Skocz do zawartości

Golf V plus - wolna dyskusja i dywagacje nt. 2 way


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie wracam ze swoim pytaniem mianowicie: o co chodzi z zestrojeniem zestawu 3 way? Sporo o tym się pisze, że problemy, że mało kto potrafi, czy nie jest to tak że taki zestaw ma swoją 3 drożną zwrotnicę która tnie pasmo na 3 i jedynym zadaniem słuchacza jest docięcie suba aby zazebiał się bądź grał pozostałością pasma czyli niskimi - dobrze myślę czy jest coś czego nie biore pod uwagę? bo zastanawia mnie na czym polega ta mityczna trudność instalacji i ustawienia 3-waya, przebrnąłem przez parę tematów i niemal w każdym się odradza 3 way-e poczatkującym na rzecze 2 way, ale zakładając że kupię średniej klasy zestaw z gotową zwrotnicą to teoretycznie zostaje mi tylko poprawny montaż tak? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to ze wiekszosc ma zestawy ze zwrotnicami aktywnymi ktore wymagaja strojenia.Gotowe zestawy 3 way lub 2 way posiadajace zwrotnice pasywne skrojone sa pod samochod ale nie kazdy samochod jest taki sam wiec z dzwiekiem z takiego zestawu roznie bywa..Czyli zestaw pasywny rowniez rowniez potrzebuje byc wystrojony a w jakim stopniu to juz zalezy od Ciebie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to ze wiekszosc ma zestawy ze zwrotnicami aktywnymi ktore wymagaja strojenia.Gotowe zestawy 3 way lub 2 way posiadajace zwrotnice pasywne skrojone sa pod samochod ale nie kazdy samochod jest taki sam wiec z dzwiekiem z takiego zestawu roznie bywa..Czyli zestaw pasywny rowniez rowniez potrzebuje byc wystrojony a w jakim stopniu to juz zalezy od Ciebie..

 

Rozumiem.

 

Swoją drogą strasznie mało informacji po internetach jest o jakichś gotowych ciekawych zestawach do jak się mi wydawało b.popularnego samochodu jakim jest golf v, nie ukrywam że spodziewałem się mnóstwa informacji a na chwilę obecną sam głowie się co zainstalować aby nie utopic kasy, bo informacje na polskich jak i zagranicznych forach są szczątkowe, tyczą się zazywczaj aktywek bądź subów i głośników w półke :P. Rozsądek podpowiada dedykowany MB Quart QM200.3, tylko właśnie - w miarę to gra? Testował ktoś ten zestaw? Wiem że najlepiej poeksperymentować ale kurde szastanie kasą na zestawy których średnia cena wynosi 1000 to ryzyko, bo widzę na allegro ile zestawy z tej półki muszą "powisieć" żeby odnalazły nowego właciciela, także będę wdzięczny porady i  naprowadzenie na jakiegoś optymalnie grającego gotowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz pewniaka ... Takie informacje sprzedawane są razem z montażem. Nikt nie poleci niczego ze względu że nie jest sztuka kupić, tylko sztuką jest poprawnie zamontować i dopasować zwrotnicę/ zestroić. Temat to juz wyższa szkoła jazdy podobnie jak zbudowanie kolumny i zwrotnicy do niej. Uwzględniając oczywiście centra akustyczne głośników, przebieg fazy, umiejscowienie głośników, poziomy prawego słupka względem lewego

 

W galeriach można zobaczyć mega rotacje i słynny wpis "nie mój charakter brzmienia ", a tak naprawdę nie jest sztuka kupić i niby zamontować głośniki na słupku ...

 

Jak chcesz zostać przy oryginalnym miejscu woofera i zrobić coś sensownego w tym aucie (bez wodotrysków, wooferów po dwa na stronę i szeroko pojętym stwierdzeniu drzwi na beton ) to przemyśl zakup morel integra ovation. Dużo prostsza instalacja i naprawdę spore możliwości i duży plus jakim jest morelowa łatwość zgrania z wooferami bez przydomku hi-end

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Chcesz pewniaka ... Takie informacje sprzedawane są razem z montażem.

 

No chyba że w tym kwestia tej całej internetowej tajemnicy.

 

 

 


Nikt nie poleci niczego ze względu że nie jest sztuka kupić, tylko sztuką jest poprawnie zamontować i dopasować zwrotnicę/ zestroić. Temat to juz wyższa szkoła jazdy podobnie jak zbudowanie kolumny i zwrotnicy do niej.

 

Owszem, ale mi chodzi od początku o pasywkę, mam świadomość że aktywka to zagadnienie do osób zaawansowanych i zwyczajnie nie chce się na to porywać bo wiem, że nie osiągne albo ciężko będzie mi osiągnąć zadowalający efekt.

