Skocz do zawartości

Car audio w Chrysler Voyager III - kilka pytań


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 120
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ten zestaw chyba jest ze średniakiem free air z tego co mi się wydaje ale tu chyba ktoś lepiej obeznany w temacie sq by się musiał wypowiedzieć... Jeśli free air to pod deską w miejscu głośnika jest coś w stylu częściowej plastikowej komory i z pewnością warto by było to ustrojstwo matą wyłożyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko dotyczące excursion 12s4(obudowa br) skoro przetwornik ma FB: 55,0 Hz a we wzmacniaczu mam subsonica do 40hz, czyli teoretycznie dzwięk między 40hz a 55hz jest szkodliwy (wiec ten subsonic mi nic nie da) dla głośnika i może zerwać zawieszenie, czyli powinienem go ustawić od 55hz do np 70hz? np lpf na radiu a hpf na wzmacniaczu

 

dobrze rozumiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sobie wybrałeś auto... Szykuj się na same schody ;)

Teraz zrozumiałem co miałeś na myśli, z moimi wielkimi grubymi łapami było ciężko wygluszyc środek drzwi, kable puścić też będzie zabawa, zasilaniem to chyba wyjdę przez błotnik, nawet głośnikowym będę musiał coś myśleć bo instalacja z drzwi idzie w błotnik, kostki na wierzchu, dziwię się że wszystko działa. RCA to chyba pójdę przy podsufitce hehe

Na temat subsonica DD ma ciekawy artykuł ;)

 

https://ddaudio.com/tag/subsonic-filter/

Spróbuję z translatorem bo mój English trochę kuleje

 

 

Jednak skoro fb jest 55hz to dobrze to rozumiem że głośnik nie jest chroniony przez tzw poduszkę powietrzna w paśmie poniżej? Tak zrozumialem z FAQ nazara

Przeczytane, translator miesza trochę, będę musiał jeszcze parę razy przeczytać

 

grzeczny_52 dzięki, przyda się do regulacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zasilanie masz fajny tunel na samym środku podłogi do którego dojdziesz od słupka A przez próg kierowcy i pod fotelem ;) Rca i głośnikowe ja puściłem pod wykładziną na wysokości foteli z prawej strony ale prawym progiem też bez problemu można :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo, jestem Ci bardzo wdzięczny za pomoc, oczywiście również innym którzy pomogli w temacie.

 

Jestem na etapie drzwi i zamykania blachy, masakra ale jakoś idzie, blacha i wkręty przylapana dodatkowo na klej montażowy http://s5.ifotos.pl/img/Q-SmartII_qnsrxxs.jpg

 

Oczywiście brak prądu w garażu mi kie pomaga, tnę ręcznie 2mm aluminium

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Coś mi się kojarzy że na przednich kanałach też tak było tylko nie aż tak odczuwalne, oczywiście pod przednimi głośnikami, nie zmieniałem kabli, muszę znaleźć chwilę czasu w sobotę i posprawdzac,

 

 

sorki za literówki, słownik w tel mi potrafi nawet wyraz zamienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

chciałbym zgrać możliwie jak najlepiej lpf suba excursion shx-12s4 (br) z hpf przodu infinity reference 6913cs , aby nie było luki w paśmie, mam radio alpine ute-92bt  i filtry 50,63,80 hz,  zbocze 6-24db/oct, i poziom do -12db,

miałem lpf sub 50hz -9db -12db/oct i hpf przod 63hz -9db 24db/oct

mam lpf 63hz -9db 12db/oct i hpf przod 80hz -9db 24/oct

 

i nie słyszę różnicy :D uprzedzając odpowiedz skoro nie słyszysz tak zostaw, to chodzi mi o to aby wypełnić pasmo i nie obciążać wooferów i suba niepotrzebnymi pasmami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostaw sub 50hz  0db  12db/oct i hpf przod 63hz  0db 12db/oct 

Ustaw gain jak ma być na subie i na wf każdy z osobna potem włącz razem wyrównaj głośność db (raczej to będzie sub na - ) i dograj czasami .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasy zgrane idealnie, nawet nie myślałem że taka robotę robią, przód według producenta gra powyżej 60hz, dlatego wydaje mi się że hpf 63hz będzie za nisko,

Bo będzie odtwarzalo wtedy 40hz też, filtr nie odcina przecież a wycisza

Niby aplikacja Alpine tuneIt pokazuje jak wygląda zbocze, itd ale nie wiem czy dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchaj samego frontu , na pewno da się odczuć kiedy wf będzie się męczył i takie cięcie zastosuj czyli na jakim cięciu sie nie będzie męczyć takie będzie odpowiednie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha, nie uwierzysz ale "według mnie" tak. jeździłem 2 tyg bez czasowek, jakby to nazwać fachowo scenę miałem z lewej strony, wziąłem miarę usrednilem odległość lewego tweetera i mida, ta usredniona odległość mierzyłem do pozycji głowy, to samo z prawym. No i oczywiście sub też. Alpine ma fajną instrukcje jak wyliczyć i ustawić czasy, oczywiście usrednienie to mój pomysł bo nie wiedziałem jak do tego podejść i uważam że działa . I nagle scena z lewej strony przesunąła się przede mnie. Byłem w szoku jak to zadziałało. Kiedys to trzeba było w radiu balansu użyć aby się oszukać.

 

A słuchałeś już jakiegoś auta z dobrze ustawionymi czasami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...