Maniek9141 Opublikowano 16 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 Witajcie, a więc zacznę od początku, w samochodzie mam zamontowaną małą budżetową instalacje zestaw przód to El Comp 6, malutki sub SHX-8s4 w skrzyni 8l a zasila to wzmak Kicker Bx500.4. Wszystko było dobrze do momentu dołożenia suba. Od momentu gdy dołożyłem suba zaczęły mrugać światła. Czytałem na forum ze w takiej sytuacji podstawa to BIG 3 wiec kupiłem kabel spawarka 25mm i dołożyłem do ori instalacji która jest zrobiona kablem 21mm, wszystkie miejsca masy wyczyszczone do błyszczącej blachy. Altek ori 120A, ładowanie bez obciążenia mierzone na klemach aku przed dołożeniem BIG 3 wynosiło 14,2V, natomiast pod maksymalnym obciążeniem (wszystkie możliwe światła, klima na full, podgrzewanie szyby, lusterek itd...) skakało 13,4V do 13,8 na aku. Teraz po dołożeniu BIG 3 wynosi odpowiednio 14,45V i pod obciążeniem skacze w rytm uderzeń basu od 13,7V do 14V a więc jest poprawa ale światła jak mrugały tak mrugają. Co w tej sytuacji? Czy pozostaje tylko kondensator? Czy coś może się stać z instalacją gdy są takie skoki napięcia wywołujące mruganie świateł? Drugi problem jest taki, że wczoraj po godzinie "ostrego" grania (na granicy możliwości sprzętu) wzmacniacz był tak gorący że można było na nim jajka smażyć nie szło dotykać go ręką bo dosłownie parzył i teraz pytanie czy to normalne? Nie miałem wcześniej styczności z CA wiec nie mam odniesienia do innego sprzętu. Wyczytałem tylko na forum ze wzmacniacz będzie się grzał gdy będzie miał za mało prądu, więc zmierzyłem prąd na gniazdach wzmacniacza, pod maks obciążeniem na wejściu do wzmacniacza prąd "skakał" od 12,85V do 13,3V w zależności jak uderzał bas. Według FAQ mam troszkę za cienki kabel "+" bo tylko 16mm a powinno być minimum 21mm, masa zrobiona spawarką 25mm pod mocowanie pasa bezpieczeństwa, miejsce wypolerowane do czystej blachy. Czy zmiana kabla "+" również na spawarkę 25mm da poprawę?A moze pierwszy i drugi problem są ze sobą jakoś powiązane? dodam jeszcze ze aku to Bosch S4 52Ah 470A dwuletni. proszę o jakieś porady, opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 16 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 Ten plusowy idący do tyłu to miedź czy alu ? Teraz po dołożeniu BIG 3 wynosi odpowiednio 14,45V i pod obciążeniem skacze w rytm uderzeń basu od 13,7V do 14V a więc jest poprawa ale światła jak mrugały tak mrugają.Mówiąc pod obciążeniem masz na myśli wszystkie możliwe światła, klima na full, podgrzewanie szyby, lusterek itd...) + muza czy tylko muza ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek9141 Opublikowano 16 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 kabel plusowy idący do tyłu to niestety chyba miedziowane aluminium bo po przetarciu żyły jest biała a nie miedziana. A pod obciążeniem oprócz świateł itd jest też prawie maksymalnie odkręcona muzyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavol Opublikowano 16 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 Minus z akumulatora do budy też dołożony? Bo niby piszesz że big3 zrobione ale... bez dodatkowego minusa może się tak dziać (światła) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 16 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 Przewertuj jeszcze raz forum w temacie Big3. Użyj wyszukiwarki i chłoń wpisy związane z modernizacją zasilania.Musisz mieć wadliwy punkt(y), które powodują wysokie spadki napięcia.Multimetr wiele może powiedzieć.Przy okazji możesz zerknąć na zasady obowiązujące podczas przeprowadzania Big 3: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek9141 Opublikowano 16 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 BIG 3 zrobione tak-, altek>aku, aku>buda>silnik i dodatkowo wyczyściłem i poprawiłem jakieś 4 inne masy które znalazłem po drodze na takich cienkich kablach. A może regulator napięcia w alternatorze jest wadliwy? z tym ze bez obciążenia nie ma skoków napięcia, jedynie są skoki w momencie uderzenia basu. Dziwi mnie to bo altek 120A powinien raczej ogarnąć taką małą instalacje CA. dodam jeszcze że na nowym kablu altek>aku założyłem bezpiecznik taśmowy 100A, może to dławi? Bo na ori instalacji jest założony 