Skocz do zawartości

Audi a3 mrugające światła i grzejący się wzmacniacz


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, a więc zacznę od początku, w samochodzie mam zamontowaną małą budżetową instalacje zestaw przód to El Comp 6, malutki sub SHX-8s4 w skrzyni 8l a zasila to wzmak Kicker Bx500.4.

 

Wszystko było dobrze do momentu dołożenia suba. Od momentu gdy dołożyłem suba zaczęły mrugać światła. Czytałem na forum ze w takiej sytuacji podstawa to BIG 3 wiec kupiłem kabel spawarka 25mm i dołożyłem do ori instalacji która jest zrobiona kablem 21mm, wszystkie miejsca masy wyczyszczone do błyszczącej blachy. Altek ori 120A, ładowanie bez obciążenia mierzone na klemach aku przed dołożeniem BIG 3 wynosiło 14,2V, natomiast pod maksymalnym obciążeniem (wszystkie możliwe światła, klima na full, podgrzewanie szyby, lusterek itd...) skakało 13,4V do 13,8 na aku. Teraz po dołożeniu BIG 3 wynosi odpowiednio 14,45V i pod obciążeniem skacze w rytm uderzeń basu od 13,7V do 14V a więc jest poprawa ale światła jak mrugały tak mrugają. Co w tej sytuacji? Czy pozostaje tylko kondensator? Czy coś może się stać z instalacją gdy są takie skoki napięcia wywołujące mruganie świateł?

 

Drugi problem jest taki, że wczoraj po godzinie "ostrego" grania (na granicy możliwości sprzętu) wzmacniacz był tak gorący że można było na nim jajka smażyć :szok:  nie szło  dotykać go ręką bo dosłownie parzył i teraz pytanie czy to normalne? Nie miałem wcześniej styczności z CA wiec nie mam odniesienia do innego sprzętu. Wyczytałem tylko na forum ze wzmacniacz będzie się grzał gdy będzie miał za mało prądu, więc zmierzyłem prąd na gniazdach wzmacniacza, pod maks obciążeniem na wejściu do wzmacniacza prąd "skakał" od 12,85V do 13,3V w zależności jak uderzał bas. Według FAQ mam troszkę za cienki kabel "+" bo tylko 16mm a powinno być minimum 21mm, masa zrobiona spawarką 25mm pod mocowanie pasa bezpieczeństwa, miejsce wypolerowane do czystej blachy. Czy zmiana kabla "+" również na spawarkę 25mm da poprawę?

A moze pierwszy i drugi problem są ze sobą jakoś powiązane?

 

dodam jeszcze ze aku to Bosch S4 52Ah 470A dwuletni. proszę o jakieś porady, opinie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten plusowy idący do tyłu to miedź czy alu ? 

 

 


Teraz po dołożeniu BIG 3 wynosi odpowiednio 14,45V i pod obciążeniem skacze w rytm uderzeń basu od 13,7V do 14V a więc jest poprawa ale światła jak mrugały tak mrugają.

Mówiąc pod obciążeniem masz na myśli 

 

 


wszystkie możliwe światła, klima na full, podgrzewanie szyby, lusterek itd...)
 

+ muza czy tylko muza ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewertuj jeszcze raz forum w temacie Big3.

 

Użyj wyszukiwarki i chłoń wpisy związane z modernizacją zasilania.

Musisz mieć wadliwy punkt(y), które powodują wysokie spadki napięcia.

Multimetr wiele może powiedzieć.

Przy okazji możesz zerknąć na zasady obowiązujące podczas przeprowadzania Big 3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BIG 3 zrobione tak-, altek>aku,  aku>buda>silnik i dodatkowo wyczyściłem i poprawiłem jakieś 4 inne masy które znalazłem po drodze na takich cienkich kablach. A może regulator napięcia w alternatorze jest wadliwy? z tym ze bez obciążenia nie ma skoków napięcia, jedynie są skoki w momencie uderzenia basu. Dziwi mnie to bo altek 120A powinien raczej ogarnąć taką małą instalacje CA.

 

dodam jeszcze że na nowym kablu altek>aku założyłem bezpiecznik taśmowy 100A, może to dławi? Bo na ori instalacji jest założony 150A mimo tego że kabel cieńszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwoliłem sobie "przejrzeć" zapotrzebowanie prądowe twojej instalacji.

W instrukcji RMS podawany jest dla napięcia 14,4 V -> 4x80W dla 4 Ohm, czyli 2x80 plus 250 tył. W sumie daje nam 410 watów RMS.

Teoretycznie system potrzebuje ok. 29 amperów, ale biorąc pod uwagę sprawność można założyć, że jest to ok. 40/45 amperów.

Kick z niskim zejściem podniesie tę wartość o tyle, ile będzie potrzebował wzmacniacz do wykonania swojej pracy. Może to być dodatkowe 10/15 amp. Sumując może nam się pojawić ssanie na poziomie ok. 60 amp. w impulsie.

A tak dla przykładu rozrusznik 1,1kW w idealnych warunkach rozruchu pobierze 92 ampery... a przecież wiadomo, że nigdy nie mamy idealnych warunków i ten prąd przekroczy znacznie 100 ampery... a światełka przygasają przy rozruchu?

Przygasają. I nie ma się co dziwić.

Poprawa instalacji Big 3 polepszy wąskie gardło kiepskiej instalacji na tyle, że przymkniesz oko na niewielkie spadki - bo te muszą być. Bo przecież nie będziesz instalował dodatkowego (zapewnić wzmocnioną instalację ładowania, miejsce i.t.d.) aku?

