Skocz do zawartości

Tłumienie nadkoli od zewnatrz


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W autobusach jest dawana mata taka jak wycieraczka do butów z krótkiego włosia plastykowego, na pewno jest to dobre na piasek i kamyki. Tam nie może być nic co trzyma wilgoć bo blacha choćby ocynk był to spuchnie farba czy tam zabezpieczenia i zgnije.

Są masy na pędzel i różne biteksy ale najwięcej znajdziesz na forach motoryzacyjnych, niekoniecznie chodzi o wyciszenie a o jakość warstwy położonej na blachę, bo smarując czymś nieodpowiednim zrobisz sam sobie krzywdę i za parę lat wyjdzie rdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samymi nadkolami zewnętrznymi można urwać nawet ok. 1,5-2 dB hałasu drogowego od kół. A to dużo. Poza tym wyraźnie czuć poprawę resorowania drobnych nierówności (mniej drgań przenoszone na budę). Warunek - nie żałować materiałów. W komorach stosować maty o w miarę wysokim współczynniku pochłaniania drgań (MLF = 0,5-0,6), czyli maty o grubości min. 3-4 mm + ok. 2-3 mm antykorozyjnej masy/pasty wygłuszającej + miejscowo wodoodporną piankę, gdy się zmieści. Podobnie na osłony nadkoli - na plastikowe wystarczy mata ok. 2mm + pianka 6-10mm, natomiast na miękkie tekstylne osłony pasta z pędzla od strony komory. Kolejny etap, to podłoga wewnątrz oraz boki i wewnętrzne nadkola w bagażniku i można się zbliżyć do ok. 2,5, a czasem uda się i 3 dB. Ale to już tanio nie jest.

 

Mniej więcej coś w ten deseń:

http://www.essa.com.pl/galeria/index.php?xid=40

http://www.essa.com.pl/galeria/index.php?xid=36

http://www.essa.com.pl/galeria/index.php?xid=31

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
W dniu 19.03.2018 o 23:55, jd napisał:

Samymi nadkolami zewnętrznymi można urwać nawet ok. 1,5-2 dB hałasu drogowego od kół. A to dużo. Poza tym wyraźnie czuć poprawę resorowania drobnych nierówności (mniej drgań przenoszone na budę). Warunek - nie żałować materiałów. W komorach stosować maty o w miarę wysokim współczynniku pochłaniania drgań (MLF = 0,5-0,6), czyli maty o grubości min. 3-4 mm + ok. 2-3 mm antykorozyjnej masy/pasty wygłuszającej + miejscowo wodoodporną piankę, gdy się zmieści. Podobnie na osłony nadkoli - na plastikowe wystarczy mata ok. 2mm + pianka 6-10mm, natomiast na miękkie tekstylne osłony pasta z pędzla od strony komory. Kolejny etap, to podłoga wewnątrz oraz boki i wewnętrzne nadkola w bagażniku i można się zbliżyć do ok. 2,5, a czasem uda się i 3 dB. Ale to już tanio nie jest.

 

Mniej więcej coś w ten deseń:

http://www.essa.com.pl/galeria/index.php?xid=40

http://www.essa.com.pl/galeria/index.php?xid=36

http://www.essa.com.pl/galeria/index.php?xid=31

 

Wszyscy to robią właśnie taką technologią - maty + masa.

Zastanawia mnie czy ma ktoś doświadczenia z takim wygłuszeniem po latach?

Woda tam nie podchodzi? Nadkola nie zaczynają gnić?

 

Nigdy nie dokleimy maty na zgrzewkach blach na 100% powierzchni na 100% na szczelnie, a jak wiadomo woda chętnie włazi we wszelkie mikro dziurki i zaczyna się tam rozpychać pod spodem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.02.2024 o 13:52, KaNiOn napisał:

 

Nigdy nie dokleimy maty na zgrzewkach blach na 100% powierzchni na 100% na szczelnie, a jak wiadomo woda chętnie włazi we wszelkie mikro dziurki i zaczyna się tam rozpychać pod spodem...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, kapelan84 napisał:

Dlatego po wylepieniu blachy matą alubutylową, nakłada się potem na całe nadkole masę usztywniającą i tlumiącą. Masa StP NoiseLiquidator w dodatku działa antykorozyjnie. 

 

Niby tak, ale pytanie na ile szczelnie jest to "zamalowane".

Teorie znam. Pytałem jak z praktyką - mnóstwo firm car-audio stosuje takie wygłuszenia w wersji z dodatkową pastą i bez (same maty).
 

Może jest ktoś na forum, kto ma to samo auto od lat, albo zna auta z takim wytłumieniem po latach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego się boisz? Latami samochody jeżdżą z nadkolami jedynie pomalowanymi w fabryce, latem, zimą, w deszczu, śniegu czy soli. Jak masz nowe auto, to tym bardziej wykleić bo producenci bardzo oszczędzają na zabezpieczeniu antykrozyjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...