Skocz do zawartości

Protect po dłuższym słuchaniu muzyki


DawidRuno
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 169
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Przekrój kabla na styk. Nie masz przypadkiem problemów z ładowaniem aku przez alternator? Bo może przy dłuższym słuchaniu na 3/4 rms systemu spada napięcie w instalce do poziomu zadziałania protect. Samo aku też warto sprawdzić czy przypadkiem nie traci pojemności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No moim zdaniem kable na styk nie są ;) spadki masz zapewne spore i to jest problemem. Krótko mówiąc mało prądu panie szanowny. Jaki alternator? Jaki akumulator? I z czego masz przewody

 

I Twoim zdaniem sa to parametry zmieniające cyklicznie swoje wartości w funkcji czasu .

 

 

Witam, mam problem z wzmacniaczem po dłuższym słuchaniu muzyki wybija protect. Na krótkich trasach bez problemu ale przy dłuższych wyłącza. Zestaw ma po 1000w RMS,kable 21mm2 a kondensator 1,2f. Jaka może być przyczyna? Pozdrawiam.

 

Potrafisz ustawić głośność w połowie tego jak obecnie używasz i sprawdzić czy problem przestaje istnieć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze by było wpiąć się miernikiem napięcia - tylko w bardzo stabilny i pewny sposób - w zasilanie wzmacniacza i podczas jazdy mieć wgląd na poziom napięcia podczas pracy systemu. Jak napięcie będzie stabilne, tzn. nie spadnie w okolice napięcia minimalnego przewidzianego przez producenta wzmaka, to ok.

 

Jak będzie miało tendencję do przekroczenia tej wartości, to oznaczać będzie niewydolne ładowanie aku i całej instalacji. Czyli np. twój altek nie wypluwa pełnych dajmy na to 100 czy 120A.

Ale to tylko teoria :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze by było wpiąć się miernikiem napięcia - tylko w bardzo stabilny i pewny sposób - w zasilanie wzmacniacza i podczas jazdy mieć wgląd na poziom napięcia podczas pracy systemu. Jak napięcie będzie stabilne, tzn. nie spadnie w okolice napięcia minimalnego przewidzianego przez producenta wzmaka, to ok.

 

Miernik nie pokazuje wartości chwilowych w rozumieniu zadziałania zabezpieczeń , natomiast próba stwierdzenia wystąpienia takiego stanu podczas jazdy to ewidentne zagrożenie na drodze . Chyba ,ze powierzy się obserwację pasażerowi , ale to moim zdaniem nie jest dobra metoda . Jeżeli coś ma się zmienić termicznie lub po upływie czasu  , to tak samo wystąpi w zaparkowanym pojeździe , w bezpiecznych warunkach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt.

Można chwilowego spadku nie zauważyć, ale można wyłapać tendencję występowania takowego. Można stracić nieco paliwa i sprawdzić na postoju. Ale praca altka nie będzie optymalna - obroty silnika zbyt małe. Jakby udało się ustawić obroty na powiedzmy 1500/1800, to ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Grzeczny stwierdził

Przy tej mocy raczej powinien być przewód 35mm2, bo 21mm2 dla zasysanego prądu w Jego instalce będzie na styk. I nie licz napięcia 14.2V, a raczej 12.8V. Dla 12.8V przy 1kW mocy systemu masz ok. 80A. A gdzie straty, sprawność i.t.d.?

35mm2 jak nic wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello.

A ja miałem ostatnio taką sytuacje że do pewnego poziomu głośności gra , jak "pałujemy "  po chwili wyłącza wzmaka.

Na drugi dzień wzmacniacz daje radę bez problemu na maxa.

Mógłbym obstawiać że się wzmak kończy lecz był po SPA  i grał całe lato pod kolumnami na tarasie bez problemu.

 

Winnym okazał się bezpiecznik a dokładnie jego wyrobione ( nie wiedzieć czemu ) gniazdo .

