facebook

Skocz do zawartości


REKLAMA

:)

Zdjęcie

Alfa Romeo 159 - khazar


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
419 odpowiedzi w tym temacie

#1 khazar

khazar
  • Użytkownik
  • 776 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gdańsk

Napisano 28 sierpień 2018 - 15:39

Jednak postanowiłem założyć temat ze swoim samochodem, mimo tego że wszystko robię sam i pewnie wiele błędów zostało popełnionych mniej lub bardziej świadomie :-) Na chwilę obecną opisze swój setup i planowane drogi rozwoju (może ktoś podpowie coś innego), zdjęcia wrzucę w miarę możliwości.

 

Radio: Alpine iLX 702D

Słupki: Morel MT-350

Drzwi: MP 5.16 MK I

Zwrotka: Morel MXR 280

Subwoofer: Helix W10 (skrzynka zamknięta 19 l, podwójne ścianki, mocno wypchana)
Wzmacniacze: DLS RA 40 (bi-amp na przód), DLS A6

Kable RCA: Gladen Zero

Kable prądowe: 50mm OFC Hollywood

Kondensator: Hollywood 1F

 

Zdjęcia drzwi wrzucę wieczorem, moim zdaniem w Alfie całkiem fajnie są zrobione, mocno zabudowane, nic tylko kleić maty. Drzwi wykleiłem matami CTK dość dokładnie, małe otwory również zalepione matą, boczek drzwi gąbką Gladen. Woofery zamocowane na dystanse z MDF sztywno do drzwi na gołą blachę, boki i łączenie z drzwiami zalepione matą. W przyszłości chciałbym zmienić pierścienie zamiast MDF na aluminium (a najlepiej z całym dystansem) ale nie wiem czy ktoś mi to zrobi i jaka będzie tego cena.

 

Bagażnik został również wygłuszony matami STP Silver, wzmacniacze póki co na wierzchu (planuje przenieść w koło zapasowe).

 

Z planów na przyszłość: poprawki błędów montazowych, być może nowe słupki przednie pod tweetery i średniaki (pewnie CDM 880). Obecne słupki troche źle zrobione (kupiłem gotowe), tweeter kierowcy na pasażera itd., ale są dość nisko osadzone, przez co moim zdaniem dosyć krzykliwe są nawet MT-350. Planuje również zmienić wzmacniacze na Alpine PDX-V9, z czasem może Mosconi Gladen Pro 5|30. Być może dojdzie DSP, może H800, może coś z Mosconi.

 

To moja pierwsza instalacja, robiona samemu, nie miałem zbyt wielu przykładów ani nie słuchałem wielu aut, więc trochę prób i błędów było, trochę klocków się zmieniło. W samochodzie siedziało między innymi: Pioneer SPH-DA 120, Morel Primo 104, Morel Tempo Ultra 602, DLS Nordica 10, DLS Nordica 12.

 

Wieczorem wrzucę zdjęcia z tego jak to wygląda.

 


Helix DSP Pro MK2, Scan-Speak D3004/602010 + Scan-Speak 10F/4424G00 @ Helix C-FOUR, MP 5.16 MK2 + Scan-Speak 30W/4558T00 @ Helix C-FOUR


#0 Reklama

  • 1234 postów
    Lokalizacja: SCA

Napisano przed chwilą

:)

#2 khazar

khazar
  • Użytkownik
  • 776 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gdańsk

Napisano 29 sierpień 2018 - 10:10

Obiecane zdjęcia niestety nie są idealne, nie były robione w celu prezentacji całego systemu. Jak będę poprawiał poszczególne elementy, postaram się zrobić lepsze zdjęcia. Wiem, że wzmacniacz brzydko podłączony i nie ma się czym chwalić, czeka go zabudowa we wnęce koła lub wymiana.

