Skocz do zawartości

Magistrala MOST, procesory - Audi, BMW, Mercedes


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie to mi gdzieś minęło ale to odpada opcja sterowania z kierownicy, chyba że mi coś umknęło.

 

Mobridge. Cała reszta to lipton albo rebrandowany Mobridge.

 

Rebrand mi nie przeszkadza byle, cena była przyjemniejsza:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie myślałeś o podłączeniu adaptera MOST > RCA? Miałem takie rozwiązanie u siebie i dawało to radę. Teraz obecnie podłączyłem na próbę procesor audisona przez hi-input z kabli głośnikowych wychodzących z fabrycznego "wzmacniacza"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I działa, ale muszę przerobić załączanie po zapłonie bo na razie procesor odpala się po sygnale z przewodów głośnikowych przednich i daje sygnał na wzmacniacz. Problemem jest to, ze w tym aucie (a6 c6) nie ma typowego kabla Remote. Znalazłem teoretyczny „plus po zapłonie” z modułu komfortu ale sygnał pojawia się już w momencie otwarcia drzwi pilotem, a później przy odpalaniu auta jest na chwile odcięty prąd i pojawia się pojedynczy „trzask” z głośników. Tylko na razie nie mam koncepcji jak to zrobić.

Jeśli chodzi o porównanie grania z adapterem most-rca to na razie nie wiem jeszcze która opcja lepiej grał. Przy adapterze woofery grały piekne niskie tony, za to sub w bagażniku był zdecydowanie za cichy i nie dało się z niego więcej wycisnąć. Teraz mam pełna kontrole nad subem za to wydaje mi się ze ubyło niskich tonów z przodu.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie myślałeś o podłączeniu adaptera MOST > RCA? Miałem takie rozwiązanie u siebie i dawało to radę. Teraz obecnie podłączyłem na próbę procesor audisona przez hi-input z kabli głośnikowych wychodzących z fabrycznego "wzmacniacza"

 

Nie, zdecydowanie nie. Jeśli już miałbym wyjść czymś z MOST to tylko cyfrą. Przerabianie sygnału z cyfry na analog, potem z analogu na cyfrę i znów na analog nie jest dobrym wyjściem.

Wg mnie Ty też powinieneś wyprowadzić cyfrę z ori sytemu i podpiąć ją do Audisona, a nie robić to przez Hi Input.

 

Chcę zachować pełną funkcjonalność auta dlatego szukam alternatywy dla Mobridge DA3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Przy adapterze woofery grały piekne niskie tony, za to sub w bagażniku był zdecydowanie za cichy i nie dało się z niego więcej wycisnąć. Teraz mam pełna kontrole nad subem za to wydaje mi się ze ubyło niskich tonów z przodu.
Podkręciłeś sub'a to ubyło wooferów. To normalne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Nie, zdecydowanie nie. Jeśli już miałbym wyjść czymś z MOST to tylko cyfrą. Przerabianie sygnału z cyfry na analog, potem z analogu na cyfrę i znów na analog nie jest dobrym wyjściem.

Wg mnie Ty też powinieneś wyprowadzić cyfrę z ori sytemu i podpiąć ją do Audisona, a nie robić to przez Hi Input.


 

Ładnie i pięknie , zakładam , ze ciągle piszecie o systemach będących w stanie to oddać :hyhy: .

Kolejna teoretyczna klepanina , zamiast modułu za 2 tys , dodajcie ta kwotę do głośników frontowych i porozmawiamy o finalnej jakości .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie i pięknie , zakładam , ze ciągle piszecie o systemach będących w stanie to oddać :hyhy: .

Kolejna teoretyczna klepanina , zamiast modułu za 2 tys , dodajcie ta kwotę do głośników frontowych i porozmawiamy o finalnej jakości .

 

Sugerujesz, że lepszą opcją jest puszczanie sygnału przez Hi-input i dołożenie kasy do głośników?

Co mi dadzą głośniki o 2 tyś droższe skoro puszczę na nie sygnał kiepskiej jakości?

 

Akurat na teorii nie mam zamiaru zakończyć tylko najpierw planuję, a potem robię tak żeby jak najmniej poprawiać w praktyce.

 

Ps. poza tym pytanie w pierwszym poście było dość jasne, tak więc proszę nie robić offtopu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerujesz, że lepszą opcją jest puszczanie sygnału przez Hi-input i dołożenie kasy do głośników?

Co mi dadzą głośniki o 2 tyś droższe skoro puszczę na nie sygnał kiepskiej jakości?

 

Akurat na teorii nie mam zamiaru zakończyć tylko najpierw planuję, a potem robię tak żeby jak najmniej poprawiać w praktyce.

 

 

Tu domagasz\się argumentacji

 

 

 

 

 

Ps. poza tym pytanie w pierwszym poście było dość jasne, tak więc proszę nie robić offtopu.

 

A tu chcesz unikać polemiki :wink2:

 

Możesz zatem wybrać sobie najlepszą swoim zdaniem opcję , a wszelkie dywagacje skierować do pojemnika z napisem kosz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Na forum funkcjonują prywatne wiadomości. Jeśli tylko chcesz to zawsze możesz ich użyć do przedstawienia argumentów:)

 

Ja raczej prezentuje swoje poglądy otwarcie a funkcje PW pozostawiam tym którym brak argumentów w otwartej dyskusji .

To by było na tyle .

Tak więc dyskutuj w sposób otwarty czy przez PW , tylko już nie ze mną , zresztą i tak wiesz z góry co jest "lepsze" , a istnieje prawdopodobieństwo bliskie zeru abyś posiadał argumenty merytoryczne do takiej dyskusji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie wiem czy jeszcze aktualne, ale...

Właśnie zanabyłem DA3 i dosłownie jestem po wstepnych testach wczoraj. Zanabyłem bo przećwiczyłem wyprowadzanie sygnału "wysokiego" po wzmacniaczu i tam to pasmo jest pokiereszowane dość mocno (m.in. dziura przy ~200Hz oraz ~4kHz). Mało tego, to jeszcze zmienia się to w zależności od głośności czyli dla wyższego odkręcenia gałki Volume masz coraz mniej basu w stosunku do reszty pasma - kompresja związana pewnie z brakiem rezerwy mocy na tym wzmaku pokładowym. Mobridge wpinasz zamiast tego wzmacniacza i dostajesz w miarę liniowy sygnał na 8 RCA. Na każdym możesz ustawić czasy, filtry i EQ. Być może można użyć innego przetwornika Most->RCA lub Most->SPDiF ale i tak pozostaje kwestia jakiegoś DSP do tego, co w sumie daje cenę dość zbliżoną do ceny DA3, kótry świetnie się integruje z autem (telefon, PDC itd.). Nie wiem czy przed weekendem się wyrobię żeby dokładniej to stestować, ale coś tam napisze na pewno jak to gada.


Zapomniałem napisać że mój przypadek dotyczy Audi z MMI3G+ oraz B&O

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało tego, to jeszcze zmienia się to w zależności od głośności czyli dla wyższego odkręcenia gałki Volume masz coraz mniej basu w stosunku do reszty pasma - kompresja związana pewnie z brakiem rezerwy mocy na tym wzmaku pokładowym.

 

Moim zdaniem jest to rodzaj fizjologicznej regulacji poziomu ( uwzględniająca fizjologię słuchu ) , gdzie wykres liniowy nie musi być tym właściwym :wink2: . Ach te niedouki z B&O , muszą zacząć czytać forum :zdziwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Moim zdaniem jest to rodzaj fizjologicznej regulacji poziomu ( uwzględniająca fizjologię słuchu ) , gdzie wykres liniowy nie musi być tym właściwym . Ach te niedouki z B&O , muszą zacząć czytać forum

 

Bardzo możliwe. Górki i dołki w paśmie przenoszenia również mogą wynikać z "hardkodowanego" DSP w jednostce centralnej. W BMW tak jest, że jak się dokłada wzmacniacz pod oryginalne radio w golasie co nie miał wzmacniacza (czy to wzmacniacz OEM, czy to jakiś lepszy wzmak), to trzeba radio przekodować, by wypuszczało inny sygnał na wyjściu. Nie mierzyłem co jest przed a co po, ale coś tam jest namieszane. W systemach z B&O jest jeszcze inne kodowanie jednostki centralnej.

