Skocz do zawartości

Gwizd alternatora


Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko, szukałem, ale nic nie znalazłem.
Pacjent: BMW E53. Początkowo było to co fabryka dała, niestety podstawowe stereo - business cd alpine, 6 głośników. Było bardzo kiepsko, w szczególności, że w poprzednim aucie miałem porobione audio.
Tak więc zostały wyciagnięte RCA z fabrycznej jednostki, na przód trafiły maty + odseparowany zestaw crunch gti 6.2c, do bagażnika w fabryczne miejsce skrzynka z mdf pod wymiar + JL Audio 10W0v3-4. Do tego 2 piece, 1 x crunch gti 4150 napędzający przód i tył + monoblok na dla suba - crunch gravity gtx 750. Sygnałówki Hollywood pro 425, zasilanie hollywood energetic 50mm^2 (aku w bagażniku).Tak to sobie jeździło i grało... Nie byłem zadowolony w 100%, sporą część prac wykonał znajomek posiadający serwis car audio i tak np. przez 2 lata słuchałem alternatora, miałem odpięty jeden kanał ((tylny) ze względu na buczenie (wykonawca utrzymywał, że nie z jego winy buczało). Monoblok lata luzem we wnęce, za przykręconym 4-kanałowcem - czy tak w ogóle może być? dużo miejsca nie ma, więc nie lata jak szalony, jednakże przykręcony nie jest do niczego...

Okazało się że radyjko podkrada prąd (myślę że miało to też związek z wcześniej wspomnianym buczeniem), nadszedł czas na zamiany i tak:
1. w miejsce fabrycznej jednostki trafił SONY XAV-AX100
2. gti 6.2c zastąpiły morele maximo 6.2
reszta została po staremu.

Moim uszom objawiła się błoga cisza - nie było żadnych zakłóceń po zmianie jednostki. Jednak nie trwało to długo. Dzisiaj postanowiłem podłubać i wymienić sygnałówki, położyłem hollywood pro 625 + rozdzielacz hollywod pro-21f na wyjście dla suba - z xav wychodzi jeden cinch, a do monobloka wchodzą dwa.
I tak o to usłyszałem ponownie alternator. Zastanawiam się czy może mieć to związek z umiejscowieniem sygnałówek - znalazlem koryto mniej więcej po środku kabiny i tam polecialy kable, wczesniej szły progiem, ale zajmowaly sporo miejsca. Wszystko złożyłem, uruchamiam auto, a tam gwizdek. Pomyślałem że ów korytem zapewne lecą prądy z aku pod maskę. Czy niechciany gwizdek może być wywołany właśnie tym? czy szukać przyczyny gdzieś indziej (nie chce rozdłubywać pół auta, jak ma się okazać, że to nie to...

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy sygnałowe się gdzie kolwoek przecinają/ leżą na zasilających ?

jest bardzo duże prawdopodobieństwo że w pewnym momencie leżą w odległości kilku mm od głównego zasilania auta - odginalem tapicere i upychałem na czuja, także nie do końca widziałem co się kryje we wspomnianym wczesniej korytku

 

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy jestem zboczony czy nie, dzisiaj miałem wrażenie że mniej to słychać, aczkolwiek wczoraj byłem zamknięty w garażu, także nie miałem praktycznie żadnych dźwięków z zewnątrz.

Zauważyłem natomiast coś, czego wcześniej raczej też nie było:

 

1. po przekręceniu kluczyka jednostka uruchamia się, słychać lekkie puknięcie suba (pewnie w momencie włączenia pieca) - wcześniej miałem wyprowadzone 4 RCA, a monoblok podpięty był z line out z 4-kanałowcem, puknięcia nie było, ale też traciłem korzyści płynące z SUB OUT

2. bez uruchamiania silnika, przy włączonej jednostce, ale nie włączonej żadnej muzyce słyszę w głośnikach cichy szum (jakbym słyszał prąd płynący)

 

PS. zawsze miałem z tym problem - sony daje SUB OUT (1 x RCA), monoblok ma 2 kanały L i P, czy muszę używać rozdzielacza i robić 2 kanały z 1, czy wystarczy, że podłączę jeden kanał?

