szakal6661 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Witam, chciałbym wymienić alternator w 1,9tdi standardowy jest 120A . Upatrzyłem sobie już ładną 180tke również z Tdi<niekoniecznie 1,9> tylko pytanie czy będzie pasował szukałem katalogów części zamiennych ale bez sukcesu,Ktoś przerabiał może takową przekładkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaczorJunior85 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Z tego co pamiętam jeśli jest alternator z grupy VW, a 180A wystepuje np w Transporterze 2.5Tdi, Passatach 2.0 to rozstaw śrub jest taki sam. Tylko zwróć uwagę na gabaryt-jest o parę centymetrów większy i odsadzenie kola pasowego. Sam standardowo miałem 70A, dałem 120A, gdyż większy by mi nie wlazł, a rozstaw śrub pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrik2008 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Podaj jaki masz kod silnika to poszukam bo sam szukałem do siebie i największy jaki mi wlazł to 120 A właśnie z audi a3 tdi. Być może do diesla wejdzie jeszcze większy niż do benzyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juby Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Będziesz się szczypał z jednym: 1:09 :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal6661 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 silnik AHF 81kw alternator mam boscha 14vna allegro znalazłem taki: http://allegro.pl/alternator-bosch-180a-crafter-03g903023-gwarancja-i2003458886.html#tabsAnchor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaczorJunior85 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 No czyli rozstaw śrub będzie pasował tylko czy gabaryt wejdzie i czy koło pasowe będzie pasować, ja musiałem przekręcić z innego alternatora, także grupy VW. Sam bym takiego wrzucil, tylko musialbym troszke blache pociac.Aha, jeszcze jedna sprawa, masz do alternatora we wtyczce 2 kabelki czy 1? Bo jesli 1 to ok, obrotomierz pobiera obroty z komputera, a jesli 2 to z alternatora i wymiana kola pasowego na inny (czasami i inną srednice) i obrotomierz bedzie klamal. A jesli juz 2 kabelki to szukaj takiego altka ktory tez ma 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal6661 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 ogólnie nie wiem ile jest tam kabli, koło pasowe mam raczej do wymiany i regulator napięcia dlatego wolałbym już cały wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Będziesz się szczypał z jednym: http://www.youtube.c...h?v=JUXA1E53jUM 1:09 :) 3:17-20 też jest dobre a od 5:50 doszła ocena techniczna, skupienia itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuuudlaty Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Jak robiłem niedawno przód w FL'u - silnik 1.9tdi AVF mam ori altek 120A - przymierzałem 180A (z audi A6 który siedział do tej pory w pasku B3 1.8abs gdzie pasowało górne mocowanie, a dół dorabiałem) pasuje na łapy idealnie, ale koło do zmiany, bo w AVF mam na 4pr a drugi altek na 6pr, nie miałem weny na przekładanie koła to póki co zostało jak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wryl Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 panowie wtrace swoje trzy grosze bo ostatnio taki temat mnie nurtuje czy 2000 rms potrzebuje 166 Amper alternatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuuudlaty Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Skąd wyliczyłeś te 166A ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malutki Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 napewno stąd: 2000W / 12V = 166,67 A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaczorJunior85 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 No chyba ze 2000rms przy napieciu 14.4V i sprawnosci wzmacniacza 84% wychodzi 165A, ale to jest czysta teoria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuuudlaty Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Pomijając w tej teorii światła, nawiewy, kompa i resztę elektryki Ale w tej teorii trzeba uwzględnić że nie "ciśnie" się cały czas na maxa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal6661 Opublikowano 30 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 "pasowało górne mocowanie, a dół dorabiałem) pasuje na łapy idealnie, ale koło do zmiany, bo w AVF mam na 4pr a drugi altek na 6pr, nie miałem weny na przekładanie koła to póki co zostało jak jest " i nic się nie dzieje? pasek się nie ślizga? jak dół dorabiałeś? alternator zakupiony ciekawe co z tego wyjdzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuuudlaty Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Dorabiałem w passacie B3 silnik 1.8benz (tam górne mocowanie pasuje a dól trzeba dorabiać, bo oryginalnie jest wycięty otwór "fasola" - altkiem napina się też pompę wody i ten dół trzeba było przerobić). Do B5fl mierzyłem ten sam i pasuje idealnie (tu na szczęście jest osobno napinacz), tylko rolka jest oryginalnie w FL'u na 4pr, a ten 180A ma rolkę na 6pr (kwestia przełożenia rolki ze sprzegiełkiem), jako że w FL'u nie ma jeszcze grania nie montowałem go póki co chciałem szybko przód poskładać, ale jak zawita granie zawita i ten altek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nosferatus Opublikowano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Panowie, w kwestii altaka - mam na dzień dzisiejszy 90A i pasowałoby założyć coś większego.Mam silnk bfq - w skodzie octavii 1.6.Co byście założyli ?Proszę o pomoc jestem początkującym i pełnym zapału car-audio manakiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidgdz92 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Jak masz kase to mechman.com tam są już przerobione altki do każdego modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nosferatus Opublikowano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Fajna strona tylko ceny jak z kosmosu - do mojego samochodu niestety nie ma ale spojrzalem na VW Golfa 1.8 - cena za altka 599$ - kosmos. Może jakieś inne propozycje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hi_sound Opublikowano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Też planuję wymianę altka... Mam VW GOLF IV z silnikiem 1.6 8V. Fabrycznie siedzi 70A i szukam czegoś większego. Pewnie 120A by wystarczyło, ale nie wiem jaki konkretnie podejdzie... Patrzyłem na 120/150A z Ford'a Galaxy 2.8 VR6, nada się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
duber Opublikowano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Mysle ze takie informacje szybciej dostaniecie na forach od waszych aut... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stochus Opublikowano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Wydaje mi się, że tę sprawę doskonale ogarnąłby jakiś elektro/mechanik z doświadczeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@riusz Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 Nadać się nada tak jak każdy, tyle że mocowania najczęściej do przeróbki jak i samo kółko do paska... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuuudlaty Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 Ja zrobiłem tak, demontaż altka i maraton po szrotach i "przypasowanie". I co mocniejsze przypasować, zawsze można spytać z jakiego to auta i kupić po regeneracji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal6661 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 z mocowań polecam : http://allegro.pl/lapa-napinacz-paska-alternatora-cinquecento-700-i2028353915.html#tabsAnchora na moje szczęście koła nie muszę zmieniać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.