Przycisz trochę i będzie OK :hyhy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie + od alternator do klemy na 25mm2 ten sam przekrój na rozrusznik :D i to samo na masę na skrzynie oraz karoserie może być np kielich jak  pokazują na filmiku. Ja robię różne gruzy :D i sama elektryka dobrze ogarnięta każdy gruz odpala nawet taki co wieszają psy nie mówiąc o dopinaniu czegokolwiek. Umiejętność oczyszczenia punktów doboru podkładek pod jakie "M" zaciśnięcia konektorów od odpowiednim "M". Gwarantuje :D ze każdemu szczena opada zwłaszcza zima przy mrozach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwoliłem sobie "przejrzeć" zapotrzebowanie prądowe twojej instalacji.

W instrukcji RMS podawany jest dla napięcia 14,4 V -> 4x80W dla 4 Ohm, czyli 2x80 plus 250 tył. W sumie daje nam 410 watów RMS.

Teoretycznie system potrzebuje ok. 29 amperów, ale biorąc pod uwagę sprawność można założyć, że jest to ok. 40/45 amperów.

Kick z niskim zejściem podniesie tę wartość o tyle, ile będzie potrzebował wzmacniacz do wykonania swojej pracy. Może to być dodatkowe 10/15 amp. Sumując może nam się pojawić ssanie na poziomie ok. 60 amp. w impulsie.

A tak dla przykładu rozrusznik 1,1kW w idealnych warunkach rozruchu pobierze 92 ampery... a przecież wiadomo, że nigdy nie mamy idealnych warunków i ten prąd przekroczy znacznie 100 ampery... a światełka przygasają przy rozruchu?

Przygasają. I nie ma się co dziwić.

Poprawa instalacji Big 3 polepszy wąskie gardło kiepskiej instalacji na tyle, że przymkniesz oko na niewielkie spadki - bo te muszą być. Bo przecież nie będziesz instalował dodatkowego (zapewnić wzmocnioną instalację ładowania, miejsce i.t.d.) aku?

Przycisz trochę i będzie OK :hyhy:

spróbuje jeszcze raz przejrzeć instalacje prądową, może uda sie coś jeszcze poprawić a jesli nie to pozostaje mi cieszyć się tym co jest :D 

 

 

Szczegolnie ze plus 21 a masa 25 i wszytko na alu...

Miedziucha sie klania. Ale chlopy maa racje, gdzies jest duzy babol bo 120 altek raczej nie kucnie ot tak.

tylko kabel zasilania do wzmaka jest aluminium, ale jutro kupuje spawarke 25mm i zmieniam zeby nie męczyć pieca. pozostała część instalacji jest własnie na spawarce 25mm zrobiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu masz najslabsze ogniwo . Najwazbiejsze okazalo sie najslabszym ogniwem

czy dobrze sie domyślam że właśnie najprawdopodobniej to ogniwo odpowiada za grzanie sie wzmacniacza?

 

a jeszcze mam takie pytanie, czy robiąc BIG 3, dodatkowy kabel masy może być przykręcony w tym samym miejscu co ori kabel? czy lepiej podłączyć w innym miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzanie pieca nie ma tu nic do tego

 

Nie do końca bo niższe napięcie zasilania też może być przyczyną nagrzewania się.

 

Czasem jest tak że klema lub coś innego jak połączenia śrubowe od masy są jednak luźne lub po prostu słabo przewodzą. Miałem taki problem co prawda nie w aucie a traktorze, ogarnąłem się dopiero jak złapałem ręką za gorąca kleme. Werdykt, uszkodzona klema.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 W pierwszym poście trochę przesadziłem pisząc "na granicy możliwości sprzętu". Słuchałem głośno, może nawet bardzo głośno ale tak żeby szło normalnie słuchać, żeby nie pojawiało sie jakieś charczenie w głośnikach i nie tracić jakości dźwięku. Gain wzmacniacza ustawiony na około 75% mocy i radio na 27 w skali do 50.  A własnie gdzieś tu na forum czytałem, że za słabe napięcie może wpływać na grzanie się wzmacniacza. Ale nie ma co dyskutować, tak czy tak kabel zasilania dzisiaj idzie do wymiany i zobaczymy czy będzie jakaś poprawa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Gain na 75% mocy" to jakaś bzdura radzę poczytać co to jest czułość wzmacniacza.

 

chodziło mi, że gain jest ustawiony w pozycji 3/4 skali. Ale skoro to źle to poprawię według tego co mówicie :)

 

czy ustawienie według schematu opisanego pod linkiem bedzie ok? :) 

 

http://www.strefacaraudio.pl/topic/14093-ustawienie-wzmacniacza/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ustawienie gaina w pozycji 3/4 skali nie stworzy tego, że wzmacniacz odda Ci 75% mocy. Jeśli uważasz, że nie ma przesterów i ustawienie na słuch jest ok to tak zostaw i nic nie kombinuj chyba, że chcesz zrobić to multimetrem to powinno wyjść Ci to bardziej poprawnie aczkolwiek są też tacy co nie do końca zgadzają się z tą metodą ustawiania gaina.

 

Video tut z ustawiania gaina multimetrem:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moje pierwsze CA i niestety żyłem w błędzie myśląc ze gain na wzmaku to, po prostu regulacja głośności. Dopiero teraz czytam, że gainem ustawiamy czułość wejścia wzmacniacza, tak by regulacja głośności radia była równomierna w całej skali. w sobotę będę wszystko poprawiał i ustawiał od nowa :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...