Skocz do zawartości

Znów Peugeot i problemy :-(


kmil13
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Miał może ktoś problem z brakiem mocy i dziwna praca silnika (1.4 8v). Dodam że auto jest po wymianie uszczelki pod głowicą... Był urwany kabel od wtrysku więc go połączyłem błędy usunął mechanik a gdy temperatura silnika lekko się podniesie zaczyna odwalać i czasem wogole nie reaguje na gaz. Może ktoś miał podobny problem lub wie co to może być będzie mi miło czytając rady. Z góry dziękuję ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie Ty pisałeś o wychowaniu w rodzinie mechaników ? Jeśli tak, to w czym problem ? Rozrząd prawidłowo złożony ? Luzy zaworowe były ustawione (w 1.6 są luzy ustawiane na szczelinomierz, więc w 1.4 na bank jest tak samo, może po rozgrzaniu zawory się podpierają) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam nawet Peugeota, ani się nie znam, ale miałem podobne objawy i winna była cewka zapłonowa. Możesz zrobić sobie szybki i łatwy test - spryskiwacz z wodą, odpal silnik i psikaj po kablach/cewce. Wtedy silnik zaczął się u mnie dusić. Po zdemontowaniu cewki okazało się, że obudowa pęknięta i dusił się z powodu wilgoci. Zajmie Ci to 5 minut, a przynajmniej wykluczysz taką opcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To auto nie ma kabli zapłonowych, a cewkę typu DIS. Ona nie daje takich objawów, a tym bardziej nie podejrzewał bym jej, jeśli byłą robiona uszczelka pod głowicą. Podejrzewam, że może być źle na rozrządzie ustawiony, ew. nie ustawione luzy zaworowe. Jeśli ma złącze OBD, to wystarczy podłączyć pod rzetelny komputer i sprawdzić, czy sonda, MAP sensor, TPS, wtryski benzynowe itp. pracują prawidłowo. Dla mnie albo nie trafia coś z zapłonem, albo podpierają się zawory, ew. problem z wtryskami. Ja osobiście przerobiłem Peugeota 306 z 1.6, sąsiad walczył z 206 z 1.4, badziewne francuskie auta. Nowsze jeszcze bardziej przekombinowane, więc milion dodatkowych usterek i kłopotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak rozrząd sprawdzalrm. Jeden wtrysk się nie "zamyka" był urwany kabel od niego ale zrobiłem to. Komputer nie pokazuje problemów zadnych. Szwankuje czujnik temperatury czasem się podniesie i opadnie wskazówka ale czujnik nowy bo tamten zepsuł się. Silnik pracuje wogole inaczej niż przed wymianą uszczelki strasznie telepie silnikiem. A ten problem z temperatura to chyba sprawa odpowietrzenia boconq wyższych obrotach pokazuje w miarę dobrze ale wtedy i pompa bardziej pompuje więc czujniki może być oblewany płynem dlatego pokaxuje. Na postoju chwilę na zgaszonym silniku temperatura się podnosi... Ostatni Peugeot w domu innego już nie kupię
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


wieśwagen w tedeiku będzie zdecydowanie lepszy.

narzekacie na auta a to nie auta się psują tylko ludzie je psują.

z którego roku masz tego puga?

 

Dlaczego wypowiadasz się w sposób pogardliwy o VW w Dieslu ? Ludzie ludźmi, a są marki, które są wyjątkowo wredne, kapryśne, przekombinowane elektronicznie, ale jakość elektroniki nie jest trwała i tak, francuskie auta ja również uważam za bardzo przeciętne, jeśli chodzi o niezawodność. Nie ujmuję im zabezpieczenia karoserii, poziomu komfortu, tylko co z tego ? Dla niektórych Alfa Romeo jest najlepszym autem na świecie, a jednak wszystkie ich modele należą do kapryśnych. Można dbać, owszem, tylko koszt ich utrzymania jest znacznie wyższy, niż innych marek, a i tak to dbanie nie gwarantuje, że dojedziesz długą trasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój jest z 2007 i tak właśnie jest tam za dużo elektroniki trochę chociaż że nie ma nawet klimy czy elektrycznych foteli i takich dupereli ale nie potrzebuje takich rzeczy kupiłem go bo mi się podobają peugeoty i są Wygodne przynajmniej jak dla mnie mają też i swoje minusy które ciężko pominąć ale coś za cos. Miałem kupić golfa kupiłem puga. Może następnym autem będzie właśnie vag ale nie Peugeot. Teraz Niny się to poprawiło trochę z tymi obrotami bo nie przerywa ale czasem jak dałem mu w palnik to przy 4000 była odcina i auto szarpało tak jakby odcinało mu paliwo na gazie tak samo a dzisiaj znów nie było takiego problemu. Może to być spowodowane tym że silnik drga za bardzo bo jest poduszka uszkodzona? Wątpię ale to Peugeot który zawsze zaskakuje;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello.

 

 

 


Dlaczego wypowiadasz się w sposób pogardliwy o VW w Dieslu ? Ludzie ludźmi, a są marki, które są wyjątkowo wredne, kapryśne, przekombinowane elektronicznie, ale jakość elektroniki nie jest trwała i tak, francuskie auta ja również uważam za bardzo przeciętne, jeśli chodzi o niezawodność. Nie ujmuję im zabezpieczenia karoserii, poziomu komfortu, tylko co z tego ?

 

 

Panowie ... 

to że trafiłeś na auto które się psuje nie oznacza że wszystkie  francuzy są do du....

Tak samo jak ja wybrałem zadbane i sam dbam nie oznacza że wszystkie są takie wspaniałe i się nie psują .

 

W przypadku zakładającego temat wychodzi że nie trafił po prostu na mechanika który ogarnia kuwetę i robi dobrze to  co do niego należy .

Przecie to tylko sprzęt , jak wymienisz wszystko między przednim a tylnym zderzakiem  to będzie działało :-)

Chcesz  używać nie dokładając ? A skąd wiadomo co poprzedni właściciel  porobił .

Chcącemu nie dzieje się krzywda ,sam dopilnujesz  to wiesz że jest tak jak być powinno  i nie ma pytań czy drga za bardzo  bo poduszka uszkodzona. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Panowie ... 

to że trafiłeś na auto które się psuje nie oznacza że wszystkie  francuzy są do du....

Tak samo jak ja wybrałem zadbane i sam dbam nie oznacza że wszystkie są takie wspaniałe i się nie psują .

 

W przypadku zakładającego temat wychodzi że nie trafił po prostu na mechanika który ogarnia kuwetę i robi dobrze to  co do niego należy .

Przecie to tylko sprzęt , jak wymienisz wszystko między przednim a tylnym zderzakiem  to będzie działało :-)

Chcesz  używać nie dokładając ? A skąd wiadomo co poprzedni właściciel  porobił .

Chcącemu nie dzieje się krzywda ,sam dopilnujesz  to wiesz że jest tak jak być powinno  i nie ma pytań czy drga za bardzo  bo poduszka uszkodzona. 

 

Nawet nie chce mi się podnosić tematu kto na co trafił, bo ja mówię nawet o autach nowych i nie musi mnie nikt do nich przekonywać, a i ja nie zamierzam kogoś przekonywać, że francuskie auta, to pudelki. Wypowiedź Twoją potraktuję po prostu jako nie odpowiedź bez przeczytania ze zrozumieniem mojego postu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja z chęcią bym nabył francuza, co do problemu z pugiem to jedz do dobrego elektromechanika to ci to ogarnie a nie domysły. 

z czytać błędy i wyciągnąć wnioski a nie wymieniać kolejne elementy, nie zawsze jak komp pokaże błąd przepływki walnięta jest przepływka,ważne są inne parametry pracy silnika i dobra interpretacja.

a co do wv w tedeiku to są równie awaryjne jak każda marka ma swoje wady i zalety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne :-)

Tak nie odczytałem intencji .

 

Nie chodzi tu o przekonywanie siebie nawzajem nikt ameryki tu nie odkrywa.

Każda marka ma bardziej lub mniej udane modele.

Chcę tylko zaznaczyć aby uniknąć generalizowania .

