Skocz do zawartości

Przetwornica xenon


volvov40
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam padla mi przetwornica xenon w volvo v 40. Podobno da sie zregenerowac. Stad tez pytanie mial juz ktos z forumowiczow z taka regeneracja? Warto reanimowac oryginaĺ? Czy lepiej jakies markowe zamienniki. Czy tez jesli juz regeneracja to rowniez i druga? Dziekuje za wszelkie sugestie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki mini offtop do kolegi wyżej, odnośnie chińskich xenonów - mam już 5 rok, zmieniłem tylko palniki 2 lata temu i chodzą elegancko, uruchamiają się oba xenony za każdym razem, nie mrugają, a światła dają naprawdę sporo(z tym że mam w sumie drugi komplet nowych lamp na soczewce ;P) - konkludując, nie każdy chinol to badziewie :DD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej, wymieniłem palniki w bixenonach na osram NB i jest naprawdę super oświetlenie. Po pierwsze w porownaniu do osram oem , swiecą dalej,barwa jest mniej wpadajaca w niebieską czego osobiscie nie lubie ,temperatura barwowa to 4000 K, po wyregulowaniu pozycji zero na testerze w pozycję "górną" [emoji6] bez efektu oslepiania innych, świeca praktycznie jak długie mocnym dalekim snopem światła. Światła dzienne ori świeca w dzień, więc żywotność to sprawa drugorzędna. Koszt z oficjalnej produkcji ok 200zl szt. Ale warto jeśli ktoś zmienia.

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównywałeś z nowymi Osram OEM ? Bo skoro wstawiłeś nowe NB, to domniemam że te poprzednie były już zużyte, co wpływało na jakość światła.

400 zł za dwie sztuki to bardzo dobra cena. Dwa late temu za OEM 4300 zapłaciłem ok 340 zł, ale znów mnie czeka niedługo zakup bo jakieś fagasy w warsztacie mi podmienili! Znalazłem w zapasach dwie w miarę ok, barwa jest zadowalająca. Tylko jeden czasami mryga, stąd pomysł o zakupie nowych.

Przestroga dla innych, sprawdzajcie żarniki po każdym odebraniu auta z warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello.

 

Jakiś czas temu z braku wiarygodnych info przeprowadziłem porównanie trzech rodzai  żarników z mocowaniem D2S.

 

Przetestowane w moim aucie po wymianie odbłyśnika projektora soczewkowego.

 

Taka jest różnica w odbłyśniku 8 letniego auta które jeździło na światłach cały czas ,czyli nie posiadało świateł DRL w stosunku do zregenerowanego .

 

9VT6PDi_fP4emyT-vBIst2q-AoWWA6ab1SXvsD-j

 

 

Jest to jeden z  najważniejszych i jak że często pomijanych elementów lampy .Jego kondycja gwarantuje prawidłową pracę i w przypadku wypalenia żadne  , nawet najlepsze  żarówki 

nie pokażą jak są dobre.

 

 

Uczestnicy testu

 

kuD79pcY-W6ltLNnie8MJJuknRgRd-DscRsyR3L3

 

 

Montaż  LED  wymagał nieco przeróbek ,należało wykonać zasilenie .

 

 

-5TfZlIGilyWEJAt0HyNxewXmy6ZP-Ma6BE_YsJn

 

Najprościej złącze na molex - ie   od kompa .

 

2x2CoGeLDoIqU9o7td-E24w-C9vExDKZPVHNnQqP

 

 

 

Później  należało rozłożyć pasywne wymienniki ciepła. 

 

 

j46D1Op6nf96vKAB3UEqXBpU70-FrtR8FoYo08aH

 

 

Pozostałe palniki z testu  miały   oczywiście  bezproblemowy montaż .

 

LiEJUfst-ETO7nfhexhLxdDU44SL9ZHWIr7q6ARJ

 

Ważne aby kupować  żarówki  od pewnych sprzedawców - jest masa podróbek, oczywiście tańszych.

Osram ma takie swoje numery  na naklejkach  z boku opakowania.