Jeden z bezpieczników okazał się ciepły (grzał się )  po prostu nie miał odpowiedniego styku i napięcie musiało  "siadać" w tym miejscu .

Po dogięciu że tak powiem blaszek ,prawidłowy styk  przywrócił możliwość grania na maxa ile się chce bez kapryszenia .

Sprawdź wszystkie możliwośći  :-)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem teraz w dłuższej trasie i po chwili grania dokładnie po 5 minutach jak przechodziło z piosenki na piosenkę zaswiecil się protect. Na postoju włączyłem jeszcze raz i grało bez problemu. Może to jednak te kable bo jak byłem w serwisie car audio stwierdzili że takie kable to minimum i możliwe że nie będą dawać rady. Może wymiana kabli pomoże ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Byłem teraz w dłuższej trasie i po chwili grania dokładnie po 5 minutach jak przechodziło z piosenki na piosenkę zaswiecil się protect. Na postoju włączyłem jeszcze raz i grało bez problemu. Może to jednak te kable bo jak byłem w serwisie car audio stwierdzili że takie kable to minimum i możliwe że nie będą dawać rady. Może wymiana kabli pomoże ... 


 

Weź się za pomiary a nie wymianę kabla...

Auto odpalone, bez obciążenia pomiar na aku ( jeżeli masz aku z przodu bo nawet nie podałeś co to za wóz ) oraz pomiar na zaciskach pieca 

Z obciążeniem, klima nawiew itp itd + muza na max jak słuchasz i sprawdzasz co jest. 
Bo na razie to wróżenie z fusów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie na włączonym silniku 14,4v na wzmacniaczu tyle samo (bez włączonej klimy i wzmacniacza). Po włączeniu klimy, świateł, wzmacniacza, podgrzewania szyby na klemach 14,1v na wzmacniaczu 14v. Przy włączonej muzyce na Max na klemach 12,8 v na wejściu do wzmacniacza nie całe 9.8v i skacze. Dodam że mruga kondensator...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie na włączonym silniku 14,4v na wzmacniaczu tyle samo (bez włączonej klimy i wzmacniacza). Po włączeniu klimy, świateł, wzmacniacza, podgrzewania szyby na klemach 14,1v na wzmacniaczu 14v. Przy włączonej muzyce na Max na klemach 12,8 v na wejściu do wzmacniacza nie całe 9.8v i skacze. Dodam że mruga kondensator...

 

Czyli pewnie za cienki przewód = za duży spadek na przewodzie = małe napięcie na wzmaku = zadziałanie protect. Jaki to konkretnie wzmacniacz? Co to znaczy że mruga kondensator?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie na włączonym silniku 14,4v na wzmacniaczu tyle samo (bez włączonej klimy i wzmacniacza). Po włączeniu klimy, świateł, wzmacniacza, podgrzewania szyby na klemach 14,1v na wzmacniaczu 14v. Przy włączonej muzyce na Max na klemach 12,8 v na wejściu do wzmacniacza nie całe 9.8v i skacze. Dodam że mruga kondensator...

 

 

 

Natychmiast zakończ słuchanie czegokolwiek bo szlak trafi piec!

Pisz jaki system masz. 

Mając 1.9 z 2003 roku z klimą 120A powinieneś mieć.

Teraz dokładne przejrzenie instalacji, wszystkie masy i plusy ( mniej innym główny kable do pieca) 

Tak wgl te 21mm2 to miedź czy alu miedź ? 

Jeżeli alu miedź to ogarnij kabel spawalniczy 35mm2 na plus oraz masę i możesz przejrzeć instalacje czy nie zrobić big 3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmacniacz Phoenix Gold Z1000.1 1000rms. Spadek napięcia i zaczyna mrugać niebieska dioda na kondensatorze. Mam bore z 2002 r z climatronikiem  bezpiecznik na kablu 120a. Kabel 21mm2 kupiony przez allegro do Car audio

 

Kabel 

 

Hmm pewnie bliżej do 10mm2 niż 21 temu kabelkowi  :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...