volvov40 Opublikowano 26 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 Witam może tu uzyskam kolejna poradę. Po ogarnięciu ksenonow przyszedł czas na kolejny problem. Mianowicie klocki hamulcowe które po prostu znikają w oczach. Chodzi o tylną os . Tarcze wymienione około 9 miesięcy temu a klocki będą zmiemiane na 4 komplet. Może macie jakieś sugestie jeszcze czy to może wina tarcz?Tarcze założone brembo pierwszych klocków nie pamiętam jakie były włożone. Drugi był komplet breca który straszył na dwa miesiące trzecie są jakieś zwykle które też nie wytrzymały dluzej. Czas na 4 ale to lekkie już przegięcie. Dodam też że prowadnice nie stoją wszystko za każdym razem rozebrane przesmarowane. To iż mechanik przyleciał w hu... Też nie możliwe gdyż bylem przy ostatnich dwóch razach na wymianie. Doszedł do wniosku że prawdopodobne że tarcze były jakieś wadliwe. Może ktoś miał podobny problem auto to volvo v40.za każdym razem nie zrobiłem więcej jak 10 tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ozz Opublikowano 26 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 Prowadnice prowadnicami, jak linki? Ręczny może nie odpuszczać do końca. Sprawdź opory toczenia tylnej osi na skp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
volvov40 Opublikowano 26 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 Hmm dobra to lecę na stacje zaraz sprawdzę. Ogólnie też teraz dość często sprawdzam felgi czy się nie grzeją za mocno. Ale nic podejrzanego nie zauważylem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 26 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 Tracze zwykłe gładkie czy nacinane, nawiercane? Jeśli zwykłe to jak wyżej - sprawdzić opory toczenia, czy ręczny odbija i założyć dobre klocki np ATE a nie jakieś hołowczyce Często łączniki elastyczne przewodów hamulcowych rozwarstwiają się w środku blokując swobodny odpływ płynu. Można profilaktycznie wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
volvov40 Opublikowano 26 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 Często łączniki elastyczne przewodów hamulcowych rozwarstwiają się w środku blokując swobodny odpływ płynu. Można profilaktycznie wymienić Wracam od diagnosty wszystko jest dobrze stwierdzil. Udzielił podobnej rady jak kolega być może płyn nie odpływa trzymając klocek. Tarcze są zwykle. Nie pomyslal bym by pan Krzysztof polecał lipę. Heh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spejson Opublikowano 26 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 Skoro klocek trzyma to opory są dobre? Znam przypadek,ze nie było do końca dobrze odpowietrzone i powietrze delikatnie klocek cały czas wypychało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
volvov40 Opublikowano 26 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 Tak bo to może być nie za każdym razem. To usłyszałem od diagnostyJak do tego mechanik się ustosunkuje będę wiedzieć dopiero wieczorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 26 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 A jak z rozkładem siły hamowania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULII Opublikowano 26 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 Sam możesz ustalić więcej niz mechanik. 30 km wystarczy przejechać z równa prędkością nie nadużywając hamulców. Po zatrzymaniu przejść wkoło auta i dotknąć kłykciami felg. Jeżeli oparzą to stoją zaciski na prowadnicach, ew stoi cylinderek Druga sprawa to ręczny który steruje cylinderkiem, czyli jeżeli są nieszczelne osłony przeciwpyłowe, wdała się korozja na cylinderek i najzwyczajniej w świecie nie odbija tak jak powinien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
volvov40 Opublikowano 26 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 Po zatrzymaniu przejść wkoło auta i dotknąć kłykciami felg. Jeżeli oparzą to stoją zaciski na prowadnicach, ew stoi cylinderek Kolego to akurat sparawdzam zachowawczo co jakiś czas i nie widać nic podejrzanego felgi Druga sprawa to rozkład hamowania nie byl dziś sprawdzamy. Przegląd był robiony z końcem grudnia już na nowych przepisach więc i diagnosta się przykładal nie wskazał też by cos działo się z hamownia. A też problem występuje od dłuższego czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULII Opublikowano 26 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 To jakieś krasnale. Jak nie ma tarcia, to nie ma temperatury i odwrotnie. Jak nie ma obu czynników to krasnale w nocy skrobią klocki do zupy. Nie ma możliwości tak szybkiej utraty klocków przy normalnym trybie jazdy. Nawet z uszkodzonym korektorem siły hamowania ... Stracić 4 komplety klocków i to z tyłu można określić słowami niewiarygodne Przy krzywych tarczach pedał miałby bicie, one też nie są w stanie niszczyć klockow. Z drugiej strony po starciu tylu kompletów do 0 nadawały by się tylko na smietnik. Mi na tarczach od nowości udało się zjechać trzy komplety klocków a dwa z tyłu i tarcze nadawały się na śmietnik. Warto nadmienić że tarcze mają swoją grubość minimalna jaka zaleca producent i po jej przekroczeniu mogą wypaść klocki co za tym idzie utratę hamulcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
volvov40 Opublikowano 26 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 Oczywiście wszystko co piszesz jest prawda co do krasnali nie będę się wypowiadać. Tylko teraz podam taki przyklad robiąc 300km w drodze nie mam możliwości stawać co chwilę i sprawdzać jak gorące są felgi. I tu może być jak koledzy pisali iż płyn hamulcowy może mieć utrudniony odpływ stąd może klocek dłużej hamować ale jadąc dalej felgi zdąży ostygnac. A w pl nie da się za bardzo przejechać tyle km bez kilkukrotnego hamowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek260 Opublikowano 26 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 Przy krzywych tarczach pedał ma bicie ? Czy może kierownica ? Wątpię ze by wyczuł to na pedale z osi tylnej . Zmień płyn I porządnie odpowoetrz cały układ obserwuj co będzie dalej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
volvov40 Opublikowano 26 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 Jeśli chodzi o przód to jest wyczuwalne również na pedale hamulca tak jak by delikatnie odbijal ale czy na tyle tak samo nie umiem się wypowiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULII Opublikowano 26 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 Tak przy krzywych tarczach można wyczuć bicie Oznaki tarcia to temperatura, zapylona felga chyba że nie ma takich objawów to wtedy krasnale. Nie trzeba jeździć nie wiadomo ile i gdzie, wystarczy 30 km żeby trące klocki rozgrzały felgę . Przy normalnym hamowaniu felga schładzana jest powietrzem.Jest jeszcze kwestia użytego smaru do prowadnic. Miedziany się nie sprawdza, biały do form jest dobry na lato jak sa wysoki tem, ale już w okresie jesiennym robi się jak plastelina. Obecnie przerabiam produkt wurth i jesień/zima przeszła bez zmiany klocków z powodu zatarcia Przerabiam temat klocków często nawet wyrwany ze snu. Zanim zaczniesz zmieniać płyn sprawdź cylinderki, czy nie są zardzewiałe, albo zalepione syfem i czy ich uszczelnienia są całe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saltech Opublikowano 26 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 Przy krzywych tarczach pedał ma bicie ? Czy może kierownica ? z moich obserwacji i doświadczeń wynika że jak masz krzywe tarcze z tyłu to bicie jest na pedale hamulca a jak krzywe z przodu to przy hamowaniu telepie za kierownicę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ozz Opublikowano 26 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 Krzywe tarcze tylnej osi objawią się cyklicznym szuraniem przy lekko zaciągniętym ręcznym w trakcie jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymin89 Opublikowano 26 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 Klocki zuzywaja sie rowno? Moze jakies twardsze klocki wsadz, Textar sa dosyc twarde. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULII Opublikowano 26 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 ozz a co w sytuacji jak ręczny jest w bębnie tarczy ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Audiopatologia Opublikowano 26 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 Przy krzywych tarczach pedał ma bicie ? Czy może kierownica ? Wątpię ze by wyczuł to na pedale z osi tylnej . Zmień płyn I porządnie odpowoetrz cały układ obserwuj co będzie dalej .Krzywe tylne tarcze jak najbardziej czuć na pedale hamulca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
znachor32 Opublikowano 26 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 skoro tylne klocki się ścierają a przód nie to ja sprawdził bym czy czasem przód się nie blokuje, nie jest zatarty i większa siła hamowania idzie na tylną oś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ozz Opublikowano 27 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2018 Bulii, przy tarczobębnach nie sprawdzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
znachor32 Opublikowano 27 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2018 sprawdzi, wystarczy delikatnie zaciągnąć reczny ale bębny w tarczobębnach raczej się nie krzywią bardziej tarcza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULII Opublikowano 27 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2018 Krzywe tarcze tylnej osi objawią się cyklicznym szuraniem przy lekko zaciągniętym ręcznym w trakcie jazdy. To warto dodać że dotyczy to akurat tego pojazdu. W innych hamulec postojowy może mieć inną budowę i takie działanie nic nie wniesie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ozz Opublikowano 27 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2018 Temat jest o volvo v40, tego się trzymałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.