 

0x-G5p3g97JsTyhYioK5wfPYGZgL8zTR8ZAQcA55

 

 

 

 

 

Werdykt 

 

Osram Night Breaker Unlimited  - najdalej świeci , ma takie swoje miejsca w które jakby puszczał dodatkowe snopy  światła . Doskonale doświetla pobocza nie tylko z prawej ale i z lewej też bardzo dobrze.

Po za tym wszystko jak pisał Truck  nie ma potrzeby używania długich.

 

Przez wiele lat używałem lamp 6000 k  i tutaj barwa z NBU  dla mnie była za "żółta" właśnie .

 

Dlatego wybrałem  Cool Blue Intense - posiada wszystkie zalety NBU  z tym że barwe ma właśnie wyższą

 

6000 k

 

S95LpdFWhn-0aUrUgm4Vvv4-imObzckDrxfeUUR3

 

 

 

 

 

zamiast 4200k .

 

N0B_OJJ6ZFRU5GL0l_PhPBaa3lZ8-H2KltZe5SDf

 

 

Minimalnie jest z Cool  mnie światła , no może 5% -10%  .Pozostałe aspekty jak takie specyficzne doświetlanie pewnych obszarów przed autem jak i pobocza z obu stron szeroko i daleko bez zmian.

 

 

Co do D2S LED  to  spore zaskoczenie.

Po wyjęciu już ze 3 lata uzywanych Philipsów to te ledy zrobiły mega wrażenie .Przede wszystkim zaświeciły sporo jaśniej od Philipsów i  nowych  no name   HID palników .

Bardzo równomierne rozłożenie światła. Wszędzie tyle samo .Doskonale widoczna linia odcięcia. 

I co mi najbardziej pasowało to barwa .Pomimo ze było to niby jak w Cool Intense 6000 k  to było widac że to led  i to led zimny . 

 

Z prawej LED  z lewej   OSRAM  NBU 

 

-Yb3DyDQZ4u3wAfKdlObEr6CDEj4wANsvdUClNXP

 

Cenowo to połowa kasy jak za Osram.Wstydu nie zrobiły sobie te ledy . Wiadomo  intensywność światła  jest mniejsza i brak tego miejscowego  super doświetlania  . 

Pasywne chłodzenie się lekko grzeje, ale nie jest gorące.

Dla kogoś kto nie ma świateł do jazdy dziennej to może być  ciekawa alternatywa .Bez problemu wielokrotnie gasisz i zapalasz i nic im się nie stanie od długiej pracy .

 

 

Ale bezsprzecznie  najlepsze i warte kasy są  OSRAM NIGHTBRAKER  .

Nie wiem jak oni to zrobili że tak  intensywnie doświetlane są wybrane obszary  przed autem  i pobocza.

Patrząc na starego Philipsa i Osram-a  to nie widać jakichś różnic w budowie  a w świeceniu przepaść .

 

_iDgUhKGMb643CfJMcYTmRHWwsAMI_XbPA4Nq2Pe

 

 

Philips z lewej oczywiście :-)

 

Tak więc do pełni szczęścia nie wystarczy tylko żarówki wymienić .A jak już zainwestujesz w te drogie to warto także mieć i światła DLR co by nie męczyć w ciągu dnia niepotrzebnie palników .

U mnie  Cool Blue Intense  już rok   bez uszczerbku świecą  pozwalając z super widocznością i bezpiecznie jeździć po zmroku. 

 

 

Polecam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam temat, ja u siebie też mam zregenerowane odbłyśniki. Co prawda nie były tak wypalone jak u Ciebie, ale i tak jest duży progres na plus.

Trochę zamieszałeś teraz mam dylemat czy wziąć NB 4300 czy CB 6000. 

Właśnie, jak się zachowują CB 6000 w deszczowe dni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po lekturze forum oraz po milionach telefonow do sklepów. Polecono mi

Osram ultra live.

Ewentualnie hella performance z racji tego że przetwornice są hella ale czy to ma wpływ?

Z racji tego że nie mam świateł do jazdy dziennej. Jak one się mają do polecanych tu osram nb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...