Skocz do zawartości

Instalacja LPG w aucie


bogus1984
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, prośba do osób znających dobrze temat instalacji LPG. Pacjent, to stara Honda Accord V CD 7, czyli Coupe na rynek USA, silnik 2.2 o oznaczeniu F22b5, czyli ten bez V-teca o mocy 150 KM. Na Pb auto śmiga jak złoto, po prostu płynność jazdy, płynność przyspieszenia, kultura pracy na wolnych obrotach jest wyśmienita. Auto 2 tygodnie temu zostało "zagazowane" (koszty codziennego użytkowania) instalacją, jaką polecił mi instalator - Lovato Smart EXR, gotowa instalacja wyjęta z pudła. Miało zapi......ć jak złoto. Punkt instalacji nie jest tragiczny - montują nie do takich aut, jak moja pełnoletnia Hania i raczej problemów nie ma. 

 

Przechodząc do rzeczy - auto po montażu szarpie w najgorszym zakresie obrotów 1500-3000. Czasami mniej, czasami bardziej. Była przeprowadzona autokalibracja, oraz już 3x korekty w trasie. Niewiele pomogło, po ostatnim "strojeniu" auto jedzie na LPG jak 90 KM, chyba mocno zubożona mieszanka, aby mnie oszukać i zmniejszyć w ten sposób szarpanie. Na wolnych słyszę, że wypada zapłon (charakterystyczne "pufanie" co jakiś czas z wydechu).

 

Padł oczywiście standardowy już temat - świece, przewody, kopułka itd. Bzdura, ponieważ części z wysokiej półki wymienione w kwietniu tego roku, świece po montażu instalacji, także odpada takie tłumaczenie. Czasy wtrysku na Pb wynosi ok. 2,7 ms, a na LPG około 5,3 ms - czy to nie jest zbyt duża rozbieżność, czy nie są to za wolne wtryskiwacze ? Ciśnienie reduktora 1,4 bara. Montaż samej instalacji jest bardzo estetyczny, dysze w kolektorze wkręcone blisko głowicy, przewody gazowe mają z 15 cm. Wiadomo - ktoś napisze, nowa, jedź, ma być zrobione, skoro zapłacone, a chcę mieć wiedzę i argumenty dla instalatora. Dzięki za każdą pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt nie mam hondy i takiej instalacjia uturbione volvo ktore mialo podobne objawy tyle ze z instalacja brc. Zaklad ktory zakladal nie mogl dojsc co jest przyczyna oczywiscie raz w tyg podjazd na ustawianie a to wymiama listwy i tak w kolo. Nie doszli do niczego. Fakt nie wzieli ani zlotowki. Wizyta w poleconym warsztacie pomogla. Okazla sie walnieta sonda stad komputer nie mogl sobie ustalic dawkowania i tak telepal motorem w przedziale 1500 -3000 obrotow.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umów się z Gaziem tzn. http://www.strefacaraudio.pl/user/5046-gazownik/   trochę kilometrów zrobisz ale jak nie on , to nikt Ci nie pomoże  :wink:

 

Co do samej instalacji Lovato, to tez mam w jednym aucie to cudo i ...idź pan w ch ...  !!! Już na pikniku męczyłem Gazia co z tym począć, bo mój instalator to okazał się tylko instalatorem ale już strojenie to dla niego magia i ze 3x poprawiał , bo autko na początku  paliło 7L LPG i jak pojechałem z reklamacją , to gość się zdziwił że ktoś chce aby mu auto więcej paliło , a mi po prostu nie pasowało że auto 1,8 125 kucy może palić mniej LPG niż benzyny i po prostu auto na LPG chodziło na zbyt ubogiej mieszance która jest destrukcyjna dla silnika .Teraz po 3 już "strojeniu" i mnóstwie nerwów pali 9-10 i to już raczej norma w tym aucie.  Oczywiście instalacja sypie błędami (przepływka, sonda lambda - oba elementy sprawne) ale to taki urok tej instalki i samego Opla . Na szczęście te błędy są "na szaro" i nawet Check nie świeci ale np. rano po odpaleniu auta musi na wolnych obrotach pochodzić z 30s bo dotknięcie pedału gazu powoduje dławienie ... ponoć to norma (forum opla) i po 30s (aż obroty spadną z 1200 do 1000obr /min ) auto chodzi normalnie . Komp musi zacząć czytać czujniki i dostosować dawki paliwa , bo te zapamiętane dotyczą LPG i stąd takie cuda ... dużo tematów na forum tego dotyczy. 

