Skocz do zawartości

Kolejne E39


coobah
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Jest nowe pudlo rezonansowe do pociecia. Zaczynam od nowa. Jako ze juz troche wyroslem z dlubania w CA na okraglo, to auto najlepiej chcialbym zrobic raz i sie systemem cieszyc miast w nim non stop cos dlubac. :wink: Stwierdzilem, ze wrzuce tu wypociny. Zawsze ktos cos ciekawego podpowie.

 

 

Pacjent to E39 530iA z 2002r. Tak mniej wiecej wyglada, a raczej wygladalo jak mialo zalozone przez poprzedniego wlasciciela nieempakietowe sprezyny z przodu :mur:

 

YBjvCkP.jpg

 

82TesOO.jpg

 

 

 

Kiedys zawsze wozilem cztery piece w kufrze i proca i komory w drzwiach i tak dalej, ale jak juz wspominalem chyba sie starzeje. :wink:  System ma byc mozliwie prosty, mozliwie niedrogi i mozliwie niepradozerny ale ma dac sie na nim sluchac muzyki. Chce sie tez jak najmniej napierdolic z montazem, bo po prostu nie mam na to czasu i jak sie bede wczuwal, to moge dluuuugo nie skonczyc. To co gra ma byc jednak zrobione porzadnie

 

Zestaw bedzie w wiekszosci przeniesniony z poprzedniego auta:

- 88RS2 - wczesniej bylo 9815, ale trafil sie Pionek, to wzialem. Bo wole

- PDX-V9

- SS R3004 z dlugim dupskiem

- SS W15 4ohm - wczesniej byly Helixy C6B, bo w Jeepie byly komory 10l, ale Revelatorow zawsze chcialem sprobowac, a pod boczek E39 nic wiekszego  nie wlezie, to akurat jest okazja) :wink:

- Helix P10W (byl w BR, ale teraz bedzie klozet, bo musi byc w boczku kufra i litrow na BR braknie)

 

 

Zapalu zawsze najwiecej jest na poczatku. Jako pierwsze wybralem wiec drzwi...

 

Tak, gdyby ktos nie wiedzial/nie pamietal jak wygladaja drzwi w E39

 

0l3977R.jpg

OKaWzvJ.jpg

 

 

 

Nie dam juz nigdy w zyciu 600zl za paczke mat i nie wykleje juz nigdy calego auta cm po cm (dobrze wygluszonego juz fabrycznie). Mam tez wrazenie, ze od kiedy zniknal z rynku szary alubutyl, cala reszta (stp/gms itd.) to w sumie jeden chlam. Zaryzykowalem wiec i wzialem Bitmata. Musze przyznac, ze robi naprawde przyzwoite wrazenie i kosztuje przyzwoicie. Drzwi jak na E39 trzymaja sie niezle. Potraktowalem je srodkami antykorozynjymi od Valvoline-a i zaczalem wyklejac.

 

odU6qxt.jpg

 

 

 

Chcialem kupic boczki, zeby nie pruc swoich, ale ciezko bylo znalezc, a jak juz niby znalazlem, to przyslali mi kupe zlomu. Jedyny plus byl taki, ze moglem sobie ta kupe rozparcelowac na kawalki i uzyc jako przymiar.

 

m0X0DUa.jpg

 

Dla potomnych - plyta MDF ma grubosc 12mm

 

91KRIAU.jpg

 

 

 

Kolejnym atutem kupy zlomu z alledrogo byla mozliwosc treningu. Maskownica of F1 wchodzi na styk bez pierscienia.

 

7WBZhmK.jpg

HxvHCcH.jpg

NJEXae5.jpg

x9z2s8Y.jpg

 

 

Jak juz umiejscowienie dziury bylo ustalone, przyszedl czas na dystanse. Wypadlo na grubosc ~25mm. Potem impregnacja zywica poliestrowa.

