Skocz do zawartości

Porady dotyczące gramofonów VINYL


pawelszu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie

Czy są tu jacyś miłośnicy i znawcy gramofonów i przedwzmacniaczy do gramofonów ?

Niedawno dostałem od ojca sporo płyt vinylowych i stary gramofon unitra fonica

Niestety gramofon jest w kiepskim stanie wiec raczej musze poszukać czegoś innego

 

No i teraz czego szukać?

Jest tego zatrzęsienie na rynku w używkach w przeróżnych cenach

Ja szacuje budżet na 700-800 zł bo pewnie trzeba będzie wymieć igłe + możliwe że wkładke

I do tego muszę dokupić przedwzmacniacz

 

No i potrzebuje rady czego szukać bo w tym temacie to jestem laikiem

 

 

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/gramofon-denon-dp-35f-audiofilski-i7099498429.html

 

plus rozsądna wkładka , ta chyba nie ma wymiennej igły , to taki samorodny "patent" u Denona .

Na tym etapie wystarczy Ci MM z eliptycznym szlifem .

Ale gramofon raczej spełni pokładane oczekiwania za tego rodzaju kwotę .

Oddzielny przyzwoity preamp może kosztować parę groszy .

Dawniej każdy sensowny wzmacniacz posiadał wejście z korekcją RIAA, a nie wiem czego używasz jako integry czy preampa .

Dziś czasami rozsądniej jest kupić kpl preamp z wydzielonym  wejściem gramofonowym ( z korekcja ), niż szukać oddzielnego urządzenia .

 

 

Lub zupelnie inny kierunek

http://allegro.pl/piekny-technics-sl-1200-1210-mk2-nowa-igla-ortofon-i7092901479.html

 

http://allegro.pl/technics-sl-1210-mk2-gwarancja-24mc-zadbany-i7089692052.html

 

To przykłady półprofesionalnych gramofonów z dawnych lat , ale posiadające "klona"

 

http://allegro.pl/reloop-rp-4000m-technics-1200-1210-i7097688257.html#thumb/1

 

Jak dostaniesz zadbany egz , to możesz mieć bardzo fajną frezarke do winyli za kilka groszy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje za pomoc

Te technicsy niestety poza moim budżetem

Zaciekawił mnie ten reloop