 

Do Hondy crv2,0 150 Km natomiast wsadziłem Staga (oczywiście w innym zakładzie) i żadnych ww. cudów nie ma od kilku miesięcy. Spalanie 9,5 -10.5 L LPG , a przełącza się po 1km (ok 40*C) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie póki co, nie ma błędów. Odpalam i pracuje na Pb wyśmienicie, spalanie LPG na poziomie 9,5 l było - to dla mnie mało, Pb spala 10 w mieszanej przy moim stylu jazdy do 4 tysięcy obr. Byłem przygotowany na 12 l LPG, ale to już pomijam, miało być dobrze ustawione. Różnica w osiągach też znaczna, przyspieszenie na LPG jest 3 s gorsze, jak na Pb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście instalacja sypie błędami (przepływka, sonda lambda - oba elementy sprawne) ale to taki urok tej instalki i samego Opla

:szok: WTF

 

 

 

ponoć to norma (forum opla)

 

Tak.... to jest norma jakości strojenia. Zamontować sensownie potrafi 60%. Wystroić już tylko 5%...... tyle że to 5% to z tych 60% niestety

 

 

 

 

 

Czasy wtrysku na Pb wynosi ok. 2,7 ms, a na LPG około 5,3 ms

 

5,3 ms to czas wtrysku gazu czy czas wtrysku BP podczas pracy na LPG ? Domniemywam że jest tak: ???

 

TB          TG

2,7ms     0ms     BP

2,7ms     5,3ms  LPG

 

 

 

 

Bzdura, ponieważ części z wysokiej półki wymienione w kwietniu tego roku, świece po montażu instalacji, także odpada takie tłumaczenie.

 

Nie do końca masz rację....

 

 

 

czy to nie jest zbyt duża rozbieżność, czy nie są to za wolne wtryskiwacze ?

 

Szybkość a wydajność to dwa różne zagadnienia.....

 

 

 

przewody gazowe mają z 15 cm

 

U mnie się robi od 3 do 6  dlatego powinno się montować pojedyncze wtryskiwacze a nie na listwie....

 

 

 

 

chcę mieć wiedzę i argumenty dla instalatora. Dzięki za każdą pomoc.

 

Z tym może być słabo . Nie mam czarnej kuli , znajomej czarownicy. Do tego problem został opisany dość chaotycznie i mało precyzyjnie. Wiadomo tylko że szarpie między 1500 a 3000

 

Czy szarpie zawsze ? czy szarpie przy 10% wciśnięcia pedały gazu ? Czy szarpie przy 50% ? Czy szarpie przy 100% ? Na chłodnym jest mniej szarpania czy na wygrzanym mniej ? Czy bez różnicy ? ITP Im więcej danych tym lepiej....

 

Jakie są wkręcone świece , jakie zamontowane przewody WN ? Jakie są wtryskiwacze ? Czy mierzył przebieg sygnały sondy Lambda ? Ma ta honda złącze OBD ? ( wersja USA w tym roczniku już może mieć OBD2 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Tak.... to jest norma jakości strojenia.

 

Tomek nie musisz mnie dobijać ...ja to wiem i czas chyba wybrać się do kogoś kto ogarnia , tyle że znów Ci co są chwaleni i ogarniają temat nie robią nic na Lovato , bo zajmują się BRC lub Stagiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Nie do końca masz rację....
 

 

Świece wymieniłem, gdyż to pierwszy zarzut był, podmieniłem przewody na takie za 700 zł (Sumitomo), na Pb wzór pod każdym względem, analizator spalin pokazał wzorowe parametry, sprawdzany także kąt wyprzedzenia zapłonu - wzorowy. Regulacja luzów zaworowych - jakieś tam doświadczenie posiadam, gdyż to nie pierwsze auto, w którym ustawiałem z dobrym skutkiem ten element. Zaślepiony EGR (to robię zawsze), nie ma żadnych problemów z rozruchem, pali jak zapalniczka na Pb. Co do czasów wtrysku, to na pewno masz rację. Chcą auto wziąć na warsztat i wpadli na pomysł, że mam krótkie kanały w kolektorze i "podsysa" gaz z sąsiedniego cylindra i że zastosują jakieś specjalne dysze, czy tam jakoś inaczej to w "żargonie" swoim nazwali. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Chcą auto wziąć na warsztat i wpadli na pomysł, że mam krótkie kanały w kolektorze i "podsysa" gaz z sąsiedniego cylindra i że zastosują jakieś specjalne dysze, czy tam jakoś inaczej to w "żargonie" swoim nazwali.

