Skocz do zawartości

Instalacja LPG w aucie


bogus1984
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z myślą jazdy nią na co dzień. Niestety, nie stać mnie na spalanie 10-12 l Pb, gdyby było mnie stać, na pewno bym nie dziadował z tym LPG, a tak, koszt zwraca się w tym przypadku po 10-12 tysiącach km. Po prostu sytuacja taka, a nie inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w stanie tego stwierdzić... Auto spędziło na ostatniej wizycie 5 h w warsztacie, wgrywanie nowego softu, kalibracje, poprawa jednego połączenia, gdyż biorąc + ze stacyjki, komputer diagnostyczny nie widział czasu wtrysku Pb dla cylindra D, a po przełączeniu na LPG ten czas się pojawiał. + został wzięty z cewki, co załatwiło sprawę. Analizator spalin, korekty w trasie i raz nieco lepiej, a raz gorzej. Wyjeżdżasz z serwisu, masz wrażenie, że jest lepiej, aż za chwilę zaczyna szarpać, o spadku osiągów nie wspominam. Auto nie jest lekkie, waży z kierowcą, instalacją 1,5 t, 150 KM nie jest aż tak dużo, ale katalogowo powinno przyspieszać poniżej 9s na Pb, a na LPG przyspiesza ponad 13 s do 100 km/h w tej chwili...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest silnik Hondy, on musi działać dobrze, jeśli na PB jest wszystko OK i przyspiesza te 9s, to przyczynę raczej na pewno po stronie instalacji. Trochę mnie martwi, że napisałeś wcześniej, że nowy wtryskiwacz z pudełka był walnięty, że poprawiane było połączenie bo nie widać było czasu wtrysku na cylindrze D. Może dałoby radę na próbę wymienić wtryskiwacze w tym warsztacie na inny komplet, albo może troszkę lepsze, sprawdziłbyś jak się zachowują i może jakby warsztat był fair i na nowych by silniczek chodził lepiej - to może tylko dopłaciłbyś ewentualnie różnicę w cenie pomiędzy lepszymi wtryskiwaczami.... Skoro te co masz niby są przeciętne do Hondy, to może dopłacając te 100 czy 200 (strzelam cenę z głowy) miałbyś problem rozwiązany. Ta kwota szybko się zwróci z oszczędności z LPG ;-) Na Twoim miejscu cisnąłbym ten warsztat, aż nie będzie szarpań, bo wg mnie coś albo źle zrobili - może jeszcze jakiś babol przy montażu w instalacji jest, albo niestety źle dobrali podzespoły do silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tego podłączenia, to powiedział, że pierwszy raz się spotkał, żeby był problem z + po stacyjce był. Wziął z cewki i jest OK. Może dlatego, że to wersja USA - nie wiem, zgaduję, jednak czytając o tym aucie można się dowiedzieć, że niby Accord, ale różni się praktycznie wszystkim od wersji EU V Generacji, szczególnie jeśli chodzi o instalację. Wtryskiwacz był uszkodzony niestety, wymienili od razu na drugi nowy.

 

Co do lepszych wtrysków - przecież podjechałem autem, zapytałem o instalację, obejrzał silnik i powiedział jaka instalacja i że będzie chodził jak złoto. Gdyby obejrzał, stwierdził "to Honda, warto dać szybkie wtryski, żeby to sprawnie działało i pracowało bezproblemowo, trzeba dopłacić 100, 200, 300 zł", to odpowiedział bym tak samo : "zrób tak, żeby było dobrze". Nie lubię półśrodków, drastyczne oszczędności nie były najważniejsze, miało być bez szaleństw Hi Enodwych, ale miało być dobrze. Teraz dopiero czytam o tej listwie, że ma problemy z precyzyjnym podawaniem gazu, osoby montujące je w Hondach, Mazdach, Mitsubishi miały podobne problemy z pracą na LPG, ustawieniem tego, oraz płynnością pracy silnika (szarpanie). Na Grupie Hondy pisałem z człowiekiem instalującym LPG, który stwierdził :

 

"Podobno wtryski dragon działają z smartem", "To jest gotowiec ale da sie ogarnac ale jak widac ten co to montował nie ma chęci bo zeby to dzialalo jak nalezy trzeba by nad tym spedzic kilka dni i zrobic dokladna mape i wyregulowac to na niższym cisnieniu bo wydaje mi sie ze ono jest za wysokie i zalewa go", "robocze cisnienie tych wtryskow to 1.1 do chyba 1.25. Zawsze mozesz powoedziec ze skoro nie dziala jak nalezy na tej instalcji to montowac inna np staga",

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może właśnie skoro nie działa jak należy na tym zestawie, a mialo działać jak złoto, to niech zmienią na inna... Tak jak napisał gość od lpg.

A może w tym warsztacie mają takie trefne zestawy i próbują wciskać każdemu klientowi - na zasadzie może "łyknie, panie to gaz to czasem prychnie a będzie taniej" niż wspomniany np. stag...