instukcja od mojego pieca https://www.manualslib.com/manual/671321/Crunch-Gtx-750.html?page=16#manual - jeżeli dobrze rozumiem obrazek (tekstowo brak info), to wygląda jakby wystarczyło wpiąć

jeden kanał (Lewy w tym przypadku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, przeszukiwałem forum, wcześniej też to robiłem, jednak bez użycia cudzysłowów (w tapatalk nie było hinta do wyszukiwania). Masy pomierzyłem (mierzy się tak jak myślałem, czyli na chłopski rozum),

wszystkie są sprawne.

 

Zakładam, że pewnie jest to spowodowane jednak ułożeniem kabla i będę musiał wygrzebać fotel i poprawić... Chyba że przyczyna może tkwić w podłączeniu monobloka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób test o puść kable na zewnątrz środkiem i zobacz czy będziesz nadal miał problemy. Tak na marginesie ja z Hollywoodem mam zle wspomnienia :P

 

przedwczoraj miałem błogą ciszę na starych kablach (też hollywood). Zakładam, że nic się nie zmieniło, poza położeniem nowych - miały lecieć tak samo, ale znalazłem fajną dziurkę do ich upchania.

Dzisiaj jak patrzyłem na różne schematy, to nie wiem czy czasami nie położyłem ich obok zasilania pompy paliwa + głównego zasilania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpiąłem stare kable puszczone po fotelach lewą stroną i też słyszałem cichy gwizdek z altka.

 

Czy jest opcja, żeby wcześniej była cisza ze względu na inne ustawienie input sensitivity we wzmaku? Dodam, że podczas zmiany źródła słyszę stuk w głośnikach (nie wiem czy był wczesniej, bo teraz nasłuchuje wszystkiego). Szum "elektryczny" również jest bardzo cichy, znajomy nasłuchiwał, ale ma mniej czułe uszy, bo poza alternatorem nie,słyszał nic. Alternator słychać jedynie na wylaczonej muzyce - jest na tyle cichy.

 

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po weekendzie uda mi się pewnie przełożyć kable, także napiszę jakim efektem się zakończy...

 

taki mały offtop:

1. czy lepiej jak 2 piece mają 2 osobne rca (niezależne kable), czy jeden, ale więcej kanałowy, czy też nie ma to znaczenia? Głównie o ew. izolacje mi chodzi

2. jak ustawić piec 4-kanałowy? czy obciąć dół, czy ustawić full bez żadnych filtrów?

 

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, pociagnalem drugie kable bokiem (na zewnątrz) i jest cisza. Podpowie ktoś coś odnośnie mojego pytania powyżej? 

1. czy lepiej jak 2 piece mają 2 osobne rca (niezależne kable), czy jeden, ale więcej kanałowy, czy też nie ma to znaczenia? Głównie o ew. izolacje mi chodzi

jak już będę pruł do przełożenia, to mogę to zmienić.

 

Dodatkowo mam jeszcze jedno pytanie (pisałem o tym wyżej):

wcześniej miałem 4 wyjścia po niskiej z ori radia, monoblok był spięty przez line out, grało fajnie. Teraz mam do portu SUB OUT wpięty

rozdzielacz typu Y marki Hollywood, coś takiego:

400_400_productGfx_15ce4be2b10b69b96f617

do tego 2 x RCA z 6 kanałowego kabla, który mam położony obecnie i do pieca wpięte oba. Objawia się to tym, że sub gra diametralnie ciszej niż w poprzedniej konfiguracji,

kręcenie gainem poprawia sytuację, ale przy maksymalnym jego ustawieniu nadal jest dość cicho... Gain na max + sub na max z poziomu ustawień radia i zaczyna grać tak, 

jak grało poprzednio. Jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

odgrzeje. Było cicho, dzisiaj przerobiłem prundy i mocowanie wzmacniaczy. Zasilanie + i - z akku spawarką 50mm do rozdzielaczy i dalej 21mm na wzmaki.