 

Przeszło mi to przez głowe.... ale wątpię że to ten temat. Nie znam na tyle tego motoru żeby powiedzieć na 100% , ale z tego co buszowałem po foto to ma na tyle długie kanały że nie powinno być z tym problemu z podkradaniem gazu przez kolejne cykle suwu ssania. Po za tym czasy wtrysku gazu powinny być w okolicach od 3 do 4ms na biegu jałowym , ciśnienie 1,1 1,2 bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz pytanie, czas wtrysku LPG jest winą samego wtryskiwacza (jest za wolny), czy to się stroi ?

 

Najpierw musisz sobie odpowiedzieć na pytanie co to znaczy za wolny a co to znaczy za mało wydajny.... Pomyśl. Masz wolnego suba czy słabego suba. Czy można mieć słabego wolnego suba, czy szybkiego mocnego , czy mocnego wolnego a może szybkiego a słabego ? Szybkość a wydajność to dwa rożne tematy , nieco powiązane , ale jednak dwa różne.

 

Inaczej.... Masz dwa auta. Małe i duże. Czy duże musi być wolne bo jest ciężkie ? Czy może małe musi być wolne bo ma mały silnik ? Wszystko kwestia kosztów.... aczkolwiek "fizyka" to to co napisałem wyżej "nieco powiązane"

 

Szybkość natomiast zależy od konstrukcji czy tłoczkowy klapkowy czy mebranowy , jaka cewka , jakie ciśnienie, jaka masa elementu wykonawczego, jak mocna sprężyna itp.

 

 

 

bogus1984, dnia 08 Gru 2017 - 15:57, napisał:

 

 

czy to nie jest zbyt duża rozbieżność, czy nie są to za wolne wtryskiwacze ?

 

 

 

Szybkość a wydajność to dwa różne zagadnienia.....

 

Nie czytasz...

 

Są wtryskiwacze które zamawiasz pod konkretną moc i dostajesz wtryskiwacz o wydajności np. od 40KM do 60KM / cyl.

 

Ale są też wtryskiwacze które dostajesz z dyszami i sobie rozwiercasz precyzyjnie pod daną moc ( precyzyjnie mam na myśli to , żeby były jak najbardziej zbliżone do siebie , to że wierci się tym samym wiertłem to nie wszystko)

 

 

Kolejny temat to kalkulator dysz w kwestii mocy z cylindra. Tu ważniejsze jest doświadczenie niż tabelka. 75% samochodów z obcego montażu przyjeżdża do mnie z za małymi dyszami. I nie ważne czy auto było montowane i strojone u starego polecanego gazownika czy w salonie. Jak nie potrafią ogarnąć poprawnych dysz we wtryskach , czy korekty RPM to co dopiero AFR... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba za wiele tu już nie odpowiem, pozamiatałeś mnie  :D Zaufałem instalatorom, miało być dobrze, radzą sobie z nowymi BMW, V8 różnej maści, więc myślę - będzie dobrze, przecież to stara Honda, bez zmiennych faz rozrządu, co może się nie udać ? A jednak jakieś turbulencje się pojawiły...

 

 

 


Boguś, czy próbowałeś coś poszukać o LPG w Twoim accordzie i silniku na http://www.accordklubpolska.pl/ ? Wiele accordów jeździ na LPG i może tam warto wrzucić problem - koledzy pomogą ;-) ...

 

Jestem na tym Forum, ale tam mają jakieś swoje standardowe sety: kup taki parownik, takie wtryski, itd, albo "założyłem Lovato, szarpało i wymieniłem na Stag i jak ręką odjął"... Tylko co ? mam 2400 zł włożone w samochodzie i teraz mam to wywalić i zmienić ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boguś, czy próbowałeś coś poszukać o LPG w Twoim accordzie i silniku na http://www.accordklubpolska.pl/ ? Wiele accordów jeździ na LPG i może tam warto wrzucić problem - koledzy pomogą ;-) ...

Masz dobre intencje ale po 1 to nie to forum....... a po 2 nikt z klawiatury nie wywróży co tam namodzone...

Chyba za wiele tu już nie odpowiem, pozamiatałeś mnie  :D Zaufałem instalatorom, miało być dobrze, radzą sobie z nowymi BMW, V8 różnej maści, więc myślę - będzie dobrze, przecież to stara Honda, bez zmiennych faz rozrządu, co może się nie udać ? A jednak jakieś turbulencje się pojawiły...

 

 

 

 

Jestem na tym Forum, ale tam mają jakieś swoje standardowe sety: kup taki parownik, takie wtryski, itd, albo "założyłem Lovato, szarpało i wymieniłem na Stag i jak ręką odjął"... Tylko co ? mam 2400 zł włożone w samochodzie i teraz mam to wywalić i zmienić ? 

Jak sobie nie radzą to niech zdejmują.... sorry batory. Miało być dobrze a nie jest. Szukaj gazownika który stosuje AFR. Co prawda to nie jest lekarstwo na wszystko ale jeśli ktoś się bawi w AFR to ma większe pojęcie. Tylko jeszcze pytanie.

 

1 Ma bo tak mówi

2 Naprawdę ma

3 Ma a nie używa

4 Używa ale nie rozumie wskazań

5 Używa , rozumie wskazania i cele stosowania

 

Słowa objazdowego dostawcy komponentów : AFR ma 10 warsztatów na 100 , używają w  1 na 100 ...

 

aczkolwiek jest wiele samochodów w których nie ma potrzeby stosować AFRa , bo posiadają już wbudowaną w kolektorze szerokopasmową sondę lambda, ale znowu jest haczyk..... bo wtedy żeby widzieć co się dzieje trzeba mieć podgląd pod Live data przed złącze OBD skanerem diagnostycznym. No może z tym wiele to przesadziłem.... :) np. z Opla i Saaba tylko 2.8T , VAG po 2003r raczej cały , Subaru chyba po 2006r i takie tam....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe znam gościa z Łodzi co ma Volvo i  on akurat ma taki lakier że nieraz pewnie pomyślał o zmianie auta ...serio! Nic się mu na aucie nie trzyma  :wink:

 

Co do mojego Opla, to spokojnie jeszcze nadejdzie taka wiekopomna chwila iż  pokonam niechęć do przejazdu przez tę zakorkowaną Częstochowę i zawitam w Twoje progi  :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


.Teraz po 3 już "strojeniu" i mnóstwie nerwów pali 9-10 i to już raczej norma w tym aucie.  Oczywiście instalacja sypie błędami (przepływka, sonda lambda - oba elementy sprawne) ale to taki urok tej instalki i samego Opla . Na szczęście te błędy są "na szaro" i nawet Check nie świeci ale np. rano po odpaleniu auta musi na wolnych obrotach pochodzić z 30s bo dotknięcie pedału gazu powoduje dławienie ... ponoć to norma (forum opla) i po 30s (aż obroty spadną z 1200 do 1000obr /min ) auto chodzi normalnie . Komp musi zacząć czytać czujniki i dostosować dawki paliwa , bo te zapamiętane dotyczą LPG i stąd takie cuda ... dużo tematów na forum tego dotyczy. 

mam 18xe1r i nie potwierdzam nic takiego nie występuje a pali 8 , moze nie ten silnik ale zblizony i ma ponad 330k na sumieniu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli można wkleić link, to jest dokładnie ten zestaw https://www.agsiedlik.pl/lovato-smart--4-cyl--kp--rgj3-165km-i726.html

 

Słyszę co i rusz na grupie Hondy (udziela się jakiś człowiek instalujący LPG), że wtryski w tej instalacji są wg. niego mocno przeciętne, raczej do Hondy by tego nie polecił, a STAGa, a sama regulacja jest kłopotliwa. Pocieszeniem jest auto kalibracja, która jest wg. niego dobrą bazą wyjściową, ale dostrojenie jest kłopotliwe. U mnie wiem jedno - wypada zapłon po przejściu na LPG, czy po kalibracji, czy korektach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...