a5150g Opublikowano 8 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 Heja. Czy macie jakieś patenty na pędzel czy w sprayu do wytłumienia nadkoli od zewnatrz? Wewnątrz jest zrobione mata i pianka ale mało mi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_smok Opublikowano 8 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 a plastikowe nadkola , w audi np są z takim jak by filcem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a5150g Opublikowano 8 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 W hondzie z tylu goło :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spejson Opublikowano 8 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 W maździe miałem taki filc na tylnych nadkolach.Non stop mokry był więc wyjeb...łem i prysnąłem Terosonem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_smok Opublikowano 8 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 Po to masz filc żeby kamienie się nie tłukły o nadkole mam podobnie w audi w użytkowaniu nie przeszkadza a jest cicho . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arrow Opublikowano 8 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 https://youtu.be/oaLWryK_Xbk?t=397 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endinet Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Gdzie można dostać takie specjalne spraye do tłumienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_smok Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Ja poproszę wersje z pomiarem ile ciszej po takim zabiegu Z tego co się orientuje najwięcej hałasu idzie przez okna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barth Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Chyba, że mamy Citroena z wyższej półki i klejone szyby akustyczne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Okna oknami ale jeszcze są uszczelki z wyższej półkiKtóre to masz na myśli ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_smok Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Kiedyś robili testa chyba audi i dla porównania volvo zwykłe szyby wynik jeden huj zero różnicy poza ceną zakupu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barth Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Które to masz na myśli ?C5, C6 (w wersji exclusive) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arczar Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 To akurat Francuzom zawsze się udawało. Komfort. Mam gs300 MK1 i wyciszenie wydawałoby się pierwsza klasa, ale powyżej 150kmh pojawia się szum (szyby i uszczelki). Więc potwierdzan trop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a5150g Opublikowano 15 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 Czyli Nie ma sensu. W uk drogi robione są z grubym kamieniem co nasila hałas. Często słychać jak zmienia sie nawierzchnia bo kawałek zrobiony jest inaczej. Uszczelek w drzwi dodatkowych nie będę pchał bo to wyglada słabo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 W autobusach jest dawana mata taka jak wycieraczka do butów z krótkiego włosia plastykowego, na pewno jest to dobre na piasek i kamyki. Tam nie może być nic co trzyma wilgoć bo blacha choćby ocynk był to spuchnie farba czy tam zabezpieczenia i zgnije. Są masy na pędzel i różne biteksy ale najwięcej znajdziesz na forach motoryzacyjnych, niekoniecznie chodzi o wyciszenie a o jakość warstwy położonej na blachę, bo smarując czymś nieodpowiednim zrobisz sam sobie krzywdę i za parę lat wyjdzie rdza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jd Opublikowano 19 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2018 Samymi nadkolami zewnętrznymi można urwać nawet ok. 1,5-2 dB hałasu drogowego od kół. A to dużo. Poza tym wyraźnie czuć poprawę resorowania drobnych nierówności (mniej drgań przenoszone na budę). Warunek - nie żałować materiałów. W komorach stosować maty o w miarę wysokim współczynniku pochłaniania drgań (MLF = 0,5-0,6), czyli maty o grubości min. 3-4 mm + ok. 2-3 mm antykorozyjnej masy/pasty wygłuszającej + miejscowo wodoodporną piankę, gdy się zmieści. Podobnie na osłony nadkoli - na plastikowe wystarczy mata ok. 2mm + pianka 6-10mm, natomiast na miękkie tekstylne