150A mimo tego że kabel cieńszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 16 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 Pozwoliłem sobie "przejrzeć" zapotrzebowanie prądowe twojej instalacji.W instrukcji RMS podawany jest dla napięcia 14,4 V -> 4x80W dla 4 Ohm, czyli 2x80 plus 250 tył. W sumie daje nam 410 watów RMS.Teoretycznie system potrzebuje ok. 29 amperów, ale biorąc pod uwagę sprawność można założyć, że jest to ok. 40/45 amperów.Kick z niskim zejściem podniesie tę wartość o tyle, ile będzie potrzebował wzmacniacz do wykonania swojej pracy. Może to być dodatkowe 10/15 amp. Sumując może nam się pojawić ssanie na poziomie ok. 60 amp. w impulsie.A tak dla przykładu rozrusznik 1,1kW w idealnych warunkach rozruchu pobierze 92 ampery... a przecież wiadomo, że nigdy nie mamy idealnych warunków i ten prąd przekroczy znacznie 100 ampery... a światełka przygasają przy rozruchu?Przygasają. I nie ma się co dziwić.Poprawa instalacji Big 3 polepszy wąskie gardło kiepskiej instalacji na tyle, że przymkniesz oko na niewielkie spadki - bo te muszą być. Bo przecież nie będziesz instalował dodatkowego (zapewnić wzmocnioną instalację ładowania, miejsce i.t.d.) aku?Przycisz trochę i będzie OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 16 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 Do wymiany ten przewód 21mm w trybie natychmiastowym !! Szkoda męczyć pieca słabym zasilaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaszunia1 Opublikowano 16 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 Szczegolnie ze plus 21 a masa 25 i wszytko na alu...Miedziucha sie klania. Ale chlopy maa racje, gdzies jest duzy babol bo 120 altek raczej nie kucnie ot tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djpeterek Opublikowano 16 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 Generalnie + od alternator do klemy na 25mm2 ten sam przekrój na rozrusznik i to samo na masę na skrzynie oraz karoserie może być np kielich jak pokazują na filmiku. Ja robię różne gruzy i sama elektryka dobrze ogarnięta każdy gruz odpala nawet taki co wieszają psy nie mówiąc o dopinaniu czegokolwiek. Umiejętność oczyszczenia punktów doboru podkładek pod jakie "M" zaciśnięcia konektorów od odpowiednim "M". Gwarantuje ze każdemu szczena opada zwłaszcza zima przy mrozach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek9141 Opublikowano 17 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2017 Pozwoliłem sobie "przejrzeć" zapotrzebowanie prądowe twojej instalacji.W instrukcji RMS podawany jest dla napięcia 14,4 V -> 4x80W dla 4 Ohm, czyli 2x80 plus 250 tył. W sumie daje nam 410 watów RMS.Teoretycznie system potrzebuje ok. 29 amperów, ale biorąc pod uwagę sprawność można założyć, że jest to ok. 40/45 amperów.Kick z niskim zejściem podniesie tę wartość o tyle, ile będzie potrzebował wzmacniacz do wykonania swojej pracy. Może to być dodatkowe 10/15 amp. Sumując może nam się pojawić ssanie na poziomie ok. 60 amp. w impulsie.A tak dla przykładu rozrusznik 1,1kW w idealnych warunkach rozruchu pobierze 92 ampery... a przecież wiadomo, że nigdy nie mamy idealnych warunków i ten prąd przekroczy znacznie 100 ampery... a światełka przygasają przy rozruchu?Przygasają. I nie ma się co dziwić.Poprawa instalacji Big 3 polepszy wąskie gardło kiepskiej instalacji na tyle, że przymkniesz oko na niewielkie spadki - bo te muszą być. Bo przecież nie będziesz instalował dodatkowego (zapewnić wzmocnioną instalację ładowania, miejsce i.t.d.) aku?Przycisz trochę i będzie OK spróbuje jeszcze raz przejrzeć instalacje prądową, może uda sie coś jeszcze poprawić a jesli nie to pozostaje mi cieszyć się tym co jest Szczegolnie ze plus 21 a masa 25 i wszytko na alu...Miedziucha sie klania. Ale chlopy maa racje, gdzies jest duzy babol bo 120 altek raczej nie kucnie ot tak.tylko kabel zasilania do wzmaka jest aluminium, ale jutro kupuje spawarke 25mm i zmieniam zeby nie męczyć pieca. pozostała część instalacji jest własnie na spawarce 25mm zrobiona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaszunia1 Opublikowano 17 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2017 I tu masz najslabsze ogniwo . Najwazbiejsze okazalo sie