mayer Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 Panowie, ktoś wie jaki wchodzi najmocniejszy altek do Golfa MK4 w benzynie? Było pisane o 180A czy nawet 220A ale to w dieslu i raczej chodziło o A3 lub Octavie. Fabrycznie do silnika 1.6 SR [AKL] jest tam 70A. Wymieniony był u mnie na używany 120A z ponoć małym przebiegiem (to był chyba największy błąd). Pojeździł ze mną z 5lat. Sądząc po pomiarach napięcia - altek zaczyna powoli dogorywać. Zależy mi na jak największym altku, który wejdzie bez żadnych przeróbek mocowań czy koła pasowego. Ponoć 140A od Golfa VI wchodzi bez żadnych przeróbek. Jak z większymi – nie mam pojęcia. Coś Stochus chyba kiedyś walczył z tematem, tylko czy nie w przypadku MK2? Osobna kwestia przy wymianie altka na mocniejszy. Wymieniać kabel prądowy idący od tego altka? W sensie na taki o większym przekroju, skoro zwiększamy moc altka. Do tego sam kabel też przecież już leciwy od nowości. I jeszcze temat grania na postoju Granie na odpalonym silniku odpada. Niezbyt to ekologiczne to raz. Dwa, altek na wolnych obrotach to też za dużo mocy z siebie nie wypluje. Jak sobie z tym radzicie? =D Prostowniki się do tego nie nadają ze względu na swoją ograniczona moc. Pomijam tutaj jakieś wypasione profesjonalne konstrukcje. Zatem dodatkowy aku w buforze, połączony kablami rozruchowymi z aku w samochodzie? Tylko, że taki aku i tak będzie dostawał w dupę co jakiś czas rozładowywany a to mu się na pewno nie przysłuży. Pomijam fakt mobilności wożenia takiego kloca ze sobą.To może jednak jakiś mocarniejszy zasilacz serwerowy z jakiegoś Dell’a czy HP’ka z małą przeróbka terminali zasilających. Powiedzmy tak z minimum 80A =D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 Osobna kwestia przy wymianie altka na mocniejszy. Wymieniać kabel prądowy idący od tego altka? W sensie na taki o większym przekroju, skoro zwiększamy moc altka. Do tego sam kabel też przecież już leciwy od nowości.Powinieneś to zrobić od razu czytaj big 3 Granie na odpalonym silniku odpada. Niezbyt to ekologiczne to razCoś za coś, w tym sporcie ciężko o kompromis Jak sobie z tym radzicie?Przy grubym graniu na zapalonym i tyle połączony kablami rozruchowymi z aku w samochodzie?Powiedz że żartujesz mówiąc "kable rozruchowe""ylko, że taki aku i tak będzie dostawał w dupę co jakiś czas rozładowywany a to mu się na pewno nie przysłużyŻeby kupić takie aku trzeba troszkę siana wydać, a grając bez ładowania to bezsens, bo szybko skończysz takie aku To może jednak jakiś mocarniejszy zasilacz serwerowy z jakiegoś Dell’a czy HP’ka z małą przeróbka terminali zasilających. Powiedzmy tak z minimum 80A =DNa giełdzie były/są takowe zasilacze serwerowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayer Opublikowano 7 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 Przy grubym graniu na zapalonym i tyle Nikt nie mówił o grubszym graniu. Poza tym jak pisałem... altek w danym zakresie obrotów też może oddać tyla a tyle prądu. Powiedz że żartujesz mówiąc "kable rozruchowe"" Dlaczego? Nie mam na myśli super grubych kabli rozruchowych made in china, gdzie owa grubość definiuje przekrój izolacji.Nie widzę problemu w zrobieniu własnych kabli, używając spawary czy nawet dedykowanych do ca. W końcu żyjemy w kraju, który jest miedziowym potentatem =D Żeby kupić takie aku trzeba troszkę siana wydać, a grając bez ładowania to bezsens, bo szybko skończysz takie aku I o tym wspomniałem. Aku dostawałby w dupę. Trzeba by go cyklicznie podładowywać. Pojemność też musiałaby być sporawa. A jeszcze inwestycja w jakiegoś Holly Czy Kinetica swoje też z kieszeni pociągnie. Na giełdzie były/są takowe zasilacze serwerowe Zgadza się. I to jest chyba najsłuszniejsze rozwiązanie mając do dyspozycji gniazdko w pobliżu Powinieneś to zrobić od razu czytaj big 3 Czyli z minimum 35mm2 czystej miedzki a najlepiej z zapasem 50. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raffiodense Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 Na giełdzie były/są takowe zasilacze serwerowePotwierdzam, uderz do użytkownika csbiczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymin89 Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 W 1.6b i dieslach sa podobne mocowania. Porownaj bo moze te 220A a nawet wiekszy wejsc w miejsce obecnego. Szukaj od 2.5tdi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 Podłączał ktoś zasilacze serwerowe do auta? Nie ma żadnych przeciwwskazań do łączenia równolegle zasilacza z akumulatorem? Zasilacz regulowany w zakresie 12,7V - 14V o prądzie około 120A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stochus Opublikowano 8 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2018 220a Ci wejdzie z audi 3.0tdi.Mam ziomków ze śremu, masz blisko, jak chcesz dam Ci namiary, podjedziesz, wyjaśnia co nieco ;)w Górze też by się w sumie znalazł... p.s. 120a z bosha, to jeden z najgorzej oddajacych altków jakie widziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.