Skocz do zawartości

Vectra C alternator"


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim

 

Szukam od jakiegoś czasu informacji i nie moge znaleźć (spora szansa że szukam źle)

 

Czy ktoś z Was posiada informacje jaki największy / najwydajniejszy alternator da rade zamontować do vectry C 2.2 direct (benzyna) 155KM?

Obecnie na pokładzie 100A, w sklepach internetowych widnieje również 120A. Ciekawi mnie czy coś wydajniejszego można tam upchać po ewentualnej przeróbce mocowania itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli będzie pokrycie w prądzie to dlaczego nie? Chodzi o to, że jeżeli pobór będzie mniejszy niż ładowanie to nic im nie grozi. Oczywiście jak je wydoisz to pełne naładowanie potrwa o wiele dłużej niż jakiegoś "kondensatorka" 7Ah ;)

Wiele lat temu miałem w123 300D z ASB, miałem standardowy akumulator pod maską jakieś 80Ah o ile pamiętam i w bagażniku na potężnych kablach akku od koparki 200Ah. I nie było z tym problemu, bo nie doiłem więcej niż alternator był w stanie dać.

Ponieważ kable rozruchowe miałem home made konkretne to często zimą sąsiadom czy kumplom z pracy użyczałem prądu z bagażnika. Wierzgniecie miał tamten akumulator jak kasztanka marszałkowska. Rozrusznik Poloneza zamieniał w wiertarkę dentystyczną  :rotfl:

 

Jeżeli pobór przekroczy dostawę to i maleństwa nie doładujesz, normalna sprawa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja co prawda mam tylko 3 way plus sub i nie trzęsę szybami na dzielnicy ale że aku chyba już kończy żywot a alternator od nowości w aucie (2005) i są spadki napięcia między spoczynkiem a stresem to próbuje krok do przodu pomyśleć i badam temat co tam maksymalnie da się upchać i co na Tym zbudować żeby w trakcie nie kupować drugi i trzeci raz nie potrzebnie a potem szukać kogoś kto odkupi nie trafiony fant

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spadki między spoczynkiem, a stresem... To znaczy?

Rano na akku 12.8 i po odpaleniu napięcie ładowania jest niższe?

Czy może na pracującym jest np. 14.3 i po załączeniu iluś tam odbiorników napięcie spada na np. 14.1?

 

Zanim się zacznie pakować dodatkowe kable należy(zwłaszcza w autach, które mają opinię zardzewiałków/problematycznych elektrycznie) DOKŁADNIE oczyścić każdy styk na drodze prądu od alternatora do akumulatora. Każdy węzeł, każdy zacisk. 

Masa do nadwozia. 

DO tego zaciskane(zgrzewane) końcówki tych kabli grubych potrafią śniedzieć w miejscu zaciśnięci, nawet pod koszulką osłaniającą. 

I wtedy dodanie kabla nowego da efekt niemal kosmiczny -bo nowy będzie zdrowy, a stary tracił stopniowo styk.

Zweryfikować pobór prądu w spoczynku(np. uszkodzona krańcówka lampki bagażnika? Dwa akku kupił zanim mu amperomierz podpiąłem, naprawa kilka minut). 

Zmierzyć oczywiście napięcie ładowania bez obciążenia i po obciążeniu. 

Weryfikacja akumulatora nie jest wcale łatwa -wszelkie przyrządy specjalistyczne, ny awet "eee, co ty, komputerowy" dają tylko podstawowy pogląd. Jeżeli akumulator nie ma już pojemności nominalnej to pomiar w sklepie/stacji obsługi czy coś tam może pokazać i często pokazuje, że wszystko jest ok. Ewentualnie, że niby w porządku ale go doładuj.

Dopiero naładowanie całkowite i rozładowanie prądem o znanej wielkości(np. 2A) z jednoczesnym pomiarem czasu daje obraz sytuacji.

 

Ostatnio tak weryfikowałem akku kolegi.

Naładowany u mnie do oporu, rozładowuję zaciążony znanym mi prądem. Początkowo ok, napięcie w normie, kilka minut i jest nieźle. A po chwili się zaczyna. Chyba minęło 12 minut i napięcie poleciało poniżej 10V. Nie pamiętam ile mu podpiąłem ale celuję zawsze w "co najmniej dwie godziny powinien tak trzymać bez pierdnięcia". 

Wyrok -"kondensator". Po wymianie wszystko "się naprawiło".

 

Przy prądach o wartościach jak te z alternatora na akku nalot na styku węzła łączącego "gruby plusowy" może zabrać lwią część prądu i oddać w postaci ciepłego kabla. 

Kolejne oczywiste sprawy to regulator napięcia, stan łożysk alternatora.

A i pasek potrafi się tak dyskretnie ślizgać, że nie będzie słychać. 

 

Przypomnę, że w/g najczęściej honorowanej nomenklatury napięcie ładowania powinno się zawierać pomiędzy 13.8 a 14.4V. Doświadczenie podpowiada, że warto się tego trzymać. A najlepiej jak p[o mocnym zaciążeniu nie spada poniżej 14V. Wyższe napięcie nie ma zbytnio sensu, a za wysokie jest szkodliwe.

 

U mnie jest FABRYCZNA instalacja w każdym z aut. Zadbana. W końcu piece chodzą ;)  I nie mam problemów. Spadek napięcia z powodu długości kabla(akku pod siedzeniem z tyłu) to pomijalne wielkości. Jakieś 0.2V. Przy ładowaniu zawierającym się nie niżej niż 14V kij w to wbijam. Problemów brak, co jakiś czas kupuję akumulator do jakiegoś auta, bo niestety -czasy akumulatorów na 20 lat(jak ori Warta z Mercedesa w124) odeszły w niepamięć, podobnie jak sprzedaż auta z nowym czy choćby sprawnym za częsta nie jest.