 

AJe9NOm.jpg

1dnMozb.jpg

So5qLxN.jpg

 

 

Pomalowalem je zywica troche za wczesnie. Wyszlo, ze jeszcze je trzeba obrobic. Finalnie wygladaja i celuja tak:

 

HBRzaVk.jpg

JQOXJI7.jpg

 

 

 

Potem przyszedl czas na zamkniecie dolow drzwi. Padlo na aluminium. Nie mam gietarki. Ma kolega 10km ode mnie. Stwierdzilem, ze nie chce mi sie jechac i wyrzezbie je recznie.

 

J3Y8zXt.jpg

6m8bxjs.jpg

 

 

W pojedynke, tluklem sie z tym gownem prawie godzine i jeszcze wyszlo krzywe. Musialem klepac, zeby wyprostowac. Drugi dekiel zrobilem juz na polozonej 10km ode mnie gietarce :rotfl:

 

6DGvaDD.jpg

 

 

 

Staralem sie uformowac tez "boczne scianki" dekli, zeby nie zamykac tego sama mata i nie pitolic sie z docinaniem i laczeniem dodatkowych blach.

 

zdqMahP.jpg

 

 

 

Potem deski/dystanse trzeba bylo dopiescic. Rozszlifowalem otwor na lekki stozek. Pomalowalem wsio jeszcze raz zywica i nazajutrz przeszlifowalem i dalem jeszcze co bylo pod reka, czyli dwie warstwy podkladu epoksydowego, warstwe czarnego matu i na gore klar ze spraja.

 

Zi8YUaS.jpg

PxdxrhS.jpg

432Ngyx.jpg

TdFlwQR.jpg

 

 

No i wsiniowka na torcie - daszek. Jeszcze do konca nie przyklejony. Fajans na maksa, ale zawsze dzialaly. Zeby dodac troche hajendu wstawilem w rant wzmocnienie z druta niedzerwnego.

 

qU2i6f7.jpg

 

 

 

Minely juz ze 3 tygodnie od kiedy zaczalem dzialac, a jestem dopiero na takim etapie. Prace nad drzwiami stop... Reszte dokoncze juz przy jakichs dzwiekach. Chocby samych wooferow. Poza tym, przed totalnym zatapetowaniem drzwi chyba jednak warto woofer odpalic. Jest roboty z tymi drzwiami. Caly czas z tylu glowy chodzi mi ... bylo robic komory....

 

 

JetT76y.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy tygodnie zleciały. Nie trzy tygodnie pracy.

Daniel raczej napisal to jako komplement :)

Gratuluje checi do grzebania i fachowego wykonania.

Mam nadzieje, ze radyjko bedzie dobrze sluzylo, bo prawdopodobnie przyjechalo ode mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz świetny boczek pod komory,szkoda że nie chciałeś tego wykorzystać  :wink:  

 

Ostanie 10 lat jezdzilem z komorami. Juz nawet zapomnialem jak to jest grac z furtek. Stwierdzilem, ze sprobuje.

 

Gdyby ktos mial jakies inspirujace foty komor w E39, to bardzo poprosze. Moze sie zmotywuje ;)

 

 

 

 

Daniel raczej napisal to jako komplement :)

Gratuluje checi do grzebania i fachowego wykonania.

Mam nadzieje, ze radyjko bedzie dobrze sluzylo, bo prawdopodobnie przyjechalo ode mnie.

 

 

Dzieki. Juz przez chwile myslalem, ze Wy tu wszyscy 3 razy szybciej z tematem lecicie :wink:

 

Rowniez mam nadzieje, ze posluzy. Swojego 88RS sprzedalem dawno kumplowi, jak sie przesiadalem na P9. Do dzis zaluj.... nie nie przyjacielowi nie zaluje. Niech mu sluzy jak najdluzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zygastg, dnia 12 Maj 2018 - 09:52, napisał:

 

Masz świetny boczek pod komory,szkoda że nie chciałeś tego wykorzystać    

 

 

 

Ostanie 10 lat jezdzilem z komorami. Juz nawet zapomnialem jak to jest grac z furtek. Stwierdzilem, ze sprobuje.

