Skocz do zawartości

Dziwna sprawa z zasilaniem


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z zasilaniem, chodzi o to że na włączonym aucie przygasaja mi światła a na wyłączonym już nie, jeśli podkręce muzykę, mam big 3 zrobione, teraz nie mam jakiegoś mocnego sprzętu bo spalił mi się ground zero gzrw 30spl, mam jakąś tube może z 200-300 wat zasilana magnat classic 360 rapbull. Co może być przyczyną? Padający alternator, regulator napięcia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Sprawdź wszystkie połączenia od strony altka do aku. Jak jest ok., to pewnie będziesz musiał wymienić regulator napięcia altka. Zapewne nie trzyma już swoich parametrów.

Przygasanie w twoim przypadku jest spowodowane niewydolnym układem ładowania. Napięcie ładowania może być ok. przy poborze prądu powiedzmy do 10 do 15 A - oświetlenie i.t.p.. Ale jak dodasz kolejne 10 do 15 A podczas pracy audio, to niewydolny regulator nie wyrobi i nastąpi spadek napięcia na tyle duży, że będzie to widoczne. Bedą spadki z 14 do 12 V. Te 2 V różnicy będzie widoczne.

Przy pracy audio na samym aku tego zjawiska nie ma. To znaczy nie ma przy niezbyt dużych mocach systemu, a Ty masz taki obecnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na włączonym bez obciążenia jest 14,6 na zimnym silniku, na ciepłym jest 14,2, a jak dam obciążenie to wacha się od 13,4 do 14,2, na wyłączonym silniku wacha się od 11,80 do 12 przy obciążeniu. Dodam jeszcze że od altka do aku mam przewód dodatkowo 50mm, oraz od aku do budy też masa 50 mm, a masy silnika nie mogłem znaleźć w swoim Leonie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak alternator masę bierze z mocowania, ale do nadwozia łączy je przewód masowy, który zazwyczaj jest już w średnim stanie. Ja dałbym dodatkową masę od klemy minusowej do punktu najbliżej alternatora. A najlepiej sobie przytknij końcówkę miernika na pomiarze napięcia do plusa z alternatora i drugą końcówkę do jego obudowy. Następnie przełóż ją do minusa aku i będziesz widział czy napięcie jest takie same. Później dołóż masowy i zobaczysz czy się poprawiło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie masy do karoserii masz pod akumulatorem, drugi koniec do skrzyni biegow lub do sruby laczacej skrzynie z silnikiem. 

Sprzwdz najpierw te punkty czy nie sa zasniedziale a potem dokladaj nowe kable... mialek kiedys octavie 1u5 tez z 1.8t i bylo to samo, problemu nie rozwiazalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim a3 tyle ze 1.9 diesel mam 50mm + z altka pod aku i dwie masy dodatkowe czyli jedna to masa karoserii pod akumulatorem tak jak idzie ori a druga to masa silnika i wziąłem ją z mocowania alternatora i to chyba dobra opcja bo wcześniej miałeś gdzieś do silnika "rzekomo" ale po zmianie tej masy czyli docelowo z mocowania alternatora pod aku wzrosło mi na wzmaku z 14.2 do 14.5 i spadki dużo mniej falujące przy pomiarach na tych samych częstotliwościach oczywiście. Także niby jedna głupia masa co też wydawało mi się, że mam dobrze zrobioną mase silnika a tu lipa. Z mocowania alternatora 100% sprawdzone a mase karoserii to pod akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro stochus pisał, że do 1.8t nie podejdzie z tdi to pewnie z passata też nie podejdzie bo ten 180A jest z passata 2.0 tdi. Byłem przekonany, że mocowania i układ jest taki sam patrząc po fotkach altka z 1.8t a z 1.9tdi ;p Ja mam w bdb stanie 120A leży w szafce ale nadal to z a3 1.9 tdi ASZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymieniłem alternator, jest duża poprawa, światła prawie nie przygasają w ogóle, muszę jeszcze wymienić aku bo mam warte 74Ah ma już z 1,5 roku, jaki polecacie dobre do car audio? Słyszałem dobre opinie o Optima Yellow. Dodam jeszcze że alternator pasował bez przeróbek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce Cię w błąd wprowadzić, ale to chyba akumulator żelowy, czyli taki który aby naładować do pełna w końcowej fazie potrzebuje napięcia 15-16 V, którego raczej nie uzyskasz, wiec będziesz musiał doładowywać prostownikiem. O ile nic nie pomyliłem.

 

Mam Varte 77aH już trzyletnia i nie ma mowy o przygasaniu świateł. Tyle tez, ze ja dużo mocy nie potrzebuje bo gram tylko jednym wzmakiem i do tego w klasie D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...