomek1088 nie mam schematu do Alpine PDX 4.150, ale PDX 1.1000 czyli ta sama seria, ma wejścia separowane od masy. Teoretycznie więc jakbyś RCA wzmaka podpiął pod wyjścia głośnikowe to nie powinno się nic stać i nawet powinno to jakoś grać. Niestety będzie problem z dopasowaniem poziomów, bo wzmak ma czułość max.4V a z końcówki może iść sygnał na poziomie ok. 9-10V a w tych nowych radiach przekodowanie raczej nie zmienia poziomu sygnału na wyjściu ( bo wzmaki sa połączone po świetle ). Więc tak czy siak trzeba by coś dać między radio a wzmak. Jeśli nie chcesz kombinować sam to po prostu kup gotowy konwerter, ale jeśli masz ochotę się trochę pobawić to możesz zrobić odpowiedni tłumik, który będzie też "robił" za sztuczne obciążenie dla końcówki mocy w radiu. Dałbym podobnie jak to jest w DSP coś koło 30 omów na kanał uzyskane z dwóch rezystorów połączonych szeregowo 20 omów + 10 omów i sygnał do wzmacniacza odbierany z tego 10 omowego rezystora.

Dzięki temu uzyskasz 3 krotne stłumienie sygnału z końcówki w radiu do poziomu mniej więcej 3-3,5 V czyli akurat dla Alpine. Oczywiście taki tłumik musisz dać dla każdego kanału, który chcesz użyć. Rezystory o mocy minimum 2 W, dla spokoju dałbym 5 W. 



#28 ziomek1988

ziomek1988
  • Użytkownik
  • 118 postów
  • Lokalizacja:Bydgoszcz

Napisano 13 styczeń 2019 - 21:40

DSP mają separowane masy na wejściu, Audison zapewne też, ale np. w Sony XES-M1 już by raczej nie przeszło ( ma zwarte masy na wejściu ).

No i pozostaje jeszcze kwestia poziomów, bo bez przekodowania, końcówka radia może dać nawet 9V a wejścia RCA zazwyczaj mają czułość ok. 4V.

 

ziomek1088 nie mam schematu do Alpine PDX 4.150, ale PDX 1.1000 czyli ta sama seria, ma wejścia separowane od masy. Teoretycznie więc jakbyś RCA wzmaka podpiął pod wyjścia głośnikowe to nie powinno się nic stać i nawet powinno to jakoś grać. Niestety będzie problem z dopasowaniem poziomów, bo wzmak ma czułość max.4V a z końcówki może iść sygnał na poziomie ok. 9-10V a w tych nowych radiach przekodowanie raczej nie zmienia poziomu sygnału na wyjściu ( bo wzmaki sa połączone po świetle ). Więc tak czy siak trzeba by coś dać między radio a wzmak. Jeśli nie chcesz kombinować sam to po prostu kup gotowy konwerter, ale jeśli masz ochotę się trochę pobawić to możesz zrobić odpowiedni tłumik, który będzie też "robił" za sztuczne obciążenie dla końcówki mocy w radiu. Dałbym podobnie jak to jest w DSP coś koło 30 omów na kanał uzyskane z dwóch rezystorów połączonych szeregowo 20 omów + 10 omów i sygnał do wzmacniacza odbierany z tego 10 omowego rezystora.

Dzięki temu uzyskasz 3 krotne stłumienie sygnału z końcówki w radiu do poziomu mniej więcej 3-3,5 V czyli akurat dla Alpine. Oczywiście taki tłumik musisz dać dla każdego kanału, który chcesz użyć. Rezystory o mocy minimum 2 W, dla spokoju dałbym 5 W. 

 

Dzięki za tak obszerne wyjaśnienia, właśnie od jednego z użytkowników forum zakupiłem konwerter Helix ACC.2, a tak czy inaczej chyba warto przekodować radio, żeby obniżyć ten sygnał, będzie mniej syfu?:)



#29 kowal 2002

kowal 2002
  • Użytkownik
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa / Leszno

Napisano 13 styczeń 2019 - 22:12

No i gitarka ;).

Możesz spróbować przekodować, ale nie wiem czy to coś da w przypadku Discovery Media ( po przekodowaniu może "szukać" zewnętrznego wzmaka podłączonego po świetle ). 

A i do kodowania radia używaj oryginalnego VCDS-a ( albo sprawdzonej na tym radiu wersji klona ), bo podobno niektóre wersje klona potrafią nieźle namieszać w kodowaniu radia ( tak, że zostaje tylko przywrócenie softu w ASO za niezłą $$$ )...






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych