Skocz do zawartości

kręta droga - e39 :)


Ruffy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 190
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W jednej części jest kompresor do nivo a miejsce po tunerze jest za małe, na wysokość za duże

 

Odnośnie kabli będzie mały upgrade, do 2ch dojda drugie przewody +/-/REM, dodatkowo po podłączeniu okazało się że alternator nie wyrabia, przy normalnym użytkowaniu napięcie jakie podaje to 13.5, przy depnieciu spada do 12.7, najbardziej pomogla by naprawa alternatora i montaż big3 jednak pruc całe auto mi się nie widzi, w dodatku nie mam już za bardzo gdzie podpiąć plusa z klemy

 

W radiu mam ustawienia czasówek w postaci "position" i drugie gdzie ustawiam odległość, czy position to są te "właściwie" czy to jakiś sound effect? Po ustawieniu na front left muzyka zamiast grać mi w kolano, wydobywa się jakby z deski/licznika/kierownicy haha :D

 

Może ktoś miał doczynienia z kenwoodem, po ustawieniu kolorów w radiu są one wyświetlane tylko na głównym ekranie (Amber/pomarańczowe), po wejściu w menu główne/dźwięku zmienia się na białe, po naciśnięciu lupy i przegladaniu folderów przyciski są białe i ekran pomarańczowy.... Z tego co pamiętam radio zaraz po włączeniu w każdej strefie miało jeden kolor, ja później zmieniłem na biały to zmieniło się wszędzie, a następną zmiana była tylko na główym ekranie...

 

Nie jestem do końca pewny czy mam to dobrze ustawione, na wzmacniaczach ustawiłem lpf na tył i hpf na przodzie, ucięte tak aby sie nie pokrywały, problem w tym że aby usłyszeć subwoofer to trzeba albo dać na 30/35 albo w radiu na xover uciąć przód -8db... Sub to Rockford Fosgate Punch p1s4-10, ma on 250rmsu@4om a wzmak w mostku daje pod 4om 800rms, skręciłem go tak na mniej niż połowę to myślę że będzie 250-300, czy brak odczuwalnego basu to słaby SW?

Przód gain mam na wzmaku ustawiony na 3/4 drogi (wzmak 70rms , głośniki 70rms)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gainy kręcisz w oparciu o to co dostają z radia (jakie napięcie ma wyjście radia, jak ustawiłes poziomy na radiu, itp.) a nie w oparciu ile W ma wzmacniacz i głośnik. Sugerowałbym właśnie na słuch je ustawić, znajdziesz na pewno na forum odpowiedni temat. Nawet ostatnio odświeżany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gainy kręcisz w oparciu o to co dostają z radia (jakie napięcie ma wyjście radia, jak ustawiłes poziomy na radiu, itp.) a nie w oparciu ile W ma wzmacniacz i głośnik. Sugerowałbym właśnie na słuch je ustawić, znajdziesz na pewno na forum odpowiedni temat. Nawet ostatnio odświeżany.

 

Radio ma na wyjściu 4V, wszystkie boosty itd itp jest na off, eq ustawione plasko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Easy menu to jednak nie to czego oczekiwałem, nawet w instrukcji piszą że to czego chce jest nie możliwe...

a co w nim takiego bez sensu? jak ma multimetr to sobie sprawdzi jakie napięcie ma przed wzmakami i po przeczytaniu wcześniejszego tematu będzie wiedział co dalej

 

A czy jeśli zrobię jak ten gościu, policzę ile muszę mieć V na wyjściu wzmakach i ustawie pod multimetrem to będzie się zgadzać? Oczywiście pod utworem, on miał 50hz, szukać takiego samego czy też może 30hz? Wg wyliczeń to na 250rms ma wzmaku musiałbym mieć 31.62V na wyjściu na głośnik 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do częstotliwości strojenia wzmaka, to raczej niech to będzie 50Hz, nie 30Hz.

Wiadomym jest natomiast, że im niższa częstotliwość tym większa moc będzie potrzebna do jej "obsłużenia" i podana na sub.

Masz skrzynkę zamkniętą - tak mi się wydaje - i raczej sugeruj się w ustawianiu mocy dla 50Hz, bo 30Hz będziesz miał "cięte" przez samą skrzynkę.

W wielu utworach wzmacniacz będzie też obsługiwał i 30Hz, będzie miał zapas mocy do dyspozycji i pewnie poda np. 300W w którymś momencie, ale głośnik powinien wytrzymać krótkie impulsy o tej mocy.

Czy będziesz słyszał te 30Hz? Raczej chyba nie, bo emisja ich będzie na niskim SPL, ale głośnik dostanie te piki mocy w tym zakresie częstotliwości.

 

Edit. S 800.2 ma filtr subsoniczny.

W takim razie mozesz podciąć dół na tyle, aby pozbyć się niesłyszalnych częstotliwości.

Najpierw podaj dla sprawdzenia cały dół (10Hz do 50Hz) na suba i oceń, przy jakiej częstotliwości "nie warto" męczyć suba, bo słyszalność pewnego zakresu jest nieosiągalna dla naszych uszu ze względu na niski poziom SPL.

Edytowane przez grzeczny_52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


A czy jeśli zrobię jak ten gościu, policzę ile muszę mieć V na wyjściu wzmakach i ustawie pod multimetrem to będzie się zgadzać? Oczywiście pod utworem, on miał 50hz, szukać takiego samego czy też może 30hz? Wg wyliczeń to na 250rms ma wzmaku musiałbym mieć 31.62V na wyjściu na głośnik

Zanim będziesz liczył i kombinował przeczytaj, a przynajmniej spróbuj przeczytać :hyhy:http://www.strefacaraudio.pl/topic/40006-gain-niby-prosta-sprawa/?hl=gain Jak już uda Ci się przebrnąć, to odnieś info do swojego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim będziesz liczył i kombinował przeczytaj, a przynajmniej spróbuj przeczytać :hyhy:http://www.strefacaraudio.pl/topic/40006-gain-niby-prosta-sprawa/?hl=gain Jak już uda Ci się przebrnąć, to odnieś info do swojego auta.

 

Dzięki za link, próbowałem coś ogarnąć z tego nad filmem stronę wcześniej, jednak brzmi to co najmniej kilka poziomów wtajemniczenia wyżej żeby tego było mało to też nie wiem czy to wszystko się uda jak mam walnięty alternator i przy mocnym graniu spada mi napięcie, przez co wzmacniacz traci swoją efektywność, najpierw chyba muszę ogarnąć alternator i big3, a dopiero się bawić w strojenie... ewentualnie może kondensator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź regulator napięcia. Może on siadać i nie pracuje pełną parą. Bo te "skromne" np. 50/60 A powinien dawać bez dużych spadków.

Taki prąd ociera się o moc w granicach 800 W brutto. Brutto - wliczając w to sprawność wzmacniaczy - realny pobór prądu.

Przykładowo przewód 5 m o przekroju 25 przy 60 A daje spadek ok. 0,45 V. Nie wliczam spadków napięć w miejscach styków.

Dla 1,5 m i tym samym przekroju jest to 0,13 V. Nie licząc j/w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź regulator napięcia. Może on siadać i nie pracuje pełną parą. Bo te "skromne" np. 50/60 A powinien dawać bez dużych spadków.

Taki prąd ociera się o moc w granicach 800 W brutto. Brutto - wliczając w to sprawność wzmacniaczy - realny pobór prądu.

Przykładowo przewód 5 m o przekroju 25 przy 60 A daje spadek ok. 0,45 V. Nie wliczam spadków napięć w miejscach styków.

Dla 1,5 m i tym samym przekroju jest to 0,13 V. Nie licząc j/w.

 

Właśnie prawdopodobnie regulator jest winny, trzeba to ogarnąć na porządnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim będziesz liczył i kombinował przeczytaj, a przynajmniej spróbuj przeczytać :hyhy:http://www.strefacaraudio.pl/topic/40006-gain-niby-prosta-sprawa/?hl=gain Jak już uda Ci się przebrnąć, to odnieś info do swojego auta.

 

A jakiś prostszy sposób na ustawienie odpowiednio gaina? Bo dotarłem do Twoich postów z których mógłbym Cię porównać do szamana który próbuje zaczarować jadowita kobrę xD tamten temat to gmeranie gainem na poziomie mocno zaawansowanym, niestety nie miałem możliwości z osluchaniem się w car audio więc nawet ciężko mi złapać na subie przester, wzmacniacz ma conajmniej 3x tyle mocy co wymaga subwoofer, zacznę chyba kręcić gainem aż zacznie się coś niepokojącego dziać, lub ewentualnie po naprawieniu alternatora i wsadzeniu kondensatora zacznę mierzyć prąd na 50hz i ustawie tyle ile trzeba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...