Qb@ Opublikowano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2019 Te 20 mm to pewnie z izolacją a żyła 10mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DawidRuno Opublikowano 2 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2019 Więc wina kabla? Link do aukcji http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6645839695 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mireczek Opublikowano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2019 Dla mnie to nie jest kabel nawet. Bez urazy -aluminium(korodujące) pokrywane miedzią. Cholerne czasy. Kiedyś za propozycję takiego "kabla" w garażach podziemnych u nas byłoby bicie "takim od żelazka" po głupiej d..e ;) Niedługo będą powietrze podrabiać.Poszukaj sklepu elektrycznego w mieście z kablami -"spawara" plus końcówki(czasem na miejscu zakuwają) i ciesz się życiem. Według nomenklatury handlowej gów.o posmarowane miodem to niemal czysty miód Jak sobie przypomnę naprawę ABSu w kumpla dostawczaku Mercedesa to mnie trafia. Purchawki na przewodach. Ganialiśmy toto kolejno po profilach i pod tapicerką ale ostatecznie CAŁA nowa wiązka(nomen omen część na kablach wiekowego Mercedesa z odzysku -miedź aż miło). Aluminiowe powlekane i próchno się normalnie sypało z tego dziadostwa. Niezłe ceny zdaje się na All "Spec Kable" czy jakoś tak z 3city mają. Takie zwykłe -w pełni wystarczające. Czyli miedziane spawalnicze i typowe miedziane 2x2.5, 2x4. Nie cuda audiofilskie ale pod 80% ludności akurat. Bo pamiętaj -jak potrzebujesz 5 metrów 35mm2 to cena w odniesieniu do tanich systemów zrobi wrażenie. Ale pewnych rzeczy nie przeskoczysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2019 Więc wina kabla? Link do aukcji http://allegro.pl/Sh...item=6645839695 "Materiał: CCA OFC" Szukaj takiego czegoś, przykładowy link "Kabel przewód spawalniczy masowyCU OS 35mm2" https://allegro.pl/kabel-przewod-spawalniczy-masowycu-os-35mm2-189022-i7287837631.html Dla mnie to nie jest kabel nawet. Bez urazy -aluminium(korodujące) pokrywane miedzią. Cholerne czasy. Kiedyś za propozycję takiego "kabla" w garażach podziemnych u nas byłoby bicie "takim od żelazka" po głupiej d..e ;) Niedługo będą powietrze podrabiać. Poszukaj sklepu elektrycznego w mieście z kablami -"spawara" plus końcówki(czasem na miejscu zakuwają) i ciesz się życiem. Według nomenklatury handlowej gów.o posmarowane miodem to niemal czysty miód Za to gów.. powinny zamykać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBSONBERCIK Opublikowano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2019 Hello. Może w paru kwestiach się powtórzę po moich poprzednikach ale jednak napiszę to może się wreszcie utrwali nowym userom. Ło matko niecałe 10 v - tu wszystko jasne - brak prądu ! Aż dziwne że sobie sam taką krzywdę zrobiłeś bo po lekturze forum i FAQ Nazar nie powinno tak być. Tak jest jak się za pochopnie dokonuje zakupów i szuka oszczędności nie tam gdzie trzeba.Wszelkie elementy łączące urządzenia , czytaj - kable , są równie ważne jak same urządzenia i nie należy bagatelizować ich parametrów i jakości . Masz kable zasilające aluminiowe które zostały po miedziowane. Zakup kable miedziane , może być i do "spawary" , 35 mm2 już będzie tym minimum w Twym systemie a problemy z prortect odejdą w zapomnienie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DawidRuno Opublikowano 2 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2019 Czyli wymienić na kabel spawalniczy minimum 35mm2? Dzięki za pomoc!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2019 OFC!!! Zyskasz ok. 1.5V po wymianie kabla. Ale to nie wszystko. Musisz sprawdzić wszystkie połączenia - oczyścić i dokręcić, zabezpieczyć przed utlenianiem/korozją.Możesz powalczyć o kolejne miliwolty robiąc BIG3... a co gra na przodzie? Tego suba zagłuszasz watami z radia, czy coś jakieś 2 x 150 rms?... bo też trzeba brać pod uwagę resztę.Aaa, nie zapomnij, że masa przewodem o tym samym przekroju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBSONBERCIK Opublikowano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2019 Musisz sprawdzić wszystkie połączenia - oczyścić i dokręcić, zabezpieczyć przed utlenianiem/korozją.Możesz powalczyć o kolejne miliwolty robiąc BIG3. I to kolejna trafna rada . A jeszcze mi przyszło do głowy ,zobacz czy ten kondensator jest na pewno O.K . - tak aby wykluczyć go z kręgu podejrzanych . Będzie dobrze :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DawidRuno Opublikowano 2 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2019 Przód mam głośniki Pioneer podłączone do radia. Wzmacniacz jedynie napędza Suba Kabel ma być OFC?