facebook

Skocz do zawartości


Zdjęcie

Świst i zakłócenia.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 djcycu

djcycu
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • Lokalizacja:Jasło

Napisano 05 grudzień 2018 - 11:48

Siemanko, jak wyżej mam problem ze świstem po uruchomieniu silnika. Tak, wiem że na forum są już porady w tej kwestii ale niestety nic nie znalazłem odnośnie mojego problemu więc już go szybciutko opisuję.

 

Podpiąłem wszystko i można powiedzieć że gra ładnie. Niestety po uruchomieniu silnika z tweeterów pojawiają się wyraźne świsty które modulują się wraz z prędkością obrotową silnika. Kable są całkowicie odseparowane od siebie a zatem lewy i prawy głośnik idą progami, kabel sygnałowy środkiem a zasilające są zamontowane z tyłu gdyż tam mam akumulator. Dodać muszę że samochód ma automatyczną skrzynię biegów a sygnałówka biegnie obok kilku kabli sterownika. Jednakże testowałem RCA i to nie on jest problemem gdyż po wypięciu ze wzmacniacza nadal słychać świsty tak że i radio by odpadało. Przy zwiększeniu gaina na wzmacniaczu świsty robią się jeszcze głośniejsze a więc nie mogę wykorzystać w pełni mojego zestawu... Sprzęt jaki zainstalowałem jest fabrycznie nowy więc zaglądanie do środka także odpada. Jeśli chodzi o kable zasilające i masę to wpinałem się pod klemy. Klema minusowa jest fabrycznie zmasowana do karoserii kabelkiem o długości 10 centymetrów. Jak to naprawić? Co tam może być źle? Zwrotnice nie leżą w pobliżu kabli. Z obu tweeterów słychać świsty. Zaznaczę że nie mam zainstalowanego kondensatora gdyż nie miałem problemów ze spadkiem mocy. Czy dołożenie tego bajeru mogło by wyeliminować świsty?



#0 Reklama

  • 1234 postów
    Lokalizacja: SCA

Napisano przed chwilą

:D

#2 powalla

powalla
  • Użytkownik
  • 10629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisano 05 grudzień 2018 - 12:31

Moze bys tak nazwy uzytych klockow wpisal ? Wzmacniacz nowy ale czy sprawny?
nakamichi >1. Głośnik nie ma mocy , tylko może przyjąć w przedziale od zera do nominalnej.2. .Wzmacniacz może generować moc od zera do nominalnej.3. Wzmacniacz nie generuje ani jednego wata , bez sygnału na wejściu , a generowana moc jest proporcjonalna do napięcia wejściowego. :!:

#3 djcycu

djcycu
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • Lokalizacja:Jasło

Napisano 05 grudzień 2018 - 13:40

Wydaje się być sprawny. Jeśli wszystko jest pogaszone to żadnych szumów czy świstów nie słychać, dźwięk jest czysty, moc też niczego sobie. Dopiero po uruchomieniu silnika i podczas jazdy słychać świst a im więcej gaina tym głośniejsze świsty.

 

Głośniki: Phoenix Gold SX65CS

Wzmacniacz: Phoenix Gold Z600.5

Sub: ALPINE SBE-1244BR

RCA: Kicx RCA06/4xRCA długość 5 metrów

Kabel zasilający: Spawalniczy po 2 metry na biegun, grubość 25mm2



#4 BULII

BULII
  • Użytkownik
  • 1562 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:dolnyslask

Napisano 05 grudzień 2018 - 14:05

Albo uwalona masa w radiu, albo zwrotnice są blisko kabli w których płynie prąd z instalacji samochodowej ...


................ to co chciałem to mam ..................