 

 

 

Gdyby ktos mial jakies inspirujace foty komor w E39, to bardzo poprosze. Moze sie zmotywuje ;)

 

I jakie wrażenia / odczucia?

Jeśli pozytywne to może nie warto iść w komory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to się dopiero okaże ;)

 

W E34 byłem zadowolony z komór. W Jeepie natomiast coś buczało. Nie wiem jednak, czy to nie specyfika tej kabiny, bo kombinowałem z wytłumieniem i objętością a buczenie gdzieś tam zawsze pozostawało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Czasu na siedzenie na forum jest bardzo malo, a co dopiero na wrzucanie relacji...

 

Troche sie wydarzylo od pierwszego wrzutu i auto juz w sumie zagralo, ale moze po kolei:

 

 

 

Drzwi byly juz prawie wykonczone, pozostalo je do konca wykleic matami, rozpakowac pudelka z glosnikami i je w koncu wkrecic

 

0enfK11.jpg

 

Vkv6XWu.jpg

 

 

 

Stwierdzilem, ze na razie, na probe dam pianke tylko na polac aluminium, zeby plastikowe schowki nie wibrowaly. Nie oznacza to, ze wiecej pianki tam nie trafi, ale przyznac musze, ze po odpaleniu sprzetu okazalo sie, iz drzwi sa naprawde "spokojne" juz teraz.

 

SczqHrl.jpg

 

 

 

Tak, to wyglada: w calosci. Tweetery na razie poszly "na blaszki" i pewnie chwile tak pojezdza. ;)

 

SZUnJ0U.jpg

 

hDy16Pz.jpg

 

fO7sone.jpg

 

 

 

 

Teraz przejdzmy do radia i instalacji. Auto mialo duze navi 16/9, czyli tak naprawde tylko wiecej problemow, aby to wywalic. Nie podobaja mi sie adaptery/ramki z navi do 1DIN. Taka wielka polac chinskiego plastiku i na srodku radio. Zakupilem wiec ori ramke od E39 bez nawigacji. Jak to w przypadku BMW, wymiana niesie za soba troche rozbierania ;)

 

M6K1UQv.jpg

 

 

 

Potem poszla jakze popularna ramka z poleczka pod spodem i na srodek 88RSII

 

EyO67S8.jpg

 

 

 

Nie mam fotek z kladzenia kabli. Robilem to w garazu na wsi i mialem rozladowany tel. Napisac moge tylko, ze piec udalo sie wcisnac pod podloge w bagazniku (nie grzeje sie - sprawdzone dobrze dzieki ostatniej pogodzie ;) ). Lewe i prawe progi zajely kable glosnikowe dla odpowiednich stron, tunelem srodkowym puscilem RCA, a prad wiadomo, idze z tylu kufra. Pozniej przyjda tez dodatkowe aku.

Wiem, ze instalacja nie jest "piekna", ale nigdy nie miala taka byc. Jest bezpieczna i nie sieje, tyle mi wystarczy. Finalnie przyszlo tam jeszcze kilka trytytek. ;)

 

nHMfUwJ.jpg

 

 

 

Potem przyszedl czas na suba. Chcialem sam robic skrzynie w boczek, ale zauwazylem, ze Basser ma gotowce i... poszedlem na latwizne ;) W koncu samemu i tak bym wiele wiecej objetosci nie zyskal...

Helix P10W teoretycznie fajnie pasuje pod ta objetosc w klozecie. Skrzynka miala jednak zbyt glebokie "podfrezowanie" pod glosnik i dupsko byloby chyba zbyt blisko tylnej sciany. Stwierdzilem wiec, ze dorobie dystans aby to zniwelowac. Zyskam na miejscu za glosnikiem i troche na objetosci.

