Skocz do zawartości

Protect po dłuższym słuchaniu muzyki


DawidRuno
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Tak czy inaczej przekrój jest konstans a system potrafi działać poprawnie na istniejących .

 

Dokręcałeś osobiście, że masz tego pewność? Jesteś pewien, że już się to g...o nie wykruszyło? Jak pisałem -Mercedes od nowości u kolegi, fabryczne wiązki. Im dalej tym gorzej. Kruszyły się POD izolacją na środku kabla -bąble na kabelkach. I po ABSie. Miedziowane alu... 

 

 

Tak, może być termicznie -bo w kocyk zawinięte "tymczasowo" i "uduszone". Ale póki nie ma podstaw, stałych na dłużej, nie na czas "montaż plus miesiąc/dwa" to można gdybać.

Ja bym te kable chociaż przejrzał, bo się okaże, że spróchniałe alu przy końcówce robi robotę. Albo 13ka co przeskakiwała więc kto by tam dokręcał. A wilgoć i mróz robią swoje.

Znasz zapewne przypadki, gdzie masa auta nawet zrobiona w połysku korodowała w samym zacisku końcówki(śniedź po iluś tam latach). Przy prądach tej wielkości jak "te grube w aucie" straty bywają na tym w stylu pożegnania z odpaleniem. 

A przecież zasilanie CA to konkretne wielkości.

O rany -znam inżyniera co wentyl pod maską podpinał kabelkiem telefonicznym, a o odskrobaniu pod masę do gołej blachy "co ty, jaja ze mnie robisz? przecież lakier jest cieniutki"

 

 

Z tego co pamiętam -nie chce mi się w pracy wczytywać -na zasilaniu wzmacniacza nie było chyba nawet 10V, więc wymiana kabli, a bankowo PILNE ich sprawdzenie jest dla mnie konieczna. Inaczej -nie wymiana ale założenie kabli w miejsce substytutów. Sobowtór to nie to samo co oryginał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 169
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

 

Dokręcałeś osobiście, że masz tego pewność? Jesteś pewien, że już się to g...o nie wykruszyło? Jak pisałem -Mercedes od nowości u kolegi, fabryczne wiązki. Im dalej tym gorzej. Kruszyły się POD izolacją na środku kabla -bąble na kabelkach. I po ABSie. Miedziowane alu...

 

I w koło Maciej , może zaciski , może oprawa bezpiecznika , może , może ..........

Ale znasz znaczenie słowa przekrój , zmienia się z temperaturą , wilgotnością , drganiami czy podobnymi .

 

Nikt przy zdrowych zmysłach nie neguje zależności oporu/metr w zależności od przekroju kabla , zawsze grubszy kabel będzie oznaczał niższe spadki , ale to takie "odkrycie" jak przewidzenie pełni księżyca .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widziałeś łamiący się przewód? Huśtający się na tym złamaniu? Jaki on ma wtedy przekrój? Stały? Raz taki, raz sraki, bo jak nawet 35mm2 ułamie się niemal całkiem i zostanie naście drucików to będzie co? 35mm2, bo tak na nim napisali?

To samo niedokręcona końcówka -raz krawędzią załapie, raz częścią powierzchni, czasem tylko po śrubce.

To jest w ruchu, nie na stole. W otoczeniu często sprzyjającym korozji. Wilgotność duża -jak nie dociągnął masy, a łapał gdzieś pod maską(bo nie wiem gdzie) to może korodować blacha). A ile w życiu się naoglądałem spartolonych, niedokręconych połączeń opiewanych jako "spoko, sprawdzone dziesięć razy" nawet nie wspomnę. 

Myślenie życzeniowe ma nieustanną passę -każdy czeka aż się napisze "aaaa, no tak -ta nakrętka pół obrotu i po sprawie", a posprawdzać oczywistych rzecz nie ma komu.

 

Wielki problem choćby sprawdzić te połączenia? Oskrobać, dokręcić? Poruszać przy końcówkach/zaciskach czy sztywny, gów..y przewód(nie dający pełni napięcia jak pisano) zesztywniały na mrozie nie zaczął pękać?