 

Tylko gdybym ja się na autach znał (nie muszę bo mam świetnego mechanika) to bym się nigdy nie pchał w przeciętne ,przekombinowane i badziewne francuskie auta   aby z nimi walczyć i borykać się z tymi  wszystkimi  usterkami .  :wink:

 

Tak to ja piszę - zadowolony ,  wieloletni użytkownik francuskiej Laguny zwanej królową  lawet .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie porównujmy Passata w Dieslu do auta w Pb, czy LPG, bo i po co takie porównanie ? Jasne, można wszystko dopilnować, jeździć po świetnych mechanikach, serwisach, wykładać gruby pieniądz na naprawy, części, a i tak jadąc można spodziewać się (ja to tak nazywam) "Jack Pot" na desce, bo to ulubiony psikus francuskich aut, a można mieć inny, bardzo przewidywalny samochód, który takich rzeczy nie robi nigdy (oczywiście może się popsuć wszystko inne, co w każdym innym aucie). Nie jest takie proste dojść we francuzie z elektryką/elektroniką, ja się osobiście o tym przekonałem. Mówię tu jako użytkownik aut niemieckich, francuskich, japońskich, włoskich. Niemieckie tak, japońskie jak najbardziej, włoskie i francuskie na jednej lawecie jadą, taka jest moja prywatna opinia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bogus1984 nie zgodzę się z tobą, nie lubisz francuzów ale to nie znaczy że są awaryjne psują się tyle samo co inne jedynie głupia mentalność wielu ludzi że francuzy się psują.

powtórzę jeszcze raz to nie auta się psują a ludzie je psują.

 

 

 

A głowica niebyła przypadkiem planowana? 

 

i to dobry trop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


ludzie je psują.

 

Ja i dużo moich znajomych nie dotykaliśmy żadnej elektryki, elektroniki, więc ? Ja tego nie zepsułem, a najlepsze w Peugeocie 206 jakieś 10 lat temu, na skrzyżowaniu decha się zaświeciła, auto do serwisu i co ? Podłączyli i orzekli że wszystko jest OK, to mówię "wsiadaj, odpalaj i jedź", a mechanicy z serwisu patrzą się jak na wariata. Nie mowa o mechanice, a o kapryśnej elektryce/elektronice w nich, a to chyba różnica ? Kończę OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowicą była planowana i myślałem że może luzy na zawodach są za duże. Przed wymianą uszczelki ściągałem pokrywę zaworów żaby zobaczyć czy nie jest coś z popychaczami nie tak i przy okazji zetrzeć całe masło. I tam kilka popychaczy chyba 2 ssące i 1 wylotowy się ruszały w palcach nie dużo ale jednak. Więc myślałem że to może być problemem. A jeśli jest głowicą za bardzo "ścięta" to co robić? Luzy większe czy nowa glowica?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zależności ile zostało zebrane z głowicy tyle musi dostać nowa uszczelka pod głowica. Czyli musi być grubsza jak oryginał. Pamiętam jak mi robił gościu głowice w Oplu to napisał kartkę i przy odbiorze głowicy zaznaczył że była mocno krzywa i by dać gruba uszczelke. A co do zaworów to dobrze by było je sprawdzić tzn ustawić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


I tam kilka popychaczy chyba 2 ssące i 1 wylotowy się ruszały w palcach nie dużo ale jednak.

 

Luzy zaworowe jak nazwa wskazuje są luzami, więc ? Masz tutaj link jakie powinny być luzy zaworowe i w jakiej kolejności się je ustawia, dopóki nie będzie to zrobione poprawnie, niczego innego nie rób i nie zamawiaj. 

 

Ustawienie luzów zaworowych:

http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/przeglady-eksploatacyjne/283234,Peugeot-206-sprawdzenie-i-regulacja-luzow-zaworowych-w-silniku-benzynowym-14.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to lepsze

 

http://prostyporadnik.blogspot.com/2015/07/regulacja-luzu-zaworowego-dla-tu3jp-14.html


to lepsze

 

http://prostyporadnik.blogspot.com/2015/07/regulacja-luzu-zaworowego-dla-tu3jp-14.html

 

a co do elektryki w peugeotach to w środowisku psa jest takie powiedzenie że w francuzach najwięcej psuje się to co jest niemieckie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam już słów... Miał zrobić uszczelkę bo się nie grzał teraz dziwnie lata temperatura na obrotach wszystko okej jest jak jadę 80-90 jak jadę 50-60 nie pokazuje mi temp praktycznie wcale chyba że aymuto zrobiło 15-20km wziął za "naprawdę" 410zl później jeszcze jeździł do mnie usuwać błędy i ogarnąć dlaczego auto takie zamulone jest. Połamał nadkole urwał wężyk od podciśnienia skrócił go i urwał kabel od wytrysku dlatego auto nie reagowało czasem na gaz teraz bierze olej i kopci strasznie nie wiem już kur** co robic.... Auto nocy nie ma dalej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...