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

 

5.jpg

 

6.jpg

 

7.jpg

 

8.jpg

 

9.jpg

 

10.jpg

 

11.jpg

 

12.jpg

 

13.jpg

 

14.jpg

 

15.jpg


Helix DSP Pro MK2, Scan-Speak D3004/602010 + Scan-Speak 10F/4424G00 @ Helix C-FOUR, MP 5.16 MK2 + Scan-Speak 30W/4558T00 @ Helix C-FOUR


#3 Cober

Cober

    Stereo Typ

  • Użytkownik
  • 2616 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Płock

Napisano 29 sierpień 2018 - 11:17

Drzwi wdzięczne do roboty :) W drzwiach sprawdzone ślimaki i DLS - musi być tłusto na dole :P

 

PS. Podoba mi się ta Alfa. Szkoda tylko, że nie wrzucali do nich 3.2 Busso :cisza:


Xesy Bety eF Jedynki


#4 aeron

aeron
  • Użytkownik
  • 4746 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ślunsk

Napisano 29 sierpień 2018 - 11:26

Fajny setup i autko :)

Powodzenia w dalszym pielęgnowaniu instalki !!

 


Szkoda tylko, że nie wrzucali do nich 3.2 Busso

 

Za to jest cała grupa wdzięcznych diesel'i :D


Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać :)

Phoenix Gold Team Member :D


#5 Jankus

Jankus
  • Użytkownik
  • 1259 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Sierakowic

Napisano 29 sierpień 2018 - 11:26

Ładnie, schludnie. Sam oglądałem 159 zanim kupiłem B6. Cober zawsze można przeswapować 3.2 Busso z Alfy GT/147GTA/156GTA. Nie takie rzeczy robi się z autami.


Passat: CDE-W296BT -> Genesis 4 Channel -> Focal K2P, SS D3004(krótki) -> Alpine PDX 1.1000 -> Swans F12s

Master: UTE-92BT - > Helix HXA 400 -> Helix HXS 636, Hertz ML 280.3 -> Excursion HXA 1K -> Hertz ES250.3


#6 noelo

noelo
  • Użytkownik
  • 288 postów
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 29 sierpień 2018 - 11:26

Drzwi mógłbyś wykleić po całości nie tylko blachę. A tak się nie ma do czego przyczepić, no chyba że do tego wzmacniacza :P

#7 khazar

khazar
  • Użytkownik
  • 776 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gdańsk

Napisano 29 sierpień 2018 - 11:42

Jeżeli chodzi o drzwi to pod blachą są wyklejone od wewnątrz całe, sama blacha ma również uszczelkę i jest bardzo mocno dokręcona, więc raczej tu jest szczelnie, ale wiadomo, jakbym drugi raz robił to pewnie bym to jeszcze zakleił :-) Najważniejsze, że drzwi są pełne, bez dziur itp. Na pewno coś tam przy nich jeszcze podłubie. Obecnie bagażnik wygląda słabo, ale to tylko wygląd, raczej wszystko poprawnie zrobione, ewentualnie końcówki kabli prądowych do wzmaka w tulejki wsadzę i zaleję cyną. Ale to już jak zrobię mini zabudowę w kole zapasowym. Na razie kable OFC 50mm idą na kondensator, a z niego 20mm OFC krótki kabel do DLS A6 i 12mm OFC na DLS RA 40.

 

Wczoraj wpadł pomysł, aby wzmacniacze skonfigurować coś w tym stylu: DLS A6 na subwoofer, DLS A3 na woofer, DLS TA2 na MT-350 i CDM-880 i do wszystkiego dodać DSP z Helixa lub Mosconiego. Być może wpadnie subwoofer Helix K10 w skrzyni BR lub Dego SB12A w zamkniętej, ale to plany na później, na razie jestem zadowolony z Helixa W10. DLS Nordica zarówno 10 jak i 12 niestety odpadała, mam za słaby prąd w aucie na tą chwilę i nie grały te suby jak należy. Oczywiście z miarę możliwości będzie zrobione BIG 3 pod maską i być może wymieniony altek 120A na nowy, może uda się wstawić z wersji 2.4 150A.

 

Skrzynka na subwoofer od Mastaha, polecam jego roboty, każdy jest zdziwiony, że taka duża skrzynka ma tylko 19 l :-)


Helix DSP Pro MK2, Scan-Speak D3004/602010 + Scan-Speak 10F/4424G00 @ Helix C-FOUR, MP 5.16 MK2 + Scan-Speak 30W/4558T00 @ Helix C-FOUR


#8 walec

walec
  • Użytkownik
  • 44 postów

Napisano 09 wrzesień 2018 - 17:34

Ładny egzemplarz :hyhy: . Powoli kończę nagłaśnianie bardzo podobnej.