Kwestia poprawnego montażu - o ile w sytuacji w której musiałbym mocno rzeźbić boczki, słupki do 3 way mógłym zrozumieć tą obawę to jak można schrzanić montaż w samochodzie, który fabrycznie jest przystosowany do 3 way? Do tego ma elegancki dostęp do wnętrza drzwi + szczelną komorę. 

 

 

 


Jak chcesz zostać przy oryginalnym miejscu woofera i zrobić coś sensownego w tym aucie (bez wodotrysków, wooferów po dwa na stronę i szeroko pojętym stwierdzeniu drzwi na beton ) to przemyśl zakup morel integra ovation.

 

Troche nie rozumiem idei montażu takiego zestawu, z tego co widze to są to głośniki koaksjalne - czyli profil grania może być nawet gorszy niż 2 way odseparownego. Jak widzisz montaż takiego czegoś? Przecież zamontowanie tego w drzwiach = utrata wysokich tonów, bo syki będą grały w zad albo w kolano a wiemy wszyscy, że wysokie grają kierunkowo. Komplentnie nie rozumiem zasady na jakiej w tym samochodzie miałyby grać te głośniki. Drzwi też chcę wygłuszyć - nie jest tak, że car audio intersuje się od wczoraj i jestem na etapie fascynacji jajkami w tylnej półce. Jedyne czego chce to informacji o jakimś sprawdzonym gotowym zestawie, który zagrałby poprawnie w tym wozie bez tworzenia zwrotnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Zadaj sobie troche trudu i poszukaj więcej ifo na ich temat, wtedy powinno ci sie niejedno wyjaśnić

 

Zadałem już w momencie gdy powiedział mi o nich Bulii, i niestety ale poza ofertami sklepów google nie znajduje żadnych opinii o graniu a przede wszystkim aplikacji. Ja po prostu nie rozumiem jak to powinno być zamontowane aby zagrało, tak samo jak nie rozumiem jak koaksjal mógły znalaźć się w słupku... A co z drzwiami, puste czy podmienić tam jakiś przycięty filtrem woofer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Gubie się już w tym - czy ten zestaw to koaksjalny wysoki + średniak oraz woofer? Bo z grafik wynika że zestaw to para współosiowych:

 

http://www.mobilesoundworks.com/v/vspfiles/photos/Morel-Hybrid-Integra-502-2.jpg

Czy ten woofer jest dołożony dodatkowo? Szczerze powiedziawszy zaciekawił mnie ten temat.

 

 

/EDIT: Nie doczytałem - w zestawie z linku dołożony jest woofer z maximo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz jak chcesz coś w aucie zrobić skoro nie rozumiesz po co i dlaczego taka propozycja ???

 

Cięcia pasywne sobie daruj na wstepie. Bo sprawia one więcej problemu żeby ogarnąć to samemu niż procesor. Głośnik są na tyle "sprytne" że można im zrobić obudowy na desce w 15 minut i bawić się z ich ustawieniem. Mało tego można podarować sobie woofer , można też dołożyć woofer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ale zakładając że kupię średniej klasy zestaw z gotową zwrotnicą to teoretycznie zostaje mi tylko poprawny montaż tak? 

 

I tu jest pies pogrzebany.

Ideałem byłby jeden głośnik przetwarzający liniowo całe pasmo bez żadnych zwrotnic wprowadzających zmiany w sygnale ( typu przesunięcia fazy, zmiany amplitudy itd ) ale nawet wtedy po wrzuceniu takich głośników do auta, bez korekty czasowej scena nie była by tam gdzie trzeba ze względu na różnice w odległości między słuchaczem a głośnikiem po lewej i prawej stronie.

Ty pytasz o sytuację, w której wkładasz do samochodu 3 pary fizycznie różnych przetworników, zamocowanych w różnych miejscach, pod różnymi kątami i w różnych odległościach od słuchacza. Już samo to powoduje wiele problemów a przecież do tego dochodzą wszelkie problemy związane z podziałem pasma pomiędzy poszczególnymi przetwornikami ( czyli właśnie przesunięcia fazowe, które przypominam nie są stałe w funkcji częstotliwości, tak samo jak zmiany impedancji poszczególnych głośników itd). Przy 2-way masz jeden podział czyli teoretycznie do ogarnięcia dwa oddzielne filtry, w 3-way masz tych filtrów dwa razy więcej + 3 zamiast 2 przetworników. Oczywiście producent gotowego zestawu 3-way jakoś tam projektuje zwrotnice, żeby podział był rozsądny i całość się w miarę zgrywała, ale w zestawach ze średniej półki nie liczyłbym na nic więcej poza tym, że ten podział po prostu jest ( np. w Xion-ach woffer w ogóle nie ma zwrotki - gra pełnym pasmem, ograniczonym od góry w zasadzie tylko jego budową ).

 

A co do tego współosiowego Morela to ogólny pomysł skupienia centrów akustycznych obu zakresów jest bardzo dobry ( szczególnie w takim środowisku jak samochód ) choć wielu osobom może kojarzyć się z "bazarowymi" rozwiązaniami głośników sprzedawanych z łóżka polowego na festynie. Jednak niektóre firmy zrobiły z tego niezły biznes ( np. domówki KEF-a ( Uni-Q ), czy Cabasse ( TC-23, TCM ) ) i trzeba przyznać, że gra to naprawdę fajnie. Trudno jednak byłoby upchnąć taką "kulę" na słupku  :wink: więc w aucie jesteśmy skazani na bardziej przyziemne rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


A co do tego współosiowego Morela to ogólny pomysł skupienia centrów akustycznych obu zakresów jest bardzo dobry ( szczególnie w takim środowisku jak samochód ) choć wielu osobom może kojarzyć się z "bazarowymi" rozwiązaniami głośników sprzedawanych z łóżka polowego na festynie. Jednak niektóre firmy zrobiły z tego niezły biznes ( np. domówki KEF-a ( Uni-Q ), czy Cabasse ( TC-23, TCM ) ) i trzeba przyznać, że gra to naprawdę fajnie. Trudno jednak byłoby upchnąć taką "kulę" na słupku :wink: więc w aucie jesteśmy skazani na bardziej przyziemne rozwiązania.

 

Autko z takim systemem głośnikowym gościło na forum ( pomijając emocje jakie z tego wyrosły ) , opis zalet takiego rozwiązania tez .

Kulisty kształt nie ma nic wspólnego z koncentrycznym, lub lepiej punktowym źródłem dzwięku/ przetwornikiem , można to tez wykonać w zabudowie bardziej płaskiej , ale tak czy inaczej jakąś głębokośc posiada .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta "kula w aucie", to taki trochę skrót myślowy.

Wiadomo, że ze względów akustycznych ten kształt szczególnie przy tym przetworniku jest pożądany ( minimalizacja odbić od frontu obudowy ) jednak w samochodzie faktycznie "kula" by się 'marnował" gdy 5-10 cm dalej mamy płaską taflę szkła od której wszystko się odbija. No i sam rozmiar przetwornika ( ponad 21cm średnicy ) chyba eliminuje jego rozsądne zastosowanie w aucie...

 

BTW. Możesz rzucić linkiem do tej wspomnianej instalacji, bo jakoś nie mogę trafić w szukajce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Powiedz jak chcesz coś w aucie zrobić skoro nie rozumiesz po co i dlaczego taka propozycja ???

 

Nie mierz mnie swoją miarą, sek w tym że 3 way nigdy nie leżał w sferze moich zainteresowań, na przestrzeni lat moja przygoda z Ca kręciła się tylko i wyłącznie w 2 way.

A koaksjal w słupek i jeszcze bez woofera brzmi trochę niedorzecznie, no bo jak niby bez komory takie cuś w słupku ma zagrać pasmo >=80hz ? A nawet gdyby jednak zagralo to po jaki jest sens istnienia 2 way, głuszenia itp. jak wystarczy zrobić dobry słupek? :P Nie miejscie mi za złe ale kłóci się to z moimi dotychczasowymi przekonaniami nt. montażu zestawu przedniego, choć nie twierdze że pomysl jest głupi czy coś, tylko ciekawi mnie jak takie rozwiązanie sprawdza się w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od komory jaką otrzyma głośnik. Jest tutaj na forum auto które gra na 13cm bez większych problemów. Jeżeli będzie coś nie tak można wsadzić sobie w ori miejsce woofer. Kiedyś kupiłem kolumny na tych głośnikach, ale w BR i basu w nich nie brakowało.

 

Dla ciebie brzmi niedorzecznie, ale akurat brzmieć ma co innego i to zazwyczaj na desce. Prawda jest taka że ten akurat zestaw ma więcej plusów niz minusów i mnie samego korci żeby wsadzić sobie zamiast obecnego kompletu, ale zmienić morela na morela to raczej gra nie warta świeczki. 

 

Jednak wracając do 3-way morel tez jest sprawdzona pozycją i na forum sporo ludzi wie co i jak z niego wyciągnąć. Koszty pewnie plus minus 10 tysięcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Wszystko zależy od komory jaką otrzyma głośnik.

 

No jak słupki to max w porywach 1L musiałby im wystarczyć - jak sądzisz taki litraż ma sens? Bo nie oszukujmy się ciężko wykrzesać więcej, w miejscu montażu znajdującym się w powyżej deski rozdzielczej. No ale jak mówisz - można użyć przecież woofera. O 3-way morela za 10k nie wypowiadam się - to był chyba sarkazm, jeśli nie to kwota przekracza budżet 10 krotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...