pf002 Opublikowano 24 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2018 Witam, mam problem z zasilaniem, chodzi o to że na włączonym aucie przygasaja mi światła a na wyłączonym już nie, jeśli podkręce muzykę, mam big 3 zrobione, teraz nie mam jakiegoś mocnego sprzętu bo spalił mi się ground zero gzrw 30spl, mam jakąś tube może z 200-300 wat zasilana magnat classic 360 rapbull. Co może być przyczyną? Padający alternator, regulator napięcia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 24 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2018 Może sam byś to sprawdził miernikiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 24 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2018 Sprawdź wszystkie połączenia od strony altka do aku. Jak jest ok., to pewnie będziesz musiał wymienić regulator napięcia altka. Zapewne nie trzyma już swoich parametrów.Przygasanie w twoim przypadku jest spowodowane niewydolnym układem ładowania. Napięcie ładowania może być ok. przy poborze prądu powiedzmy do 10 do 15 A - oświetlenie i.t.p.. Ale jak dodasz kolejne 10 do 15 A podczas pracy audio, to niewydolny regulator nie wyrobi i nastąpi spadek napięcia na tyle duży, że będzie to widoczne. Bedą spadki z 14 do 12 V. Te 2 V różnicy będzie widoczne.Przy pracy audio na samym aku tego zjawiska nie ma. To znaczy nie ma przy niezbyt dużych mocach systemu, a Ty masz taki obecnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pf002 Opublikowano 25 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2018 Na włączonym bez obciążenia jest 14,6 na zimnym silniku, na ciepłym jest 14,2, a jak dam obciążenie to wacha się od 13,4 do 14,2, na wyłączonym silniku wacha się od 11,80 do 12 przy obciążeniu. Dodam jeszcze że od altka do aku mam przewód dodatkowo 50mm, oraz od aku do budy też masa 50 mm, a masy silnika nie mogłem znaleźć w swoim Leonie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 25 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2018 a masy silnika nie mogłem znaleźć w swoim LeonieZrób masę altek buda i po problemie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 25 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2018 mam big 3 zrobione od altka do aku mam przewód dodatkowo 50mm, oraz od aku do budy też masa 50 mm, a masy silnika nie mogłem znaleźć w swoim Leonie To masz big2 a nie big3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pf002 Opublikowano 25 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2018 A altek nie bierze masy z mocowania? Czy ma swoja masę jakąś? i w którym miejscu mogę znaleźć masę silnika, bo gdzieś słyszałem że koło skrzyni biegów jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymin89 Opublikowano 25 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2018 Napisz co za samochod to moze ktos wie gdzie jest masa. Przewaznie gdzies w okolocy skrzyni biegow i akumulatora ale to nie regula. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek15255 Opublikowano 25 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2018 Tak alternator masę bierze z mocowania, ale do nadwozia łączy je przewód masowy, który zazwyczaj jest już w średnim stanie. Ja dałbym dodatkową masę od klemy minusowej do punktu najbliżej alternatora. A najlepiej sobie przytknij końcówkę miernika na pomiarze napięcia do plusa z alternatora i drugą końcówkę do jego obudowy. Następnie przełóż ją do minusa aku i będziesz widział czy napięcie jest takie same. Później dołóż masowy i zobaczysz czy się poprawiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pf002 Opublikowano 25 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2018 Moje auto to seat leon 1.8 t 2001 r, może spróbować dać masę do mocowania alternatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymin89 Opublikowano 25 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2018 Mocowanie masy do karoserii masz pod akumulatorem, drugi koniec do skrzyni biegow lub do sruby laczacej skrzynie z silnikiem. Sprzwdz najpierw te punkty czy nie sa zasniedziale a potem dokladaj nowe kable... mialek kiedys octavie 1u5 tez z 1.8t i bylo to samo, problemu nie rozwiazalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiiLZone Opublikowano 26 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2018 W swoim a3 tyle ze 1.9 diesel mam 50mm + z altka pod aku i dwie masy dodatkowe czyli jedna to masa karoserii pod akumulatorem tak jak idzie ori a druga to masa silnika i wziąłem ją z mocowania