 

Masz pewność co jest to wal śmiało. Jeżeli odradzasz sprawdzenie połączeń kabli i zostawienie tej części w spokoju, bo jest "constans" to też.

 

Ja powtórzę -podstawa to podstawa i basta. Tutaj jest zrobiona na byle czym i nie wiemy jak. Więc zanim zaczną wzmaka rozkręcać może warto zerknąć na PODSTAWY? 

Po co tu jakieś gdybania -sprawdzić, bo PRĄD DOCHODZI W NIEPEŁNYM WYMIARZE. I wymienić kable w najbliższej przyszłości, bo bez wątpienia są kiepskie. 

 

Proszę:

 

 

Napisano wczoraj, 12:22

Napięcie na włączonym silniku 14,4v na wzmacniaczu tyle samo (bez włączonej klimy i wzmacniacza). Po włączeniu klimy, świateł, wzmacniacza, podgrzewania szyby na klemach 14,1v na wzmacniaczu 14v. Przy włączonej muzyce na Max na klemach 12,8 v na wejściu do wzmacniacza nie całe 9.8v i skacze. Dodam że mruga kondensator...

 

I teraz można gdybać, czy jakość kabli/połączeń jest za niska, żeby przy obciążeniu "wystarczyło prądu" dla wzmacniacza. Ale po co sprawdzać...

Na postoju pomiar jest taki -a jak kabel się łamie to podczas jazdy napięcie może jeszcze bardziej wariować. 

Może to przyczyna, a może kuna wyłącza wzmaka, bo mieszka w skrzyni... Jak posprawdzanie kilku połączeń ma podlegać dyskusjom na kilka stron to może faktycznie lepiej kości rzucać albo sarkazmy. Samo się naprawi...

 

Nasz kolega prosi o pomoc -nie miał wiedzy jakie kable założyć, czemu aluminiowe są problematyczne i jak to jest ważne. Mamy założyć, że sam ich montaż odbył się już w pełni fachowo i nie ma co tam zaglądać? 

A w sumie... moje zdanie jest przejrzyste -posprawdzać podstawę podstaw, a kable wymienić tak czy inaczej bez względu czy obecnie to ich wina. 

I na tym poprzestanę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Użytkownik

51 postów

 

Płeć:Mężczyzna

Lokalizacja:świętokrzyskie

 

Napisano minutę temu

 

A widziałeś łamiący się przewód? Huśtający się na tym złamaniu? Jaki on ma wtedy przekrój? Stały? Raz taki, raz sraki, bo jak nawet 35mm2 ułamie się niemal całkiem i zostanie naście drucików to będzie co? 35mm2, bo tak na nim napisali?

 

To samo niedokręcona końcówka -raz krawędzią załapie, raz częścią powierzchni, czasem tylko po śrubce.

 

To jest w ruchu, nie na stole. W otoczeniu często sprzyjającym korozji. Wilgotność duża -jak nie dociągnął masy, a łapał gdzieś pod maską(bo nie wiem gdzie) to może korodować blacha). A ile w życiu się naoglądałem spartolonych, niedokręconych połączeń opiewanych jako "spoko, sprawdzone dziesięć razy" nawet nie wspomnę.

 

Myślenie życzeniowe ma nieustanną passę -każdy czeka aż się napisze "aaaa, no tak -ta nakrętka pół obrotu i po sprawie", a posprawdzać oczywistych rzecz nie ma komu.

 

 

 

Wielki problem choćby sprawdzić te połączenia? Oskrobać, dokręcić? Poruszać przy końcówkach/zaciskach czy sztywny, gów..y przewód(nie dający pełni napięcia jak pisano) zesztywniały na mrozie nie zaczął pękać?

 

 

 

Masz pewność co jest to wal śmiało. Jeżeli odradzasz sprawdzenie połączeń kabli i zostawienie tej części w spokoju, bo jest "constans" to też.