najslabszym ogniwem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek9141 Opublikowano 17 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2017 I tu masz najslabsze ogniwo . Najwazbiejsze okazalo sie najslabszym ogniwemczy dobrze sie domyślam że właśnie najprawdopodobniej to ogniwo odpowiada za grzanie sie wzmacniacza? a jeszcze mam takie pytanie, czy robiąc BIG 3, dodatkowy kabel masy może być przykręcony w tym samym miejscu co ori kabel? czy lepiej podłączyć w innym miejscu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaszunia1 Opublikowano 17 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2017 Grzanie pieca nie ma tu nic do tego. Jak palujesz sprzet to normalne. Ale takie "granie" to pierwszy stopien do zniszczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 17 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2017 Grzanie pieca nie ma tu nic do tego Nie do końca bo niższe napięcie zasilania też może być przyczyną nagrzewania się. Czasem jest tak że klema lub coś innego jak połączenia śrubowe od masy są jednak luźne lub po prostu słabo przewodzą. Miałem taki problem co prawda nie w aucie a traktorze, ogarnąłem się dopiero jak złapałem ręką za gorąca kleme. Werdykt, uszkodzona klema. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek9141 Opublikowano 18 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2017 W pierwszym poście trochę przesadziłem pisząc "na granicy możliwości sprzętu". Słuchałem głośno, może nawet bardzo głośno ale tak żeby szło normalnie słuchać, żeby nie pojawiało sie jakieś charczenie w głośnikach i nie tracić jakości dźwięku. Gain wzmacniacza ustawiony na około 75% mocy i radio na 27 w skali do 50. A własnie gdzieś tu na forum czytałem, że za słabe napięcie może wpływać na grzanie się wzmacniacza. Ale nie ma co dyskutować, tak czy tak kabel zasilania dzisiaj idzie do wymiany i zobaczymy czy będzie jakaś poprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adziu Opublikowano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2017 Nie jestem specem, ale czy gain nie jest za wysoko ustawiony? Punkt w którym kończysz kręcić gałą powinien kończyć się na 50 z małą "rezerwą". Ale niech inni się wypowiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek9141 Opublikowano 19 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2017 Przester się nie pojawia, wiec chyba jest ok z gainem. Głównie ustawiałem na słuch tak by subwoofer grał z przodu a nie z bagażnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2017 "Gain na 75% mocy" to jakaś bzdura radzę poczytać co to jest czułość wzmacniacza.A odnośnie radio na 27 w skali 50 to też nie tak. Volume powinno się dawać na 80% skali i dopiero ustawiać gainy na piecach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek9141 Opublikowano 19 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2017 "Gain na 75% mocy" to jakaś bzdura radzę poczytać co to jest czułość wzmacniacza. chodziło mi, że gain jest ustawiony w pozycji 3/4 skali. Ale skoro to źle to poprawię według tego co mówicie czy ustawienie według schematu opisanego pod linkiem bedzie ok? http://www.strefacaraudio.pl/topic/14093-ustawienie-wzmacniacza/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiiLZone Opublikowano 20 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2017 Niestety ustawienie gaina w pozycji 3/4 skali nie stworzy tego, że wzmacniacz odda Ci 75% mocy. Jeśli uważasz, że nie ma przesterów i ustawienie na słuch jest ok to tak zostaw i nic nie kombinuj chyba, że chcesz zrobić to multimetrem to powinno wyjść Ci to bardziej poprawnie aczkolwiek są też tacy co nie do końca zgadzają się z tą metodą ustawiania gaina. Video tut z ustawiania gaina multimetrem: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek9141 Opublikowano 21 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2017 to moje pierwsze CA i niestety żyłem w błędzie myśląc ze gain na wzmaku to, po prostu regulacja głośności. Dopiero teraz czytam, że gainem ustawiamy czułość wejścia wzmacniacza, tak by regulacja głośności radia była równomierna w całej skali. w sobotę będę wszystko poprawiał i ustawiał od nowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.