 

 

 


Zapomniałem napisać że mój przypadek dotyczy Audi z MMI3G+ oraz B&O

 

Także nie wiem jak w Audi, ale są szanse, że da się przekodować twoje radio, żeby wypuszczało czystszy sygnał na wyjściu i wtedy może będzie mniej roboty z prostowaniem go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BMW tak jest, że jak się dokłada wzmacniacz pod oryginalne radio w golasie co nie miał wzmacniacza (czy to wzmacniacz OEM, czy to jakiś lepszy wzmak), to trzeba radio przekodować, by wypuszczało inny sygnał na wyjściu. Nie mierzyłem co jest przed a co po, ale coś tam jest namieszane. 

 

 

W instrukcji jest wzmianka, że DA3 automatycznie dokoduje się z systemami MASK i CCC. Dopiero w późniejszych CIC trzeba kodować z zewnątrz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku w szczegółowej instrukcji instalacji w Audi (o której mowa na pierwszej stronie powyższej instrukcji ogólnej), było napisane że jeśli mam B&O to nie muszę nic kodować, bo ten system ma wzmacniacz zewnętrzny. Gdybym nie miał B&O to musiałbym zmienić jakiś tam bit że przechodzę na wzmacniacz zewnętrzny. W praktyce po podłączeniu system rozpoznał auto jako Porsche. Niestety to tylko Audi ;) Zmieniłem z ręki i zagadało bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...

Witam

Odkopie trochę temat. Czy ktoś sie orientuje jaka jest magistrala w volkswagenie passacie B8?

Da się tam jakąs wpiąc w system zeby wyciągnąć optyka?

Patrzyłem i mobridge obsługuje tylko do wersji B7

 

Czy może najłatwoejszym rozwiązaniem jest wpięcie się prockiem po Hi input ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Hi 

We do not have one at the moment, it’s a new project available end of the year.

Mark"

 

Taką odpowiedź dostałem dziś z Mobridge. Z kolei na DIYMA wyczytałem że u nich tzw "miesiąc" trwa 3 miesiące a "rok" 2 lata, także pewnie będzie ale pod koniec 2020 :) W niektórych wątkach tłumaczyli się że potrzebują wsparcia ok 500 000$ ponieważ tyle im potrzeba żeby złamać? zabezpieczenia a nie są w stanie pokryć takiej sumy z własnej kieszeni. Fisher ze swoim Helixem nie odpowiada mi na maile od miesiąca. Znalazłem jeszcze coś takiego ale nie miałem czasu żeby się wczytać, może znajdziesz coś ciekawego:

http://fiberdyne.com.au

https://www.nav.tv/manufacturer/most-audio-outputs (z MOST150 wypuścisz chyba tylko kamery ale po co to komu).

 

Wiadomości w internecie jak na lekarstwo, trzeba kombinować chyba tak:

1. Wypuszczasz po wysokich do DSP -> wzmaki

2. Dorabiasz RCA i do DSP -> wzmaki

3. Dorabiasz światełko i do DSP -> wzmaki

4. Jak sie wkurw.... to rzeźba NA dese roździelczej żeby upchnąć moje CDA137 BTi -> Alpine PXA H800 -> wzmacniacze. System audio będzie całkowice osobno, niezalażnie od VW infotainment. Głosu w nawigacji nigdy nie używam i cofam tylko na lusterka.

 

Największy problem jest taki że czekam na auto które miało być w listopadzie (teraz może będzie w marcu) i nie mam nawet jak zobaczyć organoleptycznie którą opcję można wybrać. VW Tig II Discover PRO (bez DynAudio). Trochę szkoda mi robić rzeźbę ponieważ fabryczna jednostka jest niczego sobie i czyta FLAC-i.

 

DO WSZYSTKICH UŻYTKOWNIKÓW

Jeżeli ktoś z Was "liznął" temat MOST150 (jw. opcje 1-3 w grupie VAG (i nie tylko :D ) proszę o ktrótą, treściwą odpowiedź co wybrać zeby to miało ręce i nogi.

 

P.s przepraszam za błędy jestem na urlopie %%%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...