Cober Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Cześć Ktoś ma jakieś doświadczenia z podłączaniem zasilacza serwerowego do auta z akumulatorem podczas odsłuchów? Posiadam zasilacz 129A z regulacją napięcia od 12,7V do 14,4V.Czy można bez obaw podłączyć taki zasilacz pod zgaszone auto podczas odsłuchów?Instalacja SQ która nie powinna w piku pobrać więcej niż 100A Nie znalazłem w sieci jednoznacznej odpowiedzi jak na to zareaguje akumulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Czego się obawiasz? A jak podłączysz prostownik do aku i odpalisz audio, bo akurat masz ochotę posłuchać ulubionych nutek w pewnej odległości od auta, to istnieje jakieś niebezpieczeństwo, że system zostanie uszkodzony?Nie zostanie.Taki zasilacz - przez Ciebie proponowany - będzie w pewnym sensie prostownikiem o wysokiej wydajności prądowej w wymaganym przez system zasilaniu napięciem zawierającym się w bezpiecznym zakresie.To tak, jakbyś podłączył niewyczerpujące się źródło napięcia zasilania...Dla bezpieczeństwa możesz zmierzyć napięcie aku i określić (ustawić w zasilaczu) napięcie początkowe jak najbliższe napięciu aku. Wtedy będziesz miał większą pewność braku pojawienia się zbyt dużego natężenia prądu pobieranego przez aku.W stresie - moc rms - będzie wspomagał aku.Tak się jeszcze zastanawiam nad czasem odpowiedzi tego zasilacza na impulsowe zapotrzebowanie na prąd powiedzmy 40/50 amperów. Czy przypadkiem aku nie będzie szybszy w oddawaniu takiego prądu do systemu audio. Bo w takim przypadku zasilacz będzie pełnił rolę prostownika - doładowywania aku po kolejnym impulsie.A może być tak, że zasilacz będzie próbował doładowywać aku zbyt dużą wartością natężenia prądu. Może i raczej będzie to szkodliwe dla trwałości aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayer Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Czego się obawiasz?A jak podłączysz prostownik do aku i odpalisz audio, bo akurat masz ochotę posłuchać ulubionych nutek w pewnej odległości od auta, to istnieje jakieś niebezpieczeństwo, że system zostanie uszkodzony?Nie zostanie. Tylko, że taki prostownik nie jest do tego zaprojektowany (podobnie jak wspomniany zasilacz) i nie wypluje z siebie za dużo prądu. Taki popularny ctek to przecież moce rzędu 3-10A. Owczem są mocniejsze ale odpowiednio kosztują i średnio widzę sens ich zakupu aby kilka razu w roku z tego skorzystać. Niektóre mocniejsze wzmaki na samym rozruchu potrafią pobrać więcej prądu niż jest w stanie wypluć z siebie taki mały cetek. O napięcie i sprzęt raczej martwić się nie trzeba. W końcu wzmacniacz ma jakiś zakres operacyjny np. 11-15V. Pytanie czy właśnie z aku nic złego nie będzie się działo, zwłaszcza podczas większego poboru prądu. Z drugiej strony przy odsłuchu na odpalonym źródłem prądu jest altek, który przecież zaspokajając zapotrzebowanie prądowe układu, również doładowuje aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek S Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Nic ze sprzętem się nie stanie. W domu zasilam wzmacniacze właśnie zasilaczami serwerowymi.Zasilacz 106A podłączałem właśnie w formie prostownika pod aku, bo nie miałem nic pod ręką i do tego grzebiąc w aucie słuchałem muzyki. Fakt faktem nie "kręciłem gałą", ale nie powinno nic się stać. Jak przegniesz z mocą, to zasilacz serwerowy załączy zabezpieczenie i się wyłączy. Kilka razy mniejsze zasilacze załączały "Protect" na subie jak za dużo podkręciłem. Akumulator natomiast będzie tu robił za bufor, za nie za szybki a'la kondensator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayer Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 O sprzęt czy instalkę auta się nie martwię. Bardziej chodzi o aku i wpływ tak dużego prądu na jego kondycję przy np dłuższych odsłuchach. Na wiosnę planuje wymianę aku, wiec chyba można poświecić obecny na testy. Najlepiej było by zmierzyć obecnie jego pojemność i zrobić to ponownie za x czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULII Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Aku tak dla bezpieczeństwa zawsze obsługuje/wymienia się przed zimą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayer Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Stary jeszcze w miarę jary... regularnie doładowywany ze względu na specyfikę poruszania się pojazdem. Krótka trasa, jazda po mieście, sporadyczne dłuższe trasy itd.Wymieniałbym jednak na wiosnę... co ma się nówka męczyć w zimie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michas75 Opublikowano 11 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2019 Trochę odkop ale w słusznej sprawie. Czy ktoś używa zasilacza impulsowego do słuchania, strojenia systemu pod domem podpinając go pod akumulator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
csbiczek Opublikowano 11 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2019 Np ja używam. Co Cię trapi w tej kwestii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michas75 Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 Czy to bezpieczne dla instalacji samochodowej wpinanie takiego źródła zasilania, auto dosyć świeże 2 latek, jakie napięcie masz ustawione na zasilaczu? Nie chciał bym nic popsuć i nie mówię tu o sprzęcie CA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebekDS Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 Tak na prawdę wszystko zależy ile czasu chcesz w ten sposób spędzać w aucie i czy masz zasilacz czy planujesz kupić. Jeśli planujesz zakup to moim zdaniem nie warto, ile pali Ci samochód na godzinę pracy na biegu jałowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michas75 Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 Zasilacz mam, stanie odpalonym samochodem pod domem jest to pewna uciążliwość dla osób postronnych stąd ten pomysł, nie chodzi tu o koszta paliwa poza tym strojenie z odpalonym silnikiem zaburza charakterystykę z tego co się zorientowałem mikrofon łapie jakieś śmieci. Napięcie podczas jazdy i tak spada u mnie po chwili do 12.6V ze względu na pełny akumulator więc chciał bym podłączyć zasilacz z ustawionym powiedzmy 12.6V by cały czas był taki poziom napięcia w instalacji przy jakim najczęściej słucham i spokojnie sobie siedzieć i badać temat. Oczywiście tak jak mówisz może faktycznie zdrowiej co jakiś czas odpalić silnik i uzupełnić akumulator. Wszystko mam w D klasie więc po trzech godzinach słuchania / szumienia mam 11.5V w instalacji i niżej staram się nie schodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebekDS Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 Jak zabawa z mikrofonem to fakt, silnik czy nawiew może wnieść coś od siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
csbiczek Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 C5 2006r, nic się nie dzieje z instalacją, a czy np Aku dostaje też ciężko mi powiedzieć bo mój już klasyfikuje się od zeszłego roku do wymiany;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.