Zaproponowali, zamontowali, ale nie działa jak powinno... Ja bym reklamował do bólu, albo zmienił wtryski ale na zasadzie dopłaty w tym warsztacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to chodzi, że wybrałem droższą opcję od Staga o 400 zł.

Czasem polskie tańsze nie oznacza gorsze. Ale tak poza ot. Masz może logi dynamiczne z warsztatu albo sam masz możliwość ściągnąć? zapewne już rozmawiałeś na ten temat z forumowym fachurą, może by ktoś na to spojrzał. Może by coś ktoś zauważył, jak chłopaki z warsztatu nie widzą. Sam jestem laikiem, choć jak mi wypadły cykle wtrysku to w logu pięknie było widać brak informacji z wtryskiwacza benzyny (zapewne od wibracji).

 

Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


W poniedziałek jadę tam na poważną rozmowę, tak nie może być.

 

Koniecznie.

A sprawdź jeszcze styki przy tym wtryskiwaczu D od benzyny - może tam coś przyśniedziało, albo kabelek się przytarł przy montażu lpg i czasem nie kontaktuje nie dając sygnału do kompa....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy szarpie zawsze ? czy szarpie przy 10% wciśnięcia pedały gazu ? Czy szarpie przy 50% ? Czy szarpie przy 100% ? Na chłodnym jest mniej szarpania czy na wygrzanym mniej ? Czy bez różnicy ? ITP Im więcej danych tym lepiej....

 

Szarpie po przełączeniu się instalacji na gaz,bez różnicy, ciepły, zimny - czuć to od razu. Jeśli wciśniesz gaz dynamicznie, to przyspiesza jakby na raty, czyli przyspiesza płynnie, nagły wzrost przyspieszenia zazwyczaj w okolicy 2-2,5 tys. obr. (szarpnięcie, jakby się turbo załączyło), znowu przyspieszenie, kolejne szarpnięcie w okolicy 3 tysięcy. Jeśli przyspieszasz mniej dynamicznie, wtedy czuć dość mocne poszarpywanie do około 3-3,5 tys. obr. Dalej auto płynniej jedzie, ale jedzie jak by miało ze 100 KM. Przy przyspieszaniu jak emeryt też to wyłapiesz, że zbliża się ten moment i jak chwilę wstrzymasz się z dodawaniem gazu, to jakoś to płynniej pojedzie. Przy ruszeniu też ma czasami przyduszenie, powolne dodawanie gazu czasami powoduje, że mając jałowe 800 obr. spadnie na jakieś 600 i dopiero rośnie. Bardzo wolne dodawanie gazu bez obciążenia - słychać, że nie jest to płynne, jakby wypadał zapłon/nie trafiał zapłon.

 

 

 

Jakie są wkręcone świece , jakie zamontowane przewody WN ? Jakie są wtryskiwacze ? Czy mierzył przebieg sygnały sondy Lambda ? Ma ta honda złącze OBD ? ( wersja USA w tym roczniku już może mieć OBD2 )

 

Świece były dedykowane Denso, zmieniłem na NGK dedykowane, czyli ZFR6F-11, żadnej poprawy. Przewody Seiwa dedykowane, podmieniłem na Sentech, oraz na Sumitomo (dedykowane do Hondy, kosztujące około 600 zł) - żadnej poprawy. Przejrzane kopułka (TEC), żadnego jeszcze zurzycia na palcach, żadnego nalotu, palec zapłonowy nie jest zużyty, cewka TEC z kwietnia tego roku). Wtryskiwacze w szybszej wersji, czyli KP. Przebieg Lambdy nie był mierzony, a złącza OBD na 99% nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZFR6F-11

 

za duża przerwa ,

 

Wkręć te i zapomnij o temacie świec. Raz a dobrze. I dalej kminić. https://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-produktow/produktfinder/PKW/ZK_LPG/HONDA/ACCORD%20COUPE/LPG%206/5937/

 

Boguś , Napisz mi PW z kontaktem. Widzę że tu jest jakiś gruba wtopa. Postaram się Ci pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boguś. Za dużo wnikasz w szczegóły. Przed założeniem instalacji informowali ze będzie przerywał i szarpał w zakresie 1500-3000?? Musisz się znać na instalacji LPG? Hajs pewnie szybciutko wzięli, to teraz szybciutko swojego babuna niech naprawiają. Jak nie odstepujesz od umowy i tyle. I lepiej tu poczytaj jakie ci prawa przysługują a nie czasy wtryskow, zapłon. Nie wiesz, nie znasz się, zarobiony jesteś, ma działać.

 

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie potrzebuje dobre listwy  gazowe do auta do instalacji stag VI generacji, powiedzmy max do 400zł . Czy da sie coś sensownego wyhaczyć w tej cenie ???? obecnie mam listwy  Valtek i strasznie klekoczą, około 3tyś km były regenerowane lecz na niewiele to pomogło.

 

Edit:

Autko MB CLK 320 w208 silnik 3.2 v6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...