Co do drzwi, mam trochę inne spostrzeżenia. Faktycznie szczelne i łatwo je wygłuszyć, poza tym nie jest już tak pięknie.

Prowadnica szyby ogranicza głębokość montażową wooferów (albo wymusza stosowanie długiego dystansu).  Do tego blacha wewnętrznego poszycia zmniejsza otwór montażowy - np. magnes DLS R6a już nie wejdzie. 

Powiedz, co to za dystanse dla wooferów? Ja z kupionych byłem bardzo niezadowolony i ostatecznie zrobiłem sam.



#9 khazar

khazar
  • Użytkownik
  • 776 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gdańsk

Napisano 10 wrzesień 2018 - 11:17

Zwykle standardowe dystanse z allegro 35 mm + pierścień 10 mm. Mialem najpierw Morel Tempo Ultra, teraz MP 5.16, miescily mi sie bez problemu. Moze faktycznie R6A by nie weszly, a moze by weszly. Tak czy inaczej jest duzo glosnikow do wyboru :-)

Helix DSP Pro MK2, Scan-Speak D3004/602010 + Scan-Speak 10F/4424G00 @ Helix C-FOUR, MP 5.16 MK2 + Scan-Speak 30W/4558T00 @ Helix C-FOUR


#10 Abstynent

Abstynent
  • Użytkownik
  • 1532 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Tarnowa

Napisano 10 wrzesień 2018 - 14:01

Alfa kozak  :hyhy:  miałem okazje trochę pojeździć taką.

Jaki silnik masz ? 

Dziwnie małe altki alfa montuje :/ do 1.9/2.0 180A to min jak jest dużo bajerów a do 2.4 to 200A + jak np grupa vaga :) 


DLS Nordica zarówno 10 jak i 12 niestety odpadała, mam za słaby prąd w aucie na tą chwilę i nie grały te suby jak należy. Oczywiście z miarę możliwości będzie zrobione BIG 3 pod maską i być może wymieniony altek 120A na nowy, może uda się wstawić z wersji 2.4 150A.

 

Dziwne że już ci prądu brakuje mimo altka 120A bo elektrowni nie masz jak by nie patrzył. Jakie spadki na instalacji bez muzy z pełnym obciążeniem ? 


[ BIG III ] Alpine CDA 9853R +BT > TW Proa Simplex 25 + AA 120.2XE > WF Focal KRX2 + Audison VR206 > SUB 2xRE Audio SX12D4 BR + Emphaser EA 13000SPL > było 142dB [Altek  ~200A + 74Ah + 500F i jest stabilnie ) 


#11 khazar

khazar
  • Użytkownik
  • 776 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gdańsk

Napisano 11 wrzesień 2018 - 07:50

Nie mam zrobionego big3 pod maską...

Helix DSP Pro MK2, Scan-Speak D3004/602010 + Scan-Speak 10F/4424G00 @ Helix C-FOUR, MP 5.16 MK2 + Scan-Speak 30W/4558T00 @ Helix C-FOUR


#12 wicher18gl

wicher18gl
  • Użytkownik
  • 1317 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rzeszów

Napisano 11 wrzesień 2018 - 08:11

Zmien wkręty przy wf na płaski łeb bo peknie kosz przy samym otworze ;)

#13 Barth

Barth
  • Użytkownik
  • 635 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 11 wrzesień 2018 - 12:37

Wicher dobrze mówi...
MP 5.16 mają magnezowy kosz - łatwo o pęknięcie przy punktowym naprężeniu.

Przy okazji - ładna Alfa 😎👍🏻
Bardzo fajnie wyglada kokpit z tą stacją.

#14 kobart

kobart
  • Użytkownik
  • 213 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa/Łask

Napisano 11 wrzesień 2018 - 19:04


Zmien wkręty przy wf na płaski łeb bo peknie kosz przy samym otworze ;)

 

To już wiem co będę robił w weekend, człowiek uczy się całe życie :rotfl: :rotfl:



#15 Piciu81

Piciu81
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Toruń

Napisano 11 wrzesień 2018 - 23:56

Mialem pisac o tych wkretach ale chopaki juz wyreczyli.
Alfa pikna. Oby łamała stereotyp że to ulubione auto mechaników(zresztą wcale tak nie jest bo jak mogą to omijają).