 

KXC7LCo.jpg

 

6xnc7Et.jpg

 

 

 

Potem trzeba bylo calosc sklecic. Na foto widac, jak niechlujnie przykleilem skajke na pierscien. Przyjdzie glosnik, to sie zlepi na amen ;)

 

REDXYEA.jpg

 

QQmSpi3.jpg

 

WvUqFHe.jpg

 

 

 

Z miejscem nie bylo wiekszych klopotow. Wystarczylo wywalic jedna plastikowa puszke do tylu, za blachy i profilaktycznie zalozyc kawalek peszli na jeden z blaszanych rantow kolo wiazki. Finalnie pewnie okleje troche blache za subem, bardziej chyba "na wszelki..."

 

Azx1a3H.jpg

 

ugqxDhD.jpg

 

 

 

Potem golenie ori oslony nd srodka, maskownica, kabel i subik gotowy ;)

Maskownica nie jest symetrycznie, ale gdyby miala byc, to przyrecona bylaby tylko do tego plastikowego dekla.

 

3kv4gZS.jpg

 

iVmhZrk.jpg

 

 

 

Auto juz zagralo. Na razie nie bylo czasu praktycznie w ogole pokrecic galami. Ustawilem czasy i zwrotki "na szybko" i wlasciwie na razie tyle. Co moge powiedziec o odczuciach? Jest potencjal ;).

 

Scany 15W nie sa (wg. mnie, w tym systemie) miszczem kicka, ani zejscia, ale nie mozna powiedziec o jakichs duzych brakach w tej materii. Bas jest i jest fajny, zroznicowany, muzykalny. Woofery swietnie sie zgrywaja ze szpilkami i (chyba rowniez dzieki miejscu montazu) daja bardzo fajna srednice, wokal itd... Tak sobie teraz mysle "Czemus Ty debilu, nigdy wczesniej nie sprobowal Scanow na woofer, skoro tak kochasz ich tweetery?" ;) Naprawde calkiem przyjemnie sie tego slucha. Nozka sama chodzi i chce sie siegac po kelejne plyty.

Helix w klozecie to tez nie takie zejscie co w BR (jak bylo w Jeepie), ale znowu odwdziecza sie za to zgraniem z wooferami. Nie ma dziur, nie ma "dysonansu". Bas odtwarza muzyke. Nie wiem. Niby w tym systemie mam mniej basu niz w poprzednich (co nie znaczy, ze budowalem lomoty), ale od prawie miesiaca slucham na nim drum'n'bassu i nie narzekam, wiec chyba tragedii nie ma ;)

 

Glowna chyba jak na razie wada systemu jest odleglosc od sceny. Klania sie tu zapewne i miesjce montazu woofera i tweetera (trojkat). Na dodatek jestem maniakiem kierunkowania tweetera "w ryj", bo mam schize na punkcie wyciagniecia wszytkiego co ma na gorze. Jestem wiec troche do bliskiej sceny przyzwyczajony (zycie to kompromisy).

Przejscie z TW na slupki pewnie sporo by pomoglo, ale tego nie zrobie. Raz w roku, na festiwalu auto sluzy jako camper, w ktorym spie i z ktorego przez 3 dni leci muzyka dla calego naszego koczujacego obozu. Tw w trojkacie (a odchylony na blaszce, to juz w ogole) gra duzo lepiej na zewnatrz auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej mowie, ze ani specjalnie nie trzepia, ani specjalnie nie schodza. Lusterka boczne tylko lekko drgaja, lusterko wewnetrze nic. :rotfl: :rotfl: :rotfl:

 

Bas jednak jest i to wcale nie niewystarczajacy do sluchania "muzyki basowej". Z naciskiem na "sluchanie muzyki" oczywiscie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

fajnie jest to zabudowane :) u mnie ze względu na rozmiar wzmacniacza nie dało się go nigdzie schować :D powiedz mi, ten dystans który robiłeś pod głośnik jest Twoim zamysłem? te które można kupić w sklepie są krótkie pod sam głośnik i nie mają tego przedłużenia, u siebie mam sklepowy i ciężko było zakleić dziurę po oem puszce... z tego co widzę to fajnie wyszło przykręcenie tej blachy do tego właśnie przedłużonego dystansu :) mógłbyś podać rozmiary blachy po giętarce ? udało Ci się wymyślić sposób montażu tweerów? widzę że mam dużo mniejsze od Twoich a i tak się nie mieszczą w ori miejsce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem najpierw gotowce od Bassera, ale totalnie mi nie pasowaly. Raz, ze faktycznie sa male i ciezko to uszczelnic, dwa ze totalnie chyba trzeba zniszczyc tapicerke, aby glosnik nad nia wyciagnac.

 

To co widac u mnie na drzwiach, to raczej wszystko "samorobka", jednak mocno inspirowana pracami innych przy takim aucie. Na tym forum i nie tylko. Taka "deska" w ksztalcie calosci oryginalnej obudowy, to chyba najprostsza sprawdzona metoda na zamkniecie tych drzwi. Niestety nie mam wymiarow blachy. Opuszczasz po prostu szybe i sprawdzasz ile zmiesci sie blachy maksymalnie, zeby nie ocierala o chodzace po prowadnicach uchwyty szyby. Z tego co pamietam, blacha jest "glebsza" z przodu drzwi i plytsza przy ich koncu, ale roznica tochyba raptem 0,5-1cm.

 

Tw na razie wisza na blaszkach i pewnie jeszcze chwile tak powisza. Jesli jednak juz sie zdecyduje na konkretny kierunek, to pewnie rowniez pojade "standardowo". Czyli pierscien z MDF, rajstopa, zywica i mata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla Ciebie pewnie wyda się to głupie, ale... wyprowadzenie głośnika nad tapicerkę poprawia fale dźwiękowe, że nie szaleją one w drzwiach, jeśli dobrze zrozumiałem to nie jestem pewny czy moje as m165evo nie będą za duze żeby zmieściły się na rancie tej tapicerki... w ogóle u siebie masz tak że tapicerka jest do okoła dystansu i głośnika czy jest dystans tapicerka i głośnik skręcona razem?

 

No właśnie przeglądałem chyba 2 większe tematy o e39 na tym forum i w obu były długie dystanse, dopiero podczas przeglądania zdjęć zdałem sobie sprawę jak mogłem sobie ułatwić życie takim rozwiązaniem bo tyle co ja mięsa narzucałem klejąc te maty to masakra...  dzięki za protipa z tą szybą, nie pomyślałem o tym w sumie hehe

 

tw w słupek czy ori miejsca w trójkąty ? ja u siebie chciałem wyciągnąć tą siatkę i zrobić taki trójkątny adapter zastępujący siatkę a mieszczący tw, nie chcialem po prostu ruszać ori plastików

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak, glosnik spod tapicerki gra gorzej i faktycznie "standardowe 16" bez grubego rezania tapicerki nie da sie tu calkowicie odslonic, ale zycie to kompromisy ;)

Tapicerka u mnie jest wycieta dookola dystansu, nie sa skrecone.

 

U mnie tw wrzucam w ori miejsca w trojkaty, jak chyba gdzies widac na foto. Lepiej zagralyby jednak slupki mam wrazenie, bo scena jest mega blisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciężka to sprawa z tym rezaniem? jest w sumie to moja pierwsza zabawa w ca, a zarazem zabudowa car audio, a na dodatek mam boczki w wersji exclusive, jeden zły ruch i car audio będzie najmniejszym problemem... drugie boczki w stanie "jakikolwiek" to pewnie groszowa sprawa także chyba pójdę wydeptaną przez Ciebie drogą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...