Skocz do zawartości

Dziwna sprawa z zasilaniem


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To aku typu AGM bodajże kwasowo-ołowiowy więc do ładowania potrzeba ładowarkę. Zwykły prostownik nie będzie. Optima yellow ładuje się 3x szybciej od zwykłego aku. AGM to też varty itp z samochodów z system start-stop

 

Korzystanie w pełni z takiego aku to trzeba zmienić regulator napięcia na taki co puści do 16V bo spokojnie można ładować do 15V optime. Oczywiście znajdą się tańsze aku od optimy z AGM ale czy są też tak skuteczne i żywotne to nie wiem. Są też droższe bodajże XS Power :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Albo włożyć 2 varty agm i będzie 150Ah a nie 75 ;p a cena za 2szt jak za jedną optime

 

Edit:// Ile docelowo ma tam lecieć 1 2 3 kW ? Bo pod 1kW to szkoda nawet pchać 2 aku czy coś. Wystarczy jeden ale sprawny pod maską i tyle. Lepiej włożyć pakiet 500F do bagażnika niż byle jakie aku po 40Ah tyle, że cena pakietu ponad 6 stów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuje gdzieś ponad 2 kW, mówisz o pakiecie Superkondensatorów? I mam jeszcze dwa pytanka.

 

1. Czy muszę ciągnąć do bagażnika przewód masowy jak będę chciał drugi aku podłączyć? Bo mam teraz masę z karoserii, plusowy mam 50mm do bagażnika?

2. Jak się nazywa takie coś żeby kabel dobrze podłączyć do tej dziury w wzmacniaczu? Nie chodzi mi o konektory oczkowe tylko o taki "szpikulec" gdzieś to widziałem już żeby kabel dobrze się trzymał w wzmacniaczu, bo teraz miałem po prostu "goły kabel wsadzony i przykręcony imbusem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz przecież ciągnąć masy od aku z przodu do kolejnego z tyłu :) To tak jak z przodu przecież masa nie idzie Ci z alternatora bezpośrednio tylko z budy auta do aku. Podłączenie drugiego aku to po prostu wpięcie się w obecną instalację która leci do wzmacniacza. Tak mowa o pakiecie superkondensatorów 6x3000f. Można też kupić pakiet litów ale to cena koło 1100 zł choć na teście wypadają dużo lepiej jak pakiet superkondów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


muszę jeszcze wymienić aku bo mam warte 74Ah ma już z 1,5 roku, jaki polecacie dobre do car audio?

Jaka seria aku ? blu czy silver ?

Ja mam 4 lata już vartę blue 74Ah i sporo gratów i jakoś nie narzekam. 


 

 


Nie chce Cię w błąd wprowadzić, ale to chyba akumulator żelowy, czyli taki który aby naładować do pełna w końcowej fazie potrzebuje napięcia 15-16 V, którego raczej nie uzyskasz, wiec będziesz musiał doładowywać prostownikiem. O ile nic nie pomyliłem.

 

Co to za stwierdzenia ? jaki żelowy :D


 

 


mam tą samą Varte co ty, ma już dwa lata prawie, trochę słabo trzyma napięcie już jak dłużej postoi to ma 11,8 V


Albo kupiłeś stare aku albo zajechałeś :) 


 

 


Edit:// Ile docelowo ma tam lecieć 1 2 3 kW ? Bo pod 1kW to szkoda nawet pchać 2 aku czy coś. Wystarczy jeden ale sprawny pod maską i tyle. Lepiej włożyć pakiet 500F do bagażnika niż byle jakie aku po 40Ah tyle, że cena pakietu ponad 6 stów.


 

500F dobra sprawa, nowy pakiet wychodzi 700 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seria varty to silver, ale podejrzewam że altek ja załatwił. Czym sie różnią te superkondensatory od litów ? Podajcie jakieś linki do tego i tego żebym mógł zobaczyć jak to wygląda. No i powiedzcie mi jeszcze to co wcześniej pytałem o ten szpikulec, bo jak goły gruby kabel skręcę na imbus to boje się że od drgań może się wypiąć i zrobic zware.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się nazywa konektor tulejkowy wystarczy wpisać w google z dopiską 50mm :) Zawsze możesz też zalać cyną kabel. 