osłony pasta z pędzla od strony komory. Kolejny etap, to podłoga wewnątrz oraz boki i wewnętrzne nadkola w bagażniku i można się zbliżyć do ok. 2,5, a czasem uda się i 3 dB. Ale to już tanio nie jest. Mniej więcej coś w ten deseń:http://www.essa.com.pl/galeria/index.php?xid=40http://www.essa.com.pl/galeria/index.php?xid=36http://www.essa.com.pl/galeria/index.php?xid=31 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 19 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2018 A potem trzeba starą lutownicą powiększać otwory do mocowania nadkoli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a5150g Opublikowano 20 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2018 To jest jakiś plan. Jaka pasta trzyma sie aluminiowej foli ? Mi zostały tylko nadkola. Reszta zrobiona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaNiOn Opublikowano 19 Lutego Udostępnij Opublikowano 19 Lutego W dniu 19.03.2018 o 23:55, jd napisał: Samymi nadkolami zewnętrznymi można urwać nawet ok. 1,5-2 dB hałasu drogowego od kół. A to dużo. Poza tym wyraźnie czuć poprawę resorowania drobnych nierówności (mniej drgań przenoszone na budę). Warunek - nie żałować materiałów. W komorach stosować maty o w miarę wysokim współczynniku pochłaniania drgań (MLF = 0,5-0,6), czyli maty o grubości min. 3-4 mm + ok. 2-3 mm antykorozyjnej masy/pasty wygłuszającej + miejscowo wodoodporną piankę, gdy się zmieści. Podobnie na osłony nadkoli - na plastikowe wystarczy mata ok. 2mm + pianka 6-10mm, natomiast na miękkie tekstylne osłony pasta z pędzla od strony komory. Kolejny etap, to podłoga wewnątrz oraz boki i wewnętrzne nadkola w bagażniku i można się zbliżyć do ok. 2,5, a czasem uda się i 3 dB. Ale to już tanio nie jest. Mniej więcej coś w ten deseń: http://www.essa.com.pl/galeria/index.php?xid=40 http://www.essa.com.pl/galeria/index.php?xid=36 http://www.essa.com.pl/galeria/index.php?xid=31 Wszyscy to robią właśnie taką technologią - maty + masa. Zastanawia mnie czy ma ktoś doświadczenia z takim wygłuszeniem po latach? Woda tam nie podchodzi? Nadkola nie zaczynają gnić? Nigdy nie dokleimy maty na zgrzewkach blach na 100% powierzchni na 100% na szczelnie, a jak wiadomo woda chętnie włazi we wszelkie mikro dziurki i zaczyna się tam rozpychać pod spodem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapelan84 Opublikowano 21 Lutego Udostępnij Opublikowano 21 Lutego W dniu 19.02.2024 o 13:52, KaNiOn napisał: Nigdy nie dokleimy maty na zgrzewkach blach na 100% powierzchni na 100% na szczelnie, a jak wiadomo woda chętnie włazi we wszelkie mikro dziurki i zaczyna się tam rozpychać pod spodem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapelan84 Opublikowano 21 Lutego Udostępnij Opublikowano 21 Lutego Dlatego po wylepieniu blachy matą alubutylową, nakłada się potem na całe nadkole masę usztywniającą i tlumiącą. Masa StP NoiseLiquidator w dodatku działa antykorozyjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaNiOn Opublikowano 21 Lutego Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 32 minuty temu, kapelan84 napisał: Dlatego po wylepieniu blachy matą alubutylową, nakłada się potem na całe nadkole masę usztywniającą i tlumiącą. Masa StP NoiseLiquidator w dodatku działa antykorozyjnie. Niby tak, ale pytanie na ile szczelnie jest to "zamalowane". Teorie znam. Pytałem jak z praktyką - mnóstwo firm car-audio stosuje takie wygłuszenia w wersji z dodatkową pastą i bez (same maty). Może jest ktoś na forum, kto ma to samo auto od lat, albo zna auta z takim wytłumieniem po latach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankus Opublikowano 22 Lutego Udostępnij Opublikowano 22 Lutego Czego się boisz? Latami samochody jeżdżą z nadkolami jedynie pomalowanymi w fabryce, latem, zimą, w deszczu, śniegu czy soli. Jak masz nowe auto, to tym bardziej wykleić bo producenci bardzo oszczędzają na zabezpieczeniu antykrozyjnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapelan84 Opublikowano 29 Lutego Udostępnij Opublikowano 29 Lutego Masa jest gęsta. Nie ma możliwości nałożenia zbyt cienkiej warstwy. Jeżeli ktoś nie ma wprawy w malowaniu pędzlem, zawsze może użyć szpachelki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.