alternatora i to chyba dobra opcja bo wcześniej miałeś gdzieś do silnika "rzekomo" ale po zmianie tej masy czyli docelowo z mocowania alternatora pod aku wzrosło mi na wzmaku z 14.2 do 14.5 i spadki dużo mniej falujące przy pomiarach na tych samych częstotliwościach oczywiście. Także niby jedna głupia masa co też wydawało mi się, że mam dobrze zrobioną mase silnika a tu lipa. Z mocowania alternatora 100% sprawdzone a mase karoserii to pod akumulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pf002 Opublikowano 28 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2018 Masy dołożyłem i dalej to samo, muszę zmienić alternator, tylko jeszcze pytanko mam alternator z Passata b5 fl z 2001r z silnika 1.9 tdi 130 km, będzie pasował do mojego Leona 1.8t? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiiLZone Opublikowano 28 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2018 Tak będzie pasował ale nie lepiej coś większego jeśli myślisz w przyszłości dołożyć pare rms ? Z passata b6 180A na allegro 120-150zł też podchodzi bez problemu Chyba, że masz w tym passacie już większy altek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stochus Opublikowano 29 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2018 Do 1,8t nie pasuje z 1,9tdi bez rzeźby... Największy ori jest 120a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pf002 Opublikowano 29 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2018 Z passata B6 180 A będzie pasował bez rzeźby? Bo wiem że 220 A od q7 trzeba przerabiać regulator napięcia który jest cyfrowy na analogowy 2 pinowy, trzeba zmienić koło bez sprzęgiełka i dać jakieś podkładki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiiLZone Opublikowano 1 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2018 Skoro stochus pisał, że do 1.8t nie podejdzie z tdi to pewnie z passata też nie podejdzie bo ten 180A jest z passata 2.0 tdi. Byłem przekonany, że mocowania i układ jest taki sam patrząc po fotkach altka z 1.8t a z 1.9tdi ;p Ja mam w bdb stanie 120A leży w szafce ale nadal to z a3 1.9 tdi ASZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymin89 Opublikowano 1 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2018 Skoro alternator juz masz to sprawdz jak mocno trzeba ingerowac w mocowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 1 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2018 Teoretycznie altek 90A daje co najmniej 1kW do dyspozycji. Czyli opatrzenie auta jak i opatrzenie systemu audio.Pytanie:- czy z tego kilowata jesteśmy w stanie uruchomić jakąś tam tubę...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pf002 Opublikowano 10 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2018 Wymieniłem alternator, jest duża poprawa, światła prawie nie przygasają w ogóle, muszę jeszcze wymienić aku bo mam warte 74Ah ma już z 1,5 roku, jaki polecacie dobre do car audio? Słyszałem dobre opinie o Optima Yellow. Dodam jeszcze że alternator pasował bez przeróbek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymin89 Opublikowano 10 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2018 Ten z passata tdi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pf002 Opublikowano 10 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2018 Tak z Passata TDI 2.0 pasuję wszystko idealnie. Numery 03G903023 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiiLZone Opublikowano 10 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2018 Posiadam optime yellow top 75Ah już prawie rok. Co miesiąc mniej więcej sobie ładuje tak zapobiegawczo ctkiem i jestem bardzo zadowolony z tego aku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
khazar Opublikowano 10 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2018 Nie chce Cię w błąd wprowadzić, ale to chyba akumulator żelowy, czyli taki który aby naładować do pełna w końcowej fazie potrzebuje napięcia 15-16 V, którego raczej nie uzyskasz, wiec będziesz musiał doładowywać prostownikiem. O ile nic nie pomyliłem. Mam Varte 77aH już trzyletnia i nie ma mowy o przygasaniu świateł. Tyle tez, ze ja dużo mocy nie potrzebuje bo gram tylko jednym wzmakiem i do tego w klasie D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pf002 Opublikowano 10 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2018 Mam tą samą Varte co ty, ma już dwa lata prawie, trochę słabo trzyma napięcie już jak dłużej postoi to ma 11,8 V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.