 

Moja rada -zanim się zacznie modzić warto ogarnąć co się ma. Bo potem płacz -kupa roboty, koszt, a prądu ciągle mało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instalacja seria bez big 3 - zgadza się

klemy nowe, zabezpieczone, styk jest i jest czysty, kabel plus i minus od aku do bagażnika 50mm2 zaciśnięte i zalane po zaciśnięciu cyną

wszystkie żarówki pracują, komputer pokładowy nie wyświetla błędów spalonych żarówek itp

przed włączeniem silnika 12,5V przy ciepłym poranku, w zimniejsze 11,3V - mieszkam nad morzem więc bywa różnie

po włączeniu silnika na jałowym mam 13,7V - co prawda mierzone marketowym miernikiem ale w pracy pokazuje to samo a tam już lepszej klasy sprzęt

po włączeniu wszystkiego (grzanie foteli, lusterek, światła długie itp) spada do 13,2V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od regulatora napięcia. Z tym, że to małe bagienko. 

Ja mam no name obecnie. Bo trzy kolejne(!) firmowe były do bani. Dwa zareklamowałem skutecznie. Trzeci został awaryjnie. Magneti Marelli -wykonanie tandeta, napięcie maks 14.2 ale na dojazdówkę wystarczy.

Akurat nie mieli konkretnych, a miałem w nocy wyjazd.

No name daje między 14.1 -14.47. Miernik mam może nie wyczynowy, średniej klasy ale za to weryfikuję go drugim brata, a tamten to już prawdziwe narzędzie zawodowego elektronika.

 

Napięcie masz za niskie, bez dwóch zdań. 

Seryjna instalacja bez żadnych "bigów" o ile jest sprawna powinna spokojnie obskoczyć temat. Jednak dziwactwa z prądem ładowania leżą wcale nie tak rzadko po stronie akumulatora. Kiedyś sam to lekceważyłem, dopiero lekcja pokory nauczyła mnie większej uwagi.

Jakie są dzisiejsze akumulatory chyba każdy wie. 

 

Zdarzają się też nietypowe sytuacje, zwłaszcza w wiekowych autach -np. sklejony przekaźnik od świec żarowych(znany mi dobrze przypadek) czego skutkiem przepaliło uzwojenie na alternatorze. 

 

Pamiętaj też, że auta mające "uchwyty do ładowania i rozruchu kablami" pod maską posiadają też "skrzyżowania", gdzie kabel plusowy jest podzielony -z alternatora rozchodzi się w tym miejscu na wspomniane styki i na akumulator. Tam też może być korozja(śniedź). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

big 3 jest w planach jak tylko dojedzie kabel :wink:  a chwilowo walcze z meblopodobnym tworem z ikei :mur1:

big 3 na pewno nie zaszkodzi więc przynajmniej sprawdze jaka będzie różnica w prądzie przed i po bo w sieci znalazłem jak dotąd może dwa tematy z vectrą i big 3 na pokładzie

uchwytów do ładowania i rozruchu nie zauważyłem jak dotąd - standardowe fabryczne klemy które wymieniłem na nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak masz akumulator umieszczony -bo jak jest schowany gdzieś pod siedzeniem/w bagażniku to często się umieszcza dodatkowe do niego dojście pod maską. Właśnie pod prostownik, czy kable rozruchowe.

Jak akumulator siedzie na podszybiu to nie byłoby to sensowne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz problem z wymiana alternatora, seryjnie nie pasują większe i trzebaby rzeźbić pod jakieś 200a, to proponuje pakiet supercap 500F, blisko wzmacniaczy z tyłu przyniesie kosmiczne efekty :) Tyle, że koszt w okolicy 700-800zł.

jask ładowanie bedzie słabe to i kondy dużo nie pomogą,bo z kąd wezma prąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator można sprawdzić. Każdy serwis posiada urządzenie do testowania akumatorow, koszt takiej usługi niewielki a rozwieje wątpliwości.

Doradzacie dodatkowy akumulator i kondy a autor tematu nie 'trzesie fortkami'... Ja poradzę najpierw przeczyszczenie styków i kolejny pomiar lub diagnostykę akumulatora i alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jask ładowanie bedzie słabe to i kondy dużo nie pomogą,bo z kąd wezma prąd

Miałeś kiedyś?

Nie powtarzaj mitów.

Podejrzewam, że autor tematu męczy się z mruganiem świateł w większości, i spadkami w okolicy 1v, nawet na takie łączne 1000rms w aucie 500F to złoty środek, w przypadku kiedy alternator ciężko zmienić. Żadne aku nie pomoże, bo wszystkie pod obciążeniami pokazują 11-12v.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akumulator 5ty rok już ma

światła nie mrugają - nigdy nie widziałem żeby komuś ksenon mrugał ale co ja tam wiem :hyhy:

każdy serwis w PL owszem - nie przebywam w kraju od kilku lat a ostatnia wizyta skończyła się stwierdzeniem że wiek kwalifikuje go (aku) do wymiany

supercap kosztem przewyższy nawet nowy przerobiony pod montaż tutaj 150A z innego silnika tylko właśnie próbuje się zorientować co tu dam rade upchać

inna sprawa że pod 3 way plus sub nie potrzeba raczej aż takiej elektrowni żeby supercap ładować :looka:

kolt122 ma racje - jak alternator padlina to i 5ciu aku nie naładuje ani nawet konda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...