 

Co do litów i superkondów (widziałem nowe na olx za 650zł bodajże) tu masz to dobrze pokazane: 

 

Filmik jednego z userów  SCA 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pięciu czy sześciu latach używania żółtego Hollywooda 35AH muszę powiedzieć że to był świetny zakup. Do audio już co prawda nie jest tak bardzo potrzebny, ale jako wspomagacz rozruchu (lub główne źródło zasilania, gdyż Sznajder AGM na mrozie szybko mówi dobranoc) sprawuje się znakomicie.  Po całej nocy napięcie 13V. Szkoda że je wycofali, kupiłbym go jako główny akumulator do auta.

Co do ładowania AGM to tu można poczytać https://www.optimabatteries.com/en-us/support/charging/charging-tips żeby nie powielać mitów o ładowaniu w aucie.

A problem z miganiem oświetlenia też miałem, nawet przy 2 AGMach, większym altku, BIG 3 i braku spadków w samej instalacji audio :P Muszę sprawdzić, dawno nie słuchałem głośno, może jakiś babol w samej elektryce auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie bardzo rozumiem, mowisz ze masz obecnie 200-300 wat a wsadzac chcesz alternator 200A, super kondensatory, itp. Chyba strzelasz do muchy z armaty.

 Kolego jakbyś czytał cały temat od początku to byś wiedział ocb. teraz mam 200-300 wat dlatego bo mi się spalił ground zero 1 kw, alternator mam juz wsadzony 180 A, a robię takie zaopatrzenie w prąd bo zamierzam mieć coś koło 2 kw w rms, więc chyba raczej zaczyna się od prądu.

 

 

Znalazłem taki superkondensator Boostcap Maxwell 350 F 2,5 VDC, chyba to kupię , tylko teraz jak to podłączyć? Napewno muszę mieć 6 sztuk. widziałem test jak z takim pakietem gość odpalał auto bez aku. Dla niedowiarków

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadaniem kondów jest stabilizacji peaków prądu, mówię to każdemu, jeżeli instalacja daje rade a jest problem mruganiem świateł i są spadki z szybkim basem to tak kondy biorą to na siebie oczywiście stosownej pojemności, za 200/250 kupisz 116f a to już robi robotę w nie dużych instalacjach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ty kolego masz u siebie kondy? I gdzie mogę dostać w miare tanio takie kondy? Miałem kondensator, ten standardowy, taka duża "puszka" wiesz pewnie o co chodzi, niby 5 Farad, ale za bardzo nie pomagał

 

Jakieś kondy mam :)

Zaczynałem od pojedynczego pakietu i szybko zrobił się podwójny i dłuższy czas miałem 116F a teraz Mikołaj przyniósł pakiet 500F

Kondy są dostępne na znanym portalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma tyle faradów ile ma napisane :)

Może chodzi Ci ile faradów ma np. akumulator 60Ah?

W linku poniżej masz kalkulator przeliczający jednostki pojemności:

https://www.jednostek-miary.info/przelicznik-jednostek.php?typ=ladunek

Np. 60Ah ma 2,238F.

Te 2,238F wykorzystasz w bardzo krótkim czasie, a aku zanim "padnie", potrafi zasilić nasz system (bez przesadnej mocy) przez znacznie dłuższy czas.

Teoretycznie... bo akumulator ma inną zasadę działania i zastosowanie. Tylko czysty przelicznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Ma tyle faradów ile ma napisane

 

Jemu chodzi skąd się wzięło 58f z 350f :) 

Z metody ich łączenia, pojedyncze ogniwo ma max napięcie pracy 2.7V a ile jest w aucie ? 

Więc łączymy ogniwa szeregowo z 6 sztuk i wtedy wypadkowa pojemność całego pakietu spada :) 350:6= ~58F tak w skrócie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...