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mireczek Opublikowano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2019 Kabel ma być OFC?? Taaaa, bez rozdrabniania się na cząsteczki ma być normalny, czyli miedziany -nie aluminiowy o "aromacie miedzianym". Do spawarki ma być. Prawdziwy spawacz chyba nawet nie słyszał o tych farbowanych knotach z najpodlejszego aluminium... Przy okazji uderz się w piersi i wyznaj jakie RCA masz w aucie. Bo może kolejny punkt konieczny -nie chodzi nawet o kabel wartości promu kosmicznego, a o zwykłe podstawy. Jak masz tam coś "for audio" z kompletów w blisterku za "teraz jedyne 69.99 jeżeli kupić trzy kilo ogórków" to pewnie aluminium, które korodując i pękając przy wtykach spowoduje, że trzaski, pierdy i buczenie zaatakują zmysły raczej prędzej niż później... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sisikokole Opublikowano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2019 zerknij na forumową giełde ominie ciebie bieganie po hurcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DawidRuno Opublikowano 2 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2019 Więc jaki w końcu kabel?? Spawalniczy czy OFC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noelo Opublikowano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2019 Tutaj już masz możliwość wyboru, oba będą dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2019 Unikaj produktu, który gdziekolwiek ma napisane CCA.Spawarka lub kabel OFC.Jak już wspomniano wcześniej - kable RCA z miedzi OFC - wyraźnie droższe od tych z druciarnią CCA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DawidRuno Opublikowano 2 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2019 Ok dzięki, w weekend przełoże i zobaczymy co z tego będzie... A ten BIG3 potrzebny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latitude Opublikowano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2019 Od tego zacznij. Ja grałem długo Stegiem K2.03 (2kW) na kablach 25mm2, (max co w terminal wejdzie) i nie miałem aż takich spadków, co najwyżej ok. 1V różnicy aku-wzmacniacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2019 Przy takim poborze prądu już tak, nie jest to coś, co będzie sprawiało Ci problem. Wpisz sobie w YT Big 3, a na pewno wyrzuci odpowiednie filmiki. Popatrzysz, sprawdzisz u siebie w Borze i do roboty Tylko obejrzyj pracę profesjonalisty, bo są też partacze. Zresztą poznasz po stylu pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DawidRuno Opublikowano 2 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2019 Widziałem filmik. Na jaki przekrój kabla wymienić? I ma być OFC czy spawarka czy obojętnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2019 Zasadniczo powinieneś zrobić kablem o przekroju, który pozwoli na bezpieczne przekazanie prądu (natężenie) do odbiornika, którym jest wzmacniacz/wzmacniacze w aucie. W twoim wypadku tym samym, który masz kupić i położyć. Ale jak wzmocnisz przód, to musisz ocenić zgodnie z tabelą opisującą zależności pomiędzy przekrojem a płynącym prądem, czy nie musi być nieco grubszy. Np. w faq Nazara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DawidRuno Opublikowano 2 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2019 Czyli przekrój ma być taki jaki puszczę do bagażnika, ok. To ocenianie mi wiele nie mówi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2019 Czyli przekrój ma być taki jaki puszczę do bagażnika, ok. To ocenianie mi wiele nie mówi... Poszukaj znanej tabelki i popatrz co tam jest napisane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chudy972 Opublikowano 3 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 Gdzie są Ci którzy mnie chcieli zjeść jak wspomniakem o kablach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 3 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 Gdzie są Ci którzy mnie chcieli zjeść jak wspomniakem o kablach? Tam gdzie odpowiedz na pytanie , w jaki sposób kabel o stałym przekroju zmienia swoje parametry cyklicznie i to w 15 minut .Jest to typowe "obejście" tematu gdzie zarzucanie tyłem samochodu rozwiązano wrzuceniem do bagażnika 300 kg cementu , a dyskusje toczą się wokół tego czy w tej roli lepszy jest cement , piasek czy ryż . Jaka jest odpowiedz na pytanie , dlaczego przekrój kabla jest wystarczający przez 15 minut , a potem już jest za mały , bo trzy strony wpisów nic do tematu nie wniosły . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mireczek Opublikowano 3 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 Nie 15 minut -na początku pisał właściciel, ze dopiero przy dłuższych trasach, potem losowość jak się okazało wyszła większaNie jest to chyba prawidłowość, jaką można nazwać cykliczną. Tak czy inaczej zaczyna się od... podstaw. Okablowanie CA to jak płyta główna w komputerze. Można zmieniać klocki jak się jest pewnym "podłoża" na jakim są sadzane. G..y stytk, kupa kable to tylko dodatkowe grzałki czasem. Jak podstawy są pewne zabawa jest łatwa i można brzmienia szukać. Ostatecznie system chyboczący się na krawędzi z zasilaniem może być wytracony z niej przez byle co -chwilowy spadek napięcia w aucie przy załączeniu np. dmuchawy na maksa plus grzania tyłka/szyb/sprysków/lusterek i dołączenie się ABSu(w niektórych autach od samego ABS światła przygasają -to daje zresztą otwarcie do prądu ładowania, sprawności akku i... znowu przewodów zaislania tym razem świateł). A tu jeszcze perkusista postanowił mocniej perkusję zaprezentować co nam pechowo się baaaardzo spodobało.Ilość prądu dostępnego dla CA w standardowym/nie modowanym aucie nie jest stała. Wystarczy latem obserwować na woltomierzu co dzieje się przy całkowicie sprawnej instalacji, gdy załączy się np. klimatronik z pełnią inwentarza(mam na myśli konkretnie dwa wentylatory pod maską plus dmuchawa na full), dodając inne odbiorniki. Wówczas pałowane audio może oddech stracić. Nie jest to upływ stały(do tego nieco mniejszy niż wskaźniki zazwyczaj podają -są niezbyt recyzyjne i biorą pomiar z "głębi" instalacji, nie bezpośrednio z akku) ale jest, napisano o tym masę i walka z tym odbyła się na poziomie producentów aut -wskaźniki napięcia z nich masowo poznikał :E Inna sprawa, że takie obciążenie instalacji zwiększone to raczej początek jazdy, nie jej rozwinięcie. No ok, ogrzewanie startuje często po złapaniu pewnej temperatury przez silnik, lecz startuje dosyć spokojnie -takie uroki automatyki(o ile jest .... jakiś tronic) Tutaj równie dobrze może się okazać, że styk jest do bani albo niedokręcony i gdzieś na dołku podskoczy... Albo już się kabelki alu kruszyć zaczęły i będzie coraz gorzej. Są jednak dosyć ciężkie mimo aluminium i bardziej kruche zarazem -mamy przymrozki, a jak się huśta przy mocowaniu podczas jazdy zmarznięty to się wyhuśta kiedyś. Prosta sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 3 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 Nie 15 minut -na początku pisał właściciel, ze dopiero przy dłuższych trasach, potem losowość jak się okazało wyszła większaTak czy inaczej zaczyna się od... podstaw.Można tez zmienić silnik , bo być może przy okazji przeczyści sie styki .Tak czy inaczej przekrój jest konstans a system potrafi działać poprawnie na istniejących .Oczywiście nikt nie neguje znaczenia przekroi kabli , ale nie ma pewności , ze one sa bezpośrednią przyczyną , bo nadal istnieją alternatywy , np układ zabezpieczeń we wzmacniaczu nie ma parametrów stabilnych termicznie , a wymiana kabli niczego w tym wypadku nie zmieni . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.