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka
Scania V8 R500: IVA-D106r+H700 Ls29neo - Sinfoni 45.2; Infinity Polydome - Sinfoni 90.2; Eton Pro 160x - Esx q175.2; Esx QE1522 - Audio System R1250.1d 24v.

#16 khazar

khazar
  • Użytkownik
  • 776 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gdańsk

Napisano 13 wrzesień 2018 - 09:18

Wkręty jutro będą zmienione. Ciekawe czg da rade zrobic dystans caly stalowy, zamiast pierscienia i jak by to sie sprawdzalo...

DLS A6 zostal sprzedany, niebawem wjedzie Alpine PDX V9...

Helix DSP Pro MK2, Scan-Speak D3004/602010 + Scan-Speak 10F/4424G00 @ Helix C-FOUR, MP 5.16 MK2 + Scan-Speak 30W/4558T00 @ Helix C-FOUR


#17 Ruffy

Ruffy
  • Użytkownik
  • 113 postów

Napisano 13 wrzesień 2018 - 19:25

Mialem pisac o tych wkretach ale chopaki juz wyreczyli.
Alfa pikna. Oby łamała stereotyp że to ulubione auto mechaników(zresztą wcale tak nie jest bo jak mogą to omijają).

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka

 

podobno od 159 mity o AR się kończą ;) plusy takie same jak w przypadku laguny 3, niska cena za w miarę świeże auto



#18 khazar

khazar
  • Użytkownik
  • 776 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gdańsk

Napisano 14 wrzesień 2018 - 10:12

Potwierdzam, jest ok, gdyby nie była, nie miałbym funduszy na zabawę w car audio...

Helix DSP Pro MK2, Scan-Speak D3004/602010 + Scan-Speak 10F/4424G00 @ Helix C-FOUR, MP 5.16 MK2 + Scan-Speak 30W/4558T00 @ Helix C-FOUR


#19 Ruffy

Ruffy
  • Użytkownik
  • 113 postów

Napisano 15 wrzesień 2018 - 15:58

przed zakupem bmw szukałem 2.4 jtd w wersji Ti ;)



#20 khazar

khazar
  • Użytkownik
  • 776 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gdańsk

Napisano 15 wrzesień 2018 - 18:14

Spoko opcja, ale niestety wiele z nich jest utrzymana w kiepskim stanie, ponieważ części do 2.4 są dużo droższe niż do 1.9 i ludzi po prostu nie stać jezdzic w miare tanim samochodem ale z drogimi częściami. A szkoda bo kultura pracy 5 cylindrowej 2.4 jest bardzo dobra, no i nawet już trochę jedzie taki samochód.

W przyszłym tygodniu w planach jest wstawienie PDX-V9, DLSy wypadają, no i przy okazji postaram się zrobić prostą zabudowę w miejscu koła zapasowego. Dobrze kminie, że wystarczy z mdfu wyciąć kształt, przykręcić go do podłogi jak koło zapasowe i będzie ok? Na co zwrócić uwagę przy takiej zabudowie? Na razie plan jest taki, aby prąd rozdzielić na kondensatorze, kable puścić pod płyta z mdf i wychodzic będą dopiero przy wzmacniczu / kondensatorze. Chciałbym zrobić sobie od razu miejsce pod jakieś DSP Helixa w przyszłości... Chyba nie będzie problemu z przegrzewaniem sprzętu? Wnęka na koło zapasowe jest całkiem duża, ewentualnie wstawię tam wiatrak, ale na razie wolałbym tego unikać. Ta Alpina ma w ogole wyjście na wiatrak? Z tego co widziałem to ma jakieś dziwne złącza do kabli, powinienem cos kupić dodatkowo aby nie zaskoczyć się w trakcie montażu? Płytę mdf na bazę tej zabudowy okleje chyba czarnym kocem do subwoofera...

Helix DSP Pro MK2, Scan-Speak D3004/602010 + Scan-Speak 10F/4424G00 @ Helix C-FOUR, MP 5.16 MK2 + Scan-Speak 30W/4558T00 @ Helix C-FOUR





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych