facebook

Skocz do zawartości


REKLAMA

Miejsce na Twoją reklamę: tel. 691 265 492

Zdjęcie

Świst i zakłócenia.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 djcycu

djcycu
  • Użytkownik
  • 20 postów
  • Lokalizacja:Jasło

Napisano 05 grudzień 2018 - 11:48

Siemanko, jak wyżej mam problem ze świstem po uruchomieniu silnika. Tak, wiem że na forum są już porady w tej kwestii ale niestety nic nie znalazłem odnośnie mojego problemu więc już go szybciutko opisuję.

 

Podpiąłem wszystko i można powiedzieć że gra ładnie. Niestety po uruchomieniu silnika z tweeterów pojawiają się wyraźne świsty które modulują się wraz z prędkością obrotową silnika. Kable są całkowicie odseparowane od siebie a zatem lewy i prawy głośnik idą progami, kabel sygnałowy środkiem a zasilające są zamontowane z tyłu gdyż tam mam akumulator. Dodać muszę że samochód ma automatyczną skrzynię biegów a sygnałówka biegnie obok kilku kabli sterownika. Jednakże testowałem RCA i to nie on jest problemem gdyż po wypięciu ze wzmacniacza nadal słychać świsty tak że i radio by odpadało. Przy zwiększeniu gaina na wzmacniaczu świsty robią się jeszcze głośniejsze a więc nie mogę wykorzystać w pełni mojego zestawu... Sprzęt jaki zainstalowałem jest fabrycznie nowy więc zaglądanie do środka także odpada. Jeśli chodzi o kable zasilające i masę to wpinałem się pod klemy. Klema minusowa jest fabrycznie zmasowana do karoserii kabelkiem o długości 10 centymetrów. Jak to naprawić? Co tam może być źle? Zwrotnice nie leżą w pobliżu kabli. Z obu tweeterów słychać świsty. Zaznaczę że nie mam zainstalowanego kondensatora gdyż nie miałem problemów ze spadkiem mocy. Czy dołożenie tego bajeru mogło by wyeliminować świsty?



#0 Reklama

  • 1234 postów
    Lokalizacja: SCA

Napisano przed chwilą

Miejsce na Twoją reklamę: tel. 691 265 492


#2 powalla

powalla

    niszczyciel forum ...

  • Użytkownik
  • 10762 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisano 05 grudzień 2018 - 12:31

Moze bys tak nazwy uzytych klockow wpisal ? Wzmacniacz nowy ale czy sprawny?
nakamichi >1. Głośnik nie ma mocy , tylko może przyjąć w przedziale od zera do nominalnej.2. .Wzmacniacz może generować moc od zera do nominalnej.3. Wzmacniacz nie generuje ani jednego wata , bez sygnału na wejściu , a generowana moc jest proporcjonalna do napięcia wejściowego. :!:

#3 djcycu

djcycu
  • Użytkownik
  • 20 postów
  • Lokalizacja:Jasło

Napisano 05 grudzień 2018 - 13:40

Wydaje się być sprawny. Jeśli wszystko jest pogaszone to żadnych szumów czy świstów nie słychać, dźwięk jest czysty, moc też niczego sobie. Dopiero po uruchomieniu silnika i podczas jazdy słychać świst a im więcej gaina tym głośniejsze świsty.

 

Głośniki: Phoenix Gold SX65CS

Wzmacniacz: Phoenix Gold Z600.5

Sub: ALPINE SBE-1244BR

RCA: Kicx RCA06/4xRCA długość 5 metrów

Kabel zasilający: Spawalniczy po 2 metry na biegun, grubość 25mm2



#4 BULII

BULII
  • Użytkownik
  • 1622 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:dolnyslask

Napisano 05 grudzień 2018 - 14:05

Albo uwalona masa w radiu, albo zwrotnice są blisko kabli w których płynie prąd z instalacji samochodowej ...


................ to co chciałem to mam ..................


#5 powalla

powalla

    niszczyciel forum ...

  • Użytkownik
  • 10762 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisano 05 grudzień 2018 - 14:08

Podepnij innymi, krotkimi kabelkami rca np. telefon pod wzmacniacz i zobacz czy pisk pozostaje. Obudowa wzmacniacza odizolowana od masy auta? Mase rca wzmacniacza sprawdzales?
nakamichi >1. Głośnik nie ma mocy , tylko może przyjąć w przedziale od zera do nominalnej.2. .Wzmacniacz może generować moc od zera do nominalnej.3. Wzmacniacz nie generuje ani jednego wata , bez sygnału na wejściu , a generowana moc jest proporcjonalna do napięcia wejściowego. :!:

#6 djcycu

djcycu
  • Użytkownik
  • 20 postów
  • Lokalizacja:Jasło

Napisano 05 grudzień 2018 - 14:16

RCA wypinałem całkowicie od wzmacniacza żeby sprawdzić czy to wina radia czy samego wzmacniacza ale świst nadal występował. Wykluczam zatem radio i kabel. Wzmacniacz leży sobie na podłodze bagażnika i nie styka się z żadnym elementem metalowym. Kable ułożone tak by się nie stykały ze sobą, są ułożone wręcz możliwie najdalej od siebie. Zwrotnice nie powinny zbierać zakłóceń z instalacji bo leżą z dala od okablowań o około 20 centymetrów. Lewa zwrotnica nie ma żadnych kabli w pobliżu a z obu tweeterów płynie jednakowe natężenie świstów. Robiłem też próbę na przekręconym zapłonie bez uruchomionego silnika i świstów nie było. Występują jedynie podczas pracy silnika.



#7 BULII

BULII
  • Użytkownik
  • 1622 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:dolnyslask

Napisano 05 grudzień 2018 - 14:22

Wyciągnij na próbę zwrotnice z auta i problem powinien zniknąć


................ to co chciałem to mam ..................


#8 dan124

dan124

    Szyderca

  • Użytkownik
  • 12896 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wawa

Napisano 05 grudzień 2018 - 15:04

Jakie radio. W jakim stanie alternator.

Chętnie posłucham systemu lepszego niż AMA do 350 złotych na nowych głośnikach z możliwością odkupienia
Odwilż ,odwilż oby wszystko nie popłyneło


#9 djcycu

djcycu
  • Użytkownik
  • 20 postów
  • Lokalizacja:Jasło

Napisano 05 grudzień 2018 - 15:34

Po odpięciu radia i kabli sygnałowych świst dalej słychać o czym pisałem wcześniej więc wykluczył bym tu winę radia. Dla pewności wspomnę że to jest stacja multimedialna do aut typu Chrysler/Jeep/Dodge. To typowy chińczyk więc model też nigdzie nie jest opisany. Alternator chyba w porządku bo nie miałem z nim nigdy problemów. Co prawda auto prawie 14 letnie przy czym 8 lat stało w garażu nie ruszane, może to spowodowało jakieś cuda w alternatorze i wymaga przeczyszczenia. Jeśli zatem jest to wina alternatora to co można zrobić? Instalacja kondensatora jest w stanie przefiltrować te świsty? Wyjęcie zwrotnic na zewnątrz w niczym nie pomogło.



#10 kowal 2002

kowal 2002
  • Użytkownik
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa / Leszno

Napisano 05 grudzień 2018 - 17:22

A remote idzie z radia? Spróbuj odłaczyć remote od strony wzmaka i podać sygnał bezpośrednio z plusowego zacisku wzmaka.

 

I jeszcze jedno. Czy przy odłączonych od wzmaka RCA poziom gaina wpływa na poziom świstów na wzmaku?

Jeśli wpływa to spróbuj zewrzeć wejścia wzmaka ( np. samymi wtyczkami rca ze zwartym stykiem sygnałowym i masą ) i zobacz czy nadal jest bez zmian.



#11 djcycu

djcycu
  • Użytkownik
  • 20 postów
  • Lokalizacja:Jasło

Napisano 05 grudzień 2018 - 19:51

Tak, remote wziąłem z radia ale mam możliwość manualnego włączania wzmacniacza. Przy teście bez radia i RCA na samym wzmacniaczu musiałem się posiłkować właśnie tym manualnym włącznikiem by całkowicie pominąć jakiekolwiek połączenia z radiem. Podkręcając gain bez wpiętych RCA mam coraz głośniejsze świsty więc aby można było jakoś to strawić to mam ustawione na 1/3 tak że przy grającej muzyce świsty zlewają się i wydają się być niesłyszalne (zagłuszone). Gorzej kiedy jadę bez muzyki na samej nawigacji bo niestety słyszę udawane turbo w postaci świstów.



#12 szymin89

szymin89
  • Użytkownik
  • 372 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Berlin

Napisano 05 grudzień 2018 - 20:11

Mozliwosci masz trzy. Pierwsza to montujesz inny wzmacniacz i sprawdzasz czy zaklucenia wystepuja nadal albo montujesz swoj wzmacniacz w innym samochodzie i sprwadzasz jak maja sie zaklucenia. Jesli masz jakiegos magika/elektryka samochodowego to idzie sprawdzic stan alternatora a dokladniej czy nie sieje zakluceniami. Zdaza sie ze miernik uniwersalny jest zbyt wolny do wylapania skokow napiec.


Kenwood KDC-X7200DAB, Mosconi 6to8,AS R100.4, AS AX165-C2, Focal TNK. Focal FPX-1.1000, RE Rex8s4.


#13 djcycu

djcycu
  • Użytkownik
  • 20 postów
  • Lokalizacja:Jasło

Napisano 05 grudzień 2018 - 21:48

Mam znajomego elektryka więc pogadam z nim o tym. Jutro wsadzę wzmacniacz do innego auta bo mam na podwórku jeszcze dwa rodziców i sprawdzę co się wydarzy. Ew jeśli się nie uda nic naprawić pozostanie jak jest i nie będzie grało z pełną mocą. Trudno, nie można mieć wszystkiego :) Grunt że obecnie jest powiedzmy, satysfakcjonująco w porównaniu do oryginalnego audio.



#14 szymin89

szymin89
  • Użytkownik
  • 372 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Berlin

Napisano 05 grudzień 2018 - 22:16

Moze wzmacniacz jest gdzies w okolicy pompy paliwa lub akumulatora i stad te zaklucenia. Jakis czas temu jeden z forumowiczow zmagal sie ze swistem w glosnikach, okazalo sie ze winowajca byl kabel minusowy a dokladniej miejsce mocowania, tak jak u Ciebie prosto z akumulatora. Problemy zniknely wraz z podpieciem masy do karoserii. Sprobuj, moze pomoc.


Kenwood KDC-X7200DAB, Mosconi 6to8,AS R100.4, AS AX165-C2, Focal TNK. Focal FPX-1.1000, RE Rex8s4.


#15 powalla

powalla

    niszczyciel forum ...

  • Użytkownik
  • 10762 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisano 05 grudzień 2018 - 22:27

Zakłucenia?  :szok:


nakamichi >1. Głośnik nie ma mocy , tylko może przyjąć w przedziale od zera do nominalnej.2. .Wzmacniacz może generować moc od zera do nominalnej.3. Wzmacniacz nie generuje ani jednego wata , bez sygnału na wejściu , a generowana moc jest proporcjonalna do napięcia wejściowego. :!:

#16 szymin89

szymin89
  • Użytkownik
  • 372 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Berlin

Napisano 06 grudzień 2018 - 06:59

A no, wsyd mi. Niestety nie moge juz edytowac posta.


Kenwood KDC-X7200DAB, Mosconi 6to8,AS R100.4, AS AX165-C2, Focal TNK. Focal FPX-1.1000, RE Rex8s4.


#17 kowal 2002

kowal 2002
  • Użytkownik
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa / Leszno

Napisano 06 grudzień 2018 - 15:56

Dla 100% pewności mógłbyś zasilić go  "na chwilę" z oddzielnego akumulatora ( nawet takiego małego 7Ah ) i wtedy sprawdzić czy nadal słychać świsty ( byłby wtedy elektrycznie całkowicie odseparowany od instalacji auta, ale nadal mógłby zbierać ewentualne zakłócenia z otoczenia). Jeśli nadal by były to na 1000% uszkodzony wzmak...



#18 arturbp

arturbp
  • Użytkownik
  • 789 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bielsk Podlaski

Napisano 06 grudzień 2018 - 18:22

Próbowałeś przenieść zwrotnice tak ja BULI pisał?
powered by DLS...

#19 Barth

Barth
  • Użytkownik
  • 599 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 06 grudzień 2018 - 20:18

Zanim zaczniesz naprawiać wzmacniacz znajdź inny punkt masy...

#20 khazar

khazar
  • Użytkownik
  • 431 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gdańsk

Napisano 20 grudzień 2018 - 15:22

Podepnę się pod temat, ponieważ niedługo czeka mnie kolejna robota.

 

Aktualnie mam z Alpine iLX-702 wypuszczone 3 x RCA do wzmacniacza. Kable to Gladen Zero. Będę dokładał Helix DSP Mini, w związku z tym jedna wiązka kabla zostanie odłączona i będzie bezużyteczna, ale zostawię ten kabel, być może do czegoś się przyda. Potrzebuje podobnej klasy kabli to połączenie DSP we wzmacniaczem, mogą być to kable nawet 25 cm i tu pytanie czy jakaś firma wypuściła tak krótkie kable. Kupować trzy komplety kabli po 75 cm to trochę bez sensu, szczególnie gdy pół metra z każdego kabla albo i więcej będzie luźne. 

 

Kolejna kwestia, obecnie mam zwrotnice pasywne, domyślam się, że gdy je pominę, mogą pojawiać się jakieś zakłócenia. Kable RCA mają podłączenie do masy (obecnie jest po stronie wzmacniacza, nie wiem czy to dobrze). Rozumiem, że mogę podłączyć to po prostu te kable z kablem masowym przy wtyku do wzmacniacza?


Alpine iLX-702D, Helix DSP.2, Helix A6, Helix A1, Morel MT-350, MP 5.16, Morel Ultimo Ti 12





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych