Skocz do zawartości

korekta tylnego zawieszenia


Mocca
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Muszę trochę doprecyzować bo chyba zbyt ogólnie się wyraziłem i nasuwaja się mylny obraz. To nie tak, że dupa mi teraz siedzi - jest niżej ok 2-3 cm na postoju co mieści się w granicach normy. Bujanie to nie bujanie jak na starej wersalce tylko czuć, że głębiej przysiada na chopkach, uskokach itp. To, że przy 120 na łuku czuć większe wynoszenie tyłu to również normalne skoro na samym tyle leży 40kg balastu. Wiem co to złomowe amorki i wywalona zawiecha. Dwa lata temu do mondka weszło nowe zawieszenie Eibah pro kit z amorami Bilsteina bo lubię jak auto jest twardsze, mocno sprężyste i niżej siedzi. Robię rocznie 60tys.km więc trochę jeżdzę (i dość szybko). Auto jest dbane i na bieżąco jest wszystko robione. Dwa miechy temu wleciały nowe wszystkie wahacze, tuleje, drążki - wszystko z fabryki - rzadnych zamienników. Także auto prowadzi się normalnie z tym, że po wsadzeniu 40 do bagaja normalne, że prowadzenie ulega zmianie i dlatego chciałbym dokonać korekty, żeby to zjawisko maksymalnie zminimalizować, że tak ładnie napiszę. Chcę, żeby grało ale i żeby prowadzenie było maksymalnie zbliżone do poziomu jak przed zabudową.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale jak buja przy 30 kg w bagażniku to co będzie jak pasażer lub 2 wsiądzie.

Zawiecha do roboty. Ja ostatnio do signum pół tony cementu wrzuciłem i nic nie bujało.

Ja mam przy swoim wrażenie, ze jak wsiądzie kilka osób to lepiej jest przyklejony i nic nie buja wówczas dopiero wtedy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przy swoim wrażenie, ze jak wsiądzie kilka osób to lepiej jest przyklejony i nic nie buja wówczas dopiero wtedy

 

To normalne i u mnie też tak jest bo ciężar rozkłada się między osie, co innego jak jedziesz na pusto z załadowanym kufrem. Od kielicha amora a końcem bagaja mam ok metr. Im ciężar dalej tym bardziej czuć obciążenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja bym przesunał całą zabudowe jak najblizej tylnej osi (skoro masz teraz metr) - to taki pomysl doraźny...
Z doswiadczenia napisze Ci, ze wielu znajomym w podobnej konfiguracji (sprezyna z kitu obnizającego+ seryjny amortyzator) różne cuda się dzialy :(
Wiec najpewniej amortyzator tylki dostał juz po tyłku i z racji wieku/przebiegu/obnizenia trzeba go juz wyminić :)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno jest jak piszesz, że seryjny amor i niższa sprężyna wpływa na żywotność amora. Chciałem dobić do 200tysi na amorkach - ale je wymienię - może się tylko polepszyć. Opcja z przesunięciem zabudowy też chodziła mi po głowie z tym, że dwa lata temu zrobiłem ładną zabudowę poziomą (tzw. drugie dno) bagaja. Włożyłem w to dużo pracy i pięknie wyszła stąd niechęć do rezygnacji z niej. W każdym razie myślałem, żeby zrobić zabudowę w stylu "drugie plecy tylnego oparcia" i wtedy ciężar się przesunie do środka. Tylko znowu robota i będzie trudniej pomieścić tam graty bo miejsca będzie w tej obudowie mniej. Ale trudno - nie ma nic za darmo. W każdym razie kombinuję, że najpierw nowe amory, potem zabudowa tzw. drugie plecy. Kombinowanie przy korekcie zawiechy zostanie jako opcja ostateczna.    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz na tych amorach zrobione 180tyś to bym zaczął do ich wymiany. Wydaje mi się że w dużej mierze rozwiąże to Twój problem. Jak byś zmieniał to możesz kupić jakieś amory z regulacją twardości, np Koni sport lub Kayaba AGX, Bilstein też powinni coś mieć. Tylko musisz się zorientować czy będą takie do Twojego modelu auta bo w Fordach nie bardzo się orientuję ;)

Droższym rozwiązaniem jest zawieszenie gwintowane, wtedy mógłbyś sobie ustawić zawias na takiej wysokości jak chcesz.

Ewentualnie można by jeszcze spróbować z rozciąganiem tylnych sprężyn. Pamiętam że ktoś tak na forum robił żeby podnieść trochę tył przy ciężkiej zabudowie w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...