 

Aleś się zakręcił , czy ja pisze coś innego.

Połączenia , oprawa bezpiecznika , zaciski , a wymiana kabla ze względu na przekrój to dopiero ew następstwo powyższych , a nie pierwszy krok . Wynikowy spadek napięcia może być przyczyną każdej z wyżej wymienionych przyczyn .

 

Mało tego , pomijając czynnik losowy jest to proste w weryfikacji ( w spoczynku ) i powinno zająć nie więcej niż 5 minut .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynikowy spadek może być przyczyną każdej z wyżej wymienionych przyczyn .

 

No to się nie porozumieliśmy zwyczajnie.

Przyczyna w każdym z powyższych jak i po trochu sumując się jest możliwa. Myślałem, że wykluczasz całe okablowanie zasilające i zwyczajnie mi to przez głowę przelecieć swobodnie nie chciało  :rotfl:

 

Ja widziałem 25mm2 na trytkach podwieszony do przewodów paliwowych pod autem(nom, takie coś), albo butlę z gazem na taśmy z plecaka łapaną do oparcia(ciężko to skomentować, zwłaszcza, że to był hatchback). Więc w sumie nic mnie nie zdziwi i będę doradzał prześledzenie montażu

Cierpliwości często ludziom brakuje, więc na szybkości do grania i potem się nawarstwi błędów, problemów.

Ostatni przypadek -zasilający przyciśnięty krawędzią mocowania kanapy. Przecięta izolacja i pełno miedzi utarte z kabelków, około 1/4 kabla już upiłowane. Trzy bezpieczniki wywalone i w końcu dzwonią, że "wykluczyli winę bezpiecznika"  :rotfl:

Taka anegdotka z grudnia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Dobry będzie taki kabel? Przekrój 35mm2

 

Ostro sypie u mnie śnieg przez co moja szklana kula nie może się z serwerem połączyć  :looka:

A tak serio co na nim pisze ?! CCA czy OFC 

 

 

 


Ładny ten kabel, taki kolorowy ;) A czy dobry to trzeba chyba spróbować... Chociaż ja tam nie wiem kto przewody konsumuje

 

:rotfl:  :rotfl:  Możesz spróbować, może nie zaszkodzi strasznie  :hyhy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Power Cable ECO by Audiotechnik Dietz Germany 35mm2

 

Jeszcze powinni to gotykiem walnąć  :rotfl: Albo cyrylicą... I jakiegoś orła...

Szczerze to nie miałem styczności z tym kablem, albo nie zwróciłem uwagi czy zapomniałem. Zerknąłem w dwa czy trzy wyniki z Google, oczywiście w specyfikacji pełno bzdur ale nic o materiale i się otrząsnąłem -masz kupić kabel z miedzi, więc po prostu poszukaj w sieci i doczytaj, czy ten jest NORMALNIE miedziany*. Czy będzie miedziany, czy miedziany w stylu "och cudowna selekcjonowana przez sexi Anię lat 21 miedź", czy miedziany "och to więcej niż miedź i jeszcze srebro plus dodatek na basy" to już kompletnie nic nie wnosi. 

Wystarczy jeżeli to miedź, po prostu miedź. Powlekane aluminium jak już pisaliśmy omiń szerokim łukiem. 

 

* albo podejrzyj na tym co jest

 

Kiego wała w nazwie jest ECO? Powinni dać Turbo jak normalni ludzie  :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miedziana spawarka 25mm2 nawet w bricomanie jest tańsza od super zestawów kabli z media więc nie wiem w czym problem... Ja rozumiem, każdy chce ciąć koszty ale niekiedy się nie da i tyle. Kolega też się mnie ostatnio pytał co ma zrobić żeby mu światła nie przygasały w golfie przy 1kW... Dostał listę zaczynającą się od alternatora przez 20mb spawary 50mm2 a kończącą na termokurczkach i po nocy spędzonej wspólnie w garażu mamy niesamowite spadki z 14.5 do 14.3 przy tarampsie hd8k... Wydał chłopak kilka zł na wszystko ale satysfakcja z budowy auta z potencjałem +150db w jedną noc i prawidłowe funkcjonowanie wszystkiego zrekompensowały straty materialne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup/zdobądź porządny miedziany kabel -czy się będzie zwał "mega audio OFC" czy "do spawarki" nie jest istotne. 

Istotny jest przekrój -już wiesz w co celować

Istotne jest porządne jego zakucie na końcach w solidne oczka czy co tam ma mieć, żeby go pewnie dokręcić. Oczka powinny być zabezpieczone koszulkami termokurczliwymi. Aby wykluczyć zwarcie

Kabel nie może leżeć na krawędziach, majtać się w powietrzu(zwłaszcza przy mocowaniach), absolutnie nie może przechodzić przez oczka z gołej blachy(bez gumy). nie może być przycinany/ściskany z dużą siłą. 

Powinien na ile się da iść daleko od innych, zwłaszcza sygnałowych kabli.

Bezpiecznik możliwie blisko akumulatora. 

Kabel nie powinien mieć możliwości przemieszczania się podczas jazdy co się wiąże ze wspomnianym bujaniem/kołysaniem.

Żadna filozofia -porządny kabel, może być brzydki, solidnie oprawiony i przeprowadzony.

Masowy takim samym, chociaż tu już przy izolowaniu końcówek można się nie podniecać aż tak(niemniej ja izoluję dla zasady).

Wszelkie połączenia mają być nie "całkiem niezłe, chyba da radę".

Mają być wyczyszczone jak kibel w wojsku. Połysk i konserwacja. Porządna masa, porządne nakrętki... 

Wszelkie połączenia istotne warto tak ustawić, by łatwo je można było szybko zdemontować. Tak na wszelki wypadek -ja mam pod siedzeniem obok akku przyklejony taśmą klucz do odkręcenia zarówno zasilania jak i klem. No cóż, paranoicy ostatecznie też mają wrogów ;)

 

Alternator zostaw na ten moment w spokoju.

Okablowanie CA to jakby rama roweru. Reszta jest umocowaniem do niej, a nie odwrotnie. I na solidnej ramie można weryfikować pozostałe elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle wskazówek co Ty dostałeś, to chyba ostatnio nikt nie dostał :)

Zrób sobie ze wszystkich wpisów "biznes plan" zbudowania właściwego zasilania instalacji audio. Punkt po punkcie - będzie bardziej zrozumiałe i łatwiej określisz, co jest potrzebne do zrealizowania tego "planu".

Altek na razie zostaw w spokoju. Zrobisz zasilanie, to będziesz wiedział czy daje radę czy do wymiany on sam czy regulator napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wielkie dzięki za pomoc. Na chwilę obecną mam zamówione 12m kabla spawalniczego 50mm2 z oprawa bezpiecznika do tego końcówki miedziane. Przyjdzie zacznę działać, zrobię wszystko łącznie z BIG3 i zobaczymy co z tego będzie :) 


Widziałem na filmiku że na BIG3 nie dają bezpiecznika na kablu plusowym od alternatora. Jak myślicie dać czy nie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle wskazówek co Ty dostałeś, to chyba ostatnio nikt nie dostał

To jakaś promocja świąteczna albo kij wie co, że jeszcze tego tematu nie wywali do kosza.

 

 

 

niesamowite spadki z 14.5 do 14.3 przy tarampsie hd8k...

 

Bardzoooo dobraaa robotaaaa jak to majster mówi, lepsze zasilanie niż u mnie przy większej spawarce  :rotfl:

 

 

 

Widziałem na filmiku że na BIG3 nie dają bezpiecznika na kablu plusowym od alternatora. Jak myślicie dać czy nie? 

 

 

 

To już twoja sprawa, jedni zakładają a są też tacy co wgl nie mają w instalacji żadnego, Jarek wiesz o kim mówię  :hyhy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...