#5 powalla

powalla
  • Użytkownik
  • 10629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisano 05 grudzień 2018 - 14:08

Podepnij innymi, krotkimi kabelkami rca np. telefon pod wzmacniacz i zobacz czy pisk pozostaje. Obudowa wzmacniacza odizolowana od masy auta? Mase rca wzmacniacza sprawdzales?
nakamichi >1. Głośnik nie ma mocy , tylko może przyjąć w przedziale od zera do nominalnej.2. .Wzmacniacz może generować moc od zera do nominalnej.3. Wzmacniacz nie generuje ani jednego wata , bez sygnału na wejściu , a generowana moc jest proporcjonalna do napięcia wejściowego. :!:

#6 djcycu

djcycu
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • Lokalizacja:Jasło

Napisano 05 grudzień 2018 - 14:16

RCA wypinałem całkowicie od wzmacniacza żeby sprawdzić czy to wina radia czy samego wzmacniacza ale świst nadal występował. Wykluczam zatem radio i kabel. Wzmacniacz leży sobie na podłodze bagażnika i nie styka się z żadnym elementem metalowym. Kable ułożone tak by się nie stykały ze sobą, są ułożone wręcz możliwie najdalej od siebie. Zwrotnice nie powinny zbierać zakłóceń z instalacji bo leżą z dala od okablowań o około 20 centymetrów. Lewa zwrotnica nie ma żadnych kabli w pobliżu a z obu tweeterów płynie jednakowe natężenie świstów. Robiłem też próbę na przekręconym zapłonie bez uruchomionego silnika i świstów nie było. Występują jedynie podczas pracy silnika.



#7 BULII

BULII
  • Użytkownik
  • 1562 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:dolnyslask

Napisano 05 grudzień 2018 - 14:22

Wyciągnij na próbę zwrotnice z auta i problem powinien zniknąć


................ to co chciałem to mam ..................


#8 dan124

dan124

    Szyderca

  • Użytkownik
  • 12758 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wawa

Napisano 05 grudzień 2018 - 15:04

Jakie radio. W jakim stanie alternator.

Chętnie posłucham systemu lepszego niż AMA do 350 złotych na nowych głośnikach z możliwością odkupienia
Odwilż ,odwilż oby wszystko nie popłyneło


#9 djcycu

djcycu
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • Lokalizacja:Jasło

Napisano 05 grudzień 2018 - 15:34

Po odpięciu radia i kabli sygnałowych świst dalej słychać o czym pisałem wcześniej więc wykluczył bym tu winę radia. Dla pewności wspomnę że to jest stacja multimedialna do aut typu Chrysler/Jeep/Dodge. To typowy chińczyk więc model też nigdzie nie jest opisany. Alternator chyba w porządku bo nie miałem z nim nigdy problemów. Co prawda auto prawie 14 letnie przy czym 8 lat stało w garażu nie ruszane, może to spowodowało jakieś cuda w alternatorze i wymaga przeczyszczenia. Jeśli zatem jest to wina alternatora to co można zrobić? Instalacja kondensatora jest w stanie przefiltrować te świsty? Wyjęcie zwrotnic na zewnątrz w niczym nie pomogło.



#10 kowal 2002

kowal 2002
  • Użytkownik
  • 81 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa / Leszno

Napisano 05 grudzień 2018 - 17:22

A remote idzie z radia? Spróbuj odłaczyć remote od strony wzmaka i podać sygnał bezpośrednio z plusowego zacisku wzmaka.

 

I jeszcze jedno. Czy przy odłączonych od wzmaka RCA poziom gaina wpływa na poziom świstów na wzmaku?

Jeśli wpływa to spróbuj zewrzeć wejścia wzmaka ( np. samymi wtyczkami rca ze zwartym stykiem sygnałowym i masą ) i zobacz czy nadal jest bez zmian.



#11 djcycu

djcycu
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • Lokalizacja:Jasło

Napisano 05 grudzień 2018 - 19:51

Tak, remote wziąłem z radia ale mam możliwość manualnego włączania wzmacniacza. Przy teście bez radia i RCA na samym wzmacniaczu musiałem się posiłkować właśnie tym manualnym włącznikiem by całkowicie pominąć jakiekolwiek połączenia z radiem. Podkręcając gain bez wpiętych RCA mam coraz głośniejsze świsty więc aby można było jakoś to strawić to mam ustawione na 1/3 tak że przy grającej muzyce świsty zlewają się i wydają się być niesłyszalne (zagłuszone). Gorzej kiedy jadę bez muzyki na samej nawigacji bo niestety słyszę udawane turbo w postaci świstów.



#12 szymin89

szymin89
  • Użytkownik
  • 278 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Berlin

Napisano 05 grudzień 2018 - 20:11

Mozliwosci masz trzy. Pierwsza to montujesz inny wzmacniacz i sprawdzasz czy zaklucenia wystepuja nadal albo montujesz swoj wzmacniacz w innym samochodzie i sprwadzasz jak maja sie zaklucenia. Jesli masz jakiegos magika/elektryka samochodowego to idzie sprawdzic stan alternatora a dokladniej czy nie sieje zakluceniami. Zdaza sie ze miernik uniwersalny jest zbyt wolny do wylapania skokow napiec.



#13 djcycu

djcycu
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • Lokalizacja:Jasło

Napisano 05 grudzień 2018 - 21:48

Mam znajomego elektryka więc pogadam z nim o tym. Jutro wsadzę wzmacniacz do innego auta bo mam na podwórku jeszcze dwa rodziców i sprawdzę co się wydarzy. Ew jeśli się nie uda nic naprawić pozostanie jak jest i nie będzie grało z pełną mocą. Trudno, nie można mieć wszystkiego :) Grunt że obecnie jest powiedzmy, satysfakcjonująco w porównaniu do oryginalnego audio.



#14 szymin89

szymin89
  • Użytkownik
  • 278 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Berlin

Napisano 05 grudzień 2018 - 22:16

Moze wzmacniacz jest gdzies w okolicy pompy paliwa lub akumulatora i stad te zaklucenia. Jakis czas temu jeden z forumowiczow zmagal sie ze swistem w glosnikach, okazalo sie ze winowajca byl kabel minusowy a dokladniej miejsce mocowania, tak jak u Ciebie prosto z akumulatora. Problemy zniknely wraz z podpieciem masy do karoserii. Sprobuj, moze pomoc.



#15 powalla

powalla
  • Użytkownik
  • 10629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisano 05 grudzień 2018 - 22:27

Zakłucenia?  :szok:


nakamichi >1. Głośnik nie ma mocy , tylko może przyjąć w przedziale od zera do nominalnej.2. .Wzmacniacz może generować moc od zera do nominalnej.3. Wzmacniacz nie generuje ani jednego wata , bez sygnału na wejściu , a generowana moc jest proporcjonalna do napięcia wejściowego. :!:

#16 szymin89

szymin89
  • Użytkownik
  • 278 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Berlin

Napisano 06 grudzień 2018 - 06:59

A no, wsyd mi. Niestety nie moge juz edytowac posta.



#17 kowal 2002

kowal 2002
  • Użytkownik
  • 81 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa / Leszno

Napisano 06 grudzień 2018 - 15:56

Dla 100% pewności mógłbyś zasilić go  "na chwilę" z oddzielnego akumulatora ( nawet takiego małego 7Ah ) i wtedy sprawdzić czy nadal słychać świsty ( byłby wtedy elektrycznie całkowicie odseparowany od instalacji auta, ale nadal mógłby zbierać ewentualne zakłócenia z otoczenia). Jeśli nadal by były to na 1000% uszkodzony wzmak...



#18 arturbp

arturbp
  • Użytkownik
  • 777 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bielsk Podlaski

Napisano 06 grudzień 2018 - 18:22

Próbowałeś przenieść zwrotnice tak ja BULI pisał?
powered by xes...

#19 Barth

Barth
  • Użytkownik
  • 526 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 06 grudzień 2018 - 20:18

Zanim zaczniesz naprawiać wzmacniacz znajdź inny punkt masy...




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych