Skocz do zawartości

Przetwornica xenon


volvov40
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Osram na pewno idzie na pierwszy montaz, tu bym nie sugerowal sie marka przetwornicy.

Nie znam modelu ultra live, pewnie nowosc. Musisz poszukac infa w google.

 

Wydaje mi sie ze najlepsza opcja bedzie oem, ale niech Robson sie wypowie na temat widocznosci w deszczu.

Moje osram nb w deszczowej aurze szalu nie robia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto informacje że strony sklepu

Xenarc Ultra Life oferuje wyjątkową trwałość. Podobnie jak żarówki halogenowe z tej serii, również wersja ksenonowa będzie działać aż czterokrotnie dłużej niż standardowa lampa. Samochody mogą więc osiągnąć przebieg aż do 300 tysięcy kilometrów, zanim trzeba będzie wymienić zużyte palniki. Lampy są dostępne w wersjach: D1S, D2S, D3S i D4S z unikatową dziesięcioletnią gwarancją.

To w moim przypadku na plus gdyż nie będę montować świateł do jazdy dziennej. Cenowo około 320zł.

A więc czekamy co powie kolega Robson

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello.

 

 

 


Robson a jak z widocznoscia tuz po zmroku i w deszczowe dni?

 

A no właśnie ...

Po używaniu ponad 3 lata Philips 6000k ktoś  powie że się przyzwyczaiłem do tej barwy - możliwe , jednak...

 

Jako pierwsze  do testu wjechały LED D2S  i ten ich 6000k posiadał taki "jad zimnego led- u ".

 

Codziennie pokonywana droga  , znajdujące się na niej znaki ,jakiekolwiek małe przedmioty , elementy stroju pieszego mogące odbić światło jakby "do nas mówią".

Daje to spory komfort podczas jazdy i  zwiększa " czytelność  elementów  z drogi" . Wpływa to zdecydowanie na bezpieczeństwo.

 

Po założeniu Osram NBU w ciemnościach świeci daleko jak żaden inny palnik do tej pory i jest jasno ale właśnie tak jakoś .(?)

Przy  barwie 4200k czegoś zaczęło mi brakować .

Momentami przy miejskim oświetleniu wydawało mi się że nie mam włączonych świateł . Również podczas deszczu lub gdy zapada zmrok światła nie miały tej kropki nad i .

 

Stąd po lekturze parametrów wybór padł na Cool Blue ze względu na właśnie inną temperaturę barwową palnika.

 

Zakupiłem zamontowałem i …

Jestem zadowolony .

Może nie jest to zimny led ,bo najciekawsze w tym wszystkim że 6000k nie wiedzieć czemu nie równa się 6000k innego producenta .

W moim przypadku zapewne chodzi o różnice technologii led vs xenon.

 

Tutaj z lewej Osram NBU z prawej LED

Pozycyjne mam też led.

 

zqsIuOaI-PnA1068scUO-FF7qyc49HKRtvO7lhfE

 

 

Ale tak ,subiektywnie wybieram i polecam sprawdzić tą wyższą barwę .

Gdy się robi półmrok , jest oświetlenie uliczne lub deszcz nasze światła pokazują jakoś inaczej .Widać gdzie świecą a jakikolwiek element odblaskowy natychmiast jest widoczny.

 

 

 

Nie są te fotki jakieś profesjonalne ale widać różnice .

 

 

g6sd9qdCLrsXMR_od3js-brTJOOo4Y3qnaH4EMyu

 

 

Teraz kolejne porównanie wpływu barwy .

 

Ręka oświetlona 4200k NBU 

 

8WeYvjk7YpL6sT-FhfwmvnMQkrI7Cq3ldLd39r7n

 

 

 

 

 

LED 6000k .Widać wyraźną różnice .Warto zwrócić uwagę na biały pasek na rekawie .

Tutaj jakby świecił o czym wcześniej pisałem.

 

 

QwiMOab9zYHDjtVqYqe_AFOtpNJaxCkrtSdopaON

 

 

Z moich doświadczeń wynika że powyżej 6000k zaczyna się taki efekt fioletowego świecenia .Świeci ,pokazuje ten odblaskowe elementy ale już coraz mniej jakby doświetla .

 

Każdy musi sobie dobrać pod własne gusta . Gdybym nie spróbował to pewnie bym nie

wybrzydzał bo przecież doskonale oświetla drogę . Jednak mając porównanie wiecie już co wybrałem .

 

Dodam tylko że wzrok mam może nawet lepszy niż słuch ,tak tak badania przechodzę koncertowo.

 

Samych porównań dokonywałem w przedziale kilku miesięcy na początku zeszłego roku.

Wtedy też wykonywałem fotki ,wiedziałem ze mogą się przydać.

Na LED jeździłem około miesiąca. Następnie NBU tak z 6 tygodni i do tej pory już na Cool Blue .

 

Przy okazji

Po wymontowaniu LED -ów pojechałem dla pewności na stację celem sprawdzenia czy sobie nic nie poprzestawiałem przypadkiem .Mina diagnosty bezcenna .

Zapytał się jaki powód kontroli ustawienia ,czy lampy zmieniałem albo jakieś inne przygody .

Ja mu na to że żarniki wymieniałem i że chcę być pewny że wysokość świecenia jest O.K .

Popatrzył na mnie jak na idiotę , pomierzył mówiąc że jest w porządku , nawet nic nie policzył za zajęcie jego czasu.

 

Z istotnych spraw jest jeszcze nalot na samej soczewce projektora.

Przy okazji regeneracji odbłyśnika jak już mamy rozebrane warto też się tym zainteresować.

Na fotce soczewka z WW w połowie przemyta . Widać doskonale nalot .

 

 

bfjqyWzWVamm5JGrCxhbUKIADBwmSRJNLu4otjvB

 

 

 

Podobno producenci na pierwszy montaż dawali xenon o barwie od 3800 k do 4500k

jako że ta barwa jest najbliższa światłu dziennemu .Teraz znowu niektóre nowe modele

wydaje mi się że mają co najmniej 6000 k a nawet i taki właśnie fioletowy już kolor poświaty co świadczy o ok 7000k .Nie wspominając o ledach które mają barwę nie do pomylenia.

Widziałem w tańszym segmencie aut led nie są aż tak intensywne i chyba nie przeskakują dobrych xenonów . Dopiero klasa premium tnie ciemność jak ceramiczny nóż jabłko.

Zdarzało mi się że jadąc jakąś autostradą tfu expresówką podjeżdzałem za jakimś nowym autem i to moje światła doświetlały po jego bokach drogę .

Do chwili aż mnie jakiś właśnie merc lub audi na ledach nie wyprzedzało.

 

Jest to jednak różnica w świeceniu ,wystarczy popatrzeć jak nas mija w nocy nowy Mercedes na ledach.

 

 

Na koniec zdjęcie na którym widać takie jaśniejsze miejsca.

Są to właśnie te jak to nazwałem doświetlane przez Osram NBU miejsca . Wyraźnie widać że w tych rejonach jest więcej światła. Na pozostałej powierzchni jest równomierne rozłożenie światła. Zdjęcie wykonane przy ustawieniu które pozwoliło pokazać jaśniejsze rejony.

 

asKrxzwhrwHhAudDZ3PzakX4kBr24VLsKyaJO4u1

 

 

 

Kilka fotek (niestety telefonem ) wykonane w tym tygodniu o 5:50 .

Żarniki Cool Blue Intense , pasy „świecą”.

 

 

N3gLSfFgTmHpl5dc392cqilSLhF5yHeVLvKiXl6Z

 

 

 

W oświetleniu na parkingu widać doświetlanie lewej strony pobocza.

 

 

L3HsoPMlUCcrd0FlG9oQKtsBE08RCGYtGRHy81qt

 

 

 

Pomimo że znaki są daleko już do nas gadają 

 

q0SdDKmCvIynlwNa9A_vyavLTecZYuPiU3OtuyLO

 

 

OXOoujtysTDapR_VfAsXLDr5R6nlPEbSevOKfJlx

 

 

 

 

Uff , starczy może ten mój pseudo opis się przyda .

 

Pozdro 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Werdykt

 

Osram Night Breaker Unlimited - najdalej świeci , ma takie swoje miejsca w które jakby puszczał dodatkowe snopy światła . Doskonale doświetla pobocza nie tylko z prawej ale i z lewej też bardzo dobrze.

Po za tym wszystko jak pisał Truck nie ma potrzeby używania długich.

Skończyła się moja walka z przetwornica, co się okazało nie była to wina przetwornicy a jedynie cewki przy okazji nie polecam pewnej firmy z Koszalina która to się ogłasza z serwisowaniem przetwornic.

Potwierdzam słowa ROBSONROBERCIK, u mnie różnica kolosalna  po zmianie z hejyalux.

Aby nie trafić na podrabiane palniki dzwoniłem na infolinie osram by uzyskać informacje czy jest jakaś oficjalna strona skąd można zakupić oryginalne produkty firmy osram.

Okazuje się ze jest wiec gdyby ktoś szukał to proszę bardzo. ORYGINALNIE I BEZPIECZNIE PL

Ceny nie odbiegają od tych na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...