Wszystko poskładałem, podłączyłem, gra... Uruchamiam silnik i słyszę zakłócenia, większe niż miałem kiedykolwiek do tej pory....

 

Co to może być? 

Masy pomierzone - i na radiu i na wzmacniaczach. Mam wrażenia, że jak odepnę monobloka od radia i podłączę do line out drugiego wzmaka, to jest znacznie ciszej...

Jakieś podpowiedzi?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wystąpiła jakąś zmiana z połączeniu obudów wzmacniaczy np. Były przykręcone do blachy a już nie są, albo odwrotnie

jeden był przykręcony do blachy, drugi latał luzem... Dodatkowa zmiana w umasowieniu, to masa z aku, do tej pory miałem (o dziwo) z 3 miejsc pociągniętą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz przewody sygnałowe od wzmaków, odpal wzmaki i sprawdź, czy dalej słychać alternator. Jeśli jest cisza to rzuć wierzchem dwa przewody zasilające do radia, podłącz sygnałowe do wzmaków i sprawdź ponownie. Jak będzie ok to jednak będziesz musiał spruć ponownie tapicerkę pod to zasilanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz przewody sygnałowe od wzmaków, odpal wzmaki i sprawdź, czy dalej słychać alternator. Jeśli jest cisza to rzuć wierzchem dwa przewody zasilające do radia, podłącz sygnałowe do wzmaków i sprawdź ponownie. Jak będzie ok to jednak będziesz musiał spruć ponownie tapicerkę pod to zasilanie.

po odpięciu sygnalowek cisza jak makiem zasiał... zasilania nie miałem kiedy sprawdzić... a czy ew jakieś magiczne separatory pętli masy roboty nie zrobią?

 

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

obserwacje, podsumowanie:

 

1. odpięte sygnałówki od wzmaka - cisza

2. podpięte inne sygnałówki (sprawdzałem kilka par, 2 x hollywood i jedne DIY, na wszystkich tak samo), puszczone luzem po fotelach - masakra, zakłócenia kilkakrotnie razy większe niż na obecnym kablu.

3. masy pomierzyłem, wygląda wszystko ok, dla upewnienia spiąłem obudowę radia z masą RCA - bez zmian. Spięcie obudowy wzmaka z masą RCA - jeszcze gorsze zakłócenia.

 

zasialania radia nie ciągnąłem wierzchem - muszę znaleźć jakiś kabel odpowiedniej długości. Wszystko się zaczęło od momentu zmiany masy z karoserii na klemę minusową.

Poprzednio miałem to zrobione zupełnie dziwacznie, znajomek, który mi wszystko spinał (ja nie miałem czasu). Wpiął mi masy z 3 różnych miejsc - wszystkie z karoserii

i generalnie było ok. Dopóki nie postanowiłem puścić nowych sygnałówek, żeby sub out obsłużyć...

 

Czy to wygląda na pętle masy?

obserwacje, podsumowanie:

 

1. odpięte sygnałówki od wzmaka - cisza

2. podpięte inne sygnałówki (sprawdzałem kilka par, 2 x hollywood i jedne DIY, na wszystkich tak samo), puszczone luzem po fotelach - masakra, zakłócenia kilkakrotnie razy większe niż na obecnym kablu.

3. masy pomierzyłem, wygląda wszystko ok, dla upewnienia spiąłem obudowę radia z masą RCA - bez zmian. Spięcie obudowy wzmaka z masą RCA - jeszcze gorsze zakłócenia.

 

zasialania radia nie ciągnąłem wierzchem - muszę znaleźć jakiś kabel odpowiedniej długości. Wszystko się zaczęło od momentu zmiany masy z karoserii na klemę minusową.

Poprzednio miałem to zrobione zupełnie dziwacznie, znajomek, który mi wszystko spinał (ja nie miałem czasu). Wpiął mi masy z 3 różnych miejsc - wszystkie z karoserii

i generalnie było ok. Dopóki nie postanowiłem puścić nowych sygnałówek, żeby sub out obsłużyć...

 